ölümün nereden geleceği belli olmuyor ne yazıkki..

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
580
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yazmayayim diyorum da neyse..

Bütün bu olanlar hep küçükken kafayı vurduğunuda annelerinizin sehpayi dövmesi yüzünden ..
Azıcık sorumluluğu ustlenin güzel kardesim..

Yok dünya insan için yaratıldı yok yavrusunu oldururum falan.. olacak iş mi???

Dunya benim ayarindaki yaklaşım dinden soğutur adamı.. zaten sizin mantiginizdaki adamlar kertenkele, kara köpek, murted, namaz kılmayan, zani ne varsa olduruyor mübarek..
Ne ölümcül dinmiş (!) arkadaş yaşamak için özel çaba gerekiyor..

Bu kadar cahilsin işte, Dine laf edecek kadar, seni yaratanın koyduğu kuralları inkar ediyorsun, Hayırlı mubarek aya girerken acil tövbe etmelisin tavsiyemdir.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Aralara "Allah rahmet eylesin" yazarak konuyu dağıtan arkadaşlar ayıp etmişler :farao:
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
küçük bir hatırlatma ya da bilmeyenler için bilgilendirme niteliğinde bilgi paylaşmak istiyorum.ayetin ismi aklıma gelmiyor ama yazılanlar aklımda.bir gün İslam dini tekrar dünya'ya hakim olacak ve kıyamet kopmadan önce halifelik,sultanlık tekrar yeryüzünde merhametiyle varolacak. canım kardeşim dini konularda sizden ricam ve isteğim ne olur bilip bilmeden konuşmayalım ya da 'bence'li cümleler eşliğinde bilgisizliğimizi devam ettirmeyelim..neden derseniz Allah bunun hesabını soracak..ve inanın sadece samimiyetim ve sizi düşündüğüm için bunları söylüyorum.lütfen ama lütfen dini konularda ispatı hadislere ayetlere dayanmayan cümleler kurmayalım.

Beni yanlış anladınız hiçbir şekilde İslam dinini işaret ederek yok olacaktır demiyorum. Gelmiş geçmiş tüm dinler için bu bahsettiğim. 4.5 milyar yıllık dünya ve 14 milyar yıllık evrenin yanında 200 bin yıllık insan tarihi baya ufak kalıyor(dinlerin oluşturduğu kısım çok daha az).

4 bin 300 din arasından herkes kendi dininin doğru olduğunu düşünüyor. Benim için reenkarnasyonda, cennet-cehennem kavramı da aynı uzaklıkta. Tabi her dinin kendi kıyamet günü var. En çok Asatruyu seviyorum ama dünyanın sonunda tanrılar ve devler savaşacak, insanlar Yggdrasil in içinde saklanacak.

Sonuç olarak en doğru din tabiki kendi dininiz. Geri kalan herkesi korkunç bir son bekliyor.

Benimde tek ricam kalan 4 bin küsür din hakkında da bilginiz var ise diğerlerini eleştirmeniz. Yoksa olay hayatınızda sadece makarna yapmayı bilip en iyi yemeğin makarna olduğunu savunmaya benziyor :cat:

Forumun adını 'ahirete doğru' olarak mı değiştirsek acaba:silent:
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Beni yanlış anladınız hiçbir şekilde İslam dinini işaret ederek yok olacaktır demiyorum. Gelmiş geçmiş tüm dinler için bu bahsettiğim. 4.5 milyar yıllık dünya ve 14 milyar yıllık evrenin yanında 200 bin yıllık insan tarihi baya ufak kalıyor(dinlerin oluşturduğu kısım çok daha az).

4 bin 300 din arasından herkes kendi dininin doğru olduğunu düşünüyor. Benim için reenkarnasyonda, cennet-cehennem kavramı da aynı uzaklıkta. Tabi her dinin kendi kıyamet günü var. En çok Asatruyu seviyorum ama dünyanın sonunda tanrılar ve devler savaşacak, insanlar Yggdrasil in içinde saklanacak.

Sonuç olarak en doğru din tabiki kendi dininiz. Geri kalan herkesi korkunç bir son bekliyor.

Benimde tek ricam kalan 4 bin küsür din hakkında da bilginiz var ise diğerlerini eleştirmeniz. Yoksa olay hayatınızda sadece makarna yapmayı bilip en iyi yemeğin makarna olduğunu savunmaya benziyor :cat:

Forumun adını 'ahirete doğru' olarak mı değiştirsek acaba:silent:

sizi yanlış anladıysam eğer özür diliyorum.bu mübarek gecede dini konuların tartışılması ve bilgisizlik temelli cümleler kurulması beni biraz kendi içimde şiddetlendiriyor malesef. elbette ki inandığımız din dışındaki dinlerin de ufak bir araştırmasını yapmamız gerek.mesela dinimize mensup olmayan ama mensup olanlardan daha çok bilgiye sahip olan yüz binlerce insanlar var.insanoğlu dinini kendine göre doğru bir şekilde araştırarak düşünerek bulur..bizim dinimizde ve diğer dinlerde olan şey şu ; Kulaktan dolma dine sahibiz.akıl yolu ile değil annelerimizin-babalarımızın anlattığı kadarı ile nakil vasıtasıyla dine sahip oluyoruz malesef..sanki osmanlıda ki gibi,taht sanki babadan oğula geçer gibi,dinimizde babamızdan anamızdan bize geçmekte..bu hem doğru hem yanlıştır..araştırarak öğrenerek doğru olanı bulmamız ya da mensup olduğumuz dini nakil değil akıl yoluyla öğrenmemiz ahiretimizi kolaylaştırır..herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
sizi yanlış anladıysam eğer özür diliyorum.bu mübarek gecede dini konuların tartışılması ve bilgisizlik temelli cümleler kurulması beni biraz kendi içimde şiddetlendiriyor malesef. elbette ki inandığımız din dışındaki dinlerin de ufak bir araştırmasını yapmamız gerek.mesela dinimize mensup olmayan ama mensup olanlardan daha çok bilgiye sahip olan yüz binlerce insanlar var.insanoğlu dinini kendine göre doğru bir şekilde araştırarak düşünerek bulur..bizim dinimizde ve diğer dinlerde olan şey şu ; Kulaktan dolma dine sahibiz.akıl yolu ile değil annelerimizin-babalarımızın anlattığı kadarı ile nakil vasıtasıyla dine sahip oluyoruz malesef..sanki osmanlıda ki gibi,taht sanki babadan oğula geçer gibi,dinimizde babamızdan anamızdan bize geçmekte..bu hem doğru hem yanlıştır..araştırarak öğrenerek doğru olanı bulmamız ya da mensup olduğumuz dini nakil değil akıl yoluyla öğrenmemiz ahiretimizi kolaylaştırır..herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.

Akıl yoluyla fazla bir şey yapamazsın maalesef. Aileden Müslümansan ve bunu değiştirmek istersen dinden çıkan anlamına gelen mürted olursun ve İslamiyette bunun cezası ölümdür.
Yani islamdan çıkış ölüm cezası demek.

Size de hayırlı ramazanlar.
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Akıl yoluyla fazla bir şey yapamazsın maalesef. Aileden Müslümansan ve bunu değiştirmek istersen dinden çıkan anlamına gelen mürted olursun ve İslamiyette bunun cezası ölümdür.
Yani islamdan çıkış ölüm cezası demek.

Size de hayırlı ramazanlar.

çıkmayı kesinlikle belirtmedim(okuyunca bende öyle anladım :) ) sadece dinimizi anlamak,okumak(bizim en kör olduğumuz noktada bu),dinin hayatımıa olan etkisini bilmekti vurgulamak istediğim.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
çıkmayı kesinlikle belirtmedim(okuyunca bende öyle anladım :) ) sadece dinimizi anlamak,okumak(bizim en kör olduğumuz noktada bu),dinin hayatımıa olan etkisini bilmekti vurgulamak istediğim.

Eee diğerlerinden biri doğruysa ne yapcaz o zaman =) çıkmayı düşünmek gerekmiyor da diğer dinleri sorgulamak demek kendi dinini de sorgulamak demek. Akıl yürütmek demek doğru ve yanlışlarını anlamaya çalışmak demek.

O zaman sorum şu = İslamdan çıkış ölüm ise akıl yürütmek islam ile bağdaşabilir mi?
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Eee diğerlerinden biri doğruysa ne yapcaz o zaman =) çıkmayı düşünmek gerekmiyor da diğer dinleri sorgulamak demek kendi dinini de sorgulamak demek. Akıl yürütmek demek doğru ve yanlışlarını anlamaya çalışmak demek.

O zaman sorum şu = İslamdan çıkış ölüm ise akıl yürütmek islam ile bağdaşabilir mi?

dini bilgim çok kuvvetli değil bu yüzden soruna vereceğim cevap mantıken olur ve buda dinen yanlış o yüzden susmam lazım :) yalnız şunu söylemem gerek.diğer dinleri araştırmak kendi dinimizin ne kadar doğru olduğunu pekiştirmek açısında çok önem arz ediyor.(bu kesinlikle benim düşüncemdir.kişiye göre farklılık gösterebilir)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Byylmzzz;
yazdıklarını okuyunca ben mi yanlış biliyorum diye bir araştırma yaptım.
Çünkü benim okuduğum hadislere göre senin söylediklerinin tam aksine yeryüzünde bırak müslümanı, Allah diyen kimse bile kalmayacak.
Yine de yanılıyor olabilirim diye bir kaç web sitesine göz gezdirdim.
Fakat gördüğüm kadarıyla doğru hatırlıyormuşum.
Yani redlion arkadaşımızın söyledikleri İslam dinine aykırı değil, bilakis islamın bildirdiği bir konu.

Kıyamet alametleri veya yeryüzünde tek bir Müslüman kalmaması gibi Google araştırmaları yaparsanız bu konuyla ilgili bir çok hadise kaynaklarıyla beraber ulaşabilirsiniz.

Benim baktığım kaynaklarda ki hadisler bir birini tutuyor. Sadece bir kaynakta, diğerlerinde olmamasına rağmen tarih verilen bir hadis var.
Tarih derken yanlış anlaşılmasın.
Şöyle;
"Yeryüzünde tek bir mümin kalmayacak. Kafirler 100 sene daha yaşayacaklar ve daha sonra kıyamet kopacak."
Diğer hadislerde bu 100 sene meselesini görmedim.

Sizler farklı kaynaklar bulursanız yazın bilgilenelim.
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Byylmzzz;
yazdıklarını okuyunca ben mi yanlış biliyorum diye bir araştırma yaptım.
Çünkü benim okuduğum hadislere göre senin söylediklerinin tam aksine yeryüzünde bırak müslümanı, Allah diyen kimse bile kalmayacak.
Yine de yanılıyor olabilirim diye bir kaç web sitesine göz gezdirdim.
Fakat gördüğüm kadarıyla doğru hatırlıyormuşum.
Yani redlion arkadaşımızın söyledikleri İslam dinine aykırı değil, bilakis islamın bildirdiği bir konu.

Kıyamet alametleri veya yeryüzünde tek bir Müslüman kalmaması gibi Google araştırmaları yaparsanız bu konuyla ilgili bir çok hadise kaynaklarıyla beraber ulaşabilirsiniz.

Benim baktığım kaynaklarda ki hadisler bir birini tutuyor. Sadece bir kaynakta, diğerlerinde olmamasına rağmen tarih verilen bir hadis var.
Tarih derken yanlış anlaşılmasın.
Şöyle;
"Yeryüzünde tek bir mümin kalmayacak. Kafirler 100 sene daha yaşayacaklar ve daha sonra kıyamet kopacak."
Diğer hadislerde bu 100 sene meselesini görmedim.

Sizler farklı kaynaklar bulursanız yazın bilgilenelim.

Sayın COQ prensip gereği dini konuları pek internet araştırmam yada hadisi veyahut ayeti verilen bir bilgilendirme varsa kuran'da bu doğrumudur diye bakarım ve de tam olarak bunu yapıp dediklerimi ayete dayandırıp sunucam inşAllah :) eğer hatırlamadığım şey ayetin ismi değilde ayetin içeriği çıkarsa Allah korusun beni diyeceğim ve günahınıza girmiş olacağım..
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Byylmzzz;
yazdıklarını okuyunca ben mi yanlış biliyorum diye bir araştırma yaptım.
Çünkü benim okuduğum hadislere göre senin söylediklerinin tam aksine yeryüzünde bırak müslümanı, Allah diyen kimse bile kalmayacak.
Yine de yanılıyor olabilirim diye bir kaç web sitesine göz gezdirdim.
Fakat gördüğüm kadarıyla doğru hatırlıyormuşum.
Yani redlion arkadaşımızın söyledikleri İslam dinine aykırı değil, bilakis islamın bildirdiği bir konu.

Kıyamet alametleri veya yeryüzünde tek bir Müslüman kalmaması gibi Google araştırmaları yaparsanız bu konuyla ilgili bir çok hadise kaynaklarıyla beraber ulaşabilirsiniz.

Benim baktığım kaynaklarda ki hadisler bir birini tutuyor. Sadece bir kaynakta, diğerlerinde olmamasına rağmen tarih verilen bir hadis var.
Tarih derken yanlış anlaşılmasın.
Şöyle;
"Yeryüzünde tek bir mümin kalmayacak. Kafirler 100 sene daha yaşayacaklar ve daha sonra kıyamet kopacak."
Diğer hadislerde bu 100 sene meselesini görmedim.

Sizler farklı kaynaklar bulursanız yazın bilgilenelim.

"google kaynaklarından çok; eski basılmış bir risale-i nur veya kur'an ın kendisinden bilgi alın" diyor hafız olmuş bir arkadaşım. Hatta kendisi bana bir çok yanlış ayet gösterdi. Hadislerin %90 ı kesin değilmiş ama en doğrusunu 4 büyük imamdan günümüze kalan kitap vs imiş.

fakat üstte yazan "kıyamet günü için allah diyen dahi kalmayacağı" olayı var; fakat 100 sene meselesini hiç duymadım ben
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
dini bilgim çok kuvvetli değil bu yüzden soruna vereceğim cevap mantıken olur ve buda dinen yanlış o yüzden susmam lazım :) yalnız şunu söylemem gerek.diğer dinleri araştırmak kendi dinimizin ne kadar doğru olduğunu pekiştirmek açısında çok önem arz ediyor.(bu kesinlikle benim düşüncemdir.kişiye göre farklılık gösterebilir)

Yani dünyada
2.2milyar hristiyan
1.6milyar müslüman
1milyar hindu
Varken,
Hangisinin doğru olduğunu araştırmak gerekiyor. Ama bu sonuç %100 İslamiyete çıkması gerekiyor yoksa ölürsünüz. Doğru mudur?

insanoğlu dinini kendine göre doğru bir şekilde araştırarak düşünerek bulur..

Yazmışsınız bundan emin misiniz?
Düşünüp kendi karar verdiğimiz mesela favori rengimiz olabilir
İtalyada en çok mavi rengi seven nüfus %20 diyelim. Türkiyede de aşağı yukarı benzer olur değil mi? İnsanın bağımsız seçtiği durumda homojen dağılım olmasını bekleriz çünkü. Her tarafta insan insan çünkü.
Peki İtalyada %95 hristiyan
Türkiyede %95 müslüman olması biraz tuhaf değil mi o zaman yazdığınıza göre?

Ben düzelteyim, insan etrafında ne din varsa ona inanır. Çünkü bebekliğinden beri ona empoze edilen odur.

Aslında insanın inanmaya meyli genetik bir süreç. Bazı insanlar şüpheci iken bazıları kabul etmeye ve inanmaya meyilli
O halde diyebilir miyiz ki, bir kişi türkiyede doğup ne kadar radikal islam savunucusu ise, bu kişi o kadar şüphecilikten uzak demektir.
Yani bu kişi eğer aynı genetik ile italyada doğmuş olsa, aynı oranda radikal bir hristiyan olması muhtemeldir.

İronik değil mi.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
"google kaynaklarından çok; eski basılmış bir risale-i nur veya kur'an ın kendisinden bilgi alın" diyor hafız olmuş bir arkadaşım. Hatta kendisi bana bir çok yanlış ayet gösterdi. Hadislerin %90 ı kesin değilmiş ama en doğrusunu 4 büyük imamdan günümüze kalan kitap vs imiş.

fakat üstte yazan "kıyamet günü için allah diyen dahi kalmayacağı" olayı var; fakat 100 sene meselesini hiç duymadım ben
Abicim ben bahsettiğim hadisleri okuduğumda bırak Google
İnternet bile yoktu.:)
Aklımda kalanları çek etmek için Google a baktım.
Hafız arkadaşın kısmen doğru söylüyor. Hadislerin büyük çoğunluğu güvenilmez ve birbiri ile çelişiyor.
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Yani dünyada
2.2milyar hristiyan
1.6milyar müslüman
1milyar hindu
Varken,
Hangisinin doğru olduğunu araştırmak gerekiyor. Ama bu sonuç %100 İslamiyete çıkması gerekiyor yoksa ölürsünüz. Doğru mudur?

insanoğlu dinini kendine göre doğru bir şekilde araştırarak düşünerek bulur..

Yazmışsınız bundan emin misiniz?
Düşünüp kendi karar verdiğimiz mesela favori rengimiz olabilir
İtalyada en çok mavi rengi seven nüfus %20 diyelim. Türkiyede de aşağı yukarı benzer olur değil mi? İnsanın bağımsız seçtiği durumda homojen dağılım olmasını bekleriz çünkü. Her tarafta insan insan çünkü.
Peki İtalyada %95 hristiyan
Türkiyede %95 müslüman olması biraz tuhaf değil mi o zaman yazdığınıza göre?

Ben düzelteyim, insan etrafında ne din varsa ona inanır. Çünkü bebekliğinden beri ona empoze edilen odur.

Aslında insanın inanmaya meyli genetik bir süreç. Bazı insanlar şüpheci iken bazıları kabul etmeye ve inanmaya meyilli
O halde diyebilir miyiz ki, bir kişi türkiyede doğup ne kadar radikal islam savunucusu ise, bu kişi o kadar şüphecilikten uzak demektir.
Yani bu kişi eğer aynı genetik ile italyada doğmuş olsa, aynı oranda radikal bir hristiyan olması muhtemeldir.

İronik değil mi.

biraz daha devam edersek bu tatlı tartışmaya,iş İslam dininin kabul etmediği kelam ilmine doğru yol alıyor Allah korusun hepimizi.ben dini bilgileri yaralı bir insanım..hayatımı adamam gerek dinimi yaşayabilmem hususunda.o yüzden neredeyse hiçbir sorunuza cevap veremicem özür dileyerek.ama bir örnekle size bir açıklama yapabilirdim fakat oldukça uzun bir örnek sayfa sayfa yazmam gerekecek kusuruma bakmayın sahur telaşı :)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
Peygamber, (asm) Hz. Âişe’nin (ra) rivayet ettiği bir hadîslerinde buyuruyorlar ki:
“Lât ve Uzza putlarına tekrar tapılmadıkca kıyamet kopmaz.”

Yerellikten evrenselliğe....

Peygamberin hanımlarına, babalarından, oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, mümin kadınlardan ve sahip oldukları cariyelerden ötürü bir günah yoktur:santa:. Ey Peygamber hanımları! Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah her şeye hakkıyla şahittir.
Azhap 55
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
507
Abicim ben bahsettiğim hadisleri okuduğumda bırak Google
İnternet bile yoktu.:)
Aklımda kalanları çek etmek için Google a baktım.
Hafız arkadaşın kısmen doğru söylüyor. Hadislerin büyük çoğunluğu güvenilmez ve birbiri ile çelişiyor.

emin olun bende okuduğumda internet vardı :) ve internetten bakmadım yaş 23 haliyle doğduğumda internet var gibiydi:) ve bende aklımda kalanların unutmuş olduğum kısımlarını hatırlamak için bakıyorum.hatta ayeti şu an hem yemek yiyip hemde göz ucuyla araştırıyorum aynı zamanda :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:21 ----------

uzun zamandır şu forumda karşıt düşüncelerin olduğu bir konuda(ki konu kendi özelliğini yitirdi dini konuya kaydı :) ) çok şükür bir tartışma olmadı ve tatlı tartışma şeklinde devam ediyor ne lütfen forum böyle kalsın :)
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
biraz daha devam edersek bu tatlı tartışmaya,iş İslam dininin kabul etmediği kelam ilmine doğru yol alıyor Allah korusun hepimizi.ben dini bilgileri yaralı bir insanım..hayatımı adamam gerek dinimi yaşayabilmem hususunda.o yüzden neredeyse hiçbir sorunuza cevap veremicem özür dileyerek.ama bir örnekle size bir açıklama yapabilirdim fakat oldukça uzun bir örnek sayfa sayfa yazmam gerekecek kusuruma bakmayın sahur telaşı :)

Afiyet olsun, orucunuz da kabul olsun.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
161
Şimdi bu tartışmayı uzatmak istemem sma ben müslümanım siz kafirsiniz pisliksiniz diyen değişik bir herif var. İslam hükmünde ve peygamber hadislerinde şöyle şeyler var:

Ebû Zer’den (r.a) rivayet edilen hadis-i şerifte Peygamberimiz (s.a.v) Şöyle buyuruyor:

“Hiç kimse, başka bir kişiye fasık (yoldan çıkmış sapmış) diye söz atamaz, kafir diyemez. Eğer fasık dediği kimse fasık, kafir dediği kimse de kafir değilse, bu sıfatlar muhakkak onları söyleyen kimseye döner.” (Buhari,Edeb,44)

Bu hususta diğer bir hadis-i şerifte de şöyle buyurulmuştur:

“Bir kimse din kardeşine kafir derse, bu söz ikisinden birine döner.” (Buhari, Edeb, 73/Müslim, İman, 111)

Yani bir Müslüman din kardeşini fasık veya kafir olmakla suçlarsa, suçladığı kimse gerçekten öyle olsa bile onu suçlayıp teşhir etmek caiz değildir. Eğer fasık dediği kimse fasık değilse kendisi fasık olur, kafir olduğunu iddia ettiği kişi kafir değilse, bu söz geriye dönerek söyleyenin kafir olmasına sebep olur. Çünkü o, bu sözle bir müminin kafirliğine hükmetmiştir. Hükmettiği kişi gerçekten kafir değilse, kendisinin küfrüne hükmetmiş olmaktadır. Böyle bir suçlama ise bir Müslümanın kendi kendine yapacağı çok büyük bir kötülük olur.

Bu konuda başka bir hadiste de şöyle buyrulmuştur:

“Her kim bir adama: Ey kafir veya Allah’ın düşmanı der de o adam dediği gibi değilse, o sözler bunları söyleyene döner.” (Müslim, İman, 112)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst