KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
bence 250 cc gibi bir motorda torku düşürmek çok yanlış. zaten canı belli 250 cc ve siz bundaki torkuda düşürüyorsunuz...

Aslında haklısınız. Ben de küçük hacimli bu motorda torku daha da düşürmeyi tercih etmezdim. Bahsettiğim gibi biraz KMA'nın emri vakisi oldu. Ama gördüm ki dert edilecek bir kayıp olmadı.

Belki de duke'ın vites oranlarının zaten kısa ve torkunun sınıfına göre yüksek olmasından kaynaklanıyordur. Şöyle söyleyeyim, TEM'de Mahmutbey gişelerinden sonra Edirne yönüne doğru Tema vakfının orada bir yokuş vardır. O yokuşu 6. vitesteyken 120'den -130'a hızlanarak çıkabiliyordum. Artık bunu 5. viteste yapabiliyorum. Bunun dışında ara hızlanmalarda dikkate değer bir kayıp farketmedim.

Tabii çekiş kaybını bir vites düşürerek telafi etmeye çalışırsam beklediğim yakıt tasarrufunu elde edemem, tam tersi hem yakıt artmış hem çekiş düşmüş olur. Bir süre daha kullanıp gelişmeleri yazarım merak edenler için.

Bir sonraki dişli değişiminde de (herhalde en az 30-40bin km sonra :))arkaya 3-4 diş büyük takmayı deneyeceğim. Bakalım son hızdan feragat edip torku arttırmanın etkisi ne olacak.

Bu iş başıma geldikten sonra dişli değişimi işini biraz araştırdım. Ön dişliyi küçültmeyi önermiyorlar. Hem zincirin ömrünü kısaltıyormuş hem de şanzıman zorlanıyormuş. Bunun yerine arka dişliyi büyütmeyi öneriyorlar.

Ek olarak, zincirin belli bir baklası normalde her turda, hem önde hem de arkada başka bir dişlinin üzerine tutunuyormuş. Aynı dişlinin üzerine tekrar gelmesi için ön dişlide onlarca, arka dişlide yüzlerce tur atıyormuş. Böylece hem dişli hem zincir eşit aşınıyormuş. Ancak dişlileri değiştirip zincir boyu aynı kalırsa, zincirin belli bir baklası, özellikle ön dişlide, her turda aynı dişlinin üzerine denk gelebilirmiş. (OBEB-OKEK hesaplarını hatırlayan var mı :)) Bu durumda aşınma katlanarak artabilirmiş.

Bu hesaplarla ilgili güzel bir site var. Dişli ve zincir ölçülerini biliyorsanız.. Zincirin ölçüsünü bilmiyorsanız dahi, dişli değişimlerinin belli bir hızdaki motor devrini nasıl etkilediğini hesaplayabiliyorsunuz.

http://www.gearingcommander.com/
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ağu 2014
Mesajlar
42
Face grubunda paylaştım resimleri var, bir demirciye ara parça yaptırıp, pulsar hugger takacaksınız, yalnız hugger içinde ayrıca kendi demiride var onuda alacaksınız

70 TL + demirci ücreti gibi düşünün
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Arkadaşlar, şu hugger çamurluk işini ucuz yolla halledebilen var mı ? 200 lira çok geliyor bana :/

Akhelmet Tolga hocamın bahsettiği parçalar bunlar :

http://www.bajajyedekparcalari.com/bajaj-pulsar-200ns-arka-camurluk.html

http://www.bajajyedekparcalari.com/bajaj-pulsar-200ns-arka-camurluk-ic-baglanti-saci-sag-taraf.html

14 TL kargosu tutuyor.

Demir parça da şu :
FB_IMG_1464337898303_zpslslthli2.jpg


Çamurluğu bağlayabilmek için bu metal parçayı da yaptırtmak gerekiyor.
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
9
Katılım
14 Ara 2015
Mesajlar
49
selam arkadaşlar bugün akşam saatlarinde ankara/polatlı frigya otelin önünde ktm duke 200 vardı sahibi burdan mı ?
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
2
Şükür aldık duke 250 mizi :mrgreen:

beklediğimden çok daha iyi çıktı :)

rüzgarlı havada 154 ü gördü ben şok :queen:
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Şükür aldık duke 250 mizi :mrgreen:

beklediğimden çok daha iyi çıktı :)

rüzgarlı havada 154 ü gördü ben şok :queen:

Hayırlısı olsun inşallah kazasız belasız...

Bu 200 duke gibi değil yahu farklı biraz :) Son hızına çıkartmaya gücü yetmiyor :mrgreen: 200 duke 138 e kadar fırlayıp kesicide kalıyordu rahat rahat :cat:

https://www.youtube.com/watch?v=sUDgUEtwtnU


Berk naber yha uzun zaman oldu :p

Valla bana da son hız konusu biraz değişik geldi, gerçi benim ilk motorum, bu ara sürekli de rüzgar var ama, sonlara biraz zorlanarak çıkıyor sanki, ama 4-5 viteste patlama var, ayrıca çok çabuk devir kesiciye giriyor sanki bana mı öyle geldi yani bi 13-14 bin devir yok bizim motorlarda, zaten max. beygiri 9 bin de veriyor üstüne bin devir sonra kesiciye giriyor, bunu kaldırmanın bir yolu yok mu acaba? :mrgreen:
 
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
3
Merhaba,

Arka fren pedalım arka arkaya 2 sefer kırıldı. Birincisinde motorla saate çok düşük bir süratte giderken sıkışık trafikte araç sıkıştırması sonucu bozuk zeminde ön lastik bıraktı ve yan yattım hızım saatte 10 km. maks. 2. sinde bu bile olmadı motor park halindeyken devrildi ve yine arka fren pedalı kırıldı.
Her iki seferde pedal aynı yerden dipten kırıldı Spormoto tatmin edici bir cevap vermediği için KTM global'a yazmayı düşünüyorum bu kadar dayanıksız olması normal karşılanan parça ise 30 € tabi bu da ayrı bir durum. Başına bu kadar basit ve küçük kazalarda benzer hadise gelen var mı acaba?
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Bir de lastik basınçlarınızı hangi birimlerde kullanıyorsunuz, ben ön arka 2 bar olarak ayarlıyorum kitapçıkta öyle yazıyor tek kişi için...
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
Merhaba,

Arka fren pedalım arka arkaya 2 sefer kırıldı. Birincisinde motorla saate çok düşük bir süratte giderken sıkışık trafikte araç sıkıştırması sonucu bozuk zeminde ön lastik bıraktı ve yan yattım hızım saatte 10 km. maks. 2. sinde bu bile olmadı motor park halindeyken devrildi ve yine arka fren pedalı kırıldı.
Her iki seferde pedal aynı yerden dipten kırıldı Spormoto tatmin edici bir cevap vermediği için KTM global'a yazmayı düşünüyorum bu kadar dayanıksız olması normal karşılanan parça ise 30 € tabi bu da ayrı bir durum. Başına bu kadar basit ve küçük kazalarda benzer hadise gelen var mı acaba?

Benim de oyle iki kere kirildi , ilkinde serviste taktilar ikinci kirildiginda internetten yildirim motor var onlardan aldim fren pedalini duke 390 pedali diye aldim ayni pedali kullaniyolar zaten ama vidasi falan mi farkli bilmiyorum usta takarken farkli oldugunu soyledi. Bi kere daha dustu kirilmadi bu sefer. Sans mi yoksa bi ilgisi var mi bilmiyorum...

Bir de usta tik kaynagi denen bir seyden bahsetmisti. Parca aliminyum oldugu icin normal argon kaynagi vs ise yaramaz ama tik kaynagi yaptirirsan dayanir dedi, dusunulebilir. Dusunce fren pedalini vs korumasi icin de koruma demirine ek parca bi sey yapabiliriz dedi onu da arastirabilirsiniz.

Tekeriniz duz bassin.
 
Katılım
25 May 2016
Mesajlar
3
Benim de oyle iki kere kirildi , ilkinde serviste taktilar ikinci kirildiginda internetten yildirim motor var onlardan aldim fren pedalini duke 390 pedali diye aldim ayni pedali kullaniyolar zaten ama vidasi falan mi farkli bilmiyorum usta takarken farkli oldugunu soyledi. Bi kere daha dustu kirilmadi bu sefer. Sans mi yoksa bi ilgisi var mi bilmiyorum...

Bir de usta tik kaynagi denen bir seyden bahsetmisti. Parca aliminyum oldugu icin normal argon kaynagi vs ise yaramaz ama tik kaynagi yaptirirsan dayanir dedi, dusunulebilir. Dusunce fren pedalini vs korumasi icin de koruma demirine ek parca bi sey yapabiliriz dedi onu da arastirabilirsiniz.

Tekeriniz duz bassin.

Teşekkürler koruma demiride ayrı bir olay en sonunda 600 TL'yi gömecez galiba bir türlü bulamadık orjinale yakın demir :S
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
9
Hayırlısı olsun inşallah kazasız belasız...



Valla bana da son hız konusu biraz değişik geldi, gerçi benim ilk motorum, bu ara sürekli de rüzgar var ama, sonlara biraz zorlanarak çıkıyor sanki, ama 4-5 viteste patlama var, ayrıca çok çabuk devir kesiciye giriyor sanki bana mı öyle geldi yani bi 13-14 bin devir yok bizim motorlarda, zaten max. beygiri 9 bin de veriyor üstüne bin devir sonra kesiciye giriyor, bunu kaldırmanın bir yolu yok mu acaba? :mrgreen:

Devir kesiciyi 1000 km bakımından sonra yükseletebiliyorlar. Benimkini ata motorda 11.250'ye çıkardı usta, yol bilgisayarından ayarlıyor onu da nasıl yaptı anlamadım ama 30 sn sürdü yani. Servise uğrayın çözerler :) ama devir kesici olmasa da 155 kmde tıkanıyor sanki alet, 10 bin devir max güç üretebildiği yer sanırım.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Devir kesiciyi 1000 km bakımından sonra yükseletebiliyorlar. Benimkini ata motorda 11.250'ye çıkardı usta, yol bilgisayarından ayarlıyor onu da nasıl yaptı anlamadım ama 30 sn sürdü yani. Servise uğrayın çözerler :) ama devir kesici olmasa da 155 kmde tıkanıyor sanki alet, 10 bin devir max güç üretebildiği yer sanırım.

Allah Allah merak ettim şimdi ya, bizim İzmir'deki serviste uyuzun teki gitsem mirinkirin ederler 2 saat, kullanma klavuzu da türkçe değil ki, ayarlardan bilen var mi acaba ilk defa duyuyorum...
 
Katılım
17 May 2015
Mesajlar
16
Ustanın yol bilgisayarından ayarladığı vites degişim lambasının uyarı devirinin yükseltilmesi. Servise gerek yok kullanma klavuzunda vites degistirme devir sayısı rpm 1 ve rpm 2 şeklinde gosteriliyor. Devir kesici ile bir alakası yok bunun.
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
214
L3npLz.jpg
[/url][/IMG]
r92g7z.jpg
[/url][/IMG]

1. Resim ışığın yanıp sönmeye başlayağı devir başlangıcı
2. resim Işığın devamlı yanacağı devir başlangıcı

tavsiyem fazla abartmamak :)
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
214
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?

:sunny: hımm olabilir benim 250 diye bunu indirdim. ama gösterge olayları ve çoğu olay aynıdır diye düşünüyorum.

bu duke 200 kullanma kılavuzu : https://spormoto.wetransfer.com/downloads/633f3c6f5c0c59f2da00a97f7d39a00620150606080901/35af56
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Kullanma kılavuzu Türkçe arkadaşlar. Spormoto'nun sitesinde bile var bulamadınız mı?

Ben geçenlerde bakşmıştım türkçe kullanma kılavuzu diyo du, basıyorum indirme sayfasında indirince ingilizce vardı, yanlnzı duke 390'inki türkçeydi onu indirdim aynıdır diye, ama bu devir gösterme lambası ayarını yazdığı gibi yaptım olmamıştı, türkçesini bulan varsa paylaşsın, duke 250 için siteden yönlendirdiğinde ingilizce olanı var ya da ben göremedim bilmiyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst