Benelli Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
321
S.a. arkadaşlar sayfaların hepsını degılsede bazılarını okuyabıldım şu anda kullanmakta oldugum cbf 250 motosıkletımı satıp bu motosıkletten almayı dusunuyorum ancak yenı bir firma her nekadar benellı kuruluşu eskı olsada bu modelde yenı serı uretımde ılerıde arkasında dururmu mallarının yedek parçları pahalı mı ? bunlar ıtalyan şirketi çin de farbrıkamı var nasıl oluyor ılerıde pazar payı ne olur motorun gıdışı top speedı ozellıkle tıtreşim ve yakıt durumları nedır ?
son olarak ulkemızde vergı dılımınden oturu 300 cc yerıne 250 cc olanında görmketeyım bır arkadasın motorunu gördum sadece ulkemızde 300 cc olan gömlegın ustundede 300 yazıyor sahıbındende var ılanı acaba gelır mı 300 cc olanlarıda bugun bayı ıle göruştum elımde kalmadı 250 lık olanları dıyor 1 ay sonra gelıcek yenı serı onlarda abs olucak fıyat farklı olur dedı

Abs'li olan modellerde fiyat farkı olacaktır 2017 modeller yani euro 4 vs. vs 300 cc olabilir diye çok düşünüldü ama kimse kalkışmadı motor avrupada 300cc olarak satılıyor ülkemiz hariç yakıt tüketimi 2 sayfa geride çok detaylı bi şekilde yazıldı (şehir içi şehir dışı vs.) yedek parça sıkıntısı çeken olmadı şimdiye kadar fiyatlarıda uygun honda kadar pahalı değil çin kadar ucuz değil ortanın biraz üstü veya orta diyebiliriz. Motoru almadan satmayı düşünmek iç açıcı bi yaklaşım değil ama illaki ilerde yükselticem o zaman ne olur dersen TNT 25'te alıp satanlar zarar etmedi yani 2.el piyasası çok aşşağıda gitmiyor son olarak çin mi italyan mı dersen bugün baktığımızda honda'da çinde üretiyor ama japon benellide çinde üretiyorum ama italyan fark bu yani.
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
35
Abs'li olan modellerde fiyat farkı olacaktır 2017 modeller yani euro 4 vs. vs 300 cc olabilir diye çok düşünüldü ama kimse kalkışmadı motor avrupada 300cc olarak satılıyor ülkemiz hariç yakıt tüketimi 2 sayfa geride çok detaylı bi şekilde yazıldı (şehir içi şehir dışı vs.) yedek parça sıkıntısı çeken olmadı şimdiye kadar fiyatlarıda uygun honda kadar pahalı değil çin kadar ucuz değil ortanın biraz üstü veya orta diyebiliriz. Motoru almadan satmayı düşünmek iç açıcı bi yaklaşım değil ama illaki ilerde yükselticem o zaman ne olur dersen TNT 25'te alıp satanlar zarar etmedi yani 2.el piyasası çok aşşağıda gitmiyor son olarak çin mi italyan mı dersen bugün baktığımızda honda'da çinde üretiyor ama japon benellide çinde üretiyorum ama italyan fark bu yani.

hocam ilgin için teşekkur ederim titreşim olayı ne durumdadır ve son hız olarak bır olcum var mı ?
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
35
birşey daha sormak istiyorum mesela bnm motorum cbf 250 gömlegın ustunde 249 cm3 yazıyor bugun gorustugum bayı bu motorlar normalda 300 cc ancak ecudan 250 ye göre vergı dılımıne gırsın dıye kısıtlama var garantı bıttıkten sonra kısıtlamayı kaldırtıp 300 luk chıpını attırabılırsın dedı sızın motorların gomlek yerlerındekı cm3 yazısı kaç ?
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
birşey daha sormak istiyorum mesela bnm motorum cbf 250 gömlegın ustunde 249 cm3 yazıyor bugun gorustugum bayı bu motorlar normalda 300 cc ancak ecudan 250 ye göre vergı dılımıne gırsın dıye kısıtlama var garantı bıttıkten sonra kısıtlamayı kaldırtıp 300 luk chıpını attırabılırsın dedı sızın motorların gomlek yerlerındekı cm3 yazısı kaç ?

O bayi hangisiymiş? Gidip de oradan bir şey almayalım o zaman...
Beygir/güç kısıtlaması var dese anlarım. Hacmi de mi yazılımla değiştiriyorlarmış!

Silindir çapı ve stroku, motor hacmini verir. Motor üstünde hacmi yazar, kullanım kılavuzunda ve uygunluk belgesinde de hem hacmi, hem de çap ve stroku yazar.

Tnt250'nin silindir çapı 61mm, strok da 42.7mm. O da silindir başına 124.8cc yapıyor. Yani toplam 249.6cc.
Bn302'nin (300CC model) çapı 65mm, strok da 45.2mm. Silindir başına 149.9cc. Yani 300cc.

Uygunluk belgesi veren görevliler de salak değil ki, 300cc'lik motoru değerler ortada olmasına rağmen 250cc'lik olarak onaylasın.
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
Motorun üzerindeki aynalar hariç bütün aksesuarları aliexpress ten aldım.

Ben baktim bulamadim ne yazinca cikti bu urun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------

birşey daha sormak istiyorum mesela bnm motorum cbf 250 gömlegın ustunde 249 cm3 yazıyor bugun gorustugum bayı bu motorlar normalda 300 cc ancak ecudan 250 ye göre vergı dılımıne gırsın dıye kısıtlama var garantı bıttıkten sonra kısıtlamayı kaldırtıp 300 luk chıpını attırabılırsın dedı sızın motorların gomlek yerlerındekı cm3 yazısı kaç ?

Boyle birseyin olmasi mumkun degil yazilimla performans artabilir fakat silindir hacmi artamaz. Silindir hacmine gore izin verir bakanlik.
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
35
yanlış yazdım yada yanlış anlaşıldım sılındır çapı buyumesı soz konusu dgl 37 hp ye garantı bıtınce cıkartabılırsınız dıyor

sılındır çapı mevzusuda başka bir arkadaş resım koymuş onda 300 yazıyor dırek sılındır çapında ustunde sızde 250 mı yazıyor onu anlamaya calısıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

birde aynı tip ve motor aynı keeway 300 var hersey aynı
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
Motorun üstündeki extralar nedir.

Elcik koruma, renkli manetler, radyatör koruma, koruma takozu, aynalar, Benelli çıkartma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

Ben baktim bulamadim ne yazinca cikti bu urun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------



Satışı bitmiş olabilir, "Benelli 300 radyatör koruma" yazınca modeller çıkıyor.
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
Simdi birseyler buldum.. surekli aliexpresten alisveris yaparim fakat cok cok pahali bu fiyatlar.. benelli italyan oldugu icin olabilir..
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
İtalyan olduğu için değil, normal aslında, çok da pahalı değil. Yedek parçalar orada daha ucuz yağ filtresi örnek. Burada radyatör korumayı 100 Lira ya satıyorlar, biraz fazla korumalı yapmışlar, rahat hava girmiyor düşün artık. Ben aliexpressten 120 lira ya almıştım çok iyi çıktı, malzeme kaliteli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

birşey daha sormak istiyorum mesela bnm motorum cbf 250 gömlegın ustunde 249 cm3 yazıyor bugun gorustugum bayı bu motorlar normalda 300 cc ancak ecudan 250 ye göre vergı dılımıne gırsın dıye kısıtlama var garantı bıttıkten sonra kısıtlamayı kaldırtıp 300 luk chıpını attırabılırsın dedı sızın motorların gomlek yerlerındekı cm3 yazısı kaç ?

Yok öyle bir şey kısıtlama filan . Türkiye de satılan TNT250 motorların hepsinin bloklarda 250cc. yazar.
TNT250 - TNT300 Asya ve diğer pazarlar için ayrı bir model, BN302 Avrupa ve diğer pazarlar için başka bir model.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
İtalyan olduğu için değil, normal aslında, çok da pahalı değil. Yedek parçalar orada daha ucuz yağ filtresi örnek. Burada radyatör korumayı 100 Lira ya satıyorlar, biraz fazla korumalı yapmışlar, rahat hava girmiyor düşün artık. Ben aliexpressten 120 lira ya almıştım çok iyi çıktı, malzeme kaliteli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------



Yok öyle bir şey kısıtlama filan . Türkiye de satılan TNT250 motorların hepsinin bloklarda 250cc. yazar.
TNT250 - TNT300 Asya ve diğer pazarlar için ayrı bir model, BN302 Avrupa ve diğer pazarlar için başka bir model.

300cc yazan bir kaç tane var.
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
372
yanlış yazdım yada yanlış anlaşıldım sılındır çapı buyumesı soz konusu dgl 37 hp ye garantı bıtınce cıkartabılırsınız dıyor

sılındır çapı mevzusuda başka bir arkadaş resım koymuş onda 300 yazıyor dırek sılındır çapında ustunde sızde 250 mı yazıyor onu anlamaya calısıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

birde aynı tip ve motor aynı keeway 300 var hersey aynı

Türkiye'de bu motorun 300cc ve 250cc var senin arkadaştaki 300cc olabilir ilk geldiğinde 300 olarak geldi bir kaç tane satıldı sonra 250cc olarak istenildi ondan sonra satmaya başladılar işin doğrusu bu cc yükseltme yapılamaz değilir yapılır ama masrafları olur yanlış hatırlamıyorsam sayfa 40larda falandı alınması ve yapılması gerekenler anlatılmıştı ama değmez.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Türkiye'de bu motorun 300cc ve 250cc var senin arkadaştaki 300cc olabilir ilk geldiğinde 300 olarak geldi bir kaç tane satıldı sonra 250cc olarak istenildi ondan sonra satmaya başladılar işin doğrusu bu cc yükseltme yapılamaz değilir yapılır ama masrafları olur yanlış hatırlamıyorsam sayfa 40larda falandı alınması ve yapılması gerekenler anlatılmıştı ama değmez.

Eski sayfaları okudum ancak bulamadım. Gerekli olanlar nedir 300'e geri çıkarmak için ? Bu dönüştürme işlemi için gerekli parçalar var mı bulabilir miyiz ?
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Eski sayfaları okudum ancak bulamadım. Gerekli olanlar nedir 300'e geri çıkarmak için ? Bu dönüştürme işlemi için gerekli parçalar var mı bulabilir miyiz ?

Bende hatırlıyorum öyle bir şeylerin konusu geçmişti aliexpresten gelecek falan filan karışık şeylerdi anlyacağın olacağıda kesin değil zaten tahmin edilmişti motor bloğu 300cc olarak üretiliyor ama ülkemize gelenlerde bir iki dişli krank değişimi vs. işlemleri ile 250cc'ye dönüştürülüyor. tabi bunun yaparsan ve performans almak istersen 300cc yazılımı da lazım riskli iş yani.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Bende hatırlıyorum öyle bir şeylerin konusu geçmişti aliexpresten gelecek falan filan karışık şeylerdi anlyacağın olacağıda kesin değil zaten tahmin edilmişti motor bloğu 300cc olarak üretiliyor ama ülkemize gelenlerde bir iki dişli krank değişimi vs. işlemleri ile 250cc'ye dönüştürülüyor. tabi bunun yaparsan ve performans almak istersen 300cc yazılımı da lazım riskli iş yani.

Sayfaları bu motoru almadan öncede bakmıştım yorumları okuyordum ancak hiç gördüğümü hatırlamıyorum. Bugün tekrar 40'lı sayfalara baktım göremedim.

Açıkçası farklı olan tek şey mekanik olarak silindir ve piston diye düşünüyorum.
 
Katılım
12 Haz 2015
Mesajlar
170
2015 yılında TNT250 fuarda tanıtılacak diye 300cc. lik modeli getirmişlerdi Türkiye ye 2 tane filan diye hatırlıyorum. Fuar dan sonra satıldı motorlar. sahibinden.com da satılık var şuan 1 tane. Motor bloğu, piston-gömlek v.b dışında her şey 250cc ile aynı.
Bizim makineleri 300cc. ye çevirmek de o kadar kolay bir şey değil, 300 e geri çıkarma olmaz, 300cc yazılımı diye bir şey de yok zaten.
Önce de yazdım, 250cc. başka bir model, 300cc. olan başka bir model. Vergi yüksek olduğu için ülkemizde 300cc satılmıyor. Endonezya, Tayvan, Tayland, Vietnam gibi ülkelerde satılıyor, Güney Amerika filan. Ayrıca BN302 modeli var ki bu Avrupa, Avustralya, İngiltere gibi ülkelerde Pirelli lastiklerle filan satılıyor hatta Motor On dergisinde test yazısı bile çıkmıştı Avustralya da İngiliz'in biri test etmiş filan.
 
Katılım
20 Eki 2011
Mesajlar
166
Selamun aleykum arkadaşlar,bugün sonunda istanbulda son kalan tnt 250'yi kırmızı olanı aldım çok şükür,plaka işlemlerini 3-4 güne hallederiz dedi bayii daha sonrasında kısmetse teslim alıcam inşallah,yeni partiyi beklemek istedim ama sabredemedim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst