İlk Gezi, Kapadokyanın Giriş Kapısı

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Yıllardır içimde ukte olan birşeydi motor. Mesleğim ambarcılık. Kamyon şöförüde diyebiliriz. Çocukluktan beri motor isteği vardı. Ehliyetide almıştım ama motor almak kısmet olmadı. Ailem izin vermiyordu. Neyse bi gün gittim cross motor aldım haber vermeden. E artık yaş 30a dayandı izin faslını bi geçelim. :)

Cross motor alma sebebim ise yine çocukluğumda saklı. Dayımın mobylette enduro vardı. Sülalede herkes kullandı. 14 yaşındayken bende kullandım bi süre. Tabi babamdan gizli. Görünce kürekle parçaladı motoru. :) Şimdi ise ona benzediği için cross aldım. Ekipmanlarıda tamamladım. Yan çantayıda kendim yaptım. E artık yola hazırım.

Giriş kısmı biraz uzun oldu kusura bakmayın. İlk başlığım bu bölümde. :) Kamyon malum ağır vasıta. Trafik ve park sorunu büyük. Motorsiklet benim için özgürlük demek. Doğa gezilerini çok severim. Motor tarzıda o gezilere imkan veriyor.

Boş kaldıkça gezmeye karar verdim. Geçen hafta pazar günü hava soğuktu çıkamadım. Hatta forumda başlık açmıştım ama gelen olmadı. Zaten Aksaray'da pek motorcu olduğunu sanmıyorum. Motor kullananlar ya apaçi tabir ettiğimiz şekilde, yada maddi sebeplerden kullanıyor. Yani motorcu diye tabir edebileceğimiz kişi yok yada varsa ben bilmiyorum.

Neyse esas mevzuya geçelim. Bu hafta gitmek istediğim yer Kapadokyanın giriş kapısı denilen bölge. Selime, Yaprakhisar, Güzelyurt, Ihlara vs. Tecrübe kazandıkça daha uzak yerlere gideceğim inşallah.

Ihlara vadisi Dünya'nın en büyük 2. kanyonu.

Sabah erkenden uyandım. Motor beni bekliyor evin arkasında atölyenin yanında.

18193870_1198750936902732_6579267130751426405_n.jpg


Cross motor zaten hız yapmaz. Ki bende 80 civarı hızla gidiyorum. Ama yinede herşeyi giyiyorum önlem şart. Kaporta bedenimiz sonuçta bunda. Kamyondaki güvenlik yok.

18194804_1198750963569396_66210586537725994_n.jpg


Kaplumbağa bana veda ediyor. :)

18157911_1198751056902720_3877971841592734494_n.jpg


Ve yola düştüm. Motoru sıfır yaptırmıştım. Biraz uzaklaştıktan sonra hem motor dinlensin hemde bi sigara içeyim diye durdum.

18194121_1198751123569380_458014352970461927_n.jpg


18194257_1198751183569374_7478054467754727604_n.jpg


18157633_1198751283569364_4317452461069732142_n.jpg


18157929_1198751380236021_1940390376631831670_n.jpg


Ne olur ne olmaz diye benzin alayım diye durdum. Benzin göstergesi bozuk. Aksaray'da motor elektiriğine bakan yok. Yaptıramadım. Orda depo kapağı bozuldu. Artık içini söküp kilidi iptal ettim. O şekilde idare edecek hale geldi.

18222163_1198751470236012_1707668756205659357_n.jpg


Yolda giderken "Çanlı Klise" diye yol ayrımı vardı. Ordan geçerken hep merak ederdim. Girip bi bakayım dedim 9 km yazıyordu.

18193747_1198751530236006_3098652311026629416_n.jpg


18274876_1198751620235997_5383252626135393353_n.jpg


Bi köye girdim ama yolu kaybettim. Kiliseyide bulamadım. Tabela yok soracak insanda yok köyde. Mecburen geri döndüm.

Biraz ilerledikten sonra Melendiz çayına geldim. Ihlara vadisindende geçiyor bu su. Su şırıltısını dinleyebileceğim mükemmel bi yer. Oraya girmek zor olmadı motorla. Birazda orada oyalandım. Sessiz sakin güzel yer.

18193979_1198751766902649_5547790482519358854_n.jpg


18274761_1198751873569305_4395867526516610523_n.jpg


18194053_1198751936902632_7798329777928535065_n.jpg


18198276_1198752023569290_7225491908107267198_n.jpg


18193751_1198752166902609_8717895946302125914_n.jpg


Ordan çıkıp yola devam ettim. Burda yol ayrılıyor. Güzelyurta sonra giderim diyerek sağa girdim.

18193965_1198752213569271_6203326914316008151_n.jpg


Selimeye geldim. Girişte mezarlık var. Onun yanında mesire alanı çayın kenarında. Selime Sultan türbesi var. Karşısında eski katedral var. Birde kiliseden değiştirme cami.

18194226_1198752260235933_5849509046980930763_n.jpg


18274996_1198752310235928_5262130158586611561_n.jpg


18157803_1198752356902590_3338003579960057403_n.jpg


18198334_1198752390235920_1605964526177172166_n.jpg


18194873_1198752436902582_6029024808397003798_n.jpg


Orda fazla oyalanmadan devam ettim. Karnım baya acıkmıştı kahvaltıda yapmadım zaten. Önceden bildiğim bi yer var oraya gittim yemek için. Yaprakhisarda çayın yanında. Hemen yemek işine giriştim.

18198317_1198752473569245_7161765990806040864_n.jpg


18157743_1198752520235907_8562662167591271833_n.jpg


18194713_1198752576902568_2952426598473408949_n.jpg


18194260_1198752613569231_932653020892130290_n.jpg


18195156_1198753283569164_7717064975350766546_n.jpg


18198481_1198753313569161_9159898543216648956_n.jpg


18194769_1198754250235734_3922172672118484662_n.jpg


18157817_1198754313569061_9094725557334605931_n.jpg


18193803_1198754350235724_6179220071906995501_n.jpg


Çayı severim. Közde demlenmişi ayrı severim. :)

18198500_1198754386902387_7977356965367430059_n.jpg


Orda oyalanırken bi korna sesi duydum. Bi baktım amcamın ailesi. Amcaoğulları filan. :) Onlarda gelmişler bi nevi basıldım. Onlar farklı bi yere gittiler. Çaydan sonra yanlarına uğradım sohbet ettik. Motoru yengeme emanet edip doğruca gezmeye çıktık.

18194572_1198754446902381_1276338618492193224_n.jpg


18193762_1198754420235717_777649530009848598_n.jpg


18193886_1198754486902377_4606130850235784020_n.jpg


18193841_1198754550235704_3240346405508044207_n.jpg


18194698_1198754586902367_282263164848228721_n.jpg


18194949_1198754653569027_1386198632702967476_n.jpg


18198448_1198754680235691_7091765804761439405_n.jpg


18194915_1198754706902355_4112973430481052995_n.jpg


18198693_1198754736902352_8945034001496672477_n.jpg


18194714_1198754773569015_2504771838310938883_n.jpg


18194188_1198754823569010_313524441452694645_n.jpg


18221640_1198754866902339_118534800808858155_n.jpg


18194134_1198754893569003_8085170025428985055_n.jpg


18194258_1198766820234477_3662224321012207460_n.jpg


18268234_1198766860234473_4159593414912428676_n.jpg


Bu tünel ikinci kata çıkıyor. Bir sürü kat var bu şekilde. Yıkılmalar olduğu için bazı yerlere çıkılmıyor. Dikey tünellerde var.

18198758_1198754960235663_4723507833879736118_n.jpg


18157848_1198755000235659_5923011421076265675_n.jpg


18194032_1198755026902323_3907570531658250773_n.jpg


18158019_1198755063568986_4031477060836692033_n.jpg


18198482_1198755140235645_4300890129659094214_n.jpg


18194879_1198755266902299_8736501190071578881_n.jpg


18157811_1198755306902295_5250690424508547234_n.jpg


18194847_1198757650235394_4505826917272760995_n.jpg


18193734_1198757813568711_7734256455929712006_n.jpg


18194788_1198757963568696_4529246347687578867_n.jpg


Yüzlerce yıllık boyalar bunlar. Hiristiyanlar o dönem buraları oyarak yapmışlar. Sonrada böyle boyalarla süslemişler.

18198685_1198758223568670_7567105504025669276_n.jpg


18157835_1198758346901991_556504691655077583_n.jpg


18198748_1198758383568654_1187219660812810226_n.jpg


18194025_1198758476901978_6131552402240548081_n.jpg


18158004_1198758513568641_4942322594379447704_n.jpg


Buda haç. Bi kısmı çökmüş.

18198436_1198758273568665_2240914584771276393_n.jpg


Uzakta görünen. Hasandağı. Şimdilerde kar var oraya gitmek zor olur. Onada ilerleyen haftalarda gideceğim inşallah.

18198539_1198758423568650_1343200106936147239_n.jpg


18194040_1198758590235300_1117304374716588552_n.jpg


Ordanda çıkıp Ihlara'ya devam ettim. Bi tepede mola verdim. Manzara çok iyi.

18157852_1198759360235223_5625740107605958281_n.jpg


18198429_1198759403568552_3089844703723524540_n.jpg


18194597_1198759443568548_1263412440172360621_n.jpg


Ordanda çıkıp vadiye geçtim. Vadinin tepeden görünüşünü çektim öncelikle. Burda otopark var. Motosiklete adam parada almadı. Zaten giriş burdan değilmiş biraz daha aşağıya inmem gerekiyormuş.

18157996_1198759496901876_5030957203003017176_n.jpg


18194749_1198759543568538_4654018453002090350_n.jpg


18274794_1198759573568535_1621022717778305241_n.jpg


18158011_1198759606901865_3068643099384221715_n.jpg


Ve Ihlara vadisi.

18193930_1198759646901861_2532750736103222629_n.jpg


18158013_1198759690235190_4282596630022283325_n.jpg


18198504_1198759726901853_4067029448858372916_n.jpg


Giriş 20 lira. Burdaki birkaç yeri gezmek için. Müzekart kalmamış ondan alacaktım. Bir sene sınırsız gezi tam benlik. :)

18198717_1198759753568517_123020666961360356_n.jpg


18198196_1198759840235175_3160531465735024019_n.jpg


Vadiye merdivenlerle iniliyor. İnerken dikkatimi çeken şey herkesin sayı saymasıydı. Kaç merdiven çıkıldığını sayıyordu insanlar. Ben saymaya üşendim çıkınca güvenliğe sordum 400 merdivenmiş. :mrgreen:

18275069_1198759926901833_7759904579597394681_n.jpg


18194696_1198759973568495_6821224370168111043_n.jpg


18157612_1198760003568492_4490545347900642775_n.jpg


18194244_1198760036901822_292010198646985188_n.jpg


18193996_1198760116901814_7604268784063005204_n.jpg


18221689_1198760160235143_8486160943840689976_n.jpg


18194776_1198760196901806_317699404857736650_n.jpg


18194205_1198760240235135_7972731946288943066_n.jpg


18157758_1198760913568401_35712900459430471_n.jpg


18198491_1198760940235065_6739887010412893390_n.jpg


18194039_1198760966901729_2324387859635354178_n.jpg


18194115_1198761006901725_4029741177125752000_n.jpg


18198290_1198761040235055_8088992280231795539_n.jpg


18198558_1198761100235049_4464252264669991002_n.jpg


18193777_1198761176901708_6117088816769403160_n.jpg


Vadi baya uzun. Sabah gelinip akşama kadar ancak gezilir. Ben fazla duramadım zaten hava kararmaya yaklaşmıştı. Pazar günleri dedemi ziyarete giderim geç kalmamak için fazla oyalanmadım.

18194051_1198761200235039_5551492060791127954_n.jpg


18157988_1198761233568369_7806345581830456650_n.jpg


18193831_1198761930234966_4546948379754548916_n.jpg


18193723_1198761983568294_5650620179007770134_n.jpg


18198419_1198762090234950_1926463395166284784_n.jpg


18198322_1198762130234946_1700996572927896150_n.jpg


18194674_1198762463568246_2635138954797570987_n.jpg


18157831_1198762510234908_6240779851770078129_n.jpg


18193702_1198762583568234_4751953779301360398_n.jpg


O tarafa hiç gitmedim. Başka zamana inşallah.

18198668_1198763303568162_312676726758900557_n.jpg


18194173_1198763360234823_5090820821974627520_n.jpg


18194137_1198763416901484_8318982007668861491_n.jpg


18157927_1198763433568149_3721962198314828314_n.jpg


18194919_1198763473568145_510678159879631799_n.jpg


18157808_1198763520234807_1307415159073357356_n.jpg


18157658_1198763560234803_638654816297003344_n.jpg


18268292_1198763590234800_2811377068720729677_n.jpg


Çıkmak işkence gibiydi. Üstümde ağırlıkta çoktu malum. Mont zaten kavuruyor. Birde sigara yüzünden ciğerler pert olmuş. Hiç dinlenmeden çıktım ama çıkınca baya yoruldum. Bugünde sol baldırımda ağrı var adım attıkça.

18198455_1198763616901464_1977623616405401012_n.jpg


Ordan çıkıp Ziga kaplıcalarının olduğu tarafa geçtim. Bu kısımda kaynak suyu var sıcak. Aşağı tarafta köylüler betondan havuz çevirmişler yüzülebiliyor. Ama vakit dar olduğu için oraya inmedim.

18194152_1198763656901460_1651382837539388352_n.jpg


18194122_1198764320234727_1303486587863723850_n.jpg


18194883_1198764370234722_1645052159275876601_n.jpg


Ordan tekrar dönüş yolunda Selime'ye geldim. Orda kateral var demiştim. Daha önceden içeriye girmemiştim ona da hemen bi bakayım dedim.

18268442_1198764436901382_6616871845214912367_n.jpg


18193936_1198764613568031_408620440335344378_n.jpg


18194079_1198764643568028_1617452307028273618_n.jpg


Dayı temizlik yapıyormuş toz çökene kadar almadı beni içeri. :) Kimse kalmamış temizlik yapılıyormuş o saatte. "Yarım saat sonra kapıyı kilitlerim hızlı çık" dedi. :)

18198555_1198764690234690_6043135221756848171_n.jpg


18198756_1198764723568020_3449248793502823157_n.jpg


18198198_1198764750234684_2704715404019991990_n.jpg


18198266_1198764796901346_6469520514491416379_n.jpg


18193789_1198764823568010_5060530591490766172_n.jpg


18198702_1198765526901273_8501004482256303605_n.jpg


18194241_1198765570234602_3223507653641517835_n.jpg


18198403_1198765620234597_3312178924648238903_n.jpg


18198293_1198765646901261_2969859798982694601_n.jpg


18193669_1198765760234583_7920809954158039375_n.jpg


18193944_1198765796901246_8679362420776372585_n.jpg


18221931_1198765823567910_6814373244848028038_n.jpg


18157990_1198765880234571_4917411496742643037_n.jpg


18157758_1198765903567902_3595992889041352365_n.jpg


18198599_1198765940234565_6509378797502835900_n.jpg


18268220_1198766000234559_4896277042963282456_n.jpg


18198370_1198766046901221_4110074588580617131_n.jpg


Ve bu güzel günde bitti. Dönüş yoluna geçtim.

18194249_1198766123567880_4533736939825052288_n.jpg


Ben bunları facebookda paylaşmıştım. Zaten fotoğraflarada oranın adresini vererek ekledim. Bi arkadaşım vardı motor alma niyeti vardı onunda. Bugün sanayide motorun sağını solunu yaptırırken karşılaştık. Biraz sohbet ettik. Çok hoşuna gitmiş böyle bi gezi yapmam. Bi saat sonra geldi "motor aldım" dedi. :mrgreen: Gitmiş motorsiklet almış gelmiş. İnşallah pazar günüde onunla gideceğiz. Plan değişmezse Saratlı yeraltı şehrine gideceğiz. Bu civarda olup gelmek isteyen olursa kapımız açık çay bardağımız var buyursun gelsin. :mrgreen:
 
Katılım
18 Mar 2017
Mesajlar
384
Güzel gezmişsiniz. Fotoğrafların bol olmasına sevindim. Emeğinize sağlık. Yemek olayı iyiymiş. "Doğada yemek yapmak ve yemek" tadı değişilmez.
 
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
196
Çok güzel olmuş geçen bu çantalarla ilgili konu açtığınızda,bende yorum yazmıştım peki faydalı olucakmı içi genişmi? diye cevabını , fotoğraflardan aldım :)
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
güzel bir gezi olmuş, böyle tarihi yerler hep ilgimi çekmiştir. o atmosferi solumak, asırlar önce insanların oradaki yaşamlarını hayal etmek dokunmak çok farklı hisler uyandırmıştır hep içimde..

bu da espri mahiyetinde olsun :cherry:

https://www.youtube.com/watch?v=bqaEfyQy6UQ
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Gezi on numara olmuş, kahvaltı faslı hele çıkıp gelesim geldi oralara :)

Motorunuz da tam o yolların motoru, keyifli nice kilometreler :)
 
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
313
Motosikleti
Yamaha XT600
maşallah bol fotolu güzel gezi olmuş havalar ısındı artık yollara düşme vakti :):)
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
İşte bu bilgileri kitaptan okusan bu kadar aklında kalmaz. Teşekkür ederiz , tekerine ve eline sağlık. 3 Lü çanta takımıda bi harika :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Yorumlarınız için teşekkürler.

Blackhoney Aslında daha çok fotoğraf çekmişimde hep aynı şeyler sıkılırsanız diye mağara resimlerini çok eklemedim buraya.

kabyelmen Çaydanlık sığıyor. Mangal teli uzunluktan dolayı girmedi onun yerine şiş aldım. Yiyecek içecek derken baya bişey aldı. Daha da sığmayan olursa o çantalara ne olur ne olmaz diye bağladığım spanzeti kullanabilirim. Nakliyeciyim ben üst üste dizer havale yapar güzelce bağlarım. :)

DKN Aksaray çok eski bi yerleşim yeri. Ancak fazla tanıtım olmadığından bilinmiyor. Mesela Anadoluda ilk tarım burda yapılmış. Dünya'da ilk beyin ameliyatıda burda. Her köyünde kasabasında höyükler var. Birçok yerinde yeraltı şehirleri var. Günlerce gezilir buralarda. :) Buyur gel ben rehberlik ederim.

Lucas Bu pazar yine gezi var. Bahsettiğim arkadaşla beraber çıkacağız. Yakınlardaysan buyur gel sende. Yeriz içeriz. :) Daha nereye gideceğimize karar vermedik. Birkaç gün çadırda kalalım sahil tarafına gidelim diyoruz. Eğer o olmazsa bu civarda tarihi ve doğal bi yerlere gideceğiz.

gitaristgkn Aynen soğukta çekilmiyordu. Bu gezide bile akşam terliyken dönüyordum biraz üşüdüm. Montun astarını çıkarmıştım sıcak diye. Bundan sonra onuda çantada taşıyacağım ne olur ne olmaz. :)

TanImsIz İnşallah Aksaray'ın tanıtımını bi süre böyle başlıklarda yapacağım. Akılda kalır. :) Çanta aslında alet çantası. Kendim yapmıştım. Yan Çanta Yapımı
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
691
merhaba . gezi güzel olmuş. resimlerin çok olması birçok arkadaşı oraya çekecektir. motora başlaman ve dahada önemlisi ekipman kullanman çok daha güzel.


gelelim asıl yazma sebebime Aksaray da motor süren ve samimi olduğum bolca insan var. hatta enson 23 nisanda bir geziye gittiler ve 10 gün içinde bir yurt dışı gezisine çıkacaklar. araştırmalarını geliştirirsen sende bunları bulabilirsin. hatta 2015 da Aksaray ın yeren gazetelerine bile çıktılar.sağlıkla kazasız uzun sürüşleriniz olsun
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Forumda baktım bulamadım. Nasıl ulaşabilirim onlara? Sanayide bi tane cross motor görmüştüm ama o adam kim bilmiyorum. Ne amaçla kullandığınıda bilmiyorum.
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
19
Güzel bi gezi olmuş. Bende Aksarayda üniversite öğrencisiyim. Pulsar 150 ns motora sahibim. İnşallah tanışıp yeni rotaları beraber aşarız. Çok memnun oldum bu şehirde siz ve bahsi geçen diğer motorsiklet grubu olduğu için. İnşallah ortak paydada buluşuruz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
_oXXo_ Sağolasın.

velidonmez Haftasonuna bi yerlere gitmeyi düşünüyoruz arkadaşla. Sende gel.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
398
Çok özendim size. Umarım ben de bi gün uzun soluklu gezikere çıkabilirim. Tekerinize taş değmesin. Keyifli seyahatler dilerim.
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Bu forumda en sevdiğim bölüm tamda burası.:)

Çok güzel bir gezi ve aynı zamanda paylaşım yapmışsınız.

Elinize, emeğinize, yüreğinize sağlık.:cat:
 
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
55
Çok güzel, keyifli bir gezi olmuş.Çanta yanlarında nogay bayrakları var, nogay mısınız?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
mombohunter Çokda uzun değil. Aksaray'a 40 km civarı bu gittiğim yerler. :) Tabi ben biraz dolaştım toplamda gidiş dönüş 100 km olmuştur.

Apices Sağolasın :)

nogayali Nogay değilim siyasi ideolojim Türkçülük. Nakliye işine başladığımda logo lazımdı. Kamyonun kapılara bozkurt yada kanatlı at (tulpar) yapmayı düşündüm. Sonra Nogay Türklerinin kullandığı kanatlı bozkurt aklıma geldi. Kanat hızı temsilen daha güzel durur diye düşündüm. Hemde bozkurt var. Kamyona kartvizite derken en son motora da onu yaptırdım. :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

O değilde nazara geldik. :) Motorun şanzıman bozulmuştu. Ustaya bıraktım 3 gün oldu parça bulamamış. Zonghsen parçası sıkıntılıymış. Yarında gelmezse bizim pazar işi yatacak. Bir hafta pazar gezisinin hayalini kurmuştum yalan oldu gibi bakalım.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Aha , cok hos. Bende ilk gezim olmasa da bir kerecik bir şeyler paylaştım. Ilk gezi olduğunu görünce girdim ve cok hooos resimler. Ilk heyecanlar özeldir.. sonra yaptigim baska gezileri kamplari paylasmadim forumda. Umarım siz devamını getirirsiniz ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst