Hocam internetteki fiyatlara bakınca
Castrol 4T tam sentetik 10w50 (litresi) 28TL
Motul 5100 4T yarı sentetik 10w50 (litresi) 42TL
Motul 7100 4T tam sentetik 10w50 (litresi) 49TL
Bugüne kadar castrol tam sentetik kullandıysan ya bununla devam et yada motul 7100'e geçiş yap. Aradaki fark 21TL/litre. Gerçekten pahalı geliyorsa castrol ile devam edilebilir. Yarı sentetik yağa hiç gerek yok.
Motul 5100 tam sentetik
motul 7100 pahalı full sentetik oldugundan ama 5100 yarı sentetik ama fazlasıyla iş görür castroldan sonra bambaşka gelecek o kemikli hissettiğin vites pedalı ufacık dokunmanla tık diye vitese geçecek ve castrolmu bir daha asla diyeceksinben 5100 kullanıyorum..
Birde bunu deneyeceğim methini çok duydum hem bazı ustalardan hemde hani derler ya yılların motorcusu dedikleri abilerimizden birde bunu deneyeceğim bir ara
[url=http://hizliresim.com/NpGRRN][url]http://i.hizliresim.com/NpGRRN.jpg[/url][/url]
Hocam muhalefetliğimden değil de her yağ değişiminde aaa ne güzel olmuş diyorum. Yeni yağın etkisi olmasın acaba bu?
yok hocam yeni yağın etkisi tabikide oluyor ama castrolda geçişler kemikli diye tabir ettiği türden gerçekten hatta castrolde yağı değişip 1000 km yapmadan bile daha belirgin şekilde sertliği oluyor motulde ciddi oranda bu farkı hissedebiliyorsun enazından bana öyle hani motul koydum gidişi değişti titreşimi yok oldu gibi şeyler belki biraz abartı olabilir ama titreşim ve gidişte çok bir fark görmedim fakat vites geçişlerindeki fark kendini belli etti 3 ayrı motorda denedik 3 taneside castrol vardı 3 ünede motul 5100 koyduk sonuç böyle 3 motorun tesadüf olacağını sanmıyorum
BatuhanK selam, yamaha xj6 ya istanbulda trafikte ve şehir içi kullanım için 10 40 yerine 10 50 koyuyorum, iyi etmişmiyim sence?
Bir parça kalın yağ daha geç ısınır biraz daha koruma sağlar diye düşündüm.Çünkü bu motor ve diğerleri fazla sokak arası caddede sağa sola giderken biraz fazla fan açıp kapatıyorlar...40 derece değil buralar ama nemden ve dur kalktan 40 dereceden fazla etkisi olur diye düşünüyorum...