2016 Sıfır Motosiklet Plaka-Ruhsat-Sigorta Masrafları

Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
30
Merhabalar,

Yeni aldığım motosikletim için emniyete gitmeden önce bu forumdan çok bilgi aldığım için kendi deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

1) İlk olarak zorunlu trafik sigortası yaptırdım. 950TL ödedim. Yaş 31, üzerime kayıtlı ilk araç.
2) Üsküdar emniyet müdürlüğüne gittim.
3) Polis memuru Ek-1 var mı diye sordu. Yoktu, hemen yakında bir trafik müşavirliğine gittim. 20TL'ye bilgileri girdi ve çıktı aldı.
4) Polis memuruna EK-1, bayiden aldığım belgeleri verdim. 190TL araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi ücreti ödedim. 5-10dk sonra belgelerim hazırdı.
5) Emniyetten Üsküdar'daki plaka basım yerini öğrendim ve gittim. Ancak burada motosiklet plakası bakmıyoruz, Ümraniye'ye gitmen lazım dediler...
6) Ümraniye'de emniyetin hemen yakınındaki şöförler odasına gittim. 14TL ödedim. 15dk sonra plakam hazırdı.

Özet olarak sigorta harici 20+190+14 = 224TL ödedim.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Sigorta, maaşallah yani. Anne ya da baba adına olsaydı? Ehliyetsiz annemin adına 515'ti, gerçi şehir Bursa/Orhangazi ama?

Bu İstanbul külliyen zarar ziyan arkadaş!
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
30
emniyete randevu almadan mi gittiniz ?

Bir gün önceden sabah ilk aralık olan 09:00-10:00 aralığına randevu aldım. Ama sigorta işlerinin uzun sürmesi ve benden kaynaklı birkaç eksik yüzünden evrakları teslim etmem öğle arasından sonraya kaldı. Sağ olsunlar bir şey demediler.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
2. el motosiklet alındığında bu ücret ödenmiyor mu?

Plaka değişirse 230 değişmezse 100 küsür notere veriyorsun.
Bunun dışında sigorta yeni alıyormuş gibi aynı şekilde yeni yapılıyor.

2.el motor satarken ruhsat plaka masraflarından kurtulun falan diyenlerin alayı dolandırıcıdır yani uzak durun.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
plaka ve sigorta masrafsız diye ilan verenlere kopyala yapıştır yapıp gönderin bu paylaşımı :)
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
1
Selamlar,

1) İlk olarak zorunlu trafik sigortası yaptırdım. 950TL ödedim. Yaş 31, üzerime kayıtlı ilk araç.
* Bu işlem için hangi belgeleri istiyorlar? Nereye yaptırıyoruz?

2) Üsküdar emniyet müdürlüğüne gittim.
3) Polis memuru Ek-1 var mı diye sordu. Yoktu, hemen yakında bir trafik müşavirliğine gittim. 20TL'ye bilgileri girdi ve çıktı aldı.
4) Polis memuruna EK-1, bayiden aldığım belgeleri verdim. 190TL araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi ücreti ödedim. 5-10dk sonra belgelerim hazırdı.
* Bu ödemeyi oradaki memura mı yapıyoruz belgeleri verirken?

5) Emniyetten Üsküdar'daki plaka basım yerini öğrendim ve gittim. Ancak burada motosiklet plakası bakmıyoruz, Ümraniye'ye gitmen lazım dediler...
6) Ümraniye'de emniyetin hemen yakınındaki şöförler odasına gittim. 14TL ödedim. 15dk sonra plakam hazırdı.

Özet olarak sigorta harici 20+190+14 = 224TL ödedim.

Teşekkürler
 
Katılım
28 Mar 2016
Mesajlar
30
Selamlar,

1) İlk olarak zorunlu trafik sigortası yaptırdım. 950TL ödedim. Yaş 31, üzerime kayıtlı ilk araç.
* Bu işlem için hangi belgeleri istiyorlar? Nereye yaptırıyoruz?

4) Polis memuruna EK-1, bayiden aldığım belgeleri verdim. 190TL araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi ücreti ödedim. 5-10dk sonra belgelerim hazırdı.
* Bu ödemeyi oradaki memura mı yapıyoruz belgeleri verirken?

1) Aracin faturasi ve benim kimligim ile yapildi sigorta. Ruhsat ciktiktan sonra tekrar ugradim, sigortaya plakayi kaydettiler, onun icin bir kagit daha verdiler.
4)Evet, memura verdim direkt parayi.
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
273
Bilgiler İçin Teşekkürler...

Bende bunu buldum...

http://www.trafik.gov.tr/SiteAssets/Trafik%20Kitapl%C4%B1k/kampanyalar/afis_brosur/brosur/Trf_Uyg_Arac.pdf

Emniyetten sonra Şöförler odası plaka ve internetten vergi ödemesi var anladığım kadarıyla...
 
Katılım
12 Nis 2016
Mesajlar
30
250 cc motora, 23 yaş-ilk araç-İstanbul için en uygun 1818 tl sigorta yaptırdım. Soygun resmen!
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
250 cc motora, 23 yaş-ilk araç-İstanbul için en uygun 1818 tl sigorta yaptırdım. Soygun resmen!

O paraya kasko yapılır be! 😄

Yaş 23 üzerime kayıtlı ilk motosiklete 425 TL sigorta ücreti ödemiştim. Yıl 2016 Şubat plaka 64
 
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
53
bu ücretleri kredi kartıyla ödeyebiliyormuyuz? Yoksa nakit mi çalışıyorlar :D
 
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
İnternetten randevu alırken trafik tescil işlemleri daha sonra yeni kayıt işlemleri ve emniyet müdürlüğü seçiliyor değil mi?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
250 cc motora, 23 yaş-ilk araç-İstanbul için en uygun 1818 tl sigorta yaptırdım. Soygun resmen!

bizim burda da abi bana soruyordu bugün. 125cc kanuni var commuter. 1500 liraya satsam alan olur mu diye? bugün ile tam 7 ay oldu sigortasız dolaşalı.

700 lira ile gidip 934 tl sigorta parası istediklerinde vazgeçtim. fiyatları düzeltsinler. bir motosiklet parası sigortaya veremem.
 
Katılım
21 Eki 2016
Mesajlar
7
Merhaba Dostlar;
Bende bugün yarın yeni bir motosiklet alacağım. Evim Esenyurtta - İş yerim Eyüp'te. Tescil işlemlerimi illa ikametimin olduğu yerdemi yaptırıyorum yoksa eyüp trafik tescilde de yaptırabilirmiyim? Yaptırabiliyorsam eğer mükemmel olur..
Bu arada randevu için ne zaman baksam henüz bir planlama yapılmamıştır yazısı ile karşılaşıyorum?
:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst