Motosiklet zinciri için ucuz yağ

Katılım
16 Ocak 2015
Mesajlar
47
Merhaba abilerim amcalarim bu konularda pek bilgim yok .
Motosikletim cbr 125 oringli zincirli.
Zinciri temizlemek pis yaği uzerinden almak için forumlardan okuduğum kadariyla gaz yağı temin ettim.
Ama zinciri ne ile yaglayacagimi bilmediğim için sizden öneri istedim. Sizce ne ile yaglamaliyim?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
eski motor yağı olmuyo zincir ısınınca atıyo üstünden
 
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
441
ben motul c4 aldım 35 lira felandı . kasımda aldım hala duruyor ve jantta gram yağ yok. ucuz yağlar almayın arkadaşlara bakıyorum lastiklere kadar yağ leş gibi arka maşanın olduğu kısım rezillik bence
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
"Zincir yağlama gres" olarak aratırsan, bilmemkaç numara gres+motor yağı karışımı uygulayanlar vardı, en ucuz o olur.
Seri üretim en ucuz olan ise motul c5 tir. Fiyatı ilk etapta yüksek görünse de daha uzun süre gidiyor.
Yağlama başına maliyet, işe yarar spreylere göre daha ucuz oluyor
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
90 numara dişli (şanzuman) yağı ile yağla. Kullanım kılavuzunda da öyle yazar, litresi 15 lira, 1 litreyle ömür boyu yağlayabilirsin zincirini. Dikkat etmen gereken şey miktarını ayarlamak ve 200-300 km.de bir yağ durumunu kontrol edip gerekirse yağlamak. Pahalı zincir spreylerinin hepsi boşuna masraf.
 
Katılım
23 Ocak 2017
Mesajlar
266
Merhaba abilerim amcalarim bu konularda pek bilgim yok .
Motosikletim cbr 125 oringli zincirli.
Zinciri temizlemek pis yaği uzerinden almak için forumlardan okuduğum kadariyla gaz yağı temin ettim.
Ama zinciri ne ile yaglayacagimi bilmediğim için sizden öneri istedim. Sizce ne ile yaglamaliyim?

En ucuz yollu seçenek hiçbir şey bulamadıysan ve bir an önce ziniciri yağlaman gerekiyorsa , motordan çıkan eski motor yağı ile yağlabilirsin işini görecektir.. Ama bu motor için çok temiz bir seçenek olmayacaktır fazla kaçarsa şıçrama yapar, toz tutar , çamur gibi olur zamanla . O nedenle en güzeli , 15 -16 Tl ye internet sitelerinde zincir yağlama spreyleri var (aslında adı sıvı gres 'tir) onlardan temin et kullan daha temiz bir iş çıkarır.

Örnek vermek gerekirse ;)

http://urun.n11.com/gres-yagi/404-s...ml-zincir-yaglama-spreyi-yaglayici-P110865997
 
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
12
Motor yağ katıkları arasında motor oıl economızer yada 444 gibi markalar var bunlar motor yağlarına katılan katıklar bence en işe yaradıkları yer zincirler bu katıklar 90 no şanzıman yağından daha kalın ve daha yapışkan fiyatları makul sevilerde 15 tl 20 tl gibi yarım litre ambalajlı diş fıçası ile zinciri içten dıştan değil çünkü dıştan bir işe yaramaz zincir dönünce üstünden atar dediğim gibi içten diş fırçasıyla abartmadan yağla ne dişlide nede zincir kolay aşınmaz .Not eğer kışın yağmurda kullanırsan önce zinciri temizle sonra yağla.
 
Katılım
16 Ocak 2015
Mesajlar
47
Ilginiz icin tesekkurler
Arkadasin dediğini uygulayacagim.
Bknz:
90 numara dişli (şanzuman) yağı ile yağla. Kullanım kılavuzunda da öyle yazar, litresi 15 lira, 1 litreyle ömür boyu yağlayabilirsin zincirini. Dikkat etmen gereken şey miktarını ayarlamak ve 200-300 km.de bir yağ durumunu kontrol edip gerekirse yağlamak. Pahalı zincir spreylerinin hepsi boşuna masraf.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst