Bisiklet bilmeden motosiklet sürülür mü?

Katılım
16 Mar 2016
Mesajlar
49
Başlıktan anlaşılacağı üzere şu yaşıma geldim bisiklet bilmiyorum.Ama hem heves hem de trafik sorunu gereği en azından bi scooter istiyorum.Alsam öğrenemezsem maddi zararda olucam.Ne dersiniz?
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
Bizim bi abi bisiklet surmeyi bilmeden ogrendi.yamahanin cub modelini alip onda ogrenmisti.bi kac defa dusmustu ama sonunda ogrendi hatta sener sen'in filmindeki gibi motorun arkasindan tutup dengesini saglayana kadar ittirmistim :D ama baya cevik sporcu bi abiydi.
sonra cbf 150 aldi 30 bin km de suan.

Bence zor yoldan ogrendi bisiklette ogren sonra motora bin dedim ama inatciligindan madem aldim binemedi dedirtmem dedi.bence bisiklette dengeyi ogrenip sonra motora baslaman iyi olacaktir.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
236
19 yaşındayım sırf bu soru için açtım zaten :)

Bisiklet ve Motosiklet denge işidir kardeşim, bisiklet sürmeyi biliyorsan motosiklet sürmeyi daha kolay öğrenirsin, ama bisiklet sürmeyi bilmiyorsan motosiklet kullanmayı daha uzun sürede öğrenirsin, Motosiklette gaz açtıkça denge sağlanır bisiklette ise bedal çevirdikçe, bisikletten düşersen bisikletine bişey olmaz en fazla çizilir, motordan düşersen gittiğin hıza bağlı olmakla beraber yaralanır, sakat kalır yada ölürsün.

Güvenli sürüş eğitimi alarak motor kullanmayı öğrenebilirsin, çünkü eğitim motoru ile trafiksiz alanda ders alıyorsun motorun korumaları olduğu için kaza esnasında motora birşey olmaz sende en asgari şekilde hasar alırsın yada almazsın.

Tavsiyem.. Motor alıp öğrenmeye çalışıp öğrenemzsen tabi ölmezde hayatta kalırsan satıp zarar edeceğine ki Maddi olarak bu mebladan daha fazla zarar edeceğin kesin, 300-500 TL verip git eğitim al ders al, sonra motor al ve kullanmaya başla.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Binilir neden binilmesin ama cok sikinti yasarsin, once bisiklette dengeyi saglayip hakim olur oyle yavas yavas gecersin motora en azindan canini seviyorsan oyle yap bence ;) bisiklette candir kucumsememk lazim;)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
314
Sürülmez kardeşim. Başlangıç seviye motosiklet kurslarında bile temel şart bisiklet kullanmayı bilmektir. Sonuçta denge duygusu ile kullanacaksın bu taşıtı. Ama yeteneklisindir motoru kullanırken bir ihtimal sıkıntı yaşamazsın bilemem, ama zayıf bir ihtimal.
 
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
605
Bısıklet bılmek motr gorenmede elbette onemlı avantaj fakat bısıklet suremeyen motruda ogrenemz dıye bır sey yok,bılen 2 saatlık egıtımle bos arazıde ufak ufak surebılırken sızde 8-10 saat egıtımle surersınız moral bozmaya gerek yok,kımse anasının karnında ogrenmıyor sonucta,su var tecrube cok olmadıgından motoru alsanız bıle bence 20-30 km ıle pazar sabahları cok bos ortamlarda tecrube kazanın derım hıc olmadı 500 km falan trafıge pek heves etmeyın sındıre sındıre tabırı caızse.
 
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
Bence ilk 2.el bi bisiklet al sırf öğrenme amaçlı 250 liraya falan.2 3 ay bisiklete alış.Sonra motosiklet alırsın.
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
Bence zaten alacaksın, gençsin :) Benim rahmetli bir arkadaşım dolayısı ile bu konuda kötü bir tecrübem var, ama o scooter değil SS le başlamıştı. Ona o makinayı satanlara hala lanet ederim. Dikkatli ol, limitlerini bil ve insan vucudunun ne kadar kırılgan olabileceğini sürekli aklında tut. Muhakkak ki düşeceksin ufak atlatmanı ümit ederim. Ben bir kaç kaza yapıp bacağını yada kaburgasını kırıp, başka kırık varmı diye diğer yerlerini kontrol eden cep telefonundan ambulansı arayan bir adamım biraz tecrübem var yani :)
Allah kötü kaza bela vermesin. Ufak kazalar tecrübedir. sadece çok dikkatli ol.
 
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
86
bisiklet bilmeden motosiklet sürülür niye sürülmesin :D ama bisiklet süremeyen bakın sürEmeyen diyorum en ufak bir şeyde düşen dengesini kaybeden insanın motosiklet sürmesinin sağlıklı olduğunu düşünmüyorum
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
ilk yüzme öğreneceğim zaman direkt boyumu aşan yere gittim
araba ehliyeti aldım şehiriçi trafiğine daldım
motosiklet aldığım günün ertesi uzun yol(100 km) a çıktım :queen:
Boş yerde sürerek tecrübe kazanılmaz benim yaşantıma göre; risk almadan trafiğe karışmak en güzeli bence.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
236
ilk yüzme öğreneceğim zaman direkt boyumu aşan yere gittim
araba ehliyeti aldım şehiriçi trafiğine daldım
motosiklet aldığım günün ertesi uzun yol(100 km) a çıktım :queen:
Boş yerde sürerek tecrübe kazanılmaz benim yaşantıma göre; risk almadan trafiğe karışmak en güzeli bence.

Ne kadar süredir motorsiklet sürüyorsun? Yaş Kaç?
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
Ne kadar süredir motorsiklet sürüyorsun? Yaş Kaç?

2.günüm izmit-kefken :queen:
22 yaş.Araba kullanıyordum daha önce pek farkı yok takip mesafesini koruyunca sıkıntı olmuyor. TAbii bizim milletimiz tampona yapışmayı sevip takip mesafesinden bi haber olmasa kazaların çoğu olmaz
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
236
2.günüm izmit-kefken :queen:
22 yaş.Araba kullanıyordum daha önce pek farkı yok takip mesafesini koruyunca sıkıntı olmuyor. TAbii bizim milletimiz tampona yapışmayı sevip takip mesafesinden bi haber olmasa kazaların çoğu olmaz

Kardeş, Denizde boğulmama sebebin yüzmeyi kısa sürede öğrenmen direk derine atlaman muhtemelen suyun kaldırma kuvveti ve o anki g.. korkusu ile alakalı şanslısın, araçla direk trafiğe çıkmış olup kaza yapmamanda Diğer şoförlerin bu acemi diyip senden kaçmasından kaynaklı olsa gerek, motorla kaza yapmamış olmanda bugün 2. günün :) cidden şanslı birisin birde 100km ye çıktım yazmışssın afferin sana..
Kocaeli yakın helvanı yemeye geliriz.
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
Kardeş, Denizde boğulmama sebebin yüzmeyi kısa sürede öğrenmen direk derine atlaman muhtemelen suyun kaldırma kuvveti ve o anki g.. korkusu ile alakalı şanslısın, araçla direk trafiğe çıkmış olup kaza yapmamanda Diğer şoförlerin bu acemi diyip senden kaçmasından kaynaklı olsa gerek, motorla kaza yapmamış olmanda bugün 2. günün :) cidden şanslı birisin birde 100km ye çıktım yazmışssın afferin sana..
Kocaeli yakın helvanı yemeye geliriz.

Kocaeli yakın meşaleleri yakın
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Honda, bisiklete binmeyi bilmiyorsanız eğitime almıyor, Honda eğitimine katılamak için ön şart bisiklete binmeyi bilmek.

Bence bir bisiklet alın öğrenin. En doğru ve en kestirme yolu bu.
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
Bir de anlamadığım nokta var
Bazıları motosiklet bisiklete benzemez deyip deyip duruyordu.Şimdi de benzer aynı mantık diyorlar çok ilginç
 
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
126
yüzmesini bilmeden dalis yapmak istemek gibi birsey ..
denge koordinasyon , bilinc altina yerlesmesi lazim..
önce bisiklet binmeyi hatta güzel kullanmayi ögren , zaten bisiklet binmemekle hayatta bir eksigin var! bisiklet binmek güzeldir herkeze tavsiye ederimmm.
hatta ileri gidiyorum bisikletle viraj almasini ögrenmeni fren yapmasini ögrenmeni tavsiye ederim..bisikleti sevmen icin iyi bisiklet al..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst