Asgari Ücretle - MT-09 mu? ys125 mi? almalıyım?

hangisi?


  • Kullanılan toplam oy
    84
Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
401
@fatih.met seni eleştirmeye başlamadan tüm bunların nasıl sana yedirildiğini anlatmadan önce şu yazıyı oku, sonra bana ajan majan de, eğer diyorsan ki 15 yıldır ülkeyi başçavuşun beygiri yönetiyordu ozaman bende evet vericem

http://www.sozcu.com.tr/2017/yazarlar/yilmaz-ozdil/kurdistan-bayragi-1704053/
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
ulan, pek öbür dünya, ahiret inancım yok; ama eğer olur da evet çıkarsa sandıktan, ben bu ülkenin hiçbir organına, yöneticisine hakkımı helal etmem.

arkadşım evet desin silerim; anam babam evet desin, onları bile silerim.

yeter da! benim pederin dediği gibi, "bu millet s.kildiği yere gidiyor"
 
Katılım
20 Ara 2016
Mesajlar
2,171
Fatih Sultan Mehmed'in fetih yaşına bakıp, milletvekili yaşını 18 çekmek nedir ya. :)

Şimdi onlar askerlik de yapmaz.
Büyük ihtimalle hep yandaşlar olur.

O değilde şu adam her konuştuğunda 'enerji bakanımla istişare ediyoruz' diyor ya tilt oluyorum. :p


"Hiç katrandan olur mu şeker, cinsini ...... cinsine çeker"
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Konu açılal kaç gün oldu, hala idrak edemeyip, olayı vatan,millet,sakarya üçlemesine götürenler var, şimdi ben bu eleştiriyi yapınca, vatan hanini ilan edenleri, gavur sevici diyenleri, ıslak milliyetçi odunumla döverim bak.
Tane tane, açıklayıcı bir biçimde yazayım, özellikle de fatih için;

ÜLKE ASGARİ ÜCRET KAWASAKI VERSYS 300 FİYAT KAÇ MAAŞLA ALINABİLİR (ASGARİ ÜCRET İLE)

Almanya 1.458 Euro 6.700 Euro 4,5 (Hadi 5 olsun) maaş

Fransa 1.480 Euro 6.500 Euro (ort.) 4,3 (Yuvarla 5 e) maaş

ABD 1.400 Usd (ort.) 5.700 Usd 4 maaş

Yunanistan 684 Euro 6.000 Euro 8,7 (Düz 9) maaş

Türkiye 1.400 TL 28.500 TL (7.300 eur/7.800 usd) 20 maaş


Battı batıyor, millet aç denen Yunanistan ı özellikle koydum.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634

Yine şampiyon birincilik almışız, yihu! Dur grafiğini koyayım da ne kadar da şampiyon birincilik olduğumuz anlaşılsın. Hayinlere kapak. Şimdi Almanya düşünsün!

nbyeeq.jpg
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Konu açılal kaç gün oldu, hala idrak edemeyip, olayı vatan,millet,sakarya üçlemesine götürenler var, şimdi ben bu eleştiriyi yapınca, vatan hanini ilan edenleri, gavur sevici diyenleri, ıslak milliyetçi odunumla döverim bak.
Tane tane, açıklayıcı bir biçimde yazayım, özellikle de fatih için;

ÜLKE ASGARİ ÜCRET KAWASAKI VERSYS 300 FİYAT KAÇ MAAŞLA ALINABİLİR (ASGARİ ÜCRET İLE)

Almanya 1.458 Euro 6.700 Euro 4,5 (Hadi 5 olsun) maaş

Fransa 1.480 Euro 6.500 Euro (ort.) 4,3 (Yuvarla 5 e) maaş

ABD 1.400 Usd (ort.) 5.700 Usd 4 maaş

Yunanistan 684 Euro 6.000 Euro 8,7 (Düz 9) maaş

Türkiye 1.400 TL 28.500 TL (7.300 eur/7.800 usd) 20 maaş


Battı batıyor, millet aç denen Yunanistan ı özellikle koydum.

aga sen motor üzerinden örnek vermişsin de, eleman da önceki sayfalarda salatalıkla cevap vermişti, n'aber :queen:

ssss.jpg
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
asgari ücretle motosiklet alınmaz.
alınıyor ise o ücret asgari değildir.

misal
(üzmeyin fatihi ne diyorsa o dur)
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
aga sen motor üzerinden örnek vermişsin de, eleman da önceki sayfalarda salatalıkla cevap vermişti, n'aber :queen:

http://2.bp.blogspot.com/_k_muMtOz24A/SVdwZb_fjRI/AAAAAAAAARc/CyygMBE9VhE/s1600/ssss.jpg

o da ayrı bir konu;
Şimdi bir şehir efsanesi var, hani diyorlar ya, -olum Almanya da insanlar limonu tane ile alıyormuş, yediye bölüp her gün bir dilim ancak yiyebiliyormuş, muş-muş,mış-mış.
Kardeşim adamlar bizim gibi tüketim canavarı değil ki, alamadığından değil, ihtiyacı kadar olanı aldığından öyle, biterse gider bi daha alır. Biz, haftada bir gün gider, pazar arabasını fuller (gerçi şimdi zorda), bir hafta sonra dörtte birini çöpe atarız.
Ayrıyeten, Ntv de bir program vardı, para dedektifi mi ne, orada izlemiştim, Avrupa da bir çok ülke, bizden giden hıyarı,domatesi bizden çok daha uyguna yiyor, hemde 1.sınıf olanından. Turfanda sebzenin göbeği Antalya da, yenebilecek domates 3-4 lira, hadi o yaz ürünü, çilek 10 TL, çileğin seradan çıkışı 3,5-4 TL.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
o da ayrı bir konu;
Şimdi bir şehir efsanesi var, hani diyorlar ya, -olum Almanya da insanlar limonu tane ile alıyormuş, yediye bölüp her gün bir dilim ancak yiyebiliyormuş, muş-muş,mış-mış.
Kardeşim adamlar bizim gibi tüketim canavarı değil ki, alamadığından değil, ihtiyacı kadar olanı aldığından öyle, biterse gider bi daha alır. Biz, haftada bir gün gider, pazar arabasını fuller (gerçi şimdi zorda), bir hafta sonra dörtte birini çöpe atarız.
Ayrıyeten, Ntv de bir program vardı, para dedektifi mi ne, orada izlemiştim, Avrupa da bir çok ülke, bizden giden hıyarı,domatesi bizden çok daha uyguna yiyor, hemde 1.sınıf olanından. Turfanda sebzenin göbeği Antalya da, yenebilecek domates 3-4 lira, hadi o yaz ürünü, çilek 10 TL, çileğin seradan çıkışı 3,5-4 TL.

birazdan lahana yaprağı kıyaslamasıyla cevap gelirse hiç şaşırmam

"adamlar orda yaprak yaprak alıyor, bak biz burda koca kelle alabiliyoruz"
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Katılım
11 Şub 2016
Mesajlar
287
Sorun tek yönlü beslenmede. Ucuz diye, ancak onu alıp yiyebiliyorsun diye dayanırsan salatalığa domatese, aç karnını doyuruyor ve ucuz diye öğün başına 1 ekmeğin yanında porsuk gibi patates yersen, makarnan da bedavaysa tabi dersin "yeea Almanya'da hıyar taneyle satılıyor ama" diye. Bak mesela etin fiyatı da ortada, Almanya'da asgari ücret alan adam 1500/9=170 kilo etin fiyatı kadar maaş alıyor, bizdeki asgari ücretli en ucuz etten hesaplarsak 1400/40=35 kilo et karşılığı ücret alıyor. Bu adam tabi dayar çocuğa patatesi ekmeği. Ondan sonra "neden bu çocuğun beynine yeterince şeker gitmedi de bu çocuk böyle oldu?"

Benzin fiyatı karşılaştırmasına girmiyorum bile bak, komşu ülkeler, yanıbaşımızdaki topraklar petrol cennetiyken ve hatta sınırlarımız içinde dahi petrol çıkıyorken bilmemkaç bin kilometre ötedeki herif senden daha ucuza benzin satıyor. Toprağı yanlışlıkla eşelesen ağaç biten yerde dışarıdan meyve sebze ithal ediyoruz hala daha "baddis ucuz" diye argümanlar sunuluyor.

Hiç iyi değil ha. Hadi gittikçe bilinçleniyor olsak neyse de her gelen yeni nesil bir öncekinden daha felaket vaziyette gelirken gelecek için umutlar pek yeşermiyor. Küçük ve salak dünyamızda mücadele ediyoruz kendi kendimize...

Sorun tek yönlü beslenmede.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Vatandaş devletten deyil Devlet vatandaşdan halkından korkacak hep birlik olsak isyan çıkarsak o zaman işler degişir ama bizim memlekette öyle şeyler olmaz :)
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Ekonomi yönünden hepiniz haklısınız. Dün tadım marka 45 gram çekirdek aldım 1 lira.

Hayat çok pahalılaştı ve bu bize özel bir durum. Yani kıbrıstan alınan ürüne kısıtlama gelmesi bir örnek mesela. Kıbrıs elden gitmiş diyorum ben şimdi. Sonra milletvekili yaşı 18e düşmesi göz boyama ve gereksiz vede bu yine kendi çıkarları için.

Seçme ve seçilmenin yaşı yükseltilmesi gerek düşmesi değill.

Bakın ben 23 yaşında olduğum halde çok tereddütte kalıyorum ve bu yetmezmiş gibi 18 yaşına indiriurlar.

Seçme ve seçilmenin yaşı yükseltilmeli. Şu an zamanım az ssonra yine yazcam.
 
Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
213
Dostlar; fikirlerimizi ifade ederken aksi bir düşüncenin mümkün olamayacağı, bunun mantık,ahlak vb nedenlerle imkansız olduğu, muhtemel bir zeka geriliğine işaret ettiği şeklinde bolca mesaj dikkatimi çekti.Fikirlerin tutkuyla,dilin verdiği imkanları kullanarak ifade edilmesi bana da hoş geliyor.Sizden nacizane ricam konunun ilk mesajındaki mizah seviyesi neyse o düzeyde kalalım.Gerek geniş toplum kitlelerine gerekse forumdaki bazı arkadaşlara hakaretamiz ifalerle "ayar verince" sizden farklı düşünenlerin size empati yapma imkanını yok ediyorsunuz.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Dostlar; fikirlerimizi ifade ederken aksi bir düşüncenin mümkün olamayacağı, bunun mantık,ahlak vb nedenlerle imkansız olduğu, muhtemel bir zeka geriliğine işaret ettiği şeklinde bolca mesaj dikkatimi çekti.Fikirlerin tutkuyla,dilin verdiği imkanları kullanarak ifade edilmesi bana da hoş geliyor.Sizden nacizane ricam konunun ilk mesajındaki mizah seviyesi neyse o düzeyde kalalım.Gerek geniş toplum kitlelerine gerekse forumdaki bazı arkadaşlara hakaretamiz ifalerle "ayar verince" sizden farklı düşünenlerin size empati yapma imkanını yok ediyorsunuz.

O zaman şöyle diyeyim;
Avrupa bizi kıskanıyor aga; nasıl,bu kadar insanı bu kadarcık paraya (çoğunu) günde 10-12 saat çalıştırabiliyorsunuz diye?
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
Ben düz mantık bir insanım. bundan 2-3 yıl önce gevrek (simit) 50 kuruş iken şuan her yerde 1 lira , Çay 50 kuruş iken 75 kuruş oldu.
Demek ki ne oldu hayat pahalılaştı. Neden , benim suçum mu ?
Hayır çünkü ben yanıldım diyenlerin yanında hiç bulunmadım. (fetö, çözüm süreci , balyoz davası daha niceleri)
Hayır çünkü insanların dinini kullananlara , hiç alkış tutmadım. (......)
Hayır çünkü ayıya dayı demem.Herkes gibi kaz gelecek yerden tavuk esirgemem kafasında hiç olmadım.Kazıda çalışır kazanırım. (lys,ygs,kpss,öss)
Hayır çünkü neden demeden hareket etmedim. ( gereksiz emlak yatırımları)
Hayır çünkü yavşak olmadım (bit yavrusu)
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Şu anda asgari ücret ile 368 dolar alabiliyoruz. Rusyada 114 dolarmışmış. Orada ev kiraları ortalama maaşın 3te 1i ve 4te 1i imişmiş. Orada limon 10 dolar fiyatına kadar çıkmış sanırım. Hindistanda durum daha içler acısı.

Başka ülkere göre ne durumda olduğumuzi kıyaslayalım biraz.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Şu anda asgari ücret ile 368 dolar alabiliyoruz. Rusyada 114 dolarmışmış. Orada ev kiraları ortalama maaşın 3te 1i ve 4te 1i imişmiş. Orada limon 10 dolar fiyatına kadar çıkmış sanırım. Hindistanda durum daha içler acısı.

Başka ülkere göre ne durumda olduğumuzi kıyaslayalım biraz.

"ha daha gitmedik; ama b.k yoluna hatta çukurun dibine gidene kadar daha yolu var" diyon yani?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst