Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
22
Arkadaşlar ben 151 hs ya da 150 hs almayı düşünüyoum ikilemde kaldım..birkaç sorum olcak:
1-öncelikle hangisi tavsiye dersiniz?ben 150 hs nin görünüşünü çok beğendim açıkcası..
2-bu motorlarda titreme oluyor mu?
3-150 hs de motoru alırsam eğer hemen servise götürmeyi düşünüyorum çünkü aynasında problem varmış galiba,başka hangi yerleri problemli bana söylerseniz servise öyle anlatacağım.ayrıca 151 rs de problem oluyor mu?
4-frenler farklıymış galiba hangisininki daha iyi..?

Motorlar hakkında teknik bilgim yok oun için bilgisi olanlar yardım ederse çok sevinirim.Şimdiden çok teşekkürler :)

Arkadaşım öncelikle titreme olarak 150 HS Rs ye göre geliştirilmiş bi motor yani 150 HS de neredeyse titreme yok fren konusunda dish daha iyi ama RS modelindeki arka disk sorun çıkarıyo.Aynasındaki problemi kafana takma sen bile halledersin onu.HS 1200 tork daha fazla bide :cat:
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
21
1:şimdi sen rs ile hs gectini söylüyorsun dogrumu
2:düz yoldamı yarıstınız
3:hs ci ark motoru devrindemi kullanıyor du
4 yakıt türleri aynımıydı
bunların cevabını ver kardes bişi diyecem

birde nerden kardes

ağrı/d.beyazıyakıtlar aynıydı 150 hs yide suren kişi usta BİRİYDİ ama kendini yırtı ama bana yetişemedi şimdi sen diyosun ki 150 hs 151 rs yı gecerdiye keske sen burda olsaydında yarış yapsaydık :cat:

Arkadaşım öncelikle titreme olarak 150 HS Rs ye göre geliştirilmiş bi motor yani 150 HS de neredeyse titreme yok fren konusunda dish daha iyi ama RS modelindeki arka disk sorun çıkarıyo.Aynasındaki problemi kafana takma sen bile halledersin onu.HS 1200 tork daha fazla bide :cat:

arkadasımtork ne demek 151 rs de turbo yani (nos) war!:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
cevap

tek kelime rs manyagı arkadasın her kimse hsnin hakını vereememiş :queen: yada motor ölmüs dür ? kac km yarıştınız
 
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
13
nightcore cevaplar için çok teşekkürler..!Ayrıca merak ettim acaba tork ne demek rs manyağı da sormuş bilen var mı?? galiba 150 hs de akü yok bu neyi değiştirir??
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
100 km de nasi 2 lt benzin yakıyorsunuz yaw benim motorda kesin bi bişi var yaw deli gibi benzin yakıyor zaten yarın servise gidicem motor terleme yapıyor yağ akıtıor bi de bugün baktım 1 gr yağ kalmısh contadan yapıyormush yarın servise gitcem bakalım neler çıkacak...
bu arada bende perpa kasımpaşa yolunda her gün rahat 120 görüyorum debriyaj sesni bende duyurorum ama gerçekten bunlarla hız yapmak mantıklı değil arkadaşlar hız için gidip bi tane 600F almak lasım bak o zaman ibreyi takip edebiliyor musun :)

ARKADAŞLAR motoordan yag kaçırma sorunu motoru kullanan kişiye baglı
1: motoru yüksek hızda kullanıldıgı zaman motor fazla benzin yakar bu durumda da motorun kayış tarafında bi hortum vardır önü açık bi hortum bu hortumda yag tahliye hortumudur motor 90 ı geçtigi zaman kullanamadıgı yagı bu hortum sayesinde dışarı atar bu da demek oluyoki motor yag kaçırıyo.her motorun sol tarafı kayışın oldugu kapagın üzeri yag baglamıştır (benimkide).
benden size servise gidip ustaya bu tahliye hortumunu hava filtresine alttan giriş yapmasını söyleyin bunun için hortuma ek yaptırmalısınız usta derse bu böyle olmaz demek ki ustanın sizlen ilgilenmedigi belli olur. ben yaptırdım şimdi motorun kayış tarafı yeni aldıgım gibi bi gidin araba yıkamacısında bi güzel yıkatım sabunla sıfır gibi olur..
benden size bu kadar bilgi verebildiysem ne mutlu bana ...:cat: :cat: :cat:
 
Katılım
16 Ağu 2006
Mesajlar
71
arkadaşlar benim 3000 ytl civarında param var 150 hs almayı çok istiyordum ama arızası fazla diyorlar dolayısıyla hayal kırıklığına uğruyordum servis tam 25 km uzağımızda bi arıza çıksa paldır küldür götürme derdi yani ben bunlarla uğraşmak istemiyorum çok düşündüm bayağı kafa yordum ve sonunda yamaha bws almaya karar verdim çünkü toz toprak yol fazla buralarda ama yakıttan şikayet edeceğim maalesef sizce doğru bir karar mı verdim 150 hs beni yarı yolda bırakır mı hadi ben yakıtından geçtim sağlam olsun havalı olsun :) yeter ama 150 hs yi hala düşünüyorum o daha çok hoşuma gidiyor sapasağlam olduğunu bilsem hemen alacağım ama diil işte cevaplarınızı bekliyorum

saygılar...
 
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
4
150hs her halükarda 151rs yi geçer bende 151rs kullanıcısıyım ama aralarında fark var birincisi 151rs 7,5 beygir gücünde 150hs 8,15 beygir gücünde ikincisi 151rs nin devre kesicisi 8 (8000) devirde devreye giriyor 150 hs nin ise 9 (9000) devirde devreye giriyor beygir gücü daha seri olmasını devre kesicinin geç devreye girmeside daha hızlı gitmesine sebep oluyor. iyi açılmış her iki motor yarıştırılsa rs hs yi kesinlikle geçemez.
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
21
150hs her halükarda 151rs yi geçer bende 151rs kullanıcısıyım ama aralarında fark var birincisi 151rs 7,5 beygir gücünde 150hs 8,15 beygir gücünde ikincisi 151rs nin devre kesicisi 8 (8000) devirde devreye giriyor 150 hs nin ise 9 (9000) devirde devreye giriyor beygir gücü daha seri olmasını devre kesicinin geç devreye girmeside daha hızlı gitmesine sebep oluyor. iyi açılmış her iki motor yarıştırılsa rs hs yi kesinlikle geçemez.

ARKADAŞIM BAK SNA TEK BİŞİ DİYECEM 150 HS 151 151 RS 1 FARK WAR O FARKI ÇEKIK GÖZLÜLER BOŞUNAMI KOYMUŞLAR AYRICA 151 RSDE TURBO WAR 151RS 151RS 151RS 151RS 151RS 151RS 151RS
151RS Yİ KISKANANLAR CATLASIN:queen: :p
 
Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
630
ARKADAŞLAR motoordan yag kaçırma sorunu motoru kullanan kişiye baglı
1: motoru yüksek hızda kullanıldıgı zaman motor fazla benzin yakar bu durumda da motorun kayış tarafında bi hortum vardır önü açık bi hortum bu hortumda yag tahliye hortumudur motor 90 ı geçtigi zaman kullanamadıgı yagı bu hortum sayesinde dışarı atar bu da demek oluyoki motor yag kaçırıyo.her motorun sol tarafı kayışın oldugu kapagın üzeri yag baglamıştır (benimkide).
benden size servise gidip ustaya bu tahliye hortumunu hava filtresine alttan giriş yapmasını söyleyin bunun için hortuma ek yaptırmalısınız usta derse bu böyle olmaz demek ki ustanın sizlen ilgilenmedigi belli olur. ben yaptırdım şimdi motorun kayış tarafı yeni aldıgım gibi bi gidin araba yıkamacısında bi güzel yıkatım sabunla sıfır gibi olur..
benden size bu kadar bilgi verebildiysem ne mutlu bana ...:cat: :cat: :cat:

Arkadaşlar,merhaba... Üstte yazılanları görünce devreye girmek zorunda kaldım..

Sakın Ha...!! Defransiyel havalandırma hortumuna ek falan yapıp da kartel havalandırma hortumuna bağlamayın...Kimden duyuyorsunuz böyle şeyleri yaw.Olur mu hiç öyle şey. Defransiyel havalandırma hortumu aşırı hızlarda savrulan yağı dışarı atar.Zamanla defransiyel yağı kontrol edilmelidir.Kartel havalandırma ise hava filitresinin altından bağlıdır ve arabalardaki gibi kompresör kaçakları ile motorun yağ kartelinde oluşan basıncı tahliye etmek içindir.Buradan çıkan yağ buharı belli bir miktara kadar normaldir ancak o belli miktarların üzerinde benzin karışım kokusu ve bolca yağla olursa motorun sekmanları aşınmış demektir.Aynı zamanda motor yağı eksilebilir ve paralel olarak ta motor eksozdan beyaz yağ dumanı atar.Bunlardan başkaca contalardan yağ kaçağı var ise değiştirilmelidir.
Görüşmek dileğiyle...
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mondial 150RS kesinlikle 150HS den daha güçlü !
Motorun hızlanması daha iyi , motor daha kolay devirleniyor !
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
ooooooooffffffffff arkadaslar sıktı bu konu vallahi birakin su 151 rs mi 150 hsmi olayini yahuu.nedir bu.bi sayfadir omu gecer bumu.yeter.biktik vallahi
 
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
beyler gerilim yapmayın:p
bende 151rs ve 150hs arasında kaldım siz kullanıcı olarak görüşünüzü almak isterim hs kullanıcıları memnunmusunuz? hs nin arka kampana iyi tutuyormu bari
yakıt sarfiyatı nasıl titreme varmı mangu arkadaşımız hs kullanıyor rs daha güçlü diyor hs 8.5ps değilmi?
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
s.a.

arkadaslar murat arkadasımızın söylediigi gibi kapatalım :rendeer: bu kim gecer konusunu
benden sıze tek önerim olurda allah göstermsin kaza yaparsanız sakın motorun sag sol yanda ki grenajı degıstırmeyın kucucuk parca tam 48 ytl inanın:pr: vermeyın o kadar para (son nokta ark varsa kendıne guvenen 151 rsci arkadaslar tabi ankaradan hodri meydan !!!!!:farao:
 
Katılım
3 Eyl 2006
Mesajlar
32
Ben dün yani salı günü 1 adet Mondial HS 150 aldım mavisinden !

Motor 12 km de 19 hazirana kadar yatacak , henüz plakası yok !

Titreşim yok gibi az , Amortisörler sert ama derin darbeleri iyi emiyor.

Max 75 km hız yaptım yokuş düz yol dinlemiyor , 8-10 sn de çıkıyor 75 e !
7-8 defa tam gaz açtım . Max hız düz yolda bence 110-120 yapar !
Gösterge paneli çok şık arkadan aydınlatması çok iyi !

Plastik işçiliği iyi değil ama malzemesi orta kalite,pikapa yüklerken iyi dayandı !

Herkese tavsiye ederim ! Dışkapı Çayıroğlu Mondialden aldım ...

hayırlı olsun ama bence çok heveslenme 110 120 için yokuş aşşağı 105 i geçmiyo ve bu hızla seyrederken kesinlikle güvende hisstemiyosun

arkadaşlar çin malı scooterler hakkında kendimden ve arkadaşlarımdan edindiğim tecrübeye dayanarak şunu rahatlıkla söylüyorum,mondial in rs 151 ile vuxi nin 150 scoozy arasında hiç bi fark yok.ve son olarak bi tavsiye ,mondial 150 zat ve 150 cc mondial hs veya rs modellerinden birini seçecekseniz ve biraz hızda istiyosanız seçiminiz kesinlikle 150 zat olmamalı.ikisini birkaç dakika arayla denedim 150 zat şık ama sanki birisi sizi geriden çekiyomuş gibi hissediyosunuz 150 rs le kıyaslayınca.yani 150 rs çok daha sei ve süratli...
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
21
hayırlı olsun ama bence çok heveslenme 110 120 için yokuş aşşağı 105 i geçmiyo ve bu hızla seyrederken kesinlikle güvende hisstemiyosun

arkadaşlar çin malı scooterler hakkında kendimden ve arkadaşlarımdan edindiğim tecrübeye dayanarak şunu rahatlıkla söylüyorum,mondial in rs 151 ile vuxi nin 150 scoozy arasında hiç bi fark yok.ve son olarak bi tavsiye ,mondial 150 zat ve 150 cc mondial hs veya rs modellerinden birini seçecekseniz ve biraz hızda istiyosanız seçiminiz kesinlikle 150 zat olmamalı.ikisini birkaç dakika arayla denedim 150 zat şık ama sanki birisi sizi geriden çekiyomuş gibi hissediyosunuz 150 rs le kıyaslayınca.yani 150 rs çok daha sei ve süratli...

arkadas en guzel scooter mondial 151 rs dir rs nın anlamını biliyormusunuz (racing sport) demek anladınızmı
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
518
rs manyagı kardesim demişşin ki. "arkadas en guzel scooter mondial 151 rs dir rs nın anlamını biliyormusunuz (racing sport) demek anladınızmı"
150 hs nin hs sinin anlamını biliyormusun h=high=yüksek s=speed=hız yani hs demek yüksek hız (high speed) demek anladın mı?

150 hs nin hs sinin anlamını biliyormusun h=high=yüksek s=speed=hız yani hs demek yüksek hız (high speed) demek anladın mı? (burayı de ben yazdım )
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Kas 2005
Mesajlar
613
emre bosver salla gitsin yaw herkez için kendi motoru en güzeldir :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst