2016 KTM RC 390 İkinci Kez Blok Kitledi

Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Şu saçmalığı bırakın artık. Kullanıcı hatasıdır, yok vitesi düşürmüstür vs. Ktm'yi överken yazıp yazıp duruyorlar kaydırmalı debriyaj var diye.
Kaydırmalı debriyaj olan modelde vitesi düşürse ne olacak ? Biraz düşünüp yorum yapın. Bindiğiniz para vererek aldığınız mala köle olmayın.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Şu markaların sinir bozucu paslasmalarının faturalarını hep biz son kullanıcılar çekiyoruz. Benelliyi RKS üretir, onu Keeway, Suzuki'yi Houjuo ( artık nasıl yazılıorsa ) Sym parca üretir aynı zamanda, Bajaj ın ne işler çevirdiği belirsiz, KTM i de bünyesine katmış, Kawasaki Kymco'nun motorunu kullanır, Hyosung Suzuki'den motor çalar,Peugeot piaggio grubunu kullanır, bu böyle uzayıp gidiyor.. Safkan bi motor kalmadı artık. Üretim maliyetlerini düşürmek icin Çin'yerleşti hepsi.

Düşük cc lerin kalitesi hızla düşüyor, ama fiyatları aynı orantıda artıyor. 250 cc sınıfında orası burası çatlayıp patlamayan motor kalmadı artık.
 
Katılım
19 May 2017
Mesajlar
2
Şu saçmalığı bırakın artık. Kullanıcı hatasıdır, yok vitesi düşürmüstür vs. Ktm'yi överken yazıp yazıp duruyorlar kaydırmalı debriyaj var diye.
Kaydırmalı debriyaj olan modelde vitesi düşürse ne olacak ? Biraz düşünüp yorum yapın. Bindiğiniz para vererek aldığınız mala köle olmayın.

Kaydırmalı debriyajın görevi ani vites küçültmelerde arka tekerin kilitlenmesini engellemek. 11000 devir çevirebilmek için tasarlanmış bir motoru 15000 devir çevirmeye zorlarsanız kırarsınız, patlatırsınız.

Siz de biraz daha düşünüp yorum yapın lütfen. Teknik açıdan bu işin doğrusunu araştırın. Hiçbir markanın sempatizanlığını yapmaya gerek yok, altı üstü motosiklet. Tek söylediğim, olayları birçok açıdan ele almanız gerektiği.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu markaların sinir bozucu paslasmalarının faturalarını hep biz son kullanıcılar çekiyoruz. Benelliyi RKS üretir, onu Keeway, Suzuki'yi Houjuo ( artık nasıl yazılıorsa ) Sym parca üretir aynı zamanda, Bajaj ın ne işler çevirdiği belirsiz, KTM i de bünyesine katmış, Kawasaki Kymco'nun motorunu kullanır, Hyosung Suzuki'den motor çalar,Peugeot piaggio grubunu kullanır, bu böyle uzayıp gidiyor.. Safkan bi motor kalmadı artık. Üretim maliyetlerini düşürmek icin Çin'yerleşti hepsi.

Düşük cc lerin kalitesi hızla düşüyor, ama fiyatları aynı orantıda artıyor. 250 cc sınıfında orası burası çatlayıp patlamayan motor kalmadı artık.

Eli mahkum. Sıfırdan dizayn edilip üretilmiş kaliteli Avrupa malı 250cc bir motosikletim satmak mümkün olmaz sanırım bu devirde. Ancak fiyatların artması tamamen ülkemize has bir durum.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Kaydırmalı debriyajın görevi ani vites küçültmelerde arka tekerin kilitlenmesini engellemek. 11000 devir çevirebilmek için tasarlanmış bir motoru 15000 devir çevirmeye zorlarsanız kırarsınız, patlatırsınız.

Siz de biraz daha düşünüp yorum yapın lütfen. Teknik açıdan bu işin doğrusunu araştırın. Hiçbir markanın sempatizanlığını yapmaya gerek yok, altı üstü motosiklet. Tek söylediğim, olayları birçok açıdan ele almanız gerektiği.

Kaydirmali debriyaj aynı zamanda şanzımana binen yükü dolayısı ile motoruda korur. Aynı zamanda tork limitör görevi yapar. Arka tekerin devri daha yüksek oldugunda şanzımana yansıtmaz.
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Biyel kolu kullanıcı hatasıyla nasıl kırılır biliyor musunuz? Herhangi bir viteste redline'da veya sınıra yakın giderken bir veya birden fazla vites düşürürsünüz ve hoş geldin çatlak-patlak blok, kırık biyel kolu vs. vs. Bu arada bu durum motosikletin beyni tarafından alınan kayıtlarla kolayca ispat edilebilir. Eğer durum böyleyse karalama kampanyasından önce motorlu taşıt kullanmanın püf noktalarını öğrenmekte fayda var.

KTM ve benzeri büyük markalarda karşınızdaki muhataplar gerçek profesyonellerdir, hiçbir firma işin içinden sıyrılmak için kullanıcı hatası deyip olayı geçiştiremez. Aksi takdirde uğrayacakları maddi ve manevi zararlar için böyle oyunlar içine giremezler.

Başta anlattığım durumu nereden mi biliyorum? Kendim başardım da oradan :)

Profesyonel kesinlikle değiller.
Esnaf mantığı ile çalışan (sözüm meclisten dışarı) motosiklet satıcısı Spormoto başka da bir şey değil.

Sıyrılmak için ellerinden geleni yaptılar ancak yanlış hamle yaptılar.

Evet, motosikleti 179 km/h ile seyir halinde iken 5. vitese düşürdüm, blok çatladı.
Çünkü geri zekalıyım ben.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Profesyonel kesinlikle değiller.
Esnaf mantığı ile çalışan (sözüm meclisten dışarı) motosiklet satıcısı Spormoto başka da bir şey değil.

Sıyrılmak için ellerinden geleni yaptılar ancak yanlış hamle yaptılar.

Evet, motosikleti 179 km/h ile seyir halinde iken 5. vitese düşürdüm, blok çatladı.
Çünkü geri zekalıyım ben.

Biraz laga luga olsa da tamiri tümden üstlendiler, hatta ona razı olmadığınız için fark verip yeni araçla değiştirmenizi kabul ettiler değil mi? İki kez hem de. Bence Türkiye şartlarında çok da kötü bir müşteri hizmeti seviyesi değil.
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Biraz laga luga olsa da tamiri tümden üstlendiler, hatta ona razı olmadığınız için fark verip yeni araçla değiştirmenizi kabul ettiler değil mi? İki kez hem de. Bence Türkiye şartlarında çok da kötü bir müşteri hizmeti seviyesi değil.

Onlar bir şey vermedi, ben aldım. Kabul etmediler ben kabul ettirdim.

Herkes bir ben değil ve bu tarz bir olay yaşayacak kişi belki de bu kadar üstüne gitmeyip ücretli ya da ücretsiz onarımı kabul edecek vb.

Demem o ki hizmet standart bir hizmet değil, kişi ve kuruma göre değişmekte.

Türkiye şartlarında imkansızı başardığımı düşünüyorum, haklısınız.
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba,
Yaşadığım sorunları paylaştıktan sonra benimle iletişime geçip Spormoto ile yaşadıkları sorunları paylaşan çok fazla kullanıcı oldu.

Bugün de bir kullanıcı iletişime geçip yaşadığı problemi anlattı.
Spormoto'da çok rezil şeyler dönüyor, yakın zamanda paylaşacağım.

Kesinlikle bir karalama kampanyası yapmıyorum, mağdur kullanıcılara elimden geldiğince yardımcı oluyorum ve bunu benimle iletişime geçen kullanıcıların geri dönüşleri çok doğru bir iş yaptığımı gösteriyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba,
Yaşadığım sorunları paylaştıktan sonra benimle iletişime geçip Spormoto ile yaşadıkları sorunları paylaşan çok fazla kullanıcı oldu.

Bugün de bir kullanıcı iletişime geçip yaşadığı problemi anlattı.
Spormoto'da çok rezil şeyler dönüyor, yakın zamanda paylaşacağım.

Kesinlikle bir karalama kampanyası yapmıyorum, mağdur kullanıcılara elimden geldiğince yardımcı oluyorum ve bunu benimle iletişime geçen kullanıcıların geri dönüşleri çok doğru bir iş yaptığımı gösteriyor.

hocam son durum ne oldu motor tamir edildimi para istendimi vs vs vs?
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
64
Bu ayın 2'sinde sevdiğim bir dostuma ikinci el Ktm Duke 200 aldık 2013 model 22200 km'de. Motorun bakımları aksatılmamış, aldığımız kişide bizzat arkadaşımız ve gayet sakin ve titiz kullanıcı profiline sahip bir kişiydi. Bu ayın yanılmıyorsam 24 yada 25'inde sahilde 60 yada 70'le giderken vitesi 3'ten 4'e çekme esnasında sol taraftaki vites kutusundan "taak" diye oldukça güçlü gelen bir ses sonrasında motoru marş aldıramadık. Bunun üzerine motoru çektik. Ertesi gün sanayide tanıyıp bildiğimiz bir ustamıza motoru bıraktık ve motor açıldı. Konuyu açan arkadaşın yaşadığı herşeyi bizzat bizde yaşadık. Motor kitledi. Krank, piston, sekman ne var ne yok gitti. Bi aksilik olmazsa pazartesi bugün şanzımana bakılacak. Aktif bir yamaha kullanıcısı olarak her zaman Ktm'ye karşı bir hevesim oldu ancak tüm bu yaşadıklarımızdan sonra bedava bile verseler Ktm markasının hiçbir motosikletini kullanmam...
 

127

Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
612
Yeni Duke 390 almayı planlıyordum, vazgeçtim.

Bu olayın yüzlerce motor arasında sayılı düzeyde olduğunu farketmişsinizdir umarım. Markayı kayırmak gibi bi derdim yok ama Duke ün kalitesi ortada. Arada 1 2 tane patlayan çıkması bütün modellerin sorunlu olduğunu ve ya olacağını göstermez. Bu kullanıma da bağlı birşeydir. Durduk yerde patlayan sadece bu arkadaşı duydum başka da kimseyi görmedim. Geri kalanların hepsi aşırı zorladıkları için patlatıyorlar. Ön kaldırıp motor patlıyor, jant çatlıyor, götü başı oynuyor diyenler de var piyasada. En önemli sebeplerden birisi ön kaldırma ve motor daha ısınmadan sürekli yüksek devirde başlama. Ki sokak dövüşçüsü Duke lerde motor ısınmasını beklemeden kullanan çok gördüm. Bu adamın motorundan zaten hayır gelmez. Motorda kronik bir sorun oluşturacak bir şey duymadım ben 1.5 senelik motor hayatımda. Sürekli KTM sayfalarını ve forumu takip ederim motor patlatanların çoğu ya sürekli ön kaldırıyor ya da daha başka şeyler yapıyorlar. Arada 2 3 tane patlayan çıkmış bence çok sorun değil.

Bu arkadaşın patlayan 2 adet RC 390 ı da arada istisna olmuş.

Yani sırf bu konu yüzünden forumda olumsuz algı oluşmaya başladı farkında mısınız bilmiyorum. Ben şahsen spormoto nun yerinde olsam blok patlatan her motorun sahibinin geçmişini en ince detayına kadar araştırırdım. Bu konu insanlarda her 390 patlıyor algısı oluşturmaya başladığından bizim insanımızda bunu hiç düşünmeden kabul etmelerinden dolayı markanın itibarı zedeleniyor. Bu bahsettiğiniz şeylerin çok daha kötüleri honda da ve yamaha da oluyor. Bir çok R25 de ve MT 25 de ne sorunlar oldu 390 blok patlatıyor kelimesi kadar akılda kalmadı. Neden? Çünkü gereksiz uzatmadan dolayı ve bunun her motorda olacakmış gibi görüldüğünden dolayı. Oysa her R25 ve MT25 de yağ mı ne sorunu oluyor. Motorlar 8 9 litre yakıyor. Daha geçen gün biri konu açtı sıfır cbf 150 yi boyanmış olarak geldi diye. Bu sadece bir örnek.

Yani 1.5 senelik KTM kullanıcısı olarak düşük CC de KTM den kaliteli mal üreten bir firma görmedim ben. Özellikleri olarak diğer her markaya bin basar zaten motorlar. Bakımını düzgün yapmazsanız, sürekli motoru zorlayıp ön kaldırmaya stoppie yapmaya şu bu yapmaya çalışırsanız tabi ki motor patlar.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Ön kaldırınca balatan biter, zincir-dişlin eskir, takozlar yorulur. motor patlamaz :)
Savunuyorsak da elle tutulur şeyler söylemek lazım.
Vay efendim sert kullananlarda olmuş, vitesi debriyajsız bilmemne yapmış. Diğer. Ütün markaların sürücüleri mükemmel yumuşaklıkta sürüş yapıyorlar sanki.
Bu yorumum ktm kaka-bok mesajı içermiyor. Ama ktm iyi, sürücüler kötü demek tutmaz
 
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
Yani 1.5 senelik KTM kullanıcısı olarak düşük CC de KTM den kaliteli mal üreten bir firma görmedim ben. Özellikleri olarak diğer her markaya bin basar zaten motorlar. Bakımını düzgün yapmazsanız, sürekli motoru zorlayıp ön kaldırmaya stoppie yapmaya şu bu yapmaya çalışırsanız tabi ki motor patlar.

Selamun Aleyküm
1aa00b8266890203f06fa048b7a8de14.jpg

03honda-rvf400.jpg
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Yılda 10 bin adet cbf de 1 tane kakalama mal olması ile yılda 100 -200 adet saatan 390 da arıza çıkma oranı birinde %0,01 iken digerin de %2 alarada 200 kat gibi azımsanamayacak bir fark var.
Duke 390 in honda alternatifi CBR500R veya CB500F de bir tanecik , yerli yabancı sitede patladı çatladı diye bir şey okudun mu?
ama
Ktm 390,250,200 serisinden haftada bir burada entry açılıyor patladı çatladı diye..

KTM de , Şekil ,teknolojik yenilik sunmak ,agırlıga düşen güç ,hafif parça yaparak daha çevik kıvrak motor bunlar KTM de on numara beş yıldız ,ama stabilte ,güvenilirlik bunlar için bok atmaya gerek yok zaten bu hususta boklu motor..

Bu motor sıfır al keyif yap garantisi bitince sat motoru
 
Katılım
4 Şub 2017
Mesajlar
649
Markayı kötülemek maksatlı yazmıyorum ama servisteki ustanın bana söylediğini yazayım: motor iyi ama çok güçlü olduğu için içerideki elemanlar görevini yerine getirmekte zorlanıyor (yağlama sulama diyelim anlayın yani illa teknik konuşmaya gerek yok) onun için devamlı piston,segman yada bloklarda vs... sıkıntılar yaşanıyor.. bunu biliyorlar aslında servislerde ama ya tutarsa diye önce kullanıcı hatası gibi başlıyorlar konuşmaya :) yanlız bunun düşük cc motorlarında olduğunu söylemişti onuda ekleyim yani yüksek cc de bir sorun çıkmıyormuş..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst