Diyetisyenlik Okuyan Kardeşinizden Kısacık Bir Bilgi/Öneri

Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
Arkadaşlar merhaba, şu an ilk dönemimin en zor ödevini yapıyorum ve hocalar yürüme, koşma, ayakta durma, oturma aktivitelerinin dışında kullanılan aracın bile kaç saat kullanıldığını yazıp ne kadar enerji harcadığını hesaplamamızı istediler ve kaynak kitaplarda hep araba kullanma vardı.
Ben de motosikletin arabaya göre çok daha fazla hareket istediğini bildiğimden biraz araştırma yapıp hesap yaptım ve 30dk motosiklet kullanmanın neredeyse 30dk yürüyüşle aynı kalori yaktığını gördüm.

Kilo vermek isteyen motorcular için, yediğinizin içtiğinizin yağlı, şekerli, unlu olmadığına dikkat edip gezilere çıkın ve o gün motosikletin üstündeyken hem gideceğiniz yere varın, eğlenin hem de yaktığınız kaloriler yanınızda kar olsun.

Faydalı olursa ne mutlu, okuduğunuz için teşekkürler :)
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
aaa tam benlik :)

motor sürüş eğitiminde hoca arabada millet yayılarak giderken biz motorcular her daim hareket halindeyiz daha genç kalırız emin olun diyince, işte tam benlik bir iş motor kullanmak demiştim :)

ozaman bol bol motor kullanıyoruz :)
kilo veriyoruz mis miss :)
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Geleceğin mesleği..
Bizim avradıda bağladı sizin meslektaş.. Haftalık haraç kesiyor. Gidip tartılmaya 50 TL para veriyor.
"Hmmm..
540gr çok iyi ama yağlardan giden olmamış
felanca diyetin filanca programını uygulayacağız süreç 3 hafta.."

Bu 2 haftalar 3 haftalar hiç bir zaman bitmez.

"Oooovv çok hızlı kilo veriyorsun."
Böyle giderse benim gelirler düşecek
"Biz bu diyeti değiştirip şunu uygulayalım yoksa ......."
anlamsız latince kelimeler..

Tezgah süper..
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
kilo vermek için diyet dedikleri, iştah antremanı
yoksa diyetisyenler(iştah antrenörleri) aç kalır
kilo vermek istiyorsan, ruhunu doyuracak şeyler yapıcaksın
 
Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
aaa tam benlik :)

motor sürüş eğitiminde hoca arabada millet yayılarak giderken biz motorcular her daim hareket halindeyiz daha genç kalırız emin olun diyince, işte tam benlik bir iş motor kullanmak demiştim :)

ozaman bol bol motor kullanıyoruz :)
kilo veriyoruz mis miss :)

Kullanırken yediklere dikkat edilmezse yararı olmaz, abonelikleri alalım ilk ay ücretsiz :p

Geleceğin mesleği..
Bizim avradıda bağladı sizin meslektaş.. Haftalık haraç kesiyor. Gidip tartılmaya 50 TL para veriyor.
"Hmmm..
540gr çok iyi ama yağlardan giden olmamış
felanca diyetin filanca programını uygulayacağız süreç 3 hafta.."

Bu 2 haftalar 3 haftalar hiç bir zaman bitmez.

"Oooovv çok hızlı kilo veriyorsun."
Böyle giderse benim gelirler düşecek
"Biz bu diyeti değiştirip şunu uygulayalım yoksa ......."
anlamsız latince kelimeler..

Tezgah süper..

Haftalık haraç kesiyor nedir ya hahahaha :mrgreen: Ben de başta bu işi öyle milleti tartıp, yağını kasını ölçüp iki diyet yazıp gönderecem sanıyordum ama yediğin o kibrit kutusu peynirin bile sana ne kadar faydası var, ne kadarı vücudunda kullanılacak bunu hesaplamak için 50 tane işlem yapıyoruz. Çok basite indirgemeyelim pls.
 
Katılım
24 Kas 2015
Mesajlar
76
artık parklarda yuruyus yapan değil, trafikte motor süren kilolu ablaları göreceğiz. koşu bandı yerine motosiklet alırlar artık:)
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
Kullanırken yediklere dikkat edilmezse yararı olmaz, abonelikleri alalım ilk ay ücretsiz :p
Haftalık haraç kesiyor nedir ya hahahaha :mrgreen: Ben de başta bu işi öyle milleti tartıp, yağını kasını ölçüp iki diyet yazıp gönderecem sanıyordum ama yediğin o kibrit kutusu peynirin bile sana ne kadar faydası var, ne kadarı vücudunda kullanılacak bunu hesaplamak için 50 tane işlem yapıyoruz. Çok basite indirgemeyelim pls.

Aka bizim millete anlatamazsın.
Görünen şey tartılıp fahiş bir ücret ödediğin gerçeğidir.

Ben programcıyım kod yazarım.

Adam beni çağırır X program için harici rapor modülü ister
Sen database, Sql, kodlar, sorgular, table, index, trigger kafa patlatırsın 2 hafta.
Paraya gelince son söz şudur..

"-Naptın birader yaa...
İki tuşa bastın yazıcıdan rapor çıktı
istediğin paraya bak.."


:)
 
Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
Aka bizim millete anlatamazsın.
Görünen şey tartılıp fahiş bir ücret ödediğin gerçeğidir.

Ben programcıyım kod yazarım.

Adam beni çağırır X program için harici rapor modülü ister
Sen database, Sql, kodlar, sorgular, table, index, trigger kafa patlatırsın 2 hafta.
Paraya gelince son söz şudur..

"-Naptın birader yaa...
İki tuşa bastın yazıcıdan rapor çıktı
istediğin paraya bak.."


:)

O da doğru, bizim hastane dışındaki kitle maddi olarak daha iyi durumda oluyor.
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Koşu bandında 10dk koşuyorsun 1 bira kalorisi vermiyorsun ama günde 5-6bira içen birinin(yediği,içtiği dışında) aldığı kaloriler nereye gidiyor hemde bu insan masa başı iş yapıyor ve kiloda almıyorsa?? Düşünüldüğü gibi değil bence bu kalori alımı,yakımı ve kiloya etkisi..Armut bile 70kalori.
 
Katılım
19 Eyl 2015
Mesajlar
353
Koşu bandında 10dk koşuyorsun 1 bira kalorisi vermiyorsun ama günde 5-6bira içen birinin(yediği,içtiği dışında) aldığı kaloriler nereye gidiyor hemde bu insan masa başı iş yapıyor ve kiloda almıyorsa?? Düşünüldüğü gibi değil bence bu kalori alımı,yakımı ve kiloya etkisi..Armut bile 70kalori.

Yanlış bilgi malesef. Sandığın gibi değil bu kalori olayı, armut 70 kalori ise senin günde alman gereken kalori 1400-2000 arası değişiyor ve armut ile öğün geçiren kişiler var oradan hesap edebilirsin.
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
432
Şimdi o koşullara göre değişir hava rüzgarlıysa motosikletle yaptığın yarım saatlik yolculuk= 2 saat yürüme :)
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Bir Powerlifter olarak, kalori yakmak için çok daha iyi yöntemler varken motosiklet muhtemelen size yağ kaybettirmeyecek :cherry: Şöyle birşey tavsiye edebilirim, eğer ki sabahın ilk saatlerinde düzgün uyumuşsanız aç karınla 1 saat kadar araziye çıkarsanız daha etkili olur, sabah kardiyosu gibi :cat:
 
Katılım
29 Ocak 2015
Mesajlar
137
Arkadaşlar merhaba, şu an ilk dönemimin en zor ödevini yapıyorum ve hocalar yürüme, koşma, ayakta durma, oturma aktivitelerinin dışında kullanılan aracın bile kaç saat kullanıldığını yazıp ne kadar enerji harcadığını hesaplamamızı istediler ve kaynak kitaplarda hep araba kullanma vardı.
Ben de motosikletin arabaya göre çok daha fazla hareket istediğini bildiğimden biraz araştırma yapıp hesap yaptım ve 30dk motosiklet kullanmanın neredeyse 30dk yürüyüşle aynı kalori yaktığını gördüm.

Kilo vermek isteyen motorcular için, yediğinizin içtiğinizin yağlı, şekerli, unlu olmadığına dikkat edip gezilere çıkın ve o gün motosikletin üstündeyken hem gideceğiniz yere varın, eğlenin hem de yaktığınız kaloriler yanınızda kar olsun.

Faydalı olursa ne mutlu, okuduğunuz için teşekkürler :)

kaynak var mıdır? hiç inandırıcı gelmedi bana:) 15 dk yürüyüş deseydi bir nebze kabul edilebilirdi ama 1e1 çok mantıklı gelmedi.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Merhaba,

İşin uzmanı olarak belirteyim; kalori yakmanız, kilo vermeniz ile tam olarak doğru orantılı değildir. Ayrıca, sıkılaşma konusuna çalışılmalıdır. Örneğin erkeklerde kilo sorunu değil, göbek sorunu vardır. Bunun da çözümü motor sürmek ile değil yağlı bölgeye odaklı sıkılaşma çalışmasının yapılmasıdır. (Gerçi ben 21 yıldır motor sürüyorum hep 62/65 kg arasında dolanırım.)
Göbek eritmek isteyenlere tavsiye: Evde tv izlerken, telefonunuza indirebileceğiniz videolu abs workout uygulamaları ile uzandığınız yerde sıkılaşabilirsiniz. Kesinlikle önemli olan kilo vermek değil, ideal kiloda sabit ve bağışıklık sisteminiz güçlü şekilde kalabilmektir.

Bu diyet ve kilo verme işi biraz karışık, aslında her bireyin kendi metabolizmasına göre yeme alışkanlığını düzenlemesi gereklidir. Önemli olan depoyu (mide) ufaltmaktır.

Sağlıcakla.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Merhaba,

İşin uzmanı olarak belirteyim; kalori yakmanız, kilo vermeniz ile tam olarak doğru orantılı değildir. Ayrıca, sıkılaşma konusuna çalışılmalıdır. Örneğin erkeklerde kilo sorunu değil, göbek sorunu vardır. Bunun da çözümü motor sürmek ile değil yağlı bölgeye odaklı sıkılaşma çalışmasının yapılmasıdır. (Gerçi ben 21 yıldır motor sürüyorum hep 62/65 kg arasında dolanırım.)
Göbek eritmek isteyenlere tavsiye: Evde tv izlerken, telefonunuza indirebileceğiniz videolu abs workout uygulamaları ile uzandığınız yerde sıkılaşabilirsiniz. Kesinlikle önemli olan kilo vermek değil, ideal kiloda sabit ve bağışıklık sisteminiz güçlü şekilde kalabilmektir.

Bu diyet ve kilo verme işi biraz karışık, aslında her bireyin kendi metabolizmasına göre yeme alışkanlığını düzenlemesi gereklidir. Önemli olan depoyu (mide) ufaltmaktır.

Sağlıcakla.

Konunun uzmanı olarak :thumleft: katılmamakla birlikte atletik estetik fizik, güçlü bir gövdeden, düzgün bir postürden geçer. Spor yapmayan biri abs çalışmaya başlarsa olacağı tek şey kamburluk olur :farao:. Kaldı ki ileri seviye atletler abs çalışmaz bile.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Ben küçüklüğümden bugüne zayıftım.Kilo almakta dünyanın en zor işi bana göre git gide veriyorum.Şimdi siz motosiklet kullanmak kilo vermenize yardımcı olur diyorsunuz.


Buradan alacağım öğüt ileride motosiklete binersen çantanda köfte ekmek,patates,lahmacun olsun.
 
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
1,003
Konunun uzmanı olarak :thumleft: katılmamakla birlikte atletik estetik fizik, güçlü bir gövdeden, düzgün bir postürden geçer. Spor yapmayan biri abs çalışmaya başlarsa olacağı tek şey kamburluk olur :farao:. Kaldı ki ileri seviye atletler abs çalışmaz bile.

Sevgili SlimShady1 Ben kambur olmuyorum yıllardır, Allah korusun. Hafif spor yapmayayım bari :) Bu arada işim spor değil gıda üzerine.. Göbek için tavsiye verdiğimi belirteyim. İleri seviye atletler ne yapacağını zaten iyi bilir, burada motora binerek kilo vermekten bahsediyorlar.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Sevgili SlimShady1 Ben kambur olmuyorum yıllardır, Allah korusun. Hafif spor yapmayayım bari :) Bu arada işim spor değil gıda üzerine.. Göbek için tavsiye verdiğimi belirteyim. İleri seviye atletler ne yapacağını zaten iyi bilir, burada motora binerek kilo vermekten bahsediyorlar.

Aslında genel olarak spor yapmayan herkes kamburluğa meyillidir :) Örneğin motosiklet sürerken sırt, omuz, bel ağrılarının sebebide kas dengesizliğidir. Güçlü postüre sahip birinde ağrı olmaz. Kamburluk dediğim budur. 2. olarak, sıkılaşma diye birşey de yoktur, düşük yağ oranı vardır. :king:
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Gerçekten yürümek kadar kalori yakar mı bilmem ama beyin/zihin üzerinde olumlu etkisi tartışılmaz..

Uzun yıllar motor kullanmanın Alzheimer hastalığına karşı çok etkisi olduğu hep söylenir.

Nintendo’nun oyunları geliştiricisi Ryuta Kawashima; 40-50 yaş arası motosiklet ehliyeti olan Japon erkekleri üzerinde yaptığı araştırmada; katılımcıları, her güne işe giderken motosiklet kullanan ve kullanmayanlar olarak ikiye ayrılmış. Motor kullananlar, kavrama becerilerinde gelişme göstermelerinin yanı sıra, iş yerinde daha az hata yaptıklarını ve daha mutlu olduklarını da belirtmiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst