Sabah motoru çalıştıramadım ne yapmam gerek?

Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
237
1.5 haftadır motora binmiyorum.Bugün okula motorla gideyim dedim.Motoru çıkarttım bahçeden marşa bastım ses değişik geldi yani sadece tiz geldi ateşleme sesi. Ayak marşı hiç aldıramadım. Biraz daha elle denedim yine ateşleme sıfır. Sonra bahçeye koydum yine denedim , ateşleme sesi normal geldi. Biraz daha deneyince bi kere ateşlettirdim ama anında gazı bırakınca stop etti. Biraz denedim olmadı sonra bıraktım.
Ben şimdi ne yapmalıyım. Biraz daha denemelimiyim, yoksa tamirciyemi götürmeliyim?
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
muhtemelen akü zayıftır. benzinin az olup olmadığına bakın. ayak marşı ile çalıştırmayı deneyin. motor çalıştığında bi süre ıstın.
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
838
Soğuktan marş alamamıştır ayakla deneyin sonra elektrik marşına basın. Akü durumunada bakın ayrıca.
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
237
Akünün zayıf olacağını düşünmüyorum 1 sene önce değişmiş. Benzinde vardı. Ayakla denedim ama işte almadı hiç normalde 3-4 seferde çalıştırırdım ayakla , ama sanki boşa yapıyomuşum gibi geldi.
 
Katılım
15 Tem 2016
Mesajlar
3
jikle'yi çekip bir kaç kere marşa basın.. muhtemelen yine çalışmayacaktır bir süre yattığı için. ardından bir kaç kere kararlı şekilde ayak marşına asıl.. jikle bu sırada hep açık olsun. çalışınca 30-40 saniye sonra jikleyi kapat. NOT: jikle açıkken gaza yüklenme gaza boğarsın.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
ayak marşı çok rahat pasıyorsa kompressyon(sıkıştırma) eksikliği var. yani sübap ayarı kaçık olduğu için zaten ilk çalıştırmaların zor oluyordur ve sen 15 gün ellemeyince şimdi motor iyice naza çeker çalışmak için.

50 liraya falan bir sübap ayarı yaptırabilirsin. ayak marşı zor basıyorsa sıkıştırma iyidir ve sübap ayarında sorun yoktur.

evet büyük ihtimal senin sübaplar gevşek, onları ayarlattırman lazım. benim makine jiklesiz ayak ile bazen tek basmada alıyor ve stop etmiyor.

not: akün 15 gün soğuk-sıcaktan dolayı zayıflamıştır, ayak marşına hızlı hızlı bas ara vermeden. ara verme çünkü motor boğulabilir, yani uzun süre ayak marşına basınca her pompaladığı yakıt patlama yapmayıp içeride motoru boğar. seri bir şekilde bascan ayak marşına. 2 dk içinde çalışmasza boğulmuş olma ihtimali olur.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
237
ayak marşı çok rahat pasıyorsa kompressyon(sıkıştırma) eksikliği var. yani sübap ayarı kaçık olduğu için zaten ilk çalıştırmaların zor oluyordur ve sen 15 gün ellemeyince şimdi motor iyice naza çeker çalışmak için.

50 liraya falan bir sübap ayarı yaptırabilirsin. ayak marşı zor basıyorsa sıkıştırma iyidir ve sübap ayarında sorun yoktur.

evet büyük ihtimal senin sübaplar gevşek, onları ayarlattırman lazım. benim makine jiklesiz ayak ile bazen tek basmada alıyor ve stop etmiyor.

not: akün 15 gün soğuk-sıcaktan dolayı zayıflamıştır, ayak marşına hızlı hızlı bas ara vermeden. ara verme çünkü motor boğulabilir, yani uzun süre ayak marşına basınca her pompaladığı yakıt patlama yapmayıp içeride motoru boğar. seri bir şekilde bascan ayak marşına. 2 dk içinde çalışmasza boğulmuş olma ihtimali olur.

Subap ayarım çok kötüydü . Yani vuv vuv diye ses çıkarıyodu kalkınca , çalışınca. Nerde yaptırabilirim bunu 50 liraya ?
Birde ayak marşı olayını anlamadım hiç bekleden sürekli bas çek mi yapıcam.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Subap ayarım çok kötüydü . Yani vuv vuv diye ses çıkarıyodu kalkınca , çalışınca. Nerde yaptırabilirim bunu 50 liraya ?
Birde ayak marşı olayını anlamadım hiç bekleden sürekli bas çek mi yapıcam.

ya allah diycen başlıycan tepiklemeye :) motor çalışana kadar ayak marşına basıcaksın işte bildiğin gibi. yoruldum dinleneyim falan yapmıycan. gayret edicen biraz.

30 sefer falan bastın baktın çalışmıyor o zaman benzin kokusuna dikkat ediceksin. eksozdan benzin kokusu gelmeye başladığında boğulmuş demektir ve içeride benzinin kurutmadan hiç çalışmaz.
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
237
ya allah diycen başlıycan tepiklemeye :) motor çalışana kadar ayak marşına basıcaksın işte bildiğin gibi. yoruldum dinleneyim falan yapmıycan. gayret edicen biraz.

30 sefer falan bastın baktın çalışmıyor o zaman benzin kokusuna dikkat ediceksin. eksozdan benzin kokusu gelmeye başladığında boğulmuş demektir ve içeride benzinin kurutmadan hiç çalışmaz.

Hadii yaaaa . Bugün biraz benzin kokusu almıştım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst