2016 KTM RC 390 İkinci Kez Blok Kitledi

Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Bu ayın 2'sinde sevdiğim bir dostuma ikinci el Ktm Duke 200 aldık 2013 model 22200 km'de. Motorun bakımları aksatılmamış, aldığımız kişide bizzat arkadaşımız ve gayet sakin ve titiz kullanıcı profiline sahip bir kişiydi. Bu ayın yanılmıyorsam 24 yada 25'inde sahilde 60 yada 70'le giderken vitesi 3'ten 4'e çekme esnasında sol taraftaki vites kutusundan "taak" diye oldukça güçlü gelen bir ses sonrasında motoru marş aldıramadık. Bunun üzerine motoru çektik. Ertesi gün sanayide tanıyıp bildiğimiz bir ustamıza motoru bıraktık ve motor açıldı. Konuyu açan arkadaşın yaşadığı herşeyi bizzat bizde yaşadık. Motor kitledi. Krank, piston, sekman ne var ne yok gitti. Bi aksilik olmazsa pazartesi bugün şanzımana bakılacak. Aktif bir yamaha kullanıcısı olarak her zaman Ktm'ye karşı bir hevesim oldu ancak tüm bu yaşadıklarımızdan sonra bedava bile verseler Ktm markasının hiçbir motosikletini kullanmam...

evet bi vites çakan daha. Yok mu başka vites çakıp kol çıkarttıran :D
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Ben 390 ima neler yaptiydimda banamisin demediydi. Ön kaldirmanin tillahlari en sertleri, tapa gazlar. Bir tek radyator pisliginden kaynakli fan surekli acik geziyordum. O kadar hafif ve guclu bir makina icin bu risklere deger bence.
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
Biyel kolu kullanıcı hatasıyla nasıl kırılır biliyor musunuz? Herhangi bir viteste redline'da veya sınıra yakın giderken bir veya birden fazla vites düşürürsünüz ve hoş geldin çatlak-patlak blok, kırık biyel kolu vs. vs. Bu arada bu durum motosikletin beyni tarafından alınan kayıtlarla kolayca ispat edilebilir. Eğer durum böyleyse karalama kampanyasından önce motorlu taşıt kullanmanın püf noktalarını öğrenmekte fayda var.

KTM ve benzeri büyük markalarda karşınızdaki muhataplar gerçek profesyonellerdir, hiçbir firma işin içinden sıyrılmak için kullanıcı hatası deyip olayı geçiştiremez. Aksi takdirde uğrayacakları maddi ve manevi zararlar için böyle oyunlar içine giremezler.

Başta anlattığım durumu nereden mi biliyorum? Kendim başardım da oradan :)

Kardeş, saçmalamayın motorun beyni kara kutu mu? Çekirdek kadar aklınızla burada kimseye ahkam kesmeyin. Yüksek hızda limit aşımlı vites düşürmeyle biyel kolundan önce patlayacak çok mekanik parça var... Ne eziyetler gördüm en kaliteli çılgın devirli Racing' lerinden dandik çinlisine kadar onlar dahi kolay kolay patlayan makinelere sahip değildi. Bu demek değildir ki KTM sorunlu, sıkıntılı bir marka; sadece düşük cc uygun fiyatlı ürünleriyle pahalı ürünleri arasında kalite farkı gereğinden fazla. Üstelik bir iki değil KTM ile ilgili çok şikayet duyuyorum, üstüne distribütör de tuz biber oluyor anladığım kadarıyla. Sonuç olarak, kıçı KTM selesine değmemiş adamlar hiç buraya gelip ahkam kesmesin yok yav KTM çok iyidir, sağı solu kırılmaz diye...

Biyel kolu kolay kolay kırılacak bir parça değil. Üstelik doğrudan yanal bir kuvvete de maruz kalmayan bir parça, muhtemelen döküm hatası kalitesiz üründen meydana gelen bir durum... İş en başından bu tek silindir motosiklet sevdasından kaynaklanıyor, olmuyor kardeşim işte yapmayın; hele yüksek cc hiç yapmayın tek başına taşıyamıyor yükü makine, ikiye bölün paylaştırın imece yapsınlar. Bu mekanik patlamalar genelde tek silindirli motosikletlerde meydana geliyor.
 

ahe

Katılım
16 Eyl 2013
Mesajlar
990
Kardeş, saçmalamayın motorun beyni kara kutu mu? Çekirdek kadar aklınızla burada kimseye ahkam kesmeyin. Yüksek hızda limit aşımlı vites düşürmeyle biyel kolundan önce patlayacak çok mekanik parça var... Ne eziyetler gördüm en kaliteli çılgın devirli Racing' lerinden dandik çinlisine kadar onlar dahi kolay kolay patlayan makinelere sahip değildi. Bu demek değildir ki KTM sorunlu, sıkıntılı bir marka; sadece düşük cc uygun fiyatlı ürünleriyle pahalı ürünleri arasında kalite farkı gereğinden fazla. Üstelik bir iki değil KTM ile ilgili çok şikayet duyuyorum, üstüne distribütör de tuz biber oluyor anladığım kadarıyla. Sonuç olarak, kıçı KTM selesine değmemiş adamlar hiç buraya gelip ahkam kesmesin yok yav KTM çok iyidir, sağı solu kırılmaz diye...

Biyel kolu kolay kolay kırılacak bir parça değil. Üstelik doğrudan yanal bir kuvvete de maruz kalmayan bir parça, muhtemelen döküm hatası kalitesiz üründen meydana gelen bir durum... İş en başından bu tek silindir motosiklet sevdasından kaynaklanıyor, olmuyor kardeşim işte yapmayın; hele yüksek cc hiç yapmayın tek başına taşıyamıyor yükü makine, ikiye bölün paylaştırın imece yapsınlar. Bu mekanik patlamalar genelde tek silindirli motosikletlerde meydana geliyor.

yapan yapıyor :) xt660 lar vs vs vs
 

127

Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
612
Daha göreceğin çok şey var demek ki...

Naked kategorisinde KTM den daha kaliteli ürün gösterirsen sevinirim.

125 CC de abs olsun şu olsun bu olsun en kaliteli bu. Bana tutup YBR yi sunma. Dengi olan motorlar belli.

200 CC de zaten yok.

250 CC de forumda ne zaman z250sl, MT 25, Duke 250 konusu açılsa %80 duke 250 cevabı çıkmıyor mu?

390 CC de zaten motor yok Duke den başka. 500CC Hondaları bir tutmanız imkansız. Onlar bi kere çift silindir.

RC serisi desen piyasada ABS li racing düşük CC yok bu yeterlidir umarım. Fiyat/performans olarakta bence CBR lardan daha iyi. CBR a o kadar para vermek yerine Duke alsanız; kaydırmalı debriyaj, abs ve bi dolu ekstra özellikle birlikte alacaksınız. Tabiki Honda CBR ı 10 senedir ürettiği için daha bi oturmuş motor ama o kadar fiyat ettiğine cidden inanıyor musunuz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

Fiyat karşılaştırması eklemesi;

CBR 250R 16.200 TL - KTM 250 RC ABS 18.000 tl. Yamaha motorlara sırf ABS ekledi diye 4000 tl fiyat attırdı. Ciddi anlamda CBR ların 16 bin tl olmasını sağlayacak ne özelliği var? Aynı kullanımda RC 250 ile de yüksek KM de gitmek mümkün ki piyasa da 50 bini geçmiş bir sürü Duke var. O da daha yeni seri anca geçebiliyorsun bu kadar KM leri.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Onlar bir şey vermedi, ben aldım. Kabul etmediler ben kabul ettirdim.

Herkes bir ben değil ve bu tarz bir olay yaşayacak kişi belki de bu kadar üstüne gitmeyip ücretli ya da ücretsiz onarımı kabul edecek vb.

Demem o ki hizmet standart bir hizmet değil, kişi ve kuruma göre değişmekte.

Türkiye şartlarında imkansızı başardığımı düşünüyorum, haklısınız.

"vermedi, ben aldim" ancak kanun zoruyla olur. Avukat tutmadan, dava acmadan isteginizi yerine getirmislerse, bu uzlasmislar demektir.

"ücretsiz onarımı kabul edecek" demissiniz, iyi de zaten normal olan da bu. Garanti kapsamindaki aracta ariza cikinca yenisiyle degistirme yukumlulukleri yok firmalarin. Amerika'da bile yok. Tamir etme kosullari var sadece. Size fark alip yeni motosiklet teklif etmekle insiyatif kullanmislar.

Bozulan motosikletin garanti kapsaminda ucretsiz tamirini neye dayanarak buyuk bir sorunmus gibi aktariyorsunuz anlamiyorum. Her markada bir suru insanin basina gelebilecek bir olay bu.

Evet, lafta dahi olsa musteriyi suclu gosterme cabalari yanlis, ancak sizin de beklentileriniz gercekci degil.

Bastan yazayim: Supermoto ile de alakam falan yok. "KTM"ci de degilim. Evet, zamanindaki en pahali motosikletlerini aldim ve kullaniyorum hala. Ancak daha bir yasini doldurmadan 4 ay serviste yatti ve motoru degisti. Buna ragmen yaziyorum bunlari.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------

CBR 250R 16.200 TL - KTM 250 RC ABS 18.000 tl. Yamaha motorlara sırf ABS ekledi diye 4000 tl fiyat attırdı. Ciddi anlamda CBR ların 16 bin tl olmasını sağlayacak ne özelliği var? Aynı kullanımda RC 250 ile de yüksek KM de gitmek mümkün ki piyasa da 50 bini geçmiş bir sürü Duke var. O da daha yeni seri anca geçebiliyorsun bu kadar KM leri.

Iyi de tartisma belli fiyata ozellikli motosiklet uretme degil ki. ABS olunca daha dayanikli mi oluyor motosiklet? Ducati'lerin bir cok modeli agzina kadar elektronik dolu ama bir suru sorun cikariyorlar. Sahsen Superduke'u Honda yapsa, uzerine $3000 fazla istese, KTM yerine gidip Honda versiyonunu alirim, iki kere dusunmem. Ancak yapmiyor iste... bunun da sebepleri var.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Cbrların 16 bin olmasını sağlayaca ne özelliği var... Güzel. Ybr nin 7.500tl olmasını sağlayan ne özelliği var? Veya mt125 veya r125... Fiyat karşılaştırması mantıklı gelmedi bana.
Bir de %80 oranına nasıl ulaşıldığını merak ettim. Heralde bu oran satış oranlarına da yansımıştır değil mi?
Fanatikliğe bayılıyoruz
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
"vermedi, ben aldim" ancak kanun zoruyla olur. Avukat tutmadan, dava acmadan isteginizi yerine getirmislerse, bu uzlasmislar demektir.

"ücretsiz onarımı kabul edecek" demissiniz, iyi de zaten normal olan da bu. Garanti kapsamindaki aracta ariza cikinca yenisiyle degistirme yukumlulukleri yok firmalarin. Amerika'da bile yok. Tamir etme kosullari var sadece. Size fark alip yeni motosiklet teklif etmekle insiyatif kullanmislar.

Ama hocam konuşmuştuk bunları :)

3. Istemeyip iade etmek istemeniz uzerine bunu yapmalari daha da guzel, cunku yasal olarak boyle bir sey yapma zorunluluklari yok. Garanti kapsaminda sadece tamir etme yukumlulukleri var, iade alma degil.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'dan alıntı yapalım:
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını
isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı,
malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz

Kaynak: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ama hocam konuşmuştuk bunları :)

:) Dogru ya.

Peki bu kanun araba gibi komplike urunler icin de gecerli mi?

Mesela Amerika'da hemen hemen her yerde standart olan uygulama, alinan mali 1 ay icinde geri goturdugunuzde iade edebilmeniz. Ancak araclar icin oyle degil. Sadece gercekten ayipliysa, yani defalarca tamire ragmen duzelmiyorsa, sadece bu duruma has "lemon law" sayesinde iade edilebiliyor.

Yoksa hakkinda recall cikan her arac "ayipli mal" sayilabilir. Ancak bu durumda satilan binlerce aracin yenileriyle degistirilmesi hic bir firmanin altindan kalkabilecegi bir yuk degil.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
:) Dogru ya.

Peki bu kanun araba gibi komplike urunler icin de gecerli mi?

Mesela Amerika'da hemen hemen her yerde standart olan uygulama, alinan mali 1 ay icinde geri goturdugunuzde iade edebilmeniz. Ancak araclar icin oyle degil. Sadece gercekten ayipliysa, yani defalarca tamire ragmen duzelmiyorsa, sadece bu duruma has "lemon law" sayesinde iade edilebiliyor.

Yoksa hakkinda recall cikan her arac "ayipli mal" sayilabilir. Ancak bu durumda satilan binlerce aracin yenileriyle degistirilmesi hic bir firmanin altindan kalkabilecegi bir yuk degil.

İşte o konuda biraz belirsizlik var.
Eski yasaya göre (4077), aynı üründe meydana gelen arıza sayısına göre yapılıyordu değişim. Aynı arızadan 3 defa ya da toplamda 5'ten fazla mıydı neydi, tam hatırlamıyorum.

Yeni yasada ise (6502), ilk 6 ayda sorun çıktıysa, üretici/distribütör sorunun kendinden olmadığını ispatlamak zorunda. 6 aydan, garanti süresi bitimine kadar da tüketici ispatlamak zorunda.
Ortada gerçekten bir sorun varsa, bilirkişi incelemesi ya da firmanın direkt kabulü ile seçimlik haklar kullanılabiliyor.

Yeni yasa bana da çok mantıklı gelmiyor açıkçası. Eskisi daha iyiydi. Şimdiki yasayla firmalar işi iyice yokuşa sürüyor, tamir edip kurtulmaya çalışıyorlar, bezdirme taktikleri uyguluyorlar. Mahkeme dışında bir çözüm yok. KTM'yi/SporMoto'yu bu konuda tebrik ediyorum açıkçası. Mal sorunlu ya da değil ama bir şekilde yasaya uymuşlar.
 
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
235
Mondial bile bu kadar bıdı bıdı yapmıyor anasın satim. Zaten dandik motorlarımız var kabul ediorz, neyse istediğin gel düzeltelim diyorlar.
KTM nin avrupada bir mahalleye sattığını, biz ülkece ancak çekiyoruz. Adamlar tabiki bizi ciddiye almayacaklar. Zaten bu ucuz maliyetli düşük cc gruplarında bu kol çıkarmalar , piston fırlatmalar yaşanmaya devam ederse yamaha nın taktiğine gidecekler. 125 lik bir ktm in fiyatı yakında 25 civarlarında olursa şaşırmam yani.

Piston fırlatma ne kardeşim sjsjsjsnsnsj
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Naked kategorisinde KTM den daha kaliteli ürün gösterirsen sevinirim.

125 CC de abs olsun şu olsun bu olsun en kaliteli bu. Bana tutup YBR yi sunma. Dengi olan motorlar belli.

200 CC de zaten yok.

250 CC de forumda ne zaman z250sl, MT 25, Duke 250 konusu açılsa %80 duke 250 cevabı çıkmıyor mu?

390 CC de zaten motor yok Duke den başka. 500CC Hondaları bir tutmanız imkansız. Onlar bi kere çift silindir.

RC serisi desen piyasada ABS li racing düşük CC yok bu yeterlidir umarım. Fiyat/performans olarakta bence CBR lardan daha iyi. CBR a o kadar para vermek yerine Duke alsanız; kaydırmalı debriyaj, abs ve bi dolu ekstra özellikle birlikte alacaksınız. Tabiki Honda CBR ı 10 senedir ürettiği için daha bi oturmuş motor ama o kadar fiyat ettiğine cidden inanıyor musunuz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

Fiyat karşılaştırması eklemesi;

CBR 250R 16.200 TL - KTM 250 RC ABS 18.000 tl. Yamaha motorlara sırf ABS ekledi diye 4000 tl fiyat attırdı. Ciddi anlamda CBR ların 16 bin tl olmasını sağlayacak ne özelliği var? Aynı kullanımda RC 250 ile de yüksek KM de gitmek mümkün ki piyasa da 50 bini geçmiş bir sürü Duke var. O da daha yeni seri anca geçebiliyorsun bu kadar KM leri.

Amacım bu konuda tartışma yaratmak değildi.
Yalnız şunları söyleyeyim; bir motorda abs olması onu kaliteli yapmaya yetmez, kaydırmalı debriyaj olması kaliteli yapmaz.
Hiç bir markayı kötülemek bana bir şey kazandırmaz, böyle bir amacım yok. Bak hep şunu diyorum; şimdiki düşük cc KTM ler ile bundan 7-8 ve daha önceki senelerde çıkan KTM ler arasında ciddi malzeme farkı var, özellikle Bajajla ortaklıktan sonra bu malzeme farkı çok ortaya çıktı.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Amacım bu konuda tartışma yaratmak değildi.
Yalnız şunları söyleyeyim; bir motorda abs olması onu kaliteli yapmaya yetmez, kaydırmalı debriyaj olması kaliteli yapmaz.
Hiç bir markayı kötülemek bana bir şey kazandırmaz, böyle bir amacım yok. Bak hep şunu diyorum; şimdiki düşük cc KTM ler ile bundan 7-8 ve daha önceki senelerde çıkan KTM ler arasında ciddi malzeme farkı var, özellikle Bajajla ortaklıktan sonra bu malzeme farkı çok ortaya çıktı.

Eminim Bajaj öncesi ve sonrası KTM'ler arası fiyat farkı da vardır.

Duke 390 ve 1290 arasında renk ve marka logosu benzerliği dışında bir benzerlik yok.

Tabii ki fiyat farkı bu karşılaştırmayı geçersiz kılıyor, ancak aynı cümleyi benzer fiyat uçurumu içeren Honda Grom ve CB1000R için söyleyemem mesela...
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Eminim Bajaj öncesi ve sonrası KTM'ler arası fiyat farkı da vardır.

Duke 390 ve 1290 arasında renk ve marka logosu benzerliği dışında bir benzerlik yok.

Tabii ki fiyat farkı bu karşılaştırmayı geçersiz kılıyor, ancak aynı cümleyi benzer fiyat uçurumu içeren Honda Grom ve CB1000R için söyleyemem mesela...

Yalnız Bajaj sonrası için (-) yorum yaptım malzeme kalitesi için, yanlış anlaşılma olmasın, oldu mu onu da bilemedim şimdi?

Yok ya da ben Ramazan Ayı bitene kadar sadece okumakla yetineyim forumu, yorum yazmayayım.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
496
Kitler arkadaşım blok kitler,gösterge su alır,plastik bağlantıları çatlar,plastikler solar ve bunların hepsinden sen suçlusundur.KTM üst segmentte kaliteli bir marka olmakla birlikte alt segmentte parasının hakkını veremeyen bir marka özellikle Hindistan üretimi motosikletlerde.Gel gelelim spormotoya, dükkana giderseniz sanki bedavaya mal veriyorlar,keyfi gelirse yardımcı olur.Ha oldu ki motosikleti aldınız, sakın garanti ye işiniz düşmesino garanti kullanılana kadar kırk takla atacaksınız.390 ve altı KTM almak isteyenler iyi düşünsün riski göze alsınlar.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Hocam bir önceki patlama vukaitinida okumuştum, Allah aşkına gel vazgeç şu spormoto sevdasından...
Bi an önce hakkını alıp kaçmaya çalış sonu karanlık.
 

Sie

Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
136
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
390 serisi alınacak motorlar değil
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
390 serisi alınacak motorlar değil

Değil değil. Geçte olsa anlamış oldum ben.

Paylaştıklarımı görüp iletişime geçen o kadar çok kullanıcı var ki.

İyi bir macera oldu benim için.

24 Nisan'da CBR 250 satın aldım 0.
9000 km'yi devirdik, hiç bir sorun yaşamadım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst