- Katılım
- 1 Ağu 2005
- Mesajlar
- 21,819
"(...) üretim teknolojisi..."nden sonrasını okuyamadım hocam beni bir gülme aldı kusura bakma.
yok valla o kadar kötü değiliz...
"(...) üretim teknolojisi..."nden sonrasını okuyamadım hocam beni bir gülme aldı kusura bakma.
Türkiye'de motosiklet üretilir.
Üretilir ama kime satacaksın?
Geçtiğimiz yıllarda koca motosiklet markası fabrikasıyla birlikte 20 miyon dolara satıldı.
Sıfırdan kurmaya kalksan daha fazla harcarsın.
Bir Türk yatırımcı alıp Türkiye'ye taşıyamazmıydı?
Motosiklet hayatım olmuş ben bile yapmam o kerizliği.
Zaten kimsede yapmadı.
Bundan sonra da kimse yapmaz.
Çünkü ülkemize ucuz çin-hint malları ellerini kollarını sallayarak rahatça giriyor.
Sizde bunları satın alıyorsunuz.
Siz bu malları aldıkça bu alana hiç bir Türk girişimci yatırım yapmayacak.
Hatta başka alanlarda iş yapan firmalar yavaş yavaş kapanacaklar.
Örneğin beyaz eşya, televizyon üreten fabrikalarımız var.
Yakında çin malları piyasaya hakim olacak ve teker teker kapanacaklar.
Tekstilde bu oldu.
Sırada diğerleri var.
Öyle deme. Bak şimdi bu Çek şirketi yakın bir gün iflas eder. Çinliler "bu ne saçma şirket yahu" der almazlar. Derken bizimkiler alır. İki sene sonra mat siyaha boyalı ve elektrik motoru takılmış versiyonunu Tübitak'ta bilim teknoloji bakanı "iki sene sonra yerli motosiklet yapıyos" diye lokal dergi ve gazetelere anlatır, youtube'a videoları falan düşer, öyle işte. Beleşe yerli motosikleti gördün, nasıl hoşuna gitti di mi?Çek Cumhruiyetinde nasıl böyle bir motor üretilir inanamıyor insan...yani bizim AR-GE miz olmasada üretim teknolojisinde hatırı sayılır bir yerimiz illaki var...bir girişimcinin çıkıp şuna yatırım yapması kaç milyon dolar ki..Ali Koçun milyar doları var..sadece itibar ve prestij için böyle işlere neden girmezler anlamam..anca Fenerbahçe Başkanlığına goygoya vakit ayırsınlar...yada ithal çakma ürüne yerli marka damgalayıp para kazansınlar...
Seri üretim bu ülkede motosiklet özelinde asla ama asla olmaz. Yeterli bilgi birikim yok çünkü. Bugün eğitmenler bile doğru düzgün süremiyor. Nasıl seri üretim yapacaksın anca retro bi tasarım ön arka tambur yallah bi' makine yaparsın o da ne ye yarar?