- Katılım
- 28 Eyl 2016
- Mesajlar
- 121
- Konu Yazar
- #1
Herkese iyi geceler. Bu konuda hiçbir şeyim yokken motor almaya karar vermem ve süregelen zamanda yaptığım masrafları tek başlık altında adım adım size anlatmak istedim. Ben motor alma işine girmeden önce forumda ayrı ayrı bir çok konu gördüm, ben de tecrübelerimi tek başlık altında toplamak istedim.
Öncelikle İzmir'de üniversitesi öğrencisiyim. Ailem İstanbul'da yaşıyor. Burada öğrenci evinde nispeten zor ama zevkli şartlarda yaşıyorum
Motor almaya kesin kararı verdikten sonra ehliyet işine giriştim. B sınıfı ehliyetim vardı bunun üzerine A2 fark almak için kursa gittim. İzmir'de B den fark A2 için kurs fiyatı sabit her yerde 605 TL idi. Kursa bu ücreti 3 taksitle verdim. Hayatımda motorun tepesine binmemiş ben günlük 1 saat ders olmak üzere 7 günde sınavı geçecek duruma geldim. 60 tl direksiyon sınavına ödedim ve ilk girişimde sınavdan geçtim. Ardından 245 tl bankaya ehliyet kart ücreti, ehliyet harcı ve vakıf payını yatırdım. Ehliyet olayı toplam 910 TL ye patladı.
Motor konusunda herhangi bir fikrim olmadığı için forumda detaylı bir araştırma serüvenine başladım. Forumda ybr ve cbf tavsiyelerinin arasında kalıp hangi motoru alacağıma karar vermeye çalışırken bir yandan da her ay bir ekipmanımı almaya çalıştım. Aldığım ekipmanlar;
-Bell qualifier kask ( indirimle 450 TL ye almıştım ) - Ses ve rüzgar konusunda çok memnunum. Polikarbon malzeme.
http://www.motoplus.com.tr/urun/9907010294751/Bell-PS-Qualifier-Kask-Winger-Kapali-Kask
-Venom eldiven
http://www.motoplus.com.tr/urun/9901051732005/VENOM-ELDIVEN-D-02-KISA
-Prosev mont ( param az kaldığı için bu ürünü aldım ve hiç memnum değilim. Fermuar ve cırt cırları rezalet. insanın elinde kalıyor her gün. )
http://urun.n11.com/mont/prosev-7152-waterproof-touring-mont-siyah-P67791907
Ekipmanları aldıktan sonra sıra geldi motora. 5500 tl kredi çektim. Okurken aynı zamanda bir giyim mağazasında part time olarak çalışıyorum ve maaşımın bir kısmını krediye bağladım. Ailemin bütün yapma etme eyleme alma motor yakarışlarına rağmen o krediyi çektim ve ikinci el bir ybr aramaya başladım. 3 gün sonunda malum sitede 2012 model 12300 km de siyah bir ybr buldum. Hem de 2 sokak aşağımda. Koşa koşa gidip motoru gördüm, sahibiyle görüştüm. 4250 tl de anlaştık bir gün sonra satışı aldım. Noterde plaka değişikliği istemedim ve 118 tl satış sözleşme parası ödedim.

Sıra geldi sigortaya. Sigortayı sigortam net üzerinden en ucuz bulduğum poliçe olan anadolu sigortadan yaptırdım. ( 845 TL bu çok üzdü ).
Motoru aldığım gibi Kahramanlara gidip branda ve kilit aldım.
- Branda ( şu ana kadar bir kaç yeri yırtıldı onları da elimden geldiğince iğne iplikle kendim diktim )
http://www.motoplus.com.tr/urun/79000000026/MotoPlus-Branda
-Kilit ( 4-5 ay sonunda göbeği biraz oynuyor gibime geldi, çok kaliteli durmuyor )
http://www.motoplus.com.tr/urun/9974354000904/OXFORD-Motorsiklet-Zincir-Kilidi-OF157
Ruhsat için emineyete gittim çok sıra vardı geri döndüm 20 gün sonra eve geldi 9 tl yanlış hatırlamıyorsam kargo ücreti ödedim.
Bunları da hallettikten sonra motorla ufak ufak oynamaya başladım. Tanımaya çalıştım. Yağ ve bujisini değiştirdim ( kendim yaptım ). Ön fren balatası bitikti bunu da kma'dan ebc balata alıp değiştirdim. Lastikleri fabrika çıkışıydı ve çok kötü durumdaydı. N11 üzerinden michelin pilot street aldım ( yanlış hatırlamıyorsam 290 tl ödedim. Lastikler gelince Buz motorda 40 tl ye değişimi yaptırdım ve şu anda hiçbir sıkıntısı kalmadı. Yağmurda, çamurda, her durumda elimden geldiğince binmeye çalışıyorum ve çok mutluyum. Aileme durumu izah edip kendi kararımı alıp, planlarımı gerçekleştirmeye başladım.
Ve durum ;


Benim hikayem bu. Umarım motor hayali kuran herkes hayaline ulaşır,hayaline ulaşan herkes kazasız belasız motorunu sürer mutluca yaşar gider.
Hala okuyan varsa teşekkür ederim
Kalın sağlıcakla. Tekerinize taş değmesin 
Öncelikle İzmir'de üniversitesi öğrencisiyim. Ailem İstanbul'da yaşıyor. Burada öğrenci evinde nispeten zor ama zevkli şartlarda yaşıyorum
Motor konusunda herhangi bir fikrim olmadığı için forumda detaylı bir araştırma serüvenine başladım. Forumda ybr ve cbf tavsiyelerinin arasında kalıp hangi motoru alacağıma karar vermeye çalışırken bir yandan da her ay bir ekipmanımı almaya çalıştım. Aldığım ekipmanlar;
-Bell qualifier kask ( indirimle 450 TL ye almıştım ) - Ses ve rüzgar konusunda çok memnunum. Polikarbon malzeme.
http://www.motoplus.com.tr/urun/9907010294751/Bell-PS-Qualifier-Kask-Winger-Kapali-Kask
-Venom eldiven
http://www.motoplus.com.tr/urun/9901051732005/VENOM-ELDIVEN-D-02-KISA
-Prosev mont ( param az kaldığı için bu ürünü aldım ve hiç memnum değilim. Fermuar ve cırt cırları rezalet. insanın elinde kalıyor her gün. )
http://urun.n11.com/mont/prosev-7152-waterproof-touring-mont-siyah-P67791907
Ekipmanları aldıktan sonra sıra geldi motora. 5500 tl kredi çektim. Okurken aynı zamanda bir giyim mağazasında part time olarak çalışıyorum ve maaşımın bir kısmını krediye bağladım. Ailemin bütün yapma etme eyleme alma motor yakarışlarına rağmen o krediyi çektim ve ikinci el bir ybr aramaya başladım. 3 gün sonunda malum sitede 2012 model 12300 km de siyah bir ybr buldum. Hem de 2 sokak aşağımda. Koşa koşa gidip motoru gördüm, sahibiyle görüştüm. 4250 tl de anlaştık bir gün sonra satışı aldım. Noterde plaka değişikliği istemedim ve 118 tl satış sözleşme parası ödedim.

Sıra geldi sigortaya. Sigortayı sigortam net üzerinden en ucuz bulduğum poliçe olan anadolu sigortadan yaptırdım. ( 845 TL bu çok üzdü ).
Motoru aldığım gibi Kahramanlara gidip branda ve kilit aldım.
- Branda ( şu ana kadar bir kaç yeri yırtıldı onları da elimden geldiğince iğne iplikle kendim diktim )
http://www.motoplus.com.tr/urun/79000000026/MotoPlus-Branda
-Kilit ( 4-5 ay sonunda göbeği biraz oynuyor gibime geldi, çok kaliteli durmuyor )
http://www.motoplus.com.tr/urun/9974354000904/OXFORD-Motorsiklet-Zincir-Kilidi-OF157
Ruhsat için emineyete gittim çok sıra vardı geri döndüm 20 gün sonra eve geldi 9 tl yanlış hatırlamıyorsam kargo ücreti ödedim.
Bunları da hallettikten sonra motorla ufak ufak oynamaya başladım. Tanımaya çalıştım. Yağ ve bujisini değiştirdim ( kendim yaptım ). Ön fren balatası bitikti bunu da kma'dan ebc balata alıp değiştirdim. Lastikleri fabrika çıkışıydı ve çok kötü durumdaydı. N11 üzerinden michelin pilot street aldım ( yanlış hatırlamıyorsam 290 tl ödedim. Lastikler gelince Buz motorda 40 tl ye değişimi yaptırdım ve şu anda hiçbir sıkıntısı kalmadı. Yağmurda, çamurda, her durumda elimden geldiğince binmeye çalışıyorum ve çok mutluyum. Aileme durumu izah edip kendi kararımı alıp, planlarımı gerçekleştirmeye başladım.
Ve durum ;


Benim hikayem bu. Umarım motor hayali kuran herkes hayaline ulaşır,hayaline ulaşan herkes kazasız belasız motorunu sürer mutluca yaşar gider.
Hala okuyan varsa teşekkür ederim