Kış Boyunca Motosiklet Kullanma Kılavuzu

Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Merhaba,
Bugün bi iş görüşmesine gittim. Uzun zamandır işsiz olmanın verdiği ezilmişlik psikolojisiyle normalde çalışmak istemeyeceğim kriterlerde ama yakında kira bile ödeyemecek duruma geleceğimden dolayı kabul etmeyi düşünüyorum. İşin detaylarını anlatmayacağım ama konumuzla ilgili olan kısmı haftada 6 gün 16:00-24:00 saatleri arasında olacağından dolayı işe her gün motosikletle gitmek zorunda kalacağım.

Bu durumda önümüzdeki bi kaç haftadan itibaren hangi lastikleri kullanmalıyım?
motorda hala orjinal naylon lastikleri var. michelin city grip kışın kullanılır mı yoksa kış lastiğimi almalıyım? kuru zeminde kullanılır mı kış lastiği? kış lastiği şimdiden alınıp kullanılır mı yoksa biraz daha bekleyip ekim, kasım gibi mi almalı?

üst baş içinde yağmura karşılık hangi önlemleri almalıyım?

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
446
Oncelikle merhaba msximde city grip kullaniyorum ve karli hava dahi bi sıkıntı çıkarmadı giyim olarak alt üst decatlon avcılık bölümünden yağmurluk aldım çok memnunum geçen gün motoplustan hırka gibi birsey aldım rüzgar geçirmez dalgıç kıyafeti gibi kuması vardı bu yıl montumun içine onuda giyicem kısacası üst giyim olarak sunları tavsiye ederim önce kalın giysiniz sonra bi bellik/böbreklik ardından rüzgar göğüs bolgesine gelmicek sekilde rüzgar geçirmez birsey ve ya gazete kağıdı ardından montunuzu giyin ve bpyun bölgenizi iyi sarın malum rüzgar ordan giriyo alt
Olarakta motosikelt pantolonu tavsiye ederim alacak durumunuz yoksa içlik üstüne pantolon üstünede dizlik takın ayaklarada iki kalın corap üstünede botu giydiğinizde artık soğuk sizden korksun(telefondan yazıyorum o yüzden kusura bakmayın)
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Oncelikle merhaba msximde city grip kullaniyorum ve karli hava dahi bi sıkıntı çıkarmadı giyim olarak alt üst decatlon avcılık bölümünden yağmurluk aldım çok memnunum geçen gün motoplustan hırka gibi birsey aldım rüzgar geçirmez dalgıç kıyafeti gibi kuması vardı bu yıl montumun içine onuda giyicem kısacası üst giyim olarak sunları tavsiye ederim önce kalın giysiniz sonra bi bellik/böbreklik ardından rüzgar göğüs bolgesine gelmicek sekilde rüzgar geçirmez birsey ve ya gazete kağıdı ardından montunuzu giyin ve bpyun bölgenizi iyi sarın malum rüzgar ordan giriyo alt
Olarakta motosikelt pantolonu tavsiye ederim alacak durumunuz yoksa içlik üstüne pantolon üstünede dizlik takın ayaklarada iki kalın corap üstünede botu giydiğinizde artık soğuk sizden korksun(telefondan yazıyorum o yüzden kusura bakmayın)

yorum için çok teşekkürler, aklıma en çok takılan konu lastik konusuydu. eğer city grip yeterli olacaksa, kış lastiğiyle hiç uğraşmayıp city grip alıp takayım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

lastik konusunda fikir verip katkıda bulunacak başka kimse var mıdır?
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
City grip fiyat performans olarak bir çok kulanıcı tavsiye ediyor bazı kulanıcılardn şunu duyduğum bile oldu yağışlı havada çok güzel tutan lastik kuru asfalta o kadar kendini beli etmiyor neyse velhasıl bu lastik yumuşak hamur olduğu için naylon lastik kadarda ömrü olmuyor kulananların çoğuda memnun

Daha iyi markalar olabilir ama fiyat uçuşa geçiyor
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
İş iştir; hiç yoktan elbette iyidir. Ama hayatınızdan önemli değildir.

Motosiklet üzerinde olmayacağınız bir iş bakınmayı sürdürmenizi tavsiye ederim.

Kışın motosiklet sürmek ayrı bir tecrübe ister... Yağmur, rüzgar, kar, don, gizli buzlanma vs...

Lastiklere önem vermeniz doğru. Ama ayrıca zor hava şartlarında sürüş becerilerinizi de artırmanız gerekebilir.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
İş iştir; hiç yoktan elbette iyidir. Ama hayatınızdan önemli değildir.

Motosiklet üzerinde olmayacağınız bir iş bakınmayı sürdürmenizi tavsiye ederim.

Kışın motosiklet sürmek ayrı bir tecrübe ister... Yağmur, rüzgar, kar, don, gizli buzlanma vs...

Lastiklere önem vermeniz doğru. Ama ayrıca zor hava şartlarında sürüş becerilerinizi de artırmanız gerekebilir.

merhaba iş sürecinde motosiklet üstünde olmayacağım, işe gidip gelirken kullanmak zorundayım sadece, o da çıkış 24:00 olduğu için. her gün gidiş geliş toplamda 35 km yol yapmış olacağım. en büyük sorunum city grip kışı geçirmeye yeter mi (istanbulda 3-5 gün kar olursa olur) yoksa kışlık lastik takmak gerekir mi?
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
1- Lastiklerin Nylon olmasın da ne olursa olsun. (Ben sava mc25 veya mc50 kullanıyorum yağmur ve karda çok memnunum)
2- Hangi yağmurluğu alırsan mutlaka su geçiriyor. Ne yapsan boş.
3- Ayağında mesh olacak. Dunlop lastik çizmeyi bir numara büyük alıp mesh ile giyeceksin. (Dunlop lastik çizme içi kürklü ve kürksüz olmak üzere iki çeşit ve şirinevlerde satılıyor. İkisinden de birer tane al)
4- Beline mutlaka naylonla kaplanmış gazeteden kuşak sar. Böbreklerini eline alırsın.
5- Motor sürerken göğsüne gazete koymayı unutma.
6- Kar yağarken motor üzerinde süratten dolayı vizöre değen kar donup bakış açını köreltiyor. Yağmurda su vizörden akıp gider ama kar baş belası. Yumuşak kumaş eldiven kullanıp vizörü sık sık temizlemen lazım.
7- Diz örtüsü ve el korumaları tak.

-Allah işini gücünü rast getirsin. Kış motorculuğu (12 ay motor binmek) zordur. Kazasız belasız inşallah.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2016
Mesajlar
35
yagışlı havada yağış bitene kadar kenara çekmeyi unutma evden erken çıkarak 10-15 dk yolda mola vererek yavaş sürersen lastik markan pek faretmez nylon olmadıkça
 
Katılım
11 Tem 2015
Mesajlar
117
bende de kymco agility 125 vardı
city grip taktırdım
hem ıslak hem kuru zeminde viraj/fren kabiliyeti açısından her kuruşuna değdi dedirtecek bir fark yarattı
ayrıca amortisörlerin sert olmasından kaynaklı rahatsızlığı da %10 civarında azalttı
kışın 10/15 liralık bir içlik ve üstüne sıradan bir kot pantolonla sıfır üşüme + bacaklar scooterın boşluk kısmında kaldığı için çok trafik olmadığı sürece yağmurda da bacaklarda ıslanma olmuyordu
250-300 liralık iç astarlı bir mont + kışlık eldivenle üst kısım da tamamen sıcak kalıyordu
balaklavadan haberdar olmadığım için kullanmıyordum ama haberim olsa kullanırdım
(yanlış hatırlamıyorsam bir hafta istanbul'da çok fazla kar vardı o dönem kullanmamıştım)

scooter kullanmayan ve yağmur geçirmez montu olmayanlar için:
https://www.decathlon.com.tr/raincut-erkek-doa-yuruyu-yamurluu-siyah-id_8300326.html
https://www.decathlon.com.tr/raincut-erkek-doa-yuruyu-yamurluk-pantolonu-siyah-id_8073384.html
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
bugün naylon lastiklerin yerine city grip taktırdım ve çok ilginç geldi kullanırken. motoru hafif sağa eğiyorum sağa doğru gitmeye devam ediyor sola yatırıyorum sola doğru gitmeye devam ediyor. dedim evladım nereye gidiyorsun noldu sana böyle? acaba takan eleman bir şey mi unuttu? sonradan jeton düştü lastik yeri iyi tuttuğu için öyle oluyormuş. ben de alışkınım naylon lastiğe garip geldi tabi.

bunun dışında balaklava aldım bi tane akşamları soğuk oluyor diye.

alta bir şey yapmam lazım ve eller için uygun bir şey bulmam lazım.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
bugün naylon lastiklerin yerine city grip taktırdım ve çok ilginç geldi kullanırken. motoru hafif sağa eğiyorum sağa doğru gitmeye devam ediyor sola yatırıyorum sola doğru gitmeye devam ediyor. dedim evladım nereye gidiyorsun noldu sana böyle? acaba takan eleman bir şey mi unuttu? sonradan jeton düştü lastik yeri iyi tuttuğu için öyle oluyormuş. ben de alışkınım naylon lastiğe garip geldi tabi.

bunun dışında balaklava aldım bi tane akşamları soğuk oluyor diye.

alta bir şey yapmam lazım ve eller için uygun bir şey bulmam lazım.

Pantolon üstüne yağmurluk, eldiven üstüne de eldiven yağmurluğu giyebilirsiniz. Ucuz yollu çözümler bunlar olur ama soğuğu kesiyor.
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
45
Pantolon üstüne yağmurluk, eldiven üstüne de eldiven yağmurluğu giyebilirsiniz. Ucuz yollu çözümler bunlar olur ama soğuğu kesiyor.

Ellerini sıcak tutmak için mutlaka elcik korumalar var kurye arkadaşların kullandığı ondan al eldiven falan gerçekten hikaye elcik korumayı tak eldivenide giy ellerin fırında gibi olur.
 
Katılım
7 Haz 2015
Mesajlar
881
Önceliğin lastik olsun gerisi kolay. Gideceğin mesafe önemli, 20km ye kadar çok kalın giymene gerek yok. Yağmurluğun her daim yanından olsun.
Vücudun büyük kısımlarını sıcak tutmaya çalış, baldırlar ve gövde sıcak olursa gerisi bir şekilde ısınıyor.
Dizler ve elleri soğuktan koru çok sıkıntı çekersin sonra.
 
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
775
Arkadaşların dediklerine ek olarak termal içlikler var takım altlı üstlü soğuktan korunmak için alıp kullanabilirsin.Fiyatı 60-100 TL arasında değişiyor.Bide yanına termal çorap al tam takım olsun
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
978
Kışın bende motor kullanırım malum armut trafik yüzünden

Benim aldığım önlemler sağlam bir termal çorap
10TL


Outdoor_1926467.jpg


Ayağa ya motor çizmemi yada su geçirmez dunlop çizme (içi kürklü olanı alırsan çok iyi olur)


400TL
Forma-ARROW-SX-magnesium-slider.jpg


100TL


1370619958_3.jpeg



Termal içlik

60TL



20131123163127_armygreensupplieslongsleevequickdryingtightfittingthermalunderwear511setultralightcomfortablefleeceunderwear.jpg


Yağmurluk (Kalitesine göre değişiyor fiyatlar benim kullandığım takım 50TL)

shopping



Motor eldiveninin altına polar eldiven(Decathlonda 5TL Linkinide koydum isteyen alsın 10 numara bir şey)

https://www.decathlon.com.tr/forclaz-20-polar-eldiven-id_8189484.html?LGWCODE=1407583;119903;6841&gclid=Cj0KEQjw1K2_BRC0s6jtgJzB-aMBEiQA-WzDMe9baIK1rOCSOjcBdq4X1wVX_GCve1yT8SMRoEE6dtgaAvb08P8HAQ

big_8fd1829b7f074bdebebc280a8698c193.jpg



İş yerimin verdiği şöyle bir mont var. Bu mont iki kat iç katmanı polarlı, kolları fermuarlı istersen çıkarabileceğin, üst katmanı ise yüksek soğuğa dayanıklı ve yağmur geçirmez bir ürün.
Ayrıca her iki katmanda reflektörlü olması artı bir avantaj, fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 160TL gibi bir şeydi.


resim671.jpg
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
yeni iş hayırlı olsun.
scooter kullanmanın en güzel tarafı diz örtüsü kullanabilmektir.
kymco agility'e uyar mı bilmiyorum ama tucano urbano ya da muadili bir diz örtüsü inanılmaz rahatlatır.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
güzergah neresidir .
ona göre bakalım, malum burası İstanbul.
hiçbir şey göründüğü gibi ve kolay değildir.

şahsen maddi darlıkta sağlam bir balıkçı yağmurluğu ve lastik çizme öneririm.
kar dışında her şartta istanbulda yol alırsın. (bu yüzden güzergah önemli).
 
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
197
Ben diz örtüsüz kullanamıyorum kışın, kat kat lahana gibi giyinmekten iyi oluyor
 
Katılım
7 Haz 2016
Mesajlar
229
Ben işten eve gidip geliyorum ama çok yakın mesafem. 5+5 toplam 10 km gidiyorum.
İmkanım olduğu için gorotex kışlık mont aldım. Geçen yağmur altında kullandım. 1 gram bile ıslanmadım. Çok hoşuma gitti.
Şimdi suya dayanıklı pantolon alacağım.
Havalar soğuyunca önce ellerim üşüdü, gittim DiFi kışlık eldiven aldım. Gaz hassasiyetim azaldı ama inanılmaz sıcak tutuyor.
Boyundan rüzgar giriyordu, ucuz yollu koton bir balaklava aldım. Rüzgarı tamamı ile kesti. İyi kışlık bir balaklava mutlaka alın.
Bellik mutlaka takıyorum. Çok sıcak tutuyor. 4riders'In 50 tl'lik bir ürünü idi ama çok memnunum.
Bir de dağcılık tecrübemden yazıyorum üşümek istemiyorsan alt kısmın iyi olacak. Yani çorap, bot, pantolon, bellik ve eldiven üşümemeni sağlayacak ana unsurlar.
Tabi ki mont da önemli ama pantolonun zayıfsa montun ne kadar iyi olursa olsun üşürsün. Bunu unutma!
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Arkadaşlar Atila abinin vermiş olduğu detayı atlamamanız için tekrar belirtiyorum.

3- Ayağında mesh olacak.


Bu mesh corap Namaz, niyaz için üretilmiş teknolojik bir çorap. Fakat motosiklet kullanımı için inanılmaz başarılı bir ürün, asla su geçirmiyor, ve sıcak tutuyor. Bu detayı atlamayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst