Hero Hero Karizma R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Nis 2016
Mesajlar
12
Bugün servisler genel muduru Serhat Beye bir mail atarak bu garanaj montaj olayını fotoğrafli ve videolu şekilde anlattım,

Yabancı forumları incelediğimde böyle bir durumdan bahsedilmemiş demekki montajdan kaynaklanan bir durum.

Yaşadığım şehirdeki servise giderek durumu anlattım güzel bir şekilde ingileniler incelediler ve montaj sirasinda dişlerin tam oturmadığını belirttiler , musait bir zamanda motosikletimi birakmami istediler , fırsat buldugum zaman servise gidip bu konuyu halledeceğiz.

Servis görevlisi küçük bir gaz ayarı yaptı motosikletin boş viteste deviri bariz şekilde düzeldi ve sadece ayak peglerinde hissettiğim titresim tamamen ortadan kalktı
Küçük bir dokunuşla rölanti ayarı yapıldı ve motosiklet sesi stabil bir tınıya kavuştu ;)

Yani kafamda soru işaretleriyle gittiğim servisten kafandaki sorulara cevap ve çözüm bularak mutlulukla ayrıldım ;)

Motorun sürüşü gayet keyifli 5 günde 450 km yi tamamladım fırsat buldukça rodaj surusleri yapıyorum , düşük devirlerde ivmelenmesi gayet güzel , en sevdiğim yanıda yakıt ekonomisi rodajda olmama rağmen hale ilk doldurduğum depoyla gidiyorum ;)

5 yıl garanti ve parça desteği olayından dolayı da yol yaparken kafam çok rahat ;)

Görünüm olarak arkadaşlar resimlere aldanmasin motosiklet resimlerinden daha güzel ve büyük baya da ilgi görüyor diyebilirim , yan çanta , tur cami , koruma demiri , top case gibi aksesuarlarla daha da güzel oolacaktır.

Halı hazırda bir motosikletim daha olmasından dolayı alırken terettudlerim vardı ama şimdi motoru ver paranı al deseler kabul etmem :) illaki artıları ve eksileri var ama bu segmentte bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

Rodaj bitince uzun yol performansını merak ediyorum

bende çok takıyorum bu kafa kısmındaki titreşim konusunu bayiye gittiğimdede servisten ekip gelicek falan dedi ama cevabınızla rahatlattınız beni düzeltirler inşallah suan şehir dışına çıkmak zorunda kaldım motor evde yatıyor 1 hafta sonra geri döndüğümde ilk işim tekrar servise götürmek.
 
Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
22
Ben de 2 gün önce form doldurdum ama bana bi dönüş sağlanmadı. Bi de Serhat bey in mailini bulsak bizde yazsak ordan . Çünkü baya canımı sıkmaya başladı artık.
 
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
36
bende çok takıyorum bu kafa kısmındaki titreşim konusunu bayiye gittiğimdede servisten ekip gelicek falan dedi ama cevabınızla rahatlattınız beni düzeltirler inşallah suan şehir dışına çıkmak zorunda kaldım motor evde yatıyor 1 hafta sonra geri döndüğümde ilk işim tekrar servise götürmek.

serhat.kurakbelli@hero motosiklet.com
Yada info@hero motosiklet.com adreslerine mail atabilirsin
Geçen gün bahcelievler deki servise gittim kafa grenajini söküp bantlı bi sünger taktı biraz daha düzeldi ses. Birde boşu bulmak biraz zor oluyordu debriyaj ayarı yaptı ve vitesten daha kolay geçiyor. Boşu da çok kolay bulabiliyorum. Tabi kafa grenajina daha köklü bir çözüm gerekiyor bantla falan olucak iş değil bu.

Servis de çalışan kişi rodaj süresi sonunda bakim sonrası titreşimin azalacağını motorun şimdi çok sıkı olduğunu söyledi bana çok mantıklı gelmedi. Ayrıca bakımda sübap ayarı da yaparız daha da azalır titreşim dedi bu hiç mantıklı gelmedi.
Açıkçası çok bir bilgim yok ama sübap ayağının titreşimle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Sizin bir bilginiz varmı olabilirmi böyle birşey.
Hatta bildiğim kadarıyla sübap ayarı hassas bir ayar ve çokta kurcalanmamasi gereken bir ayar.
 
Katılım
21 Ocak 2011
Mesajlar
381
serhat.kurakbelli@hero motosiklet.com
Yada info@hero motosiklet.com adreslerine mail atabilirsin
Geçen gün bahcelievler deki servise gittim kafa grenajini söküp bantlı bi sünger taktı biraz daha düzeldi ses. Birde boşu bulmak biraz zor oluyordu debriyaj ayarı yaptı ve vitesten daha kolay geçiyor. Boşu da çok kolay bulabiliyorum. Tabi kafa grenajina daha köklü bir çözüm gerekiyor bantla falan olucak iş değil bu.

Servis de çalışan kişi rodaj süresi sonunda bakim sonrası titreşimin azalacağını motorun şimdi çok sıkı olduğunu söyledi bana çok mantıklı gelmedi. Ayrıca bakımda sübap ayarı da yaparız daha da azalır titreşim dedi bu hiç mantıklı gelmedi.
Açıkçası çok bir bilgim yok ama sübap ayağının titreşimle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Sizin bir bilginiz varmı olabilirmi böyle birşey.
Hatta bildiğim kadarıyla sübap ayarı hassas bir ayar ve çokta kurcalanmamasi gereken bir ayar.
motor nasıl gidişi v.s. kaç hız yaptınız hangi devirde söyleyebilirmisiniz
 
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
36
motor nasıl gidişi v.s. kaç hız yaptınız hangi devirde söyleyebilirmisiniz

Merhaba.
Bugün özellikle dikkat ettim 6000 devirde 85 km ile gidiyordum basın ekspres yolunda, yokuş gibi bi durumda yoktu. Motor 8200 gibi redline a giriyor ve max 10000 devir. Burdan benim anladığım max 130 km gider.
Onun dışında motor yola iyi oturuyor hissi uyandırdı bende. Arka lastigi bi süre sonra 130 ile degistirmeyi düşünüyorum. Geçen gün cağaloğlu da dik bir yokuşta 15 km hızla yukarı çıkıyordum 2. Viteste ve gaz verdiğim anda kendini öne atıyordu. Yani özellikle düşük devirlerde yüksek Viteste olsa dahi iyi bir ivmelenme var. Yalnızca son hızlarda daha yüksek beklentiye sahiptim. Şu an 210 km deyim daha sonra ne olur bilmiyorum.

İşin profesyonelı değilim fakat sormak istediklerinizi anladığım kadarıyla cevaplayabilirim.
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
Bugün Facebook platformunda bir kullanıcı ilk bakımını yaptırdığını ve 35 lira ödediğini yazmiş :)

Benim makina 500 km oldu haftaya ilk bakımını yaptıracağım yol izlenimlerim çok olumlu şimdiye kadar ekonomik, rahat, kendince bir şekli var sollamalarda hızlanması güzel çabuk tepki veriyor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
CBF 150 7000 devirde 90 km/saat hızla gidiyor. Karizma kırmızı bölgeye 8200'de giriyorsa en fazla 116 km/saat sürat yapar. Kırmızı bölgeyi saymıyorum çünkü oraya asla girmem. Bu durumda CBF'e göre tork ve hızlanma dışında bir artısı olmayacak. Oysa ben zorlanmadan 6000 devirle falan 100 yapmasını beklerdim. Olmadı şimdi bu...
 
Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
122
Denedim biraz surdum ardslarin biri karizma biri hunk almis ikiside cok rahat

karizma iy gidiyo buyuk motor edasi var ama ses geliyo zarildiyo titriyo 130- 140 rahat gider gercekten gidiyo
Hunk guclu kalipli titreme cokkkk az yok gibi gercekten sehir icinde ideal 120 rahat gider
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
CBF 150 7000 devirde 90 km/saat hızla gidiyor. Karizma kırmızı bölgeye 8200'de giriyorsa en fazla 116 km/saat sürat yapar. Kırmızı bölgeyi saymıyorum çünkü oraya asla girmem. Bu durumda CBF'e göre tork ve hızlanma dışında bir artısı olmayacak. Oysa ben zorlanmadan 6000 devirle falan 100 yapmasını beklerdim. Olmadı şimdi bu...

Bende düşük devirde yüksek hızda gitse güzel olurdu diye düşünüyordum hacim olarak 1.5 katı 150cc lik cbf150 nin. dediğin gibi cbf 7500 devirde 100 le gidiyorsa bu 6000 devirde de gidebilir dedim ama unutulan bişey var:) sadece gidebilir yani cbf 150 gibi gider. ve 6000 devirde gazı çevirdiğinde cbf 150 gibi tepki verir.

Vites oranlarını ne kadar uzatırsan tekerleğe giden torku o kadar düşürürsün. Böyle olursada 223cc lik karizmanın gazını çeviren adam ya bu cbf ten pekde seri değilmiş der.

bundan daha güçlü ve torklu olan cbr250 bile 6500 devirde 100 le gidiyor. Bu araç ise 6900 devirde gidiyor yani güç ve vites oranı gücü dahilinde cbr250 gibi optimum ayarlı. Tüm vitesler hem performans hem ekonomi dengesi gözetilerek ayarlanmış.

Ama motorda eksik olan şey cbr125 ve pulsar 200 gibi 6. vites. pulsarda 6 viteste 110 la yokuş çıkmaz ama düzde ekonomi yapabilir
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Bende düşük devirde yüksek hızda gitse güzel olurdu diye düşünüyordum hacim olarak 1.5 katı 150cc lik cbf150 nin. dediğin gibi cbf 7500 devirde 100 le gidiyorsa bu 6000 devirde de gidebilir dedim ama unutulan bişey var:) sadece gidebilir yani cbf 150 gibi gider. ve 6000 devirde gazı çevirdiğinde cbf 150 gibi tepki verir.

Vites oranlarını ne kadar uzatırsan tekerleğe giden torku o kadar düşürürsün. Böyle olursada 223cc lik karizmanın gazını çeviren adam ya bu cbf ten pekde seri değilmiş der.

bundan daha güçlü ve torklu olan cbr250 bile 6500 devirde 100 le gidiyor. Bu araç ise 6900 devirde gidiyor yani güç ve vites oranı gücü dahilinde cbr250 gibi optimum ayarlı. Tüm vitesler hem performans hem ekonomi dengesi gözetilerek ayarlanmış.

Ama motorda eksik olan şey cbr125 ve pulsar 200 gibi 6. vites. pulsarda 6 viteste 110 la yokuş çıkmaz ama düzde ekonomi yapabilir

GP500-1st kardeşim abes olacak ama bu karizma 100 kiloluk iki kişiyi dik yokuşta cbf 150 gibi çeker mi yada cbf 150 100 kiloluk iki kişiyi yokuşta çeker mi çekerse kaçıncı viteste çeker ? Karizma mı daha rahat yokuş çıkar cbf mi? Mesela karizmada çift amortisör olması yük taşımada bir avantaj mı cbf'e göre? Şimdiden cevap için teşekkürler! Herkese hayırlı kandiller :king:
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
119
forumda motosiklet başlığı olarak sl200 kullanıcılari, mondialin yeni endurosu rx3i sanirim ve bu başlığı okumayı çok seviyorum çünkü yazan kişiler birbirlerine yardim etmeye çalışıyorlar ve iyi niyetli insanlar kendi motorum hyogt250r olmasina ragmen 1 kez bile girmedim basligina :)
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
CBF 150 7000 devirde 90 km/saat hızla gidiyor. Karizma kırmızı bölgeye 8200'de giriyorsa en fazla 116 km/saat sürat yapar. Kırmızı bölgeyi saymıyorum çünkü oraya asla girmem. Bu durumda CBF'e göre tork ve hızlanma dışında bir artısı olmayacak. Oysa ben zorlanmadan 6000 devirle falan 100 yapmasını beklerdim. Olmadı şimdi bu...

Serkan abi ne diyorsun şimdi karizma olmamış mı?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bugün bayide inceleyip çalıştırdım ama sürmedim. Bir kere kafalığın montajında kesinlikle bir sıkıntı var. Sol tarafta açıkta duran bir tırnak görülüyordu ve depo ile giydirmenin sivri ucu arasında temas vardı. Sağ tarafta ise depoyla arada 1 - 2 mm kadar boşluk görülüyordu. Yani boşluklar sol ve sağda simetrik değil, bir sorun var. Ben olsam alır almaz hepsini söker ve yeniden toplardım. Motor rölantide bile zangır zangır titriyor ama motor sesi ve çalışmasında Hunk'a nazaran daha büyük motor havası var. 5 bin devirdeki titreşim boştayken oldukça fazlaydı, yolda nasıldır bilmiyorum. Motor Hunk'a kıyasla daha düşük kalitede. Açıkçası durduğu yerde benim içime sinmedi, belki sürünce fikrim değişir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
327
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sonunda hero carizmayı test ettim! ilgi ve alakalarından dolayı alibeyköy bebek motora çok teşekkür ederim .müşteri ilişkileri takdire şayan .
Gelelim carizmaya kötü özelliğini baştan yazayım! titriyor düşük devirlerde duruken apachi rtr den daha çok titreşim var gazı açtığınızda titreşim azalıyor ve rtr seviyesine iniyor hızlanması fırenleri yeterli ama benim görüşüm cbf gibi 80kmh da titreşimsiz bir yolculuk yapamazsınız .bu motor ybr cbf değilde tvs müşterisini çeker eğerki titreşim önceliğiniz değilse .ybr cbf tvs üçlüsü ne altarnatif olarak rahatlıkla tercih edilir .malzeme kalitesi de yeterli hiçbir tarafından zırıltı gelmiyor 6600tl bu motor için değer 6180tl ybr ye verilmez ikisinin arasında titreşim dışında ayrı bir sınıfın motoru gibi duruyor carizma bence sınıfının yeni yıldızı carizma f/p açık ara önde yahu bu tvs de nası bir ruh halindeler 180lik 7300tl
ve resimler.

v5V1Om.jpg
[/url][/IMG]

y51bqN.jpg
[/url][/IMG]

g8pmrZ.jpg
[/url][/IMG]

z5LdGO.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
Arkadaşlar ben 80 km hızda titresim hissetmiyordum , diğer motosiklerim Hyosung gt250r aynı gün içinde kullanıyorum çift silindir V motor titresim yok , ardından Hergun Karizmaya da biniyorum titresim hissetmedim 80 km hız için söylüyorum acaba bende mi sorun var :) uzun yıllar regal raptor spyder (balonsorsuz) kullandım demekki eşik değeri çok aşmışım :)

Bugün gaza hafif dokundum 7000-7500 devir arasında 110 u gordum motor öyle cokda zorlanmiyordu ;)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
GP500-1st kardeşim abes olacak ama bu karizma 100 kiloluk iki kişiyi dik yokuşta cbf 150 gibi çeker mi yada cbf 150 100 kiloluk iki kişiyi yokuşta çeker mi çekerse kaçıncı viteste çeker ? Karizma mı daha rahat yokuş çıkar cbf mi? Mesela karizmada çift amortisör olması yük taşımada bir avantaj mı cbf'e göre? Şimdiden cevap için teşekkürler! Herkese hayırlı kandiller :king:

Yokuş çıkmadan kasıtı tam anlamadım. kalkıp gidermi rahat diyorsan cbf150 ye iki tane 95 kg civarı adam barbaros bulvarı yokuşunda rahat kalkıp 3. viteste 55-60 km civarına çıkıyor. 4. viteste bayılıyor anca hızı sabitliyorsun. CBF150 listede yazan 12.5 tork karizma 19.5 tork yazıyor. Karizma bariz çekiş gücü fark eder bence. 100+100 kilo karizma daha doğru tercih sanki:)

Hint testinde süspansiyonlar yumuşak konforlu diyor cbf150 gibi. 200 kg civarı yükle çukurlardan sert geçersen dibe vurur amortusörler ikisindede çok zorlamak lazım

Nokiaxxx bence doğru yorumlamış. motor TVS apache müşterisini 12 den vuruyor. Benzer fiyata 75cc +6 beygir. TVS 180 nin fiyat ölmüş.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,525
Motosikleti
K 1600 GTL
arkadaşlar ilk motorumu alacam açıkçası bajaj ns 150 ile hero arasında kaldım iki motoruda inceledim açıkçası bajaj görüntü olarak daha güzel hero da teknik olarak biraz daha iyi gibi ikisinin fiyatıda aynı yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
arkadaşlar ilk motorumu alacam açıkçası bajaj ns 150 ile hero arasında kaldım iki motoruda inceledim açıkçası bajaj görüntü olarak daha güzel hero da teknik olarak biraz daha iyi gibi ikisinin fiyatıda aynı yardımcı olursanız sevinirim

Öncelikle simdiden hayırlı olsun diyelim , fırsatın varsa ikini de dene sürme imkânın varsa suruş yap yoksa ikisininde üzerine bin hangisi seni heyecanlandırıyorsa onu al.

Bajajinda bir çok artı yönü var bajaj bölümünde bulabilirsin benim şahsım adına Hero'yu tercih sebebim 5 yıl ve 50.000 km garanti 72 saatte parça temini ,223 cc 19kusur beygiri oldu.

Bajaj pusar 220 as i getirseydi fiyatına gore tercih sebebim olurdu. Şahsi kanımca ebat ve gorunum olarak karizma as150 ile benzeşiyor .

Hero karizma şuan arkadaşlarından belirttiği gibi fiyat / performans ürünüdür.
 
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
36
arkadaşlar ilk motorumu alacam açıkçası bajaj ns 150 ile hero arasında kaldım iki motoruda inceledim açıkçası bajaj görüntü olarak daha güzel hero da teknik olarak biraz daha iyi gibi ikisinin fiyatıda aynı yardımcı olursanız sevinirim

Merhaba.

150 ns kullanmadim ama eğer bütçen yetiyorsa bajaj 200 ns almanı tavsiye ederim karizmaya göre çok fazla artışı var bana göre.

200 ns için titreşim muhabbetleri dönüyordu bajaj Türkiye'ye geldiğinde karizmanin yanında bajaj in titreşimi sinek vızıltısı diyebilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst