YA ALLAH İÇİN BİRİ CEVAPLASIN (Vites sıralaması)

Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
arkadaşlar merhaba uzun süredir düşünüyorum da denemeden sorayım dedim. vitesli motorda yarı debriyaj veya tam farketmez son vitesten sonra bi daha vites büyütmeye çalışırsak ne olur? :silent::silent:
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
80 Günde devri alem , yaparsın hepsi bu.

Murpi kanunlari buna ne'der orasini bilmem.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
Debriyaja basmadan arttırmaya çalışsan bile boşa ittirirsin bir şey olmaz, deneseydin ya kardeş bunun için konu mu açılır.
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
Hiç birşey olmaz. Son viteste kalır.

kesin demi sonra dişliler elimde kalmasın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:33 ----------

Debriyaja basmadan arttırmaya çalışsan bile boşa ittirirsin bir şey olmaz, deneseydin ya kardeş bunun için konu mu açılır.

debriyaja basmış olarak kabul görür dedim de neyse bastım say kardeşim

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:34 ----------

80 Günde devri alem , yaparsın hepsi bu.

Murpi kanunlari buna ne'der orasini bilmem.

hacı mörfiye göre motor altından uçar patlar gider :D
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
zincir kırar diyen var netlik kazanmıyor bi türlü biri netlik getirebilir mi artık

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------

İçeride dişliler oynayacağın için nasıl olsa bir şey olmaz diye de yapma ama

dalgınlığıma gelir bi şey olur ne bileyim hiçbir şeey olmasa da merak ediyorum
 
Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
zincir kırar diyen var netlik kazanmıyor bi türlü biri netlik getirebilir mi artık

Vites kısmının zincirle bağlantısı yok. Sen son viteste olduğumu anlamadan yaparsam ne olur diye soruyosun anladığım kadarıyla, bir şey olmuyor merak etme.
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
Vites kısmının zincirle bağlantısı yok. Sen son viteste olduğumu anlamadan yaparsam ne olur diye soruyosun anladığım kadarıyla, bir şey olmuyor merak etme.

dişliyle zincir bağlantısı zaten tuhaf olurdu da yeterince gergin oluyor yok bilmem ne bilmem ne diyince zaten kafamda net değil sorayım dedim. umarım olmuyordur arada ben unutuyorum son viteste olduğumu da :) teşekkürler
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Pekala , içeride vites buldurucu / sekromeç'e hilallere topa gereksiz baskı uygularsin , yarim debriyaj basli basina mekanik aksama surtunme olusturur , her ne şehir efsanesi duydu isen tatbik etme.

Cub motor ve dusuk cc bazi modellerdeki döner sanziman ise söz konusu olan , 4-5 ten 1 . vitese ani dusmek , sanzimanin .... mak demektir.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
vites var vites var mesela şu şekilde bir sistem var 1 alt boş üst 2.3.4.5 üst hiç bir cacık olmaz sistem döngüsü yok. diğer bir vites şekili
1.2.3.4.5.boş.1.2.3.4.5 sürekli bir döngü içinde hep alt mantık yürüt şimdi.
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
aşina olduğum bilgiler ama pratikte ne olur kestiremiyorum. iyisi mi ben alacağım motorun şanzımanını biraz daha iyi tanıyayım ve son vitese dikkat edeyim teşşekkürler cevaplar için
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yarı otomatiklerin çoğunda boşa geçer, bir daha basarsan 1. vitese geçer motor çıkabildiği kadar yüksek devirde arka tekeri kaydıra kaydıra yavaşlamaya başlar. Başıma gelmiştir. Benim motorda debriyaj vardı, debriyajı sıkmama rağmen kavrama kesilmedi. Virajda falan yaparsan düşmen garanti.
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
Defalarca 6.vitesteyken 5.viteste sanıp yükseltmeye çalıştığım oldu. Vites kolu sert oluyor, yukarı hareket etmiyor
 
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
8
Yarı otomatiklerin çoğunda boşa geçer, bir daha basarsan 1. vitese geçer motor çıkabildiği kadar yüksek devirde arka tekeri kaydıra kaydıra yavaşlamaya başlar. Başıma gelmiştir. Benim motorda debriyaj vardı, debriyajı sıkmama rağmen kavrama kesilmedi. Virajda falan yaparsan düşmen garanti.

geçmiş olsun :) eyvallah
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
son viteste iken vites kolu bir daha yukarı çıkmıyor,
o yüzden hiçbir şey olmaz.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Cub larda 4 ten bosa gecen sanziman var 1234N 1 zaten sanzimanin sema vardir yoksa kitapcikta vardir
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Olmayan şeyi yapsan ne olacak. Vites dişlisi yok baska.

Ama şunu ben çok merak ediyorum,5. viteste giderken motor çekmiyor diyelim,hemen 1'e atsak daha güzel çekiş olur mu dener misin ?

Mümkünse yoğun trafikte yap ama
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst