TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
S.a. arkadaşlar,
Herkese hayırlı akşamlar.
Motosikletimden 2. ve 3. viteste daha belirgin olmakla birlikte bütün viteslerde duyduğum tak tak şeklinde belli belirsiz bir vuruntu sesi var.
Motosiklet boş viteste park halindeyken tekeri elimle çevirdiğimde yok
Çalışı vaziyetteyken de boşta ne kadar hızlı dönsede teker o sesi pek duyamadım
Şıkırtı şeklinde olsa şanzıman diyeceğim
Balata mı sürtüyor diye gevşeterek yada sıkarak farklı şekilde ayarlayıp denedim ses kesilmedi
Son zamanlarda motosiklet ile seyir halindeyken ara sıra 2. vitestren boşa düşme olayı oluyordu
Zincir gevşemişti onu sağolsun bir tanıdığa gerdirip ayarlattım güzelce temizleyip, yağlayıp bakımını yaptık somunları falan yeniledik pimlerin kanallarının arasını pafta ile düzeltip dişleri temizledik
Şuanda zincirde bir sorun yok gibi
Aklıma zincir ön dişlisi (ana dişli) geldi onda mı birşey var acaba?
Bu ses nereden gelebilir ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

Ayrıca bu ses sadece motosiklet soğukken gelip ısındığında kesilmiyor...
Bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ediyoum
 
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
296
S.a. arkadaşlar,
Herkese hayırlı akşamlar.
Motosikletimden 2. ve 3. viteste daha belirgin olmakla birlikte bütün viteslerde duyduğum tak tak şeklinde belli belirsiz bir vuruntu sesi var.
Motosiklet boş viteste park halindeyken tekeri elimle çevirdiğimde yok
Çalışı vaziyetteyken de boşta ne kadar hızlı dönsede teker o sesi pek duyamadım
Şıkırtı şeklinde olsa şanzıman diyeceğim
Balata mı sürtüyor diye gevşeterek yada sıkarak farklı şekilde ayarlayıp denedim ses kesilmedi
Son zamanlarda motosiklet ile seyir halindeyken ara sıra 2. vitestren boşa düşme olayı oluyordu
Zincir gevşemişti onu sağolsun bir tanıdığa gerdirip ayarlattım güzelce temizleyip, yağlayıp bakımını yaptık somunları falan yeniledik pimlerin kanallarının arasını pafta ile düzeltip dişleri temizledik
Şuanda zincirde bir sorun yok gibi
Aklıma zincir ön dişlisi (ana dişli) geldi onda mı birşey var acaba?
Bu ses nereden gelebilir ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

Ayrıca bu ses sadece motosiklet soğukken gelip ısındığında kesilmiyor...
Bilgisi olan arkadaşların yardımını rica ediyoum

motorun yağını en son ne zaman değiştirdin ? bir de hangi yağı kullanıyorsun ?
 
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
296
Yaklaşık 2000 kilometre oldu 1800-1900 falan (değişme zamanı geldi)
Kullandığım yağ Carstol 10 40 4T
öncelikle yağını değiştir kullandığın yağ markası motorlarda hikaye otomobil haric.
motul 5100 serisini kullan
(aynı sorun bende de vardı debriyaş ayarı ve yağ değişim sonrası tamamen ortadan kalktı)
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
öncelikle yağını değiştir kullandığın yağ markası motorlarda hikaye otomobil haric.
motul 5100 serisini kullan
(aynı sorun bende de vardı debriyaş ayarı ve yağ değişim sonrası tamamen ortadan kalktı)

Yetkili serviste yada diğer motosiklet servislerinde pek bulunmuyor o motul5100 yağlarından.
İnternetten sipariş verdiğimdeyse kendim değiştirmem gerekecek yada bir ustaya götüüp üstüne ona para vermem gerek ki o yağ değişimi bana baya tuzlu olur...
 
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
296
Yetkili serviste yada diğer motosiklet servislerinde pek bulunmuyor o motul5100 yağlarından.
İnternetten sipariş verdiğimdeyse kendim değiştirmem gerekecek yada bir ustaya götüüp üstüne ona para vermem gerek ki o yağ değişimi bana baya tuzlu olur...

muhtemelen motorun garanti kapsamı devam ediyor bizim burda ki servisde motul yağ da kullanıyorlar fiyat farkını ödeyerek tercih edebiliyorsun.
servisinle konuş kullanan kişilerde bu şikayetlerinin olmadığını bildir oralı olmuyacak olursa şansumanın sökülüp kontrol etmesini isteyin sonuçda garantili ürün zaten buna yanaşmayıp kendisinde motul yok ise -tamam yağı sen getir değiştirelim diyecek...
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
muhtemelen motorun garanti kapsamı devam ediyor bizim burda ki servisde motul yağ da kullanıyorlar fiyat farkını ödeyerek tercih edebiliyorsun.
servisinle konuş kullanan kişilerde bu şikayetlerinin olmadığını bildir oralı olmuyacak olursa şansumanın sökülüp kontrol etmesini isteyin sonuçda garantili ürün zaten buna yanaşmayıp kendisinde motul yok ise -tamam yağı sen getir değiştirelim diyecek...

Peki sorun eğer yağdan değilse neden olma ihtimali var sizce?
İnternette okuduğum şeylerden sonra şüphelendim biraz piston sesi olabilir mi acaba?
Ama benim motosikletim asla öyle zorlanmadı yağsız da kalmadı yani ama tarif ettikleri piston sesi kapalı bir odada ahşap takozla vuruyormuş gibi bir tak tak sesi şeklinde benim de bahsettiğim bunun gibi bişey

İnşaallah çok masraf çıkaracak bişey değildir :(
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Sanırım ses arkadan geliyor sanki bir metale tıklatır gibi 3000-4000 devir arasında duyulabilen yüksek devirlerde kaybolan veya duyulamayan cılız bir tıklama sesi...
Boştayken gaz verincede rolantide de gelmiyor
Hatta Vitesteyken de gaz vermeyince bir ses yok ama gaz verince motosikletimden bir ses geliyor
Belki de zincir gerildiği zaman zincirden geliyor bu ses
Ben tam anlayamadım
Cumartesi bile saat 7'de çıktığım için servise de gidemedim bir türlü
Not: Tekerin tam ortasından geçen zincir ayarı yapmak için ilk etapta gevşetilen büyük somunların sağında ve solunda yer alan ayar çizgileri eşit ve teker düzgün ortalanmış
Herhangi bir sorun gözükmüyor ama anlam veremediğim bir şekilde ses devam ediyor ve can sıkıyor bu durum
Umarım kötü bir şey çıkmaz
Yardımı dokunabilecek bir fikre sahip olan veya kendi tecrübesini paylaşabilecek olan varsa iyi olur
Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
40
Selam arkadaşlar motoruma xenon far taktım ama kısalar açıkken pir pir ediyor ne yapmam gerekir .Şimdi farı söktüm acil yardım ederseniz iyi olur...
 
Katılım
28 Şub 2015
Mesajlar
224
Sanırım ses arkadan geliyor sanki bir metale tıklatır gibi 3000-4000 devir arasında duyulabilen yüksek devirlerde kaybolan veya duyulamayan cılız bir tıklama sesi...
Boştayken gaz verincede rolantide de gelmiyor
Hatta Vitesteyken de gaz vermeyince bir ses yok ama gaz verince motosikletimden bir ses geliyor
Belki de zincir gerildiği zaman zincirden geliyor bu ses
Ben tam anlayamadım
Cumartesi bile saat 7'de çıktığım için servise de gidemedim bir türlü
Not: Tekerin tam ortasından geçen zincir ayarı yapmak için ilk etapta gevşetilen büyük somunların sağında ve solunda yer alan ayar çizgileri eşit ve teker düzgün ortalanmış
Herhangi bir sorun gözükmüyor ama anlam veremediğim bir şekilde ses devam ediyor ve can sıkıyor bu durum
Umarım kötü bir şey çıkmaz
Yardımı dokunabilecek bir fikre sahip olan veya kendi tecrübesini paylaşabilecek olan varsa iyi olur
Saygılar

Hocam viteslerde ki çok aşırı tak çat pat sesi duymuyorsan,vites atarken bi çıt sesi geliyor,hatta bazen aşırı oluyor.
Zırlama sesini de dinleyerek bulabilirsin.Mesela benim bulduğum, orta sehpa kapalıyken egzoz altındaki sağda demire değiyor ve zırlıyor,birde düzenli olarak torklamak gerekiyor,yağmalama vs.. :thumright
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Selam arkadaşlar motoruma xenon far taktım ama kısalar açıkken pir pir ediyor ne yapmam gerekir .Şimdi farı söktüm acil yardım ederseniz iyi olur...

yapman gereken çok basit sök xenonu hemen orjinalini tak :) kısa bi süre sonra akünüde bitireceksin.. konuyu baştan okursan bir sürü zenon konusu açıldı bu motora olmuyor.. yaptırcaksanda statörü değiştirceksin
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Merhaba arkadaşlar,
Merak eden ve benzeri durum başına gelenler için yazıyorum;
Motosikletimin zincir seti + sol zincir gergisi + yağı + yağ filtresi değişti
Toplam maliyet 185TL
Ustaya göre zincirde sorun varmış
Eh malum servis az masrafla eve göndermez adamı değişmesi gereken yanında değişmesi gerekmese dahi sağlam olan parçaları da yeniledik (!)
130TL zincir seti
15TL Zincir gergisi
30TL Yağ
10TL Filtre
Bu motosiklet işi masraflı iş arkadaş.......
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Merhaba arkadaşlar,
Merak eden ve benzeri durum başına gelenler için yazıyorum;
Motosikletimin zincir seti + sol zincir gergisi + yağı + yağ filtresi değişti
Toplam maliyet 185TL
Ustaya göre zincirde sorun varmış
Eh malum servis az masrafla eve göndermez adamı değişmesi gereken yanında değişmesi gerekmese dahi sağlam olan parçaları da yeniledik (!)
130TL zincir seti
15TL Zincir gergisi
30TL Yağ
10TL Filtre
Bu motosiklet işi masraflı iş arkadaş.......

Motor kaç bin de?
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Apache yi alalı bugün tam bir ay oldu yaklaşık 800 km yapmışım bir defa benzin bitmesi dışında yolda bırakmışlığı olmadı. Hafif titreşim ve gürültülü çalışması dışında memnunum
Birde lastikler çok berbat su görmeye gelmiyor arka taraf dans ediyor hemen :D

İstanbul içi artçılı olarak bikaç defa 60-80 km yaptım yaz gelsin bakalım bir gezi yaparsam uzun yolda da test ederiz :)
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Merhaba arkadaşlar,
Merak eden ve benzeri durum başına gelenler için yazıyorum;
Motosikletimin zincir seti + sol zincir gergisi + yağı + yağ filtresi değişti
Toplam maliyet 185TL
Ustaya göre zincirde sorun varmış
Eh malum servis az masrafla eve göndermez adamı değişmesi gereken yanında değişmesi gerekmese dahi sağlam olan parçaları da yeniledik (!)
130TL zincir seti
15TL Zincir gergisi
30TL Yağ
10TL Filtre
Bu motosiklet işi masraflı iş arkadaş.......

Zincir setini biraz pahalıya satmışlar.Sürat motorda 110-120 tl civarıydı sanırım geçen hafta sorduğumda.
Yağ+ filtre zaten normal fiyatları. Geriye bir tek zincir gergisi kalmış, o da çok para tutmamış.
Hepsi bir arada haliyle bayağı pahalıya mal oluyor. Peki sonuç ne? Ses kesildi mi?
Motorunuz kaç km'deydi?
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
İki defa benzin bitmesi oldu ikisindede yedek depo bi işe yaramadı musluğu tam tersine en alta çeviriyorum yine çalışmıyor motor yedek depo dolmuyor olabilirmi
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
musluk altta iken normal depo üstte iken yedek depodur siz hep yedekte kullanmissiniz. Ayrıca yedek depoda iken benzin bitmeden önce benzin ışığı yanar dikkat etmediniz mi hiç
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Yedekde kullanmış olamam ya çok uzun km ler yapıyodum benzin aldıktan sonra yedek okadar dayanmaz. benzin göstergesi kafasına göre takılıyor en son 40 km yaptım eve geldim 2 çizgi benzin gösteriyordu sabah işe giderken 500 m gitmeden benzin bitti musluğu tersine çevirdim salladım felan yok hiç çalıştırmadı bile
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Yedekde kullanmış olamam ya çok uzun km ler yapıyodum benzin aldıktan sonra yedek okadar dayanmaz. benzin göstergesi kafasına göre takılıyor en son 40 km yaptım eve geldim 2 çizgi benzin gösteriyordu sabah işe giderken 500 m gitmeden benzin bitti musluğu tersine çevirdim salladım felan yok hiç çalıştırmadı bile

'Yedek o kadar dayanmaz' diye bir durum olamaz.Siz yedek derken sanırım sadece 2,5 litrelik bir benzin anlıyorsunuz.
Musluğu yedeğe aldıktan sonra depo ister dolu olsun, ister boş olsun benzini sonuna kadar kullanırsınız. Şayet bu kısmı doğru yapıyorsanız, göstergenizde veya şamandıranızda bir sorun vardır, servise göstermeniz iyi olacaktır.
Göstergede tek çizgi kaldığında bile en az 100 km gidersiniz.
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
depoda 2 ayri kısım yok sadece normal depoda iken benzini tabandan biraz yukaridan alir yedeğe aldiginizda deponun tabanindan alir benzini. deponun alt kısmına yedek diyoruz muslugu dedigim sekilde kullanin benzin lambasi da yanmiyor muhtemelen ona da baktirin ki yolda kalmayin. benzin göstergesi de guzel calisiyor son cizgi yanip söner az kaldiginda siz hic gostergeyede bakmiyorsunuz heralde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst