KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
107
Expertiz ücreti ne kadar ödediniz? Birde bu işler nasıl yürüyor? Satan kişi motorum temiz diyor ama expertiz de bir sürü masraf çıkınca ücreti kim ödemeli?

Benim aldığım motorun garantisi devam ediyordu. Yetkili serviste expertiz yapıldı. Zaten tüm yapılan işlemler yetkili serviste kayıtlıydı. Motor lifte kaldırılıp bakıldı. Grenajlarda sorun yoktu. Dişli ve zincir setinin değişmesi lazım dendi. O durumda çıkan masraftan motorun sahibinin haberi yoktu. Ben de kendisine masrafı yarı yarıya bölüşmeyi önerdim. Sonuçta şimdi değişmese 1000-2000 km sonra değişecekti. 10 binde motor alıyordum ve dişli zincir in ömrü 10-15 bin. Adam da motoru satamazsa (fiili olarak kullanıyordu) o da değiştirmek zorundaydı. İkimiz için de yarı yarıya bölüşmek mantıklı geldi. O şekilde hallettik. Expertize ücret istemedi yetkili servis. Zaten bakımları orda yapılan ve garantisi devam eden motordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

6. Viteste yaklaşık 8000 devirden sonra motorun devri daha artmıyor.

Aynı durum benim eski motorda da vardı. (Kawa Z300) 6. vitese atarken yedirerek atman gerekiyor. Şöyle örnek vereyim 5. viteste 8000 devirin üzerinde giderken 6 ya atmak için debriyaja bastığında motorun devrini 8000 den aşağıya düşürmeyecek şekilde gaza basmaya devam et. Sonrasında 6 ya alıp debriyajı yedirerek bırak. Sonrasında zaten kopar gider motor. Eğer 8000 bin in altına düşüp 6. viteste yeniden 8000 i bulmak istersen zorlanırsın.
 
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
978
arkadaşlar mrb bugun itibariyle duke ailesine katıldım xmax 250 abs mi satıp duke 200 abs aldım

herkeze kazasız sürüşler :)

 
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
1
arkadaşlar birkaç sorum olcak, forumu baya okudum ama yine de net bi cevap almak istedim. Duke 200 düşünüyorum. Titreme olayından çok bahsediyolar, benim olayım şehir içi gezmek. Yazın günde sürceğim 1-2 saat beni rahatsız eder mi? Bi de 120-130 la giderken motorun sesi nasıl acaba her an kesiciye gircekmiş gibi mi yoksa normal mi? Boyum 1.78 motorda nasıl dururum sice? Cevap verebilcek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
arkadaşlar birkaç sorum olcak, forumu baya okudum ama yine de net bi cevap almak istedim. Duke 200 düşünüyorum. Titreme olayından çok bahsediyolar, benim olayım şehir içi gezmek. Yazın günde sürceğim 1-2 saat beni rahatsız eder mi? Bi de 120-130 la giderken motorun sesi nasıl acaba her an kesiciye gircekmiş gibi mi yoksa normal mi? Boyum 1.78 motorda nasıl dururum sice? Cevap verebilcek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Ben de Duke 250 var, rodajda olduğundan 95-100 arası maximum gidebiliyorum, dün 2 saatlik yol yaptım acayip keyif aldım, titreşim yok dersem yalan olur, ancak gidon kısmında ben hissetmedim sadece biraz ayak parmaklarım uyuştu, ama motor o kadar güzelki bana önemli gelmedi, tahminim 2 saatten fazla yorar, hele o rüzgar yemek efsane bugün hemen cam siparişi verdim, malum çeşme yolları bildiğin rüzgar yemek için ideal, ben memnunum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

Arkadaşlar bu arada benimde bir sorum var, ben şuan rodaj dönemindeyim, ilk bin km 6-7 bin deviri geçme dedi usta, dikkat ediyorum baya ama çok nadir sollamalarda hızlanmam gerekiyor bu devirlerin üstüne 4-5 saniyeli çıkıyorum bir sorun teşkil eder mi?
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Arkadaşlar bu arada benimde bir sorum var, ben şuan rodaj dönemindeyim, ilk bin km 6-7 bin deviri geçme dedi usta, dikkat ediyorum baya ama çok nadir sollamalarda hızlanmam gerekiyor bu devirlerin üstüne 4-5 saniyeli çıkıyorum bir sorun teşkil eder mi?

Sorun olmaz. ilk 500 km den sonra ara ara çok sıkıştırmamak kaydıyla gaz açabilirsin.
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
107
arkadaşlar birkaç sorum olcak, forumu baya okudum ama yine de net bi cevap almak istedim. Duke 200 düşünüyorum. Titreme olayından çok bahsediyolar, benim olayım şehir içi gezmek. Yazın günde sürceğim 1-2 saat beni rahatsız eder mi? Bi de 120-130 la giderken motorun sesi nasıl acaba her an kesiciye gircekmiş gibi mi yoksa normal mi? Boyum 1.78 motorda nasıl dururum sice? Cevap verebilcek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Benim boy 177. Fotodan anlayabilirsin.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Kilometrelerce Redline'da gitme demek istiyorum. Sık yapmamak kaydıyla hızlanmalarda sollamalarda vs yüksek devirde vites atabilirsin. Motor iyice açılsın.
 
Katılım
30 Kas 2015
Mesajlar
359
Arkadaşlar, bayideki usta 300 km'de bir zinciri yağla dedi; ancak forumda çoğu kişi 500 km'de bir yağlamak lazım falan diyorlar, doğrusu nedir ya da 300 km'de bir yağlamanın bir zararı olur mu, 500 km'de bir mi yağlamalıyım?
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
300'ü 500'ü boşver. Baktınki çok kirli görünüyor veya zincir ses yapıyor yağla gitsin. Fazla yağ oraya buraya sıçrar, motoru berbat eder. Hazır zincir yağı kullansan güzel olur.
Bayideki ustanın dediğini dikkate al yinede.
 
Katılım
2 Eyl 2011
Mesajlar
978
arkadaşlar merhaba duke 200 ün hararet göstergesinin ideali neresi oluyor ben genelde kısa kullanımlar yapıyorum 20 km civarı hep H yazısının bir tık altında oluyor ve genelde motor fan açıyor

bayır aşağı 6.vites 70 le giderken bile hararet seviyesi düşmüyor normalmidir bu
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
115
arkadaşlar merhaba duke 200 ün hararet göstergesinin ideali neresi oluyor ben genelde kısa kullanımlar yapıyorum 20 km civarı hep H yazısının bir tık altında oluyor ve genelde motor fan açıyor

bayır aşağı 6.vites 70 le giderken bile hararet seviyesi düşmüyor normalmidir bu

Normal. Hele biraz trafiğe girersen daha da coşar fan açışlar. Gösterge üst bölüme çıkmadığı sürece sıkıntı yok.
 
Katılım
13 Nis 2006
Mesajlar
673
Merhabalar, öncelikle bu mesajı 390 bölümüne de sorduğumu belirtmek isterim. Bu bölüm daha canlı olduğu için burada da sormak istiyorum.

Uzun süredir motor bakınıyorken tabi ben de herkes gibi malum nispeten ucuz modellere heves ediyordum. Barkın abi bir videosunda sırf şekilcilik için çinlilere gitmeyin az daha sıkın dişinizi üç beş daha koyun doğru düzgün bir motor alın, en azından motora binmekten zevk alırsınız demesi üzerine fikrimi değiştirdim.

Şu aralar mt 25 ile duke 250 arasında gidip geliyorum. Duke deki teknolojik ve güvenlik özellikleri mt de yokken, mt deki performans da duke de yok malesef. Derken duke 390 ı gördüm tabi. Şu noktada kalbim mt derken aklım duke diyor bütçemi zorlamazsam.

Elbette bayiye gidip hepsini inceleyeceğim son kararımı vermeden ama önce işin ehli makineyi kulllanan insanlara akıl danışmak istedim. Piyasadaki eşdeğerleriyle hemen hemen aynı fiyata geliyor duke 250. Bu dediğimi biraz açayım benim mantığımla eğer mt alırsam gidip bin lira zaten lastiğe yatırıcam ve duke 250 ile hemen hemen aynı paraya gelecek, hakeza absli z250l de öyle ayrıca mt de abs den mahrum olucam. ve acaba almışken biraz daha dişimi sıkıp 390 mı almalıyım diyorum. Sizce bu farka değer mi ? Yani madem 250 alıyorsun 390 ı da düşün bence der misiniz ? Yoksa değmez daha çok yakarsın canın sıkılır dediğiniz yanları var mı?

Bakım ve işletim maliyetleri hususunda da tecrübelerinizi istirham ediyorum. Olur ya motoru devirirsem finansal olarak çok üzülür müyüm ? ( alırken koruma demiri de alırım) takdir edersiniz birsürü yüke girmem gerekecek ve üzücü şeyler yaşamak istemiyorum sadece devirmek değil kronik sorunlar vs açısından da soruyorum. KTM, tabirimi affedin ama zengin motoru mudur ?

Sanırım şu anki seri metzeller ile geliyor ancak 250 ler rosso ile geliyor sizce büyük farklar var mıdır ? Ülke yolları malumunuz. Biraz affedici lastiklere ihtiyacım var, kendini bilen tanıyan biri olarak söylüyorum, en azından motora alışana kadar tabi.

Servis ketum mudur ? Beğendiğim yağı mesela motulu veya misal did zincir istiyorum veya ebc balata istiyorum dediğimde motorunu garantiden men ederiz diyorlar mı ? Veya garanti tecrübesi olan var mı ? Mesela yamaha alsam herşeyi kullanıcı hatasına yıkıp zaten para alcaklar diye elime anahtarı alıp yağını bilmemnesini kendim de değişirim. Duke de garanti gerçekten var mı ? Başka örnek gidip ikinci kalite koruma takozu takarsam garanti dışı kalır mı ?


Teşekkür ederim.


Bu arada önemli mi bilmiyorum ama boy 175 kilo 130 (biraz almış da olabilirim) allahın bildiğini saklamaya gerek yok. Kilolu biriyim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst