Tekrar selamlar, arada bir uğruyoruz motorla ilgili biriken goruslerimizi yazıyoruz.
Oncelikle sunu soylemek isterim motor cok cok iyi..bu sınıfta naked olarak bu kadar atak ve hızlı yok sanırım, ben inazumadan sonra resmen aşık oldum zira 3.8, 4 lt ye resmen 650 lik enduro gücü veriyor...suzukiye tekrar bindim geçen ve görüslerim yine değişmedi. Aslında rahatlık konusunda bence mt daha iyi, artçıyı hesaba katmazsak eğer..suspansiyonlar belki birazda çalışmanin verdiği alismayla yumusadilar sanki. 650 km oldu bu arada ve cidden adamlar yapmış diyorum. Titreşim demiş bazı arkadaşlar, bakin inazumayla fark yok..bu segmentte bikmiyorum baska varmi daha az olan..zaten xok az var e tek silindirliye binenler ne yapsin onuda dusunmek gerek...
Benim boy 1.80 ve bana eldiven gibi uydu cok rahat manevra yapabiliyorum, suzukiden zaten cok daha hafif. Ayrıca öne yigilma filan yokus asagi illaki naked oldugu icin enduro ya da cruiser gibi az olmaz ama bu tarzin getirdigi birsey. Racingle yokus inenler illaki vardir..

..yakıt tuketiminide test ettim rodajda olmasina rağmen suzukiden en az %20 daha ekonomik bence bu beygirde bununyapabilmesi harika...insanlar neden hala 2 lt yakarak 180 le hgdilebilecegini dusunuyorlar ya da talep ediyorlar bunu anlamak guc. Gecen 50 cc lik cok eski bir pejo yaklasti yanima espriyle karisik kac yakiyor dedim cocuk muhtemelen iyimser bir hesaplamayla 100 dedi..yani dusunun..2.5 lt yakiyor 50 cc bisiklet bozmasi moped..teknoloji belki birgun bu aletlere 1 lt ile 180 km hiza cikabilen ve oylece 100 km giden motorlar uretecek ama suan degil..motorla ilgili belki torkun fazla olmasini bekleyebikiriz ama suzuki ile tipatip ayni yani yokus cikarken suzukidennhic farkinin olmamasi cidden ilginc geldi ama sonucta duke 250 ye de baktik inanilmaz tork var ama max hiz dusuk..aslinda oda denenmesi gereken motorlardan .ama tr piyasasi malum, alsan zor satarsin. Yamahanin birde o ekstrasi var. Ayeica tek silindirler zaten hep torkludur ama bg ceviremezler..
Bu motor su ana kadar sahip oldugum tum motorlar icinde (15) ilk 3 e girer(hatta bindiklerimi de katabilirim) zira 250 cc ile bunlari verebiliyor olmasi buyuk ekstra. Bakin bu motorlar icinde ilk sirada yine baska bir yamaha var ustelik onunla cok hizli kaza da yaptim, xjr1300...tabi endonezya ureriminden ayni kaliteyi beklemek yanlis olur ama verdigi rahatlik ve keyf olarak kisacasi yuzdeki gulumseme olarak bu 2. 1100 xxim 1150 lik cruiserim 900 luk endurom vs de oldu...dusunun..bu keyf siralamasinda 2. Diyebiliyorum..
Bir arkadas niye alan satiyor 5000 km de diye sormus.. bu hermarkada her modelde vardir bu olay her motor alip sattigimda satmaya calistigim motor icin hep ayni seyi dusunmusumdur..bu adamlar niye satiyor

. Sıkılmak genelde ilknsebep ayrıca beklenti heaabı yapmadan alıyor bazı aceminsuruculer ve sonuc husran. Aynı motor kimine yavas kimine hızlı gelebiliyor.. bunları olcut almamak gerek. Zaten motor cikali daha 1sene olmadi. Zamanla hersey oturur..
Insallah rodaj bitince de memnuniyetim devam eder zira daha bu 180 olayini test edemedik bir iki kez 130 a cikardim o kadar. Bayram sonrasi sinop yapacagiz bir arkadasla giderken eosaj biter donste basariz...bu arada lastikleri suzukideki yeni mitas ve michaelin pilot larla değistirecektim ama baktim manevrasi guzel vazgectim...suzuki satilik bu arada haberiniz olsun...