- Katılım
- 5 Tem 2015
- Mesajlar
- 3,027
F1 araçları sanırım V10 dönemindeyken 100km/st hıza ulaştıklarında oluşan yere basma kuvveti aracın toplam ağırlığına eşitti. 2017'de daha da fazla yere basma kuvveti oluşturacaklar. Teorik olarak o hızda tavanda ters gidebilmeleri doğru, ancak pratikte değil, çünkü F1 motorları (Büyük ihtimalle de bütün yer aracı motorları) ters pozisyonda çalışamaz.
Fren konusunda da haklısınız. 300km/st'den 80km/st'e 2 saniyede inebiliyorlar.
Şunu da ekleyelim. F1 araçlarının son sürati genelde MotoGP motosikletinden yavaş olur yarışlarda. Bunun sebebi de pistler virajlı olduğundan viraj dönme kapasitesi için son süratten feragat etmeleridir. Tamamen düz bir yola göre ayar yapsalar yine motosikletin ivmelenmesi daha hızlı olur ancak F1 aracının son sürati daha fazla olur (En azından V10 dönemi için öyle).
aynen öyle. Schumaher V10 ferrarisinin gücü 800 beygir civarlarına dayandığı yıl,viraj için değil düz otoban için kanat ayarları düzenlenirse 600 km/s hızla gidebileceğini söylemişti:sunny:
F1 araçları sanırım V10 dönemindeyken 100km/st hıza ulaştıklarında oluşan yere basma kuvveti aracın toplam ağırlığına eşitti. 2017'de daha da fazla yere basma kuvveti oluşturacaklar. Teorik olarak o hızda tavanda ters gidebilmeleri doğru, ancak pratikte değil, çünkü F1 motorları (Büyük ihtimalle de bütün yer aracı motorları) ters pozisyonda çalışamaz.
Fren konusunda da haklısınız. 300km/st'den 80km/st'e 2 saniyede inebiliyorlar.
Şunu da ekleyelim. F1 araçlarının son sürati genelde MotoGP motosikletinden yavaş olur yarışlarda. Bunun sebebi de pistler virajlı olduğundan viraj dönme kapasitesi için son süratten feragat etmeleridir. Tamamen düz bir yola göre ayar yapsalar yine motosikletin ivmelenmesi daha hızlı olur ancak F1 aracının son sürati daha fazla olur (En azından V10 dönemi için öyle).
Zamanında okuduğum yazı ters pozisyonda çalışamadıklarını söylüyordu.
0-100 karşılaştırması objektif değil. Çünkü MotoGP görüntüsünde yarış startı var ve startta motosikletler olabildiğince hızlı kalkıyor. Öte yandan F1 görüntüsünde sıralama turunda piste çıkacak ve ilk tur ısınma turu olduğu için acelesi de yok ve daha güvenli kalkıyor. Yarışta tabii ki 1 saniye daha hızlı kalkamaz ama yine de daha hızlı kalkar (Gerçi Hamilton'ın 2016 startları kötüydü).
F1 aracı videodakinden daha hızlı kalkar dedim ama yine yukarıda da motosikletin daha hızlı kalkacağını düşündüğümü belirttim. Videodaki fark da çok küçük. Hız açısından ikisini tam anlamıyla karşılaştırmak için ikisini de 3-4km'lik düz bir yola koymak lazım.
O alttaki ne öyle? Kırmızı? Korkunç.