Son Dönemde SS görünümlü 250cc'lerdeki Kaza Oranlarındaki Artış Sebepleri Nelerdir?

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
şu 250cc motosikletler, özellikle cbr 250, yzf r25 son zamanlarda çok fazla kaza ve sıkıntı yaşamaya ve yaşatmaya başlamadı mı sizce de?

sebepleri nelerdir sizce?
motovlog tutkusunun ce action kameralerın da katkısı var mı?

elbette benim de fikirlerim var ama ya sizce?
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
159
Bu motorları genelde genç arkadaşlar kullanıyor, yeterli trafik ve motor tecrübesi yok genç arkadaşlarda. Ayrıca maalesef eğitim konusuna ağırlık vermiyor genç arkadaşlar.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
namussuz çok gaza getiriyor güç zaten 7000 devirden sonra başlıyor insan yavaş giderken

yahuu nolcak azıcık basalım diyo

sonrası zaten şenlik
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sırası ile;

Başlangıç Seviyesinde ki Motosiklerin Donanım Yetersizliği...

Kalitesiz Lastik...

3. Sınıf Asvalt...

Türkiye nin Trafik Şartları...

Eğitimsizlik...

Tecrübesizlik...

Yüksek Öz Güven...

Adrenalin Tutkusu...

Motosiklet Kullanıcı Kitlesi'nin Artması...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Sencer hocam zaten siz cevabı vermişsiniz! :bounce:

Naçizane fikrim sizinde belirttiğiniz gibi 250 cc hacmindeki bu motorların ss görünümlü olmalarından dolayı gerçekten ss zannedilmeleri ve ss performansı alınmaya çalışılması.

Şimdi ben burada 250 cc hacminde ss olmaz desem dayak yerim o yüzden genelleme yapmayayım ama 250 cc ss motor sahipleri LÜTFEN ss motorlarınızın sınırlarını fazla zorlamayın.:king:

Bu arada istisnalar kaideyi bozmaz bilinçli kullanıcılara değil lafım!:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
1,222
Sen 250cc SS görünümlü(!) bir aletle sanki R1 kullamıyormuşcasına yatmaya gazlamaya çalışırsan bir yerde kesin patlarsın.

Benim düşüncem tamamen bilinçsizlik ve apaçilik.
 
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
3,526
Motosikleti
Honda VFR 800x Crossrunner
Bu sınıftaki motosiklet kullanıcılarında kaç tane eğitimli kullanıcıya denk geldiniz? ::lac::
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. :) 250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!

Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere, YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Sorunun cevabı başlıkta var zaten : SS görünümlü olmaları ve bunları alanların da SS sürüyorum diyerekten sürekli gaza abanarak kullanmaları. Bugüne dek gördüğüm çoğu R25 kullanıcısı motorunu tam gaz ve bağırttırarak ama bağırdığından az kaçarak sürüyordu. Genelde "Motorun hakkını vereceksin abii" yaklaşımının sonu bir yerlere patlamak oluyor. Ayrıca arkadaşların da yazdığı gibi bu motorlar donanım olarak aslında bu işler için yeterli değiller.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
1,406
Ne yani 250 cc olunca racing olmuyor mu o motor.Racing sınıfını belirleyen şey zaten şeklidir ve gidişidir.250cc pist yarışları oluyor gayette profesyonel anlamda.Kazaların sebebine gelecek olursak. Tecrübrsizlik fazla özgüven ve 250 cc sınıfının piyasadaki en fazla motosiklet kullanıcı grubu olması
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
456
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Unutkanlık, balık hafızalı olma..
Ölücülük yapan il tem.... ,buna göz yuman o kadar UYARIYA rağmen kulağının üzerine yatan BOZACI form yönetimi , hala özür dilenmeyen form ahalisi..

Asker olursan kurşun gelip ölebilirsin maden göçük olması bunlar nasıl doğal ise Bunu kabullenmemiz de evet ya adam haklı deyip dogal ise ,;""Bu kazalar normaldir bu işin doğasında var""..

Kısacası memleketin genel ahvali ile uyum....

Neden sordun ki bu doğal olayı şimdi..
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. :) 250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!

Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere, YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.

çok haklısın rosso 2 takan kaza yapmıyor hele arai kaskı olan ölümsüz
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
oturuş ve görüş pozisyonu hızlı gitmeye iter. tecrübe de olmayınca patlar. patlamadan durumu anlayabilen satar xmax alır. anlayamayan 600 cc ss alır onunla patlar. grenajlı commuter üyesi olmak tehlikelidir. arkamda görsem yol veririm önümde görsem sollar geçerim
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Uğur bey

Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''

Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!

Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !

Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.

Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor , yoksa tabii ki inazuma kullanan biride kaza yapabilir! Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.

Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
886
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uğur bey

Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''

Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!

Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !

Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.

Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor. Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.

Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!

U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende. :)

Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman ABS ve Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...

"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."

Dede Korkut

Umarım anlatabilmişimdir.
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende. :)

Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman ABS ve Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...

"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."

Dede Korkut

Umarım anlatabilmişimdir.

Çok değerli Ufuk bey

Amacım sizi üzmek değildi kusura bakmayın! Bu arada Abuzer ismini çok severim :) İnsaflı ve saygılı davrandığınız için teşekkür ederim!

Konuya dönecek olursak. Benim demek istediğim bakın mesela ilk sayfada bir konu açılmış

''http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170219-birazda-apacilik-yapalim.html''

Ve konu sahibi üye Osman beyinde kendi tabiri ile ''ben eskiden gayet sakin kullanan bir adamdım ne olduysa MT07 aldıktan sonra oldu. İçimdeki apaçiyi ortaya çıkardı ve MT kullanıcılarının büyük kısmında da bunu sezdim. uygunsuz bir davranış sergiliyoruz evet ama napalım makina böle yaptı bizi :( '' demiş. Şimdi Scirocco için dediğim şey mt07 içinde geçerli gibi gözükmüyor mu sizce ? Belki ya kardeşim adam bu motor bizi apaçi yaptı demiş diyebilirsiniz! Ya da kaza yapınca polis amca kazayı ben yapmadım motor yaptı da diyebilirsiniz. Ancak bence durum böyle değil.

Ben bu kazaların sebeplerini sizinde değindiğiniz noktalara ek olarak biraz da kullanıcı profiline bağlıyorum.

Saygılarımla Ahmed Volkan
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst