F1-SUPERBIKE

Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
F1 araçları sanırım V10 dönemindeyken 100km/st hıza ulaştıklarında oluşan yere basma kuvveti aracın toplam ağırlığına eşitti. 2017'de daha da fazla yere basma kuvveti oluşturacaklar. Teorik olarak o hızda tavanda ters gidebilmeleri doğru, ancak pratikte değil, çünkü F1 motorları (Büyük ihtimalle de bütün yer aracı motorları) ters pozisyonda çalışamaz.

Fren konusunda da haklısınız. 300km/st'den 80km/st'e 2 saniyede inebiliyorlar.

Şunu da ekleyelim. F1 araçlarının son sürati genelde MotoGP motosikletinden yavaş olur yarışlarda. Bunun sebebi de pistler virajlı olduğundan viraj dönme kapasitesi için son süratten feragat etmeleridir. Tamamen düz bir yola göre ayar yapsalar yine motosikletin ivmelenmesi daha hızlı olur ancak F1 aracının son sürati daha fazla olur (En azından V10 dönemi için öyle).

aynen öyle. Schumaher V10 ferrarisinin gücü 800 beygir civarlarına dayandığı yıl,viraj için değil düz otoban için kanat ayarları düzenlenirse 600 km/s hızla gidebileceğini söylemişti:sunny:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
aynen öyle. Schumaher V10 ferrarisinin gücü 800 beygir civarlarına dayandığı yıl,viraj için değil düz otoban için kanat ayarları düzenlenirse 600 km/s hızla gidebileceğini söylemişti:sunny:


aynı söylem şimdi de geçerli : )

Şumayer'in kullandığı V10 3500 cc atmosferik makina ile bugün ki V6 1600 cc turbo makinalar aynı gücü üretiyor, hatta elektrik desteği vede daha gelişmiş aerodinamik kanatlar sayesinde akselerasyonları motogp motorlarından bile artık daha iyi, ortalama 5000 mt bir pistte kalkıştan sonra iki tur bindiriyorlar motogplere..
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Kalkışları iyi değildir F1 araçlarının, zira düşük hızda yeterli yerebasma gücü üretemezler. Onun için fazla güç verdikleri anda teker patinaj yapmaya başlar. Yoksa motorun gücüne bakarsanız uçarak kalkması lazım ama otomobil düşük hızda o güce çok hafif kalıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
F1 araçları sanırım V10 dönemindeyken 100km/st hıza ulaştıklarında oluşan yere basma kuvveti aracın toplam ağırlığına eşitti. 2017'de daha da fazla yere basma kuvveti oluşturacaklar. Teorik olarak o hızda tavanda ters gidebilmeleri doğru, ancak pratikte değil, çünkü F1 motorları (Büyük ihtimalle de bütün yer aracı motorları) ters pozisyonda çalışamaz.

Fren konusunda da haklısınız. 300km/st'den 80km/st'e 2 saniyede inebiliyorlar.

Şunu da ekleyelim. F1 araçlarının son sürati genelde MotoGP motosikletinden yavaş olur yarışlarda. Bunun sebebi de pistler virajlı olduğundan viraj dönme kapasitesi için son süratten feragat etmeleridir. Tamamen düz bir yola göre ayar yapsalar yine motosikletin ivmelenmesi daha hızlı olur ancak F1 aracının son sürati daha fazla olur (En azından V10 dönemi için öyle).

Dry sump'sa, ki oyledir illa ki, ters durumda calismamasi icin cok buyuk bir sebep yok...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Konuyu açan arkadaş önce gayet kendinden emin bir hodri meydan çekmiş.
Sonra yavaştan motorun kaybedeceğini anlamaya başlamış.
Daha sonra ufak ufak yarışın kurallarını motosiklet lehine değiştirmeye başlamış.
Yine de emin olamayıp her postta yeni bir kural icat etmiş.
İşimiz gücümüz dalavere ha!:)
Az gülmedim.

Bu arada F1 araçlarıyla bir çok motosiklet kapıştı.
İnternette videoları bol miktarda var.
Hatta Honda ürettiği bir tekne de dahil bir kapışma yayınlamıştı yıllar önce.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Honda'nın o gösterisinde yarış düz hat boyunca yapılmıştı. Motosiklet F1 aracından hızlı kalkıyor ama sonra geçiliyordu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zamanında okuduğum yazı ters pozisyonda çalışamadıklarını söylüyordu.

Benim de izledigim bir belgeselde aslina ters gidebilecegini, ancak test edilebilecek bir yol olmadigini soyluyordu. Unuttum simdi hangi program oldugunu... Ters calismaya engel nedir acep merak ettim simdi?
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Tahminim çok basit bir şeydir. Belki benzin yukardan aşağı doğru akıyordur da ters durunca akamıyordur vs. Yani uğraşsalar çözülebilecek bir şeydir kesin. Ama o kısmı bir yana, ürettikleri yere basma kuvveti dehşet -ki yer efekti sağlayan tasarıma izin verseler daha da dehşet değerlere ulaşacaklar.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
0-100 karşılaştırması objektif değil. Çünkü MotoGP görüntüsünde yarış startı var ve startta motosikletler olabildiğince hızlı kalkıyor. Öte yandan F1 görüntüsünde sıralama turunda piste çıkacak ve ilk tur ısınma turu olduğu için acelesi de yok ve daha güvenli kalkıyor. Yarışta tabii ki 1 saniye daha hızlı kalkamaz ama yine de daha hızlı kalkar (Gerçi Hamilton'ın 2016 startları kötüydü).
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
0-100 karşılaştırması objektif değil. Çünkü MotoGP görüntüsünde yarış startı var ve startta motosikletler olabildiğince hızlı kalkıyor. Öte yandan F1 görüntüsünde sıralama turunda piste çıkacak ve ilk tur ısınma turu olduğu için acelesi de yok ve daha güvenli kalkıyor. Yarışta tabii ki 1 saniye daha hızlı kalkamaz ama yine de daha hızlı kalkar (Gerçi Hamilton'ın 2016 startları kötüydü).

Kalkışı bilemem ancak kalktıktan sonra son hıza kadar motogp makinelerinin altta kalacağını düşünmüyorum. Deli gibi ivmeleniyorlar. Ancak dediğiniz gibi viraj, fren konusunda motogp makinelerini performans değerleri ile ezecektir.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
F1 aracı videodakinden daha hızlı kalkar dedim ama yine yukarıda da motosikletin daha hızlı kalkacağını düşündüğümü belirttim. Videodaki fark da çok küçük. Hız açısından ikisini tam anlamıyla karşılaştırmak için ikisini de 3-4km'lik düz bir yola koymak lazım.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
F1 aracı videodakinden daha hızlı kalkar dedim ama yine yukarıda da motosikletin daha hızlı kalkacağını düşündüğümü belirttim. Videodaki fark da çok küçük. Hız açısından ikisini tam anlamıyla karşılaştırmak için ikisini de 3-4km'lik düz bir yola koymak lazım.

alonso sürerse daha hızlı ivmelenir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst