YAĞ MUHABBETİ ÖZELLİKLE MOTUL ?

Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
23
MERHABA ARKADAŞLAR. CBR 250 MOTORUMDA 500 KM SONRA GELECEK YAĞ DEĞİŞİMİMDE MOTUL KULLANMAK İSTİYORUM. FAKAT BU TAM SENTETİK MOTUL YAĞLARINDA 3100-5100-7100 SERİLERİ VAR. BUNLAR NE ANLAMA GELİR_? DAHA ÖNCE CBR 125 MOTORUMDA MOTUL 5100 10W40 KULLANMIŞTIM VE ÇOK MEMNUN KALMIŞTIM. MOTOR OLDUKÇA RAHATLADIĞINI VE VİTES GEÇİŞLERİNİN MÜKEMMEL OLDUĞUNU KULLANARAK GÖRMÜŞ TECRÜBE ETMİŞTİM.MOTUL 7100 SERİSİ NEDİR VE AÇIKLAMALARI NELERDİR?
VE ŞUAN VALVOLİNE TAM SENTETİK 10W40 KULLANIYORUM. MOTOR BAKIMINDAN BİRAZ ZORLADIĞINI HİSSEDİYORUM VE VİTES GEÇİŞLERİNDEKİ SERTLİK TAVAN YAPMIŞ VAZİYETTE. VALVOLİNE KULLANICIARININDA YORUMUNU ALIRSAM MEMNUN OLURUM. KAZASIZ GÜNLER :))
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
230
Ben suzuki vanvan'a 7100 10w 40 kullanıyorum. Kullanım kılavuzunda bahsedilen değelere sahip olduğu için. Ayrıca 5100 de kılavuzuma uygun ama 7100 le vites geçişlerini zerremiktar hissetmiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
3100 mineral
5100 yarı sentetik
7100 tam sentetik

Ben de böyle biliyorum ve her zaman en kaliteli yağın tam sentetik olduğunu okuyoruz. Bugüne kadar yarısentetik kullanılmış sanırım. En azından bundan sonrasında tam sentetik olanı yani 7100 kullanılması daha iyi olacaktır.

Cub'da debriyaj olmadığı için kaydırma yapmaması gerekçesiyle mecburen yarı sentetik kullanıyorum ancak cbr'da kesinlikle tam sentetik olmalı.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
500 cc ve üzeri yüksek cc makina için 7100 öneririm bunun altı cc ye sahip makineler için 5100 al malum yaz geldiği için motora 10w40 yerine 15w40 gibi biraz kalın yağ koymanı öneririm
 
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
Tekrar inceledim biraz uzun oldu, kusura bakmayın.

Öncelikle kitapçığında (2014 sonrası CBR 250),
JASO T 903 standardına göre MA, SAE standardına göre 10w30 ve API sınıflandırmasına göre SG veya üstü yağ gerektiği yazıyor.

Tam olarak şöyle yazıyor:
"Honda 4-zamanlı motosiklet yağı API servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
"Enerji Tasarruflu" veya "Kaynak Tasarruflu" olarak işaretlenmiş yağlar hariç,
SAE 10W-30,
JASO T 903 Standart MA


Çok bilgim yoktu, bu konuyla birlikte bu kadar detaylı araştırdım ve motosiklet cc'si ile alakalı değil kitapçığındaki değerler ile alakalı bir durum.
Yazanlara bakınca:
SAE konusunu geçiyorum Motul 5100 de bu koşulu karşılıyor Motul 7100'de.
MA standardını inceleyince, Motul 10W-40 5100 yağı MA standardını karşılıyor, kitaçığa göre uygundur sorun yok.

Ancak,
Kitapçıkta 10W-40 ile ilgili bir viskozite değeri yazmıyorken 10W-30 ile ilgili bir değer yazıyor. (SAE'nin yanında) Bu nedenle viskozite olarak ben de 10W-30 öneriyorum, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler lütfen.

10W-30 7100 yağı MA2 standardında. Benim anladığım kadarıyla daha kaliteli. Hem fiyatlarından hem de tam sentetik olduklarından böyle düşünüyorum.

Özetle kitapçığa göre Motul 5100 10W-30 uygundur, ek olarak ben tam sentetik oluşundan dolayı Motul 7100 10W-30 öneriyorum.

Kitapçığa buradan ulaşabilirsiniz.
 
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
23
Tekrar inceledim biraz uzun oldu, kusura bakmayın.

Öncelikle kitapçığında (2014 sonrası CBR 250),
JASO T 903 standardına göre MA, SAE standardına göre 10w30 ve API sınıflandırmasına göre SG veya üstü yağ gerektiği yazıyor.

Tam olarak şöyle yazıyor:
"Honda 4-zamanlı motosiklet yağı API servis Sınıfı SG veya daha yüksek,
"Enerji Tasarruflu" veya "Kaynak Tasarruflu" olarak işaretlenmiş yağlar hariç,
SAE 10W-30,
JASO T 903 Standart MA


Çok bilgim yoktu, bu konuyla birlikte bu kadar detaylı araştırdım ve motosiklet cc'si ile alakalı değil kitapçığındaki değerler ile alakalı bir durum.
Yazanlara bakınca:
SAE konusunu geçiyorum Motul 5100 de bu koşulu karşılıyor Motul 7100'de.
MA standardını inceleyince, Motul 10W-40 5100 yağı MA standardını karşılıyor, kitaçığa göre uygundur sorun yok.

Ancak,
Kitapçıkta 10W-40 ile ilgili bir viskozite değeri yazmıyorken 10W-30 ile ilgili bir değer yazıyor. (SAE'nin yanında) Bu nedenle viskozite olarak ben de 10W-30 öneriyorum, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler lütfen.

10W-30 7100 yağı MA2 standardında. Benim anladığım kadarıyla daha kaliteli. Hem fiyatlarından hem de tam sentetik olduklarından böyle düşünüyorum.

Özetle kitapçığa göre Motul 5100 10W-30 uygundur, ek olarak ben tam sentetik oluşundan dolayı Motul 7100 10W-30 öneriyorum.

Kitapçığa buradan ulaşabilirsiniz.

detaylı yazınız için çok teşekkürler. çok faydalı oldu... saolun :cat: fakat 10w30 bildiğim kadaryla biraz daha ince bu motoru yaz aylarında haddinden fazla ısındırır diyor arkadaşlarımız forumda. o kısmını anlayamadım
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
Onu, o arkadaşlara sormak lazım aslında "tam olarak neden?" diye. :)

Bence "Motor yağı belirli bir dereceye kadar viskozitesini korur ve yağlama özelliğini devam ettirir, belli bir değeri aşınca su gibi olur ve yağlamaz. Yazın çok ısınacağı için 30 değeri ince gelir." demeye çalışıyorlardır.

Teknik olarak haklılar da, ama rakamsal değer verseler şahsi görüşlerini kitapçıkla kıyaslayabilmemiz daha kolay olur. Motosikletin soğutma sisteminde bir sorun yoksa ve çok uzun sürüşlerde çok aşırı zorlanmıyorsa kitapçıktaki değer olan 10W30 yeterli gelecektir.

250'de olsa bu sport makine, zorlarım vs. diyorsanız 10W40 da kullanılabilir. Aslına bakarsanız burada uzun uzun konuştuğum kadar büyük bir fark da yoktur. Ben araba'dan kalma bilgim ile "Gerekmedikçe viskozite değiştirilmemelidir." düşüncesinde olduğum için kitapçık değerine sadık kalınmasını önerdim. Yoksa dediğim gibi 10W40'da sorun olmayacaktır.

Motor yağlarının viskozite değerleri belirlenirken yapılan test 0 fahrenayt la 210 fahrenayt arasında yapılır. Bunun C cinsinden karşılığı -17 ve +98'dir.
(Küsüratlarına girmedim)

10W30 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 30viskozite değerinde

10W40 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 40viskozite değerinde

Yukarıda belirttiğim sıcaklıklarda, yukarıda belirttiğim viskozite değerlerinde olacaktır ve sıvı soğutmalı olan CBR250 için de kitapçıkta belirtilen 30viskozite değeri yazın dahi yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum.

Donanımhaber'de jacakal adlı kullanıcının 20 Şubat 2011'de gönderdiği bir mesajdan bilgi alarak açıkladım. Yanılma payım olabilir. Konu tam olarak aynı değil ancak link'ten ulaşılabilir.

Viskozite ne olursa olsun, tam sentetik olsun :)

Bak yine uzun oldu, kendimi kısa cümlelerle izah edemiyorum sanırım :)
 
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
23
Onu, o arkadaşlara sormak lazım aslında "tam olarak neden?" diye. :)

Bence "Motor yağı belirli bir dereceye kadar viskozitesini korur ve yağlama özelliğini devam ettirir, belli bir değeri aşınca su gibi olur ve yağlamaz. Yazın çok ısınacağı için 30 değeri ince gelir." demeye çalışıyorlardır.

Teknik olarak haklılar da, ama rakamsal değer verseler şahsi görüşlerini kitapçıkla kıyaslayabilmemiz daha kolay olur. Motosikletin soğutma sisteminde bir sorun yoksa ve çok uzun sürüşlerde çok aşırı zorlanmıyorsa kitapçıktaki değer olan 10W30 yeterli gelecektir.

250'de olsa bu sport makine, zorlarım vs. diyorsanız 10W40 da kullanılabilir. Aslına bakarsanız burada uzun uzun konuştuğum kadar büyük bir fark da yoktur. Ben araba'dan kalma bilgim ile "Gerekmedikçe viskozite değiştirilmemelidir." düşüncesinde olduğum için kitapçık değerine sadık kalınmasını önerdim. Yoksa dediğim gibi 10W40'da sorun olmayacaktır.

Motor yağlarının viskozite değerleri belirlenirken yapılan test 0 fahrenayt la 210 fahrenayt arasında yapılır. Bunun C cinsinden karşılığı -17 ve +98'dir.
(Küsüratlarına girmedim)

10W30 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 30viskozite değerinde

10W40 yağı:
-17 derece'de 10viskozite değerinde
+98 derece'de 40viskozite değerinde

Yukarıda belirttiğim sıcaklıklarda, yukarıda belirttiğim viskozite değerlerinde olacaktır ve sıvı soğutmalı olan CBR250 için de kitapçıkta belirtilen 30viskozite değeri yazın dahi yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum.

Donanımhaber'de jacakal adlı kullanıcının 20 Şubat 2011'de gönderdiği bir mesajdan bilgi alarak açıkladım. Yanılma payım olabilir. Konu tam olarak aynı değil ancak link'ten ulaşılabilir.

Viskozite ne olursa olsun, tam sentetik olsun :)

Bak yine uzun oldu, kendimi kısa cümlelerle izah edemiyorum sanırım :)

ne güzel ne güzel... teşekkürler :) :cat:
yani 10w30 da olabilir kitapçığında yazan... 10w40 da kullanabilriz.
bakalım 7100 seri koyacağım umarım eski rahatlığı özellikle vites geçişlerinde alırım.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
sizde cbr250 kullanıcısı olarak motorunuzda 10w30 mu kullanmaktasınız ? ben şahsen genelde 10w40 kullanıyorum ama fark nedir

10w-30 kullanmaktayım, bu motor yazın da kışın da sıcaklık göstergesi 3 te duryorsa yazın kışın ne önemi var? Hava soğutmalı değil ki bu... 10w-30 10w-40 tan biraz daha ince davranır ve daha dar aralıklara sızarak daha iyi yağlama sağlar.

Kitapçığı yazan adamlar, aynı zamanda da bu motoru yapan adamlar. Kitapçığa uy, başkasına uyma...
 
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
10 50 hakkında teknik bilgisi olan var mi ?

Teknik olarak aynı sıcaklıklarda, yukarıda konuştuğumuz iki yağdan daha az akışkandır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

Kitapçık 10W30 diyor, başka bir CBR 250 kullanıcısı da 10W30 diyor.

Var mı arttıran :)
 
Katılım
20 Ocak 2016
Mesajlar
441
1 galon 7100 10w-30 bitti. 8.000km bakımına tekrar 7100 10w-30 diyorum. 7100 10w-30 hakkında CBR250 kullanıcıları konu başlığı altında biraz tartışma yapmıştık. oradan inceleyebilirsiniz.
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Bende dün Motul 7100 10*40 aldım 4 litre.Pulsar 200 Ns kullanıyorum ve 5000 km değiştirsem yağ 15000 km gider.İnşallah yazın sıkıntı çıkarmaz.
 
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
23
birde çok karışık şeyler duydum. biraz agresif kullanımda cbr250 için net olarak yağ deiğişim kaç km de yapılmalıdır?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst