Motosikletimize dörtlü flaşör yapımı,(UYGULAMALI)

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Toplu olarak zip yap Dropbox'a yükle abi :) İsteyen indirsin, olduğu kadar iş görür.

Doğru diyorsun ama anlatımlarda hangi resim için neyi anlattığımızın çok önemi var, bir ara bu iş ile uğraşayım :)
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
248
[URL=http://s1206.photobucket.com/u...et.com/albums/bb445/yigitbas31/Ads1310z-1.png[/URL][/url]

[URL=http://s1206.photobucket.com/u...cket.com/albums/bb445/yigitbas31/Ads1310z.png[/URL][/url]

Kumanda düğmesinde sinyalizasyona ait 3 adet kablo vardır biri sağ biri sol biri flaşör kablosudur kontrol lambası yardımı ile bu 3 kabloyu tek tek kontrol edin kontak açık vaziyette kablolardan birinde lamba yanıp yanıp sönecektir işte aradınız kablo bu uygun bir yerden bir köprü yaparak aldığımız bu kabloyuda düğmedeki boş kalan yere takarsak düğmeye bastığımızda dörtlümüz yanacaktır

[URL=http://s1206.photobucket.com/u...tobucket.com/albums/bb445/yigitbas31/0123.png[/URL][/url]


hayırlı olsun nurtopu gibi dörtlünüz oldu hemde 3 liraya :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------



ne demek istedğini tam olarak anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

biraz geriye gidip senin mesaja bakınca anladım aslında ne demek istediğini ancak konu açıldığı tarihte bu düğmeler mevcuttu 2005 yılından itibaren çıkan çinli scooterların (scoozy-wuxı-presto vs) bir çoğunda mevcut
o motorları sandıktan çıkarıp ben elimle montaj yaptığım için bizzat biliyorum sayın usta

Kontak kapalı iken de çalışmasını sağlayabilir miyiz otomobillerdeki gibi?
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
248
Şu bağlantı uygun olur mu?

2nsp9mw.jpg
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
resımı yok varda benmı goremıyorum pc den dolayı resımlı olsa daha yararlı olurdu.hep merak edılen bır konu
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
97 den buyana aktif olarak motor kullanırım. Sinyal ve dörtlünün tam anlamıyla gereksiz olduğu kanısı oluştu bende.
Neden ?
Araçla uzun yol gidiyorum normal hızım genelde 160-210 km/h önümde yanıp sönen sarı küçük bir ışık var sadece.
Sağı mı ifade ediyor solu mu belli değil.
Sebep ?
Motor üzerindeki sinyal lambaları birbirine çok yakın alacakaranlıkta 20mt ilerinizdeki sinyalin sağ mı sol mu olduğunu kesinlikle seçemezsiniz.
Gün ışığında bu mesafe 50 mt civarı.
Araçlarda 1.5mt gibi bir mesafe ve aralarda stop olduğu için algılamak kolay oluyor.
Motorcunun vereceği sinyal malesef uzaktan sadece yanıp sönen bir sarı lambadan ibaret.

Uzunlarım sürekli açıktır. Şehir içi trafikte sinyal kullanırım, uzun yolda sollama sağlama kısa uzun ayna vs. hiç uğraşmam..
Zaten arkamdan pek yanıma gelen olmuyor.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
97 den buyana aktif olarak motor kullanırım. Sinyal ve dörtlünün tam anlamıyla gereksiz olduğu kanısı oluştu bende.
Neden ?
Araçla uzun yol gidiyorum normal hızım genelde 160-210 km/h önümde yanıp sönen sarı küçük bir ışık var sadece.
Sağı mı ifade ediyor solu mu belli değil.
Sebep ?
Motor üzerindeki sinyal lambaları birbirine çok yakın alacakaranlıkta 20mt ilerinizdeki sinyalin sağ mı sol mu olduğunu kesinlikle seçemezsiniz.
Gün ışığında bu mesafe 50 mt civarı.
Araçlarda 1.5mt gibi bir mesafe ve aralarda stop olduğu için algılamak kolay oluyor.
Motorcunun vereceği sinyal malesef uzaktan sadece yanıp sönen bir sarı lambadan ibaret.

Uzunlarım sürekli açıktır. Şehir içi trafikte sinyal kullanırım, uzun yolda sollama sağlama kısa uzun ayna vs. hiç uğraşmam..
Zaten arkamdan pek yanıma gelen olmuyor.

hani led sis farları falan var ya yada çakar lamba gibi onlardan mesela motorun sagını ve solunu yere vuracak şekilde montajı yapılıp projeksiyon gibi bağlantısı yapılsa sinyalle birlikte oda sağ sinyal verdin sağ tarafını aydınlatsa yanıp sonerek anlatamadım heralde ama öyle bişeyler yapılsa olabilir aslında
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
248
resımı yok varda benmı goremıyorum pc den dolayı resımlı olsa daha yararlı olurdu.hep merak edılen bır konu

Resim var. Filtre kullanıyor olabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------

Amerikan park ile düzgün çalışır mı bu ?

Amerikan park nedir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

Şöyle bir güncelleme yaptım. Daha sağlıklı bir yönlendirme olması için röleyi SPDT tipi seçtim.

dywxa9.jpg
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
700
97 den buyana aktif olarak motor kullanırım. Sinyal ve dörtlünün tam anlamıyla gereksiz olduğu kanısı oluştu bende.
Neden ?
Araçla uzun yol gidiyorum normal hızım genelde 160-210 km/h önümde yanıp sönen sarı küçük bir ışık var sadece.
Sağı mı ifade ediyor solu mu belli değil.
Sebep ?
Motor üzerindeki sinyal lambaları birbirine çok yakın alacakaranlıkta 20mt ilerinizdeki sinyalin sağ mı sol mu olduğunu kesinlikle seçemezsiniz.
Gün ışığında bu mesafe 50 mt civarı.
Araçlarda 1.5mt gibi bir mesafe ve aralarda stop olduğu için algılamak kolay oluyor.
Motorcunun vereceği sinyal malesef uzaktan sadece yanıp sönen bir sarı lambadan ibaret.

Uzunlarım sürekli açıktır. Şehir içi trafikte sinyal kullanırım, uzun yolda sollama sağlama kısa uzun ayna vs. hiç uğraşmam..
Zaten arkamdan pek yanıma gelen olmuyor.

hocam sarı lamba(sinyal) kırmızı lambanın(stop) sağındaysa sağa, solundaysa sola sinyal veriyor. önden bakınca da beyaz veya sarı lambanın yani farın sağında ve solundaki pozisyonuna göre değerlendirmek yeterli. sadece sinyal yok ki, stop lambası da var.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Arşivimde bulduğum eski resimleri yeniden upload edip, yazıları düzenleyip bu başlığın canlanmasını sağlayan Stock Sever arkadaşa teşekkürler.
 
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
4
sayın olcay.aradan uzun bir zaman geçmiş ama olsun sizin yazdıklarınızın aynısını yaptım.yanlız benim motorun silyal flaşöründen acayip ses çıkıyor ve dörtlülerim yanmıyor acaba bir yerde hatamı yapıyorum.motosikletim honda pcx 125.ses aynen şu şekilde .tııırrrrtt tııırrrrtttt.kusura bakma ancak bu şekilde anlatabildim ses konusunu.bir yardımcı olsanız.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
1 adet sinyal rolesi alsak yetmezmi hepsi 1 tanesinde olucak sonuçta

Motorun tesisatına göre çok fazla kurcalamak gerekebilir, elbetteki olur ama her kullanıcı uygulayabilir mi bilmem.

sayın olcay.aradan uzun bir zaman geçmiş ama olsun sizin yazdıklarınızın aynısını yaptım.yanlız benim motorun silyal flaşöründen acayip ses çıkıyor ve dörtlülerim yanmıyor acaba bir yerde hatamı yapıyorum.motosikletim honda pcx 125.ses aynen şu şekilde .tııırrrrtt tııırrrrtttt.kusura bakma ancak bu şekilde anlatabildim ses konusunu.bir yardımcı olsanız.

Yanlış bir bağlantı yapmadıysan röle yetmiyor olabilir mi? Bağlantıyı tekrar kontrol edip olmazsa röleyi farklı bir yöntemle dene.

Mesela ön ya da arka hangileri kolaysa iki sinyal ampülünü de sök, öyle dene sistemi. Yani röle 4 ampül değil de 2 ampül için çalışsın.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
dünkü sağanak yağmurda gece baya sıkıntı yaşadaım, 4'lü olsa belki arabalar daha dikkatli olurdu (tabi tamamen ben öyle umuyorum:))

elektrik işlerinden hiç anlamam.

bu 4'lü flaşör'ü yaptırabileceğim istanbul'da sağlam bir elektrikçi var mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

bu arada 12 yıllık konuyu hortlatmışım. belki şöyle basit alıp tak şeklinde yeni teknolojisi çıkmıştır, ha ? :)
 
Katılım
15 Şub 2017
Mesajlar
588
4lü için bu kadar macereya gerek yok iki yollu anahtar ile herkes kendi 4lüsünü yapabilir elektrik bilgisie de fazla gerek yok
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
sinyal anahtarının sağ ve sol pinlerine dörtlü açma kapama butonundan gelen diyotlu uclar bağlanır. sinyal anahtarının orta pin kısmına diyotsuz uc bağlanır ve işlem tamamdır.

schematic002a4b.jpg


160357d1413854245-diy-hazard-light-parking-light-circuit.jpg
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Selamlar, aracın güvenlik elemanlarını disko topuna çevirdiniz, arkadaşlar.
4lün yoksa sağ ve sol sinyalın +kablolarını bir kabloyla birleştir (köprü). Genelde + farklı - aynı renk kablodur, misal sağ +kırmızı - siyah ve sol + mavi - siyah kablodur. Köprüye birde aç/kapa düğmesi ekle. Birleştiren kablo 4lü butonunun olacağı yere kadar gidip gelmeli. Butonun olduğu yerde uzattığın kabloyu kes, elde ettiğin iki ucu butonun her bir ucuna bağla, tamam. En basıt ve sağlıklı yöntem budur.
4lüyü yakmak için sağ veya sol sinyalı açıp, 4lü düğmesinide açarsan 4lüler aktif olur. 4lü butonu kapalıyken sinyaller sade sağ veya sol yanıp söner.
Buna ek olarak en basit şekilde amerikan park ekleyebilirsin. Bunun içinde sağ ve solu birleştirmişken, yapacağın tek şey, sinyal rölesindeki + ve - ye yine amerikan park için aç/kapa butonuna yetecek kadar bir kabloyla birleştirip, bu kabloyu butonun dibinden kesip, elde ettiğin iki ucu amerikan park butonunun iki ucuja bağlamak. İşlem tamam.
Neticede, 4lüde birtarafa sinyal verirken 4lü buton sayesinde diğer tarafında birlikte yanıp sönmesinicsağlamak. Ve 4lüler yanıp sönerken, amerikan park butonuyla sinyal rölesini devre dışı bırakıp 4 sinyal lampasınında sönmeden daima yanması. Hatta misal sinyal butonu sol, 4lü butonu kapalı amerikan park butonu açıkken sade sol sinyalkler sabit yanar. Sinyal sağdada sağ sabit.
Dahasıda motorun elektriğini reviseye sokup nasıl çıkacağï belli olmaz. Disko topu istiyorsan, ap ayrı devreler çekmekte fayda var. Hem sağlık hemde güvenlik açısından.
En basit işlemler için, tüm motoru dağıtîp yeniden kurmaya ne gerek var.
İyi başarılar, arkadaşlar,
Olayı otosanayi formuna çevirmeden, Motosiklet Forumunda kalalım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------

Yazım hataları için kusura bakmayın, tablet zımbırtısı, bi düzeltiyom, iki bozuyor, iyi günler.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
Selamlar, aracın güvenlik elemanlarını disko topuna çevirdiniz, arkadaşlar.
4lün yoksa sağ ve sol sinyalın +kablolarını bir kabloyla birleştir (köprü). Genelde + farklı - aynı renk kablodur, misal sağ +kırmızı - siyah ve sol + mavi - siyah kablodur. Köprüye birde aç/kapa düğmesi ekle. Birleştiren kablo 4lü butonunun olacağı yere kadar gidip gelmeli. Butonun olduğu yerde uzattığın kabloyu kes, elde ettiğin iki ucu butonun her bir ucuna bağla, tamam. En basıt ve sağlıklı yöntem budur.
4lüyü yakmak için sağ veya sol sinyalı açıp, 4lü düğmesinide açarsan 4lüler aktif olur. 4lü butonu kapalıyken sinyaller sade sağ veya sol yanıp söner.
Buna ek olarak en basit şekilde amerikan park ekleyebilirsin. Bunun içinde sağ ve solu birleştirmişken, yapacağın tek şey, sinyal rölesindeki + ve - ye yine amerikan park için aç/kapa butonuna yetecek kadar bir kabloyla birleştirip, bu kabloyu butonun dibinden kesip, elde ettiğin iki ucu amerikan park butonunun iki ucuja bağlamak. İşlem tamam.
Neticede, 4lüde birtarafa sinyal verirken 4lü buton sayesinde diğer tarafında birlikte yanıp sönmesinicsağlamak. Ve 4lüler yanıp sönerken, amerikan park butonuyla sinyal rölesini devre dışı bırakıp 4 sinyal lampasınında sönmeden daima yanması. Hatta misal sinyal butonu sol, 4lü butonu kapalı amerikan park butonu açıkken sade sol sinyalkler sabit yanar. Sinyal sağdada sağ sabit.
Dahasıda motorun elektriğini reviseye sokup nasıl çıkacağï belli olmaz. Disko topu istiyorsan, ap ayrı devreler çekmekte fayda var. Hem sağlık hemde güvenlik açısından.
En basit işlemler için, tüm motoru dağıtîp yeniden kurmaya ne gerek var.
İyi başarılar, arkadaşlar,
Olayı otosanayi formuna çevirmeden, Motosiklet Forumunda kalalım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------

Yazım hataları için kusura bakmayın, tablet zımbırtısı, bi düzeltiyom, iki bozuyor, iyi günler.

Cahillik kötü bişey reis,kızma.
Yani senin için çok basit olabilir ama mesela ben hiçbirşey anlamadım senin anlattığından.
Dolayısıyla işi bilmeyene bu anlattiklarin çok çok zor veya anlamsız geliyor.
 
Katılım
25 Ocak 2019
Mesajlar
578
Cahillik kötü bişey reis,kızma.
Yani senin için çok basit olabilir ama mesela ben hiçbirşey anlamadım senin anlattığından.
Dolayısıyla işi bilmeyene bu anlattiklarin çok çok zor veya anlamsız geliyor.

Kusura bsakma, arkadaş, haklısın, insan en zoru bile bildikce o kadar basit geliyor. Insan en çok bilmediğinden korkarmış. Bizde panikleyip korkmamak için her konuya alttan girip üstten çıkmaya çalışıyoz. İşin rasgele.
Elimden geldiği kadar özetleyeyoim.
Sağ ve sol sinyalın artı renkli kablosunu yerlerinden sökmeden, bir kabloyla birleştiriyorsun. Birleştiren kabloya bir aç/kapa düğmesi ekliyorsun. 4lü hazır. Düğmeyide istediğin yere sabitliyorsun.
Kolay gelsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst