Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Motosikletim 2016 model ve 1.500 km de.

60 TL ile 419 km yol yaptım. Bu 419 km de;

Genel hız ortalamam 70-110 arası idi. Yani 7.000-8.000 devirlerde zorlayarak kullandim diyebilirim.

Yolun %20 sini yavaş ilerleyen trafikte, % 80 ini akan yollarda kullandım.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2014
Mesajlar
32
@msafacan, @hokahey cevaplarınız için teşekkürler.

Cbf ile giderken sürekli redline a yakın gitmek zorunda kalıyorum hem çok az devir çeviriyor hem de gücü az. Ortalama 100 km ile bile gitsen çok yakacak sanırım bu alet ...

Bu yüzden aklıma dişli değiştirme fikri geldi.

Soru 1-))) (Motoru rahatlatmak amaçlı) En iyi verimi alabilmem için arkayı ve önü kaç dişli yapmalıyım?
Dişli değiştirmem devir saatini ne kadar etkiler örnek veriyorum 100km hızda 8000 devirde gidiyorsam, dişli değiştirince aynı hızı 1.000 devir daha az zorlama ile mi giderim yani 7.000 devir ile mi ?

Birkaç sorum daha var
Soru 2-))) Cbf zorlayınca yağ yakıyor dediler ama benim ev ve işyerim arasındaki güzergahta 100 ün altına inmemem gerekiyor yolda çok fena sıkıştırıyor arabalar. Ama cbf ile 100km hızda giderken makine nerdeyse redline a girecek. Sorum şu ki ben surekli 100km ile gidersem makine zorlanacağı için çok yağ yakar mı? Sürekli 100 km ile gitsem ortalam kaç litre benzin olur tahminen 3.5 litreyi geçer mi? Ve bu zorlama motor için sorun olur mu ?

Çok soru sordum kusuruma bakmayın motoru tanımaya çalışıyorum. Cbr250 den cbf150 ye geçince trafiğe ayak uyduramamaya başladım performans farkı sebebiyle.

Cevap 1: hiç dişli değiştirmedim. ancak son hız ve hızlanma ters orantılı biliyorsunuz. atıyorum dişli değiştirip 7000 devirdeyken 110 km hızla gitmeyi sağladığınız. bu sefer motor kalkışta ve hızlanmalarda yavaş kalacaktır. tercih sizin tabi :) ben şahsen japon ayarlamıştır en idealini diye düşünüyorum kurcalamıyorum.

Cevap 2: motor az yakıyor evet, şehir içi 4-5 bin devirde vites değiştirirseniz yani çok sakin kullanırsanız 100Km/2-2.5 Lt ortalama tutturuluyor. şehir dışında ideal hızı bence 90 km. zorlayıp 100 km'nin üstüne çıkarsanız da 100Km/3-3.5 Lt civarı yakabilmektedir. 100'den sonra devir çıldırdığı için illaki motor daha çok yorulacaktır. ama bakımları ve yağ kontrolleri zamanında yapılan bir cbf için bunun çok sorun olacağını sanmıyorum.

Trafiğe ayak uydurma konusunda ben şehir içinde sorun yaşamıyorum, ara hızlanmalarda fena değil. zorlandığım tek konu uzun yolda tırları kamyonları rahat sollayamama. hele birde rampadaysanız yandınız. Kolay gele
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Gençler merhaba, 2 yıldır Michelin Pilot Street kullanıyorum. Evet çok memnunum sıkıntı yok. Ama artık 2 yıl olduğu için ister istemez sertleşmeye başladı lastikler. Sonuçta bi lastiğin kullanım ömrü 2 yıl.
2 yıl önce ön arkayı 250 tl ye almıştım. Şu anda 340 tl:pr:

Bu Mitlas lastikleri konusund güzel yorumlar var büyük CC motorlar için olanlarından. Fakat bizim motorlarda kullanan var mı acaba billgisi olan var mı?

http://www.lastikdeposu.com.tr/mitas-90-90-18-mc7-51r-tl-tt-motosiklet-lastigi-yeni-pmu2211

http://www.lastikdeposu.com.tr/mitas-275-18-mc7-42p-tl-tt-motosiklet-lastigi-yeni-pmu2207
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Mitas hakkında bilgim yok ama Pirelli'nin sanırım bi serisi vardı aklıma gelmedi o. Onu da bayağı tavsiye etmişlerdi. He fiyatlarını bilemiyorum. Ben motoru aldığımda 350'ye sökme takma balans yaptırmıştım lastiği aldığım yere. Sökme takma balans için 80 civarı desek lastikler bana 270'e gelmiş oldu.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Mitas hakkında bilgim yok ama Pirelli'nin sanırım bi serisi vardı aklıma gelmedi o. Onu da bayağı tavsiye etmişlerdi. He fiyatlarını bilemiyorum. Ben motoru aldığımda 350'ye sökme takma balans yaptırmıştım lastiği aldığım yere. Sökme takma balans için 80 civarı desek lastikler bana 270'e gelmiş oldu.
Ne zaman taktirdin?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
14 Nisan'da taktırmıştım motoru aldığım gün bayiden direkt Ankara Motomekanik'e gittim. Lastiklerin değişeceğini söyledim herşey dahil fiyat 350 dedi tamam diyip hallettirmiştim.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Ben 2 yil once buzz moto da tak cikar balans sibop takma hersey 20 tl ye yapmislardi. Mişleni de onlardan almistim
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
20 TL iyi fiyat valla ama 2 yıl öncekine göre. Şimdi 50'den aşağı yapan yok nerdeyse. Başans için Yamaha Baydar'ı aramıştım lastik 340 sökme takma 60 başans 80 demişti.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Ben motoru ekimde aldım. Hala üstünde kendi lastiği durolar var. Motorumda 2500 km civarında 2016 model sıfır aldım. Bir kaç kere kaydım ama ben aralık ayında yoğun kar yağışında kullanırken kaymıştım. Onun dışında yol tutuşu iyi bence ha bu arada full depo ile 400-450 km falan yapıyorum yedek hariç!
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Ben motoru ekimde aldım. Hala üstünde kendi lastiği durolar var. Motorumda 2500 km civarında 2016 model sıfır aldım. Bir kaç kere kaydım ama ben aralık ayında yoğun kar yağışında kullanırken kaymıştım. Onun dışında yol tutuşu iyi bence ha bu arada full depo ile 400-450 km falan yapıyorum yedek hariç!

Hız devir ne durumda. Çoğu kişi 350'yi gördüğünde dua ediyo.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bugun motorumla 165 km. yol yaptim. genellikle 7000 devir/85-90 km/h arasi gaz ile gittim. ceyrek depo benzin yakti.

bu makina sakin surunce cok az yakiyor ve fakat tapagaz acip gazi kokleye kokleye giderseniz cok yakiyor. bunu ben bizzat kendim sahsen tecrube ettim.

tasarruf ve ekonomi icin 7000 devirde 85-90 km/h hiz araliginda kullanin arkadaslar.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
bugun motorumla 165 km. yol yaptim. genellikle 7000 devir/85-90 km/h arasi gaz ile gittim. ceyrek depo benzin yakti.

bu makina sakin surunce cok az yakiyor ve fakat tapagaz acip gazi kokleye kokleye giderseniz cok yakiyor. bunu ben bizzat kendim sahsen tecrube ettim.

tasarruf ve ekonomi icin 7000 devirde 85-90 km/h hiz araliginda kullanin arkadaslar.

yağ sarfiyatı ne durumda?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
bugun motorumla 165 km. yol yaptim. genellikle 7000 devir/85-90 km/h arasi gaz ile gittim. ceyrek depo benzin yakti.

bu makina sakin surunce cok az yakiyor ve fakat tapagaz acip gazi kokleye kokleye giderseniz cok yakiyor. bunu ben bizzat kendim sahsen tecrube ettim.

tasarruf ve ekonomi icin 7000 devirde 85-90 km/h hiz araliginda kullanin arkadaslar.

Şu rodajı bi bitirsem bende gezecem tozacam ama daha 550 KM var bitmesine. Gerçi önümüzdeki hafta full kullanırım işe gidiş geliş 40 KM yapıyor. 1 haftada bitiririm diye tahmin ediyorum. Sonrasında havalar düzeliyor. İyice motora binmeye uzun yollara başladım muhtemelen.
 
Katılım
8 May 2017
Mesajlar
1
cbf150

Merhaba Ben geçen sene almıştım 2016 model, benim bütçem müsait daha güçlü alabilirdim arkadaşlarımda bmw gs600 suzuki dl650 vs var ama onlar uzun yıllardır kullanıyor ben trafik nedeni ile aldım gayette yeterli bir motor olduğunu gördüm hemde büyük motorların aralara giremediği görünce araba gibi trafikte kaldığını görünce kararımda mutlu oldum.

aldıktan sonra baya bişeler yaptım motor henüz 1bin küsür de ama kendimde meraklı olduğum için ışıklandırma led vs bişeyler yaptım resimleri yüklerim fikir sahibi olabilirsiniz. Yakıtı az evet ben bazı motorlarda 100km de 4-5 lt rakam yazıyor arkadaşlar şaşırıyorum bugün 1.6TDİ motorlu bir vw bile bu değerlerde yakıyor zaten bir araba kadar yaktıktan sonra o motora ben iyi gözle bakmam şahsen:)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
yağ sarfiyatı ne durumda?

tam da az once 7.000 yag degisimi yaptirdim. ustaya ozellikle yagina bakacagimi, yag yakip yakmadigini kontrol edecegimi beyan ettim. yagi bosalttik. bos bir siseye doktuk. tam 1 litre cikti. hic eksiltmemis. o kadar da hor ve haşin kullandim, hunharca bastim ama 1 gram yag eksiltmemis.

sonra usta castrol10w mi koyayim 15w mi koyayim dedi, dedim ne bileyim usta ben yagdan anlamam ki? ufak bir munazaradan sonra 15w koymaya karar verdik. sonra birbirimizi tebrik edip opustuk ve dukkandan usulca ayrildim. ahey ahey ayrildim, ziney ziney ayrildim. nazli yardan ayrildim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------

Şu rodajı bi bitirsem bende gezecem tozacam ama daha 550 KM var bitmesine. Gerçi önümüzdeki hafta full kullanırım işe gidiş geliş 40 KM yapıyor. 1 haftada bitiririm diye tahmin ediyorum. Sonrasında havalar düzeliyor. İyice motora binmeye uzun yollara başladım muhtemelen.

zevkli motor kardes, insallah uzun sureler neş'e icinde seyir edersin.

hafta sonu fethiye babadagin zirvesine ciktim. parasutle asagiya atlayanlari temaşa eyledim. bir cay ictim, sonra oludenize indim, denize girdim. cok guzel turist kizlar vardi.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Motosiklet kullandıkça hoşuma gitmeye başladı. İlk 1 hafta hiç ama hiç beğenmemiştim ama cidden beğenmeye başladım, bir de kurye motoru diye bir ismi olmasa tam olcak :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Motosiklet kullandıkça hoşuma gitmeye başladı. İlk 1 hafta hiç ama hiç beğenmemiştim ama cidden beğenmeye başladım, bir de kurye motoru diye bir ismi olmasa tam olcak :)

desinler panpa bosver, sen keyfine bak. milletin ağzı torba değil ki büzesin! derler onlar boşver.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
tam da az once 7.000 yag degisimi yaptirdim. ustaya ozellikle yagina bakacagimi, yag yakip yakmadigini kontrol edecegimi beyan ettim. yagi bosalttik. bos bir siseye doktuk. tam 1 litre cikti. hic eksiltmemis. o kadar da hor ve haşin kullandim, hunharca bastim ama 1 gram yag eksiltmemis.

sonra usta castrol10w mi koyayim 15w mi koyayim dedi, dedim ne bileyim usta ben yagdan anlamam ki? ufak bir munazaradan sonra 15w koymaya karar verdik. sonra birbirimizi tebrik edip opustuk ve dukkandan usulca ayrildim. ahey ahey ayrildim, ziney ziney ayrildim. nazli yardan ayrildim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------



zevkli motor kardes, insallah uzun sureler neş'e icinde seyir edersin.

hafta sonu fethiye babadagin zirvesine ciktim. parasutle asagiya atlayanlari temaşa eyledim. bir cay ictim, sonra oludenize indim, denize girdim. cok guzel turist kizlar vardi.

Cevap için teşekkür ederim, benim şuandaki mondialim artık çok eskidi, 1,5 ay sonra 0 km CBF alacağım artık kesin karar kıldım, bakalım bekliyorum.
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
17
Arkadaşlar bu USB ve çakmaklıktan takınca birde ileride sis farı takınca aküye çok yük biner mi
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Ankara'da havalar iyi olsa işe motorla gidip gelecem ama malesef bi gün yağmur yağıyo bi gün fırtına çıkıyo1 haftadır motora binemiyorum. Benzini doldurdum depoda duruyor.

Bu arada usb ve çakmaklık benimde aklımda ama hem garanti muhabbeti sıkıntılı bişey hemde dediğin gibi akü ilerde sıkıntı çıkartabilir belki. Çünkü üstündeki standart şeyler için ayarlanmış bir akü. Farı da halojenlerle değiştirmek istiyorum aslında. Standart ampul bildiğimiz yuvarlak ampul. Değiştiriyim diyorum ama bilemedim. Servise gidince soruyum. Eğer onay verirlerse çakmaklık faşan da takarım muhtemelen.

Gidon yükseltme yapan var mı? Düşünüyorum ama fren, debriyaj ve gaz telleri nasıl olur bilmiyorum. Bi kaç yerde gördüm sağa sola çevirdiğinde kendi kendine gaz veriyor diyenler var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst