Replika Honda Shadow (Asya Nostalji)125cc

Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
6
Herkese merhaba,

Ben bir halt yedim ve çin malı scooter aldım. Küçüklüğümde çok hevesliydim ama araba olunca bu heves bitmişti. Hanım saolsun motor hastası araba aldık kullanmadı zorladım kullanıcaksın yok bana mısın demedi . Motor da motor bende dedim tamam lanet olsun gittim Bu Asya Nostalji'nin çıktığı fabrikadan üzerinde "sweet dreams" yazan bir motor aldık . Neden çin malı mı aldım :) Çünkü tipi güzel hocam . Başka bir tane alsam bu seferde sucumuyum ben diyecek :)

Neyse velasıl bu replika Honda Shadow'u aldık . Sıfır km aldım 2. ele güven olmaz diye . Sıfır motor arka jant hafif 8 çiziyor , ön fren fazla sıkı , rölantisi çok yüksek etc. Dedim heh yandık çin malı aldık ya illa kolları sıvıcaz . İnsan ister istemez düşünüyor Ben aldığım gün kolları sıvıyacaksam neden sıfır motor aldım .

Bilmiyorum yanlış bir düşünce mi ama hani sıfır al kafan rahat olsun lafı nerde kaldı :/


Neyse kısacası bana kaldı motorla uğraşmak . Şimdi durum şu ki biraz pinpirikli bir adamım . Kendi araba mı bile zinhar ustaya emanet edemem . Neden derseniz O çekiç yok mu o çekiç gelsinler kafama dan dan vursunlar daha iyi. Aldım kendime 1 timsah kriko ikide tutacak ne yapıyorsam kendim yapıyorum Ebayden de aldım OBD cihazını ne sorunu var nedir ne değildir hallederim .

Scooter'a gelince diyorum giriyim neresinden şüpheleniyorsam kurcalıyim düzeltiyim , Çin malı bu Sok civataları Locktite'la kafam rahat olsun ,onuda yapmak istiyorum sıfır motor yapılır mı diyorum . Dayanamadım karbüratör ayarı yapiyim dedim , çokda güzel oldu sözde sonra içime şüphe düştü bu motor rodajda yanlış mı yaptık acaba hava ayarına dokunarak dedim. Falan filan çok uzattım . Bir kaç sorum var kısaca bahsedeyim

1-Amörtisörler Çok sert (açılır kullandıkça ) bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirmek için yapılabilecekler neler?

2- Ön kısımda araçlarda bulunan Z - Rot 'a benzeyen demirlerin Burclarında gıcırtı geliyor Silikon spray sıkmayı düşünüyorum doğrumudur ?

3- Ön Tekerde çıplak gözle herhangi bir yalpa yok ancak disk belli 2 yerde balataya değiyor Tamirciye gidene kadar ne yapılarbilir ? (Freni biraz gevşetmek ? )

4- Bildiğiniz üzre bu alet hava soutmalı Pervaneden geldiğini düşündüğüm bir ses var Arka tekerleğin yalpası buna sebebiyet verir mi?

5- Bu motorlar maliyeti düşürmek için malum herşeyin en kalitesizini kullanıyorlar . Motoru aldım biliyorum 500km sonra yağ değişecek acaba sağlıklı bir rodaj süreci için daha kaliteli bir yağ ile değişiklik yapılmalı mı ?

6- Rodajdaki bir scooter Zengin mi çalışmalı yoksa Normal şekilde mi ayarlanmalı?

Ve genel son sorum : Sıfır alınan Çin malı bir scooterda yapılması gerekenler nelerdir?

Umarım açık bir şekilde derdimi anlatabilmişimdir. Biliyorum kimine göre çin malı motor ile uraşılmaz ancak aldık bir kere :)

Yurtdışında yaşadığımda sizin önereceğiniz bir tamirciye gitme şansım yok . Burda bir tamirciye gittiğimde en azından neler yapılması gerektiğini bilirisem Hooop usta ne yapıyorsun diye posta koyarbilirim . Biliyorsunuz çoğu usta şunuda yapalım şurasıylada oynayalım diyerekten kaş yapalım derken göz çıkartırlar.

Son olarak ne kadar isyankar bir konu olsada aranıza katılmaktan memnun oldum :)

Sertuğ BAYSIN
 
Katılım
15 Şub 2015
Mesajlar
159
Allah kolaylık versin hocam. Tüm sorunların asıl çözümü motorunuzu sevmektir, gerisi bir çeşit halledilir :)
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
öncelikle geçmiş olsun. çinli motor alınır ama siz "alınmaz" olanlardan yana seçiminizi kullanmışsınız. geçmişinde aynı hatayı yapmış birisi olarak:

1 - amortisör açılmaz. sert geldiyse sert gider. lastik havalarını bir kaç ps düşürebilirsin.
2 - silikon sprey de olur ama ilaç würth hs2000
3 - bi kaç güne balatanın sürten yeri erir zaten problem etmene gerek yok.
4 - hiç alakası yok büyük ihtimal lastiklerin fabrikasyon balansı bozuk. fanı açıp kontrol edebilirsin kapağını 4 vida tutar.
5 - evet piyasada bulabildiğin en uygun mineral yağı 500 km boyunca kullanıp daha sonra yarı sentetik bir yağ ile değişim yapabilirsin. içindekinin yağ bile olduğunu sanmıyorum. sevkiyat esnasında karter dolu olsun diye koyulan bir sıvı bile olabilir. imkanın varsa değiştir
6 - sadece rodajda değil hep normal çalışmalı.

7 - görebildiğin tüm vidaları kontrol et. özellikle fren kaliperleri ve lastik bağlantılarını.


not : aslında skuterin "honda joker" replikası
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
6
Allah kolaylık versin hocam. Tüm sorunların asıl çözümü motorunuzu sevmektir, gerisi bir çeşit halledilir :)

Teşekkür ederim . Umarım usta ellerinde çürümeyiz bu süre boyunca :)

öncelikle geçmiş olsun. çinli motor alınır ama siz "alınmaz" olanlardan yana seçiminizi kullanmışsınız. geçmişinde aynı hatayı yapmış birisi olarak:

1 - amortisör açılmaz. sert geldiyse sert gider. lastik havalarını bir kaç ps düşürebilirsin.
2 - silikon sprey de olur ama ilaç würth hs2000
3 - bi kaç güne balatanın sürten yeri erir zaten problem etmene gerek yok.
4 - hiç alakası yok büyük ihtimal lastiklerin fabrikasyon balansı bozuk. fanı açıp kontrol edebilirsin kapağını 4 vida tutar.
5 - evet piyasada bulabildiğin en uygun mineral yağı 500 km boyunca kullanıp daha sonra yarı sentetik bir yağ ile değişim yapabilirsin. içindekinin yağ bile olduğunu sanmıyorum. sevkiyat esnasında karter dolu olsun diye koyulan bir sıvı bile olabilir. imkanın varsa değiştir
6 - sadece rodajda değil hep normal çalışmalı.

7 - görebildiğin tüm vidaları kontrol et. özellikle fren kaliperleri ve lastik bağlantılarını.


not : aslında skuterin "honda joker" replikası

Verdiğin bilgiler için teşekkürler . Benim burda değinmediğim,aklıma gelmeyen şeyler varsa benimle paylaşırsan sevinirim .

Rodaj için motul break in 10w40 yağ aradım ancak motulun sitesinde dahi bulamadım .Bende bu yüzden tercihimi Motul 3000 10w40 mineral yağından yana kullanacağım gibi görünüyor . Seçimim doğrumu roday için . Planım 300 - 400 km de bir bu yağ ile değiştirmek 1200 km ye kadar rodaj sağlık olsun diye . Bu konuda yanlış olduğum bir durum var mıdır ?

Diğer bir konu ise şanzıman yağı olarak rodaj süresinde hangi tip yağ kullanmalıyım rodaj bittiğinde ne kullanmalıyım şanzıman için ?

Ek olarak bu çinliler hava filtresinide dandik koymuştur :) bunuda değiştirmem gerek sanırım . Hava filtresi seçimindede yardımcı olabilir misiniz ?

Teşekkürler şimdiden :)
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
1,225
Sifir motor aliyorsun garantisi var git birak bayiye
Ustaya emanet edemem diyorsun o zaman ikinci el alman lazim
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
Teşekkür ederim . Umarım usta ellerinde çürümeyiz bu süre boyunca :)



Verdiğin bilgiler için teşekkürler . Benim burda değinmediğim,aklıma gelmeyen şeyler varsa benimle paylaşırsan sevinirim .

Rodaj için motul break in 10w40 yağ aradım ancak motulun sitesinde dahi bulamadım .Bende bu yüzden tercihimi Motul 3000 10w40 mineral yağından yana kullanacağım gibi görünüyor . Seçimim doğrumu roday için . Planım 300 - 400 km de bir bu yağ ile değiştirmek 1200 km ye kadar rodaj sağlık olsun diye . Bu konuda yanlış olduğum bir durum var mıdır ?

Diğer bir konu ise şanzıman yağı olarak rodaj süresinde hangi tip yağ kullanmalıyım rodaj bittiğinde ne kullanmalıyım şanzıman için ?

Ek olarak bu çinliler hava filtresinide dandik koymuştur :) bunuda değiştirmem gerek sanırım . Hava filtresi seçimindede yardımcı olabilir misiniz ?

Teşekkürler şimdiden :)

motul3000 rodaj için uygundur daha sonra motul 5000 e geçebilirsin. 10w40 ideal. sürekli değişime gerek yok 500 km rodaj için yeterli. daha sonra her 1000km de bir motul 5000 şeklinde devam edersin.

şanzımandaki yağ çok ısınıp bozulmayacağı için 500 km de motor yağıyla beraber değiştirip 5000 km boyunca kullanabilirisin. standart bir şanzıman yağ kullanman yeterli olur. zaten 250ml alıyordur. bi kutu alırsın motoru satana kadar seni götürür.

hava filtresinde çok seçeneğin yok zaten. hemen değiştirmene de gerek yok. motorunun orjinal filtresini her iki yağ değişiminde bir değiştirmen yeterlidir.

ek olarak benzin hortumlarını daha kalitelileriyle değiştirmen ve bujini motoruna uygun olan ngk ile değiştirmen baya fark yaratır.
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
6
Sifir motor aliyorsun garantisi var git birak bayiye
Ustaya emanet edemem diyorsun o zaman ikinci el alman lazim

Zaten bayi ile konuştum gerekeni yapacaklarını söyledirer ancak çin malı motorlarda adam garanti kapsamında gidip motul yağ kullanmayacağından kısacası içinde zaten hali hazırda bulunan yağdan başka bişi kullanmayacağından elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Jant gibi sorunları onlar halledecek zaten ama özeneceklerini sanmıyorum . Son laf belli bu çin malı ne bekliyorsun ki diyecek. Mal satıldı iş bitti.

motul3000 rodaj için uygundur daha sonra motul 5000 e geçebilirsin. 10w40 ideal. sürekli değişime gerek yok 500 km rodaj için yeterli. daha sonra her 1000km de bir motul 5000 şeklinde devam edersin.

şanzımandaki yağ çok ısınıp bozulmayacağı için 500 km de motor yağıyla beraber değiştirip 5000 km boyunca kullanabilirisin. standart bir şanzıman yağ kullanman yeterli olur. zaten 250ml alıyordur. bi kutu alırsın motoru satana kadar seni götürür.

hava filtresinde çok seçeneğin yok zaten. hemen değiştirmene de gerek yok. motorunun orjinal filtresini her iki yağ değişiminde bir değiştirmen yeterlidir.

ek olarak benzin hortumlarını daha kalitelileriyle değiştirmen ve bujini motoruna uygun olan ngk ile değiştirmen baya fark yaratır.

Cevabın için teşekkürler yarın bayiye gideceğim buji dahil değişiklikleri gerçekleştireceğim . Umarım diledğim gibi olur :)
 
Katılım
17 Haz 2014
Mesajlar
1,047
En alınmaz motoru almışsınız , azıcık araştırsaydınız bütün sorunlarını bulurdunuz internette. Ayrıca bir yıl geç alın ama japon alın , inanın bana ömrümde sürdüğüm en sıkıntısız motosikletleri yapıyorlar. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
bazı adamlar vardır yeteneklidir karışmazsın sadece izlersin
tahminimce sen de böyle bir adamsın. izlemekle yetiniyorum :bounce:
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
6
En alınmaz motoru almışsınız , azıcık araştırsaydınız bütün sorunlarını bulurdunuz internette. Ayrıca bir yıl geç alın ama japon alın , inanın bana ömrümde sürdüğüm en sıkıntısız motosikletleri yapıyorlar. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

Yaptık bir hata ama motor çok tatlı aramızda şimdiden bir bağ oluştu :) Yapıcak birşey yok o bana ben ona bakıcaz artık :)

bazı adamlar vardır yeteneklidir karışmazsın sadece izlersin
tahminimce sen de böyle bir adamsın. izlemekle yetiniyorum :bounce:

Eyw kardeşim bakalım elimizden geleni yapıcaz Yarın ustaya gidicez minikle, garanti kapsamında yaptıracağımı yaptırıcam sonra birde ben göz gezdiricem :)

Şimdiden planlar yapıldı ebay den sparişler verildi . Şuan ilk iş Akünün yeri değişicek, bunların hepsini Forumdada paylaşıcam . İlgilenen bazılarına yardımcı olur belki :)
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Herkese merhaba,

Ben bir halt yedim ve çin malı scooter aldım. Küçüklüğümde çok hevesliydim ama araba olunca bu heves bitmişti. Hanım saolsun motor hastası araba aldık kullanmadı zorladım kullanıcaksın yok bana mısın demedi . Motor da motor bende dedim tamam lanet olsun gittim Bu Asya Nostalji'nin çıktığı fabrikadan üzerinde "sweet dreams" yazan bir motor aldık . Neden çin malı mı aldım :) Çünkü tipi güzel hocam . Başka bir tane alsam bu seferde sucumuyum ben diyecek :)

Neyse velasıl bu replika Honda Shadow'u aldık . Sıfır km aldım 2. ele güven olmaz diye . Sıfır motor arka jant hafif 8 çiziyor , ön fren fazla sıkı , rölantisi çok yüksek etc. Dedim heh yandık çin malı aldık ya illa kolları sıvıcaz . İnsan ister istemez düşünüyor Ben aldığım gün kolları sıvıyacaksam neden sıfır motor aldım .

Bilmiyorum yanlış bir düşünce mi ama hani sıfır al kafan rahat olsun lafı nerde kaldı :/


Neyse kısacası bana kaldı motorla uğraşmak . Şimdi durum şu ki biraz pinpirikli bir adamım . Kendi araba mı bile zinhar ustaya emanet edemem . Neden derseniz O çekiç yok mu o çekiç gelsinler kafama dan dan vursunlar daha iyi. Aldım kendime 1 timsah kriko ikide tutacak ne yapıyorsam kendim yapıyorum Ebayden de aldım OBD cihazını ne sorunu var nedir ne değildir hallederim .

Scooter'a gelince diyorum giriyim neresinden şüpheleniyorsam kurcalıyim düzeltiyim , Çin malı bu Sok civataları Locktite'la kafam rahat olsun ,onuda yapmak istiyorum sıfır motor yapılır mı diyorum . Dayanamadım karbüratör ayarı yapiyim dedim , çokda güzel oldu sözde sonra içime şüphe düştü bu motor rodajda yanlış mı yaptık acaba hava ayarına dokunarak dedim. Falan filan çok uzattım . Bir kaç sorum var kısaca bahsedeyim

1-Amörtisörler Çok sert (açılır kullandıkça ) bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirmek için yapılabilecekler neler?

2- Ön kısımda araçlarda bulunan Z - Rot 'a benzeyen demirlerin Burclarında gıcırtı geliyor Silikon spray sıkmayı düşünüyorum doğrumudur ?

3- Ön Tekerde çıplak gözle herhangi bir yalpa yok ancak disk belli 2 yerde balataya değiyor Tamirciye gidene kadar ne yapılarbilir ? (Freni biraz gevşetmek ? )

4- Bildiğiniz üzre bu alet hava soutmalı Pervaneden geldiğini düşündüğüm bir ses var Arka tekerleğin yalpası buna sebebiyet verir mi?

5- Bu motorlar maliyeti düşürmek için malum herşeyin en kalitesizini kullanıyorlar . Motoru aldım biliyorum 500km sonra yağ değişecek acaba sağlıklı bir rodaj süreci için daha kaliteli bir yağ ile değişiklik yapılmalı mı ?

6- Rodajdaki bir scooter Zengin mi çalışmalı yoksa Normal şekilde mi ayarlanmalı?

Ve genel son sorum : Sıfır alınan Çin malı bir scooterda yapılması gerekenler nelerdir?

Umarım açık bir şekilde derdimi anlatabilmişimdir. Biliyorum kimine göre çin malı motor ile uraşılmaz ancak aldık bir kere :)

Yurtdışında yaşadığımda sizin önereceğiniz bir tamirciye gitme şansım yok . Burda bir tamirciye gittiğimde en azından neler yapılması gerektiğini bilirisem Hooop usta ne yapıyorsun diye posta koyarbilirim . Biliyorsunuz çoğu usta şunuda yapalım şurasıylada oynayalım diyerekten kaş yapalım derken göz çıkartırlar.

Son olarak ne kadar isyankar bir konu olsada aranıza katılmaktan memnun oldum :)

Sertuğ BAYSIN

Hepsinin cevabı bende :)

Ana konuya bekleriz:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/14260-mondial-125-zn-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-491.html
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
6
geldim geldim hosda buldum :)

Bugün gittik aldığımız yere . Motorun garanti var gel gelelim ki biz garantsiz motor almışız :) Lastik yatmaktak dolayı yamışmış o yzden 8 çiziyormuş jant sağlam yani . neyse velasıl dedik sıfır aldık bizene sağlam motor verseydin yok garanti kapsamında değil. Farkkettim ki sol marşpiyel tırnağı kırık ağar biri binmiş kırmış . Türkiyenin canını seviyim iki böyle derler bastırırsın yaparlar . en azından dertten anlar . Müşteri kaybederimder. 0
Velasıl gittim sıfır arkadaya dunlop lastik siparişimi verdim . 30 eu bayıldık . Marşpiyel sıkıntı değil bir şekil yapıcaz ona epoxy falan . Balatanın bir yerde sürtme yapmasından dolayı yarın jantlara bakılıcak balans ne durumda diye ona görede frenin maşaya tutunduğu vidaları gevşetim tekrar yerine oturtucam freni sıkıp boşaltarak . ön taraftan gelen amörtisör seslerini würtz silikon siprey ve buji temizleyici ile çözdüm .

Bakalım Devamı da artık yapacaklarım olacağından ana konudan devam ederim :)
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
401
geldim geldim hosda buldum :)

Bugün gittik aldığımız yere . Motorun garanti var gel gelelim ki biz garantsiz motor almışız :) Lastik yatmaktak dolayı yamışmış o yzden 8 çiziyormuş jant sağlam yani . neyse velasıl dedik sıfır aldık bizene sağlam motor verseydin yok garanti kapsamında değil. Farkkettim ki sol marşpiyel tırnağı kırık ağar biri binmiş kırmış . Türkiyenin canını seviyim iki böyle derler bastırırsın yaparlar . en azından dertten anlar . Müşteri kaybederimder. 0
Velasıl gittim sıfır arkadaya dunlop lastik siparişimi verdim . 30 eu bayıldık . Marşpiyel sıkıntı değil bir şekil yapıcaz ona epoxy falan . Balatanın bir yerde sürtme yapmasından dolayı yarın jantlara bakılıcak balans ne durumda diye ona görede frenin maşaya tutunduğu vidaları gevşetim tekrar yerine oturtucam freni sıkıp boşaltarak . ön taraftan gelen amörtisör seslerini würtz silikon siprey ve buji temizleyici ile çözdüm .

Bakalım Devamı da artık yapacaklarım olacağından ana konudan devam ederim :)

canını sıkma yavaş yavaş adam edersin motoru. çinli problemlidir ama hepsi bi şekilde çözülür.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
geldim geldim hosda buldum :)

Bugün gittik aldığımız yere . Motorun garanti var gel gelelim ki biz garantsiz motor almışız :) Lastik yatmaktak dolayı yamışmış o yzden 8 çiziyormuş jant sağlam yani . neyse velasıl dedik sıfır aldık bizene sağlam motor verseydin yok garanti kapsamında değil. Farkkettim ki sol marşpiyel tırnağı kırık ağar biri binmiş kırmış . Türkiyenin canını seviyim iki böyle derler bastırırsın yaparlar . en azından dertten anlar . Müşteri kaybederimder. 0
Velasıl gittim sıfır arkadaya dunlop lastik siparişimi verdim . 30 eu bayıldık . Marşpiyel sıkıntı değil bir şekil yapıcaz ona epoxy falan . Balatanın bir yerde sürtme yapmasından dolayı yarın jantlara bakılıcak balans ne durumda diye ona görede frenin maşaya tutunduğu vidaları gevşetim tekrar yerine oturtucam freni sıkıp boşaltarak . ön taraftan gelen amörtisör seslerini würtz silikon siprey ve buji temizleyici ile çözdüm .

Bakalım Devamı da artık yapacaklarım olacağından ana konudan devam ederim :)

Hocam lastikleri değiştirmen harika olmuş. Lastiklerle beraber lastik subapları da değiştirirsin tanesi 5tl. Bir de yapıyorlar ise lastik+jant balansı.

Sol marşpiyelin tanesi 15-20tl.

Fren balatalarını da kaliteli olanlarla değiştirmelisin. Çin malı "orjinal" balataların en fazla 500km sonra yüzeyleri parlıyor, ses yapıyor tutmaz oluyor veya aniden kitliyor.

Önlere EBC SFA86(Honda Rebel, Kymco, Hyosung vb'nin orjinalleri) arkaya EBC'nin Honda CG125 balatası birebir oluyor.

Sürdüğün yağ ön diske gelmiş ise balataları bozuyor, balata değişmeden de fren tutmaz oluyor. Yani o spreyle yağlamayı yapmadan önce diski kağıtla naylonla iyice kapatmak lazım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst