250 . kmyi devirdik bir sürü sorun ve sıkıntım var yardım lutfen

Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
merhaba mt uyeleri 250 . kmyi devirdim sormak ıstediğim okadar cok şey varki konu başlığını seçemedim oyuzden boyle birşey açtım biraz uzun olucak ama kusuura bakmayın tecrübeli abilerim kardeşlerim ablalarım yorumlarını dusuncelerini eksik etmezse cok sevinirim :cat:

sorulara gelicek olursak

1) en önemlilerinden biri aslında garajdan cıkarken kafamı tavana carptım ve kaskımın tepesi biraz cizildi catlaklar yok ama biraz sert carptim kaskım shoei gt air . kafamı seviyorum ama ben bu kaskı tekrar alıcak butcem yok suan cok para harcadım ekipmalar motor plaka işinde felan sizce ne yapmalıyım ? fotosunu konunun en sonuna ekliyeceğim kaskın o carptıgım kısmının.

2) egitime gittim egitimde yavaş hızlarda motosiklet dengesi vsvs duruş teknik bakış felan ogrendım motosiklet gerçekten nereye bakarsan oraya gidiyor ama bakışımı cok cok fazla kacırıyorum böyle 3-4 saniyeden fazla bakınca başım donuyor gibi oluyor hazırladıkları parkurda bunu geliştirmem ve bakışımı kaçırmamam için önerileriniz şunu yap şunu yapma dedikelriniz varmi birde virajdayken sağımı solumu kontrol edesim cok geliyor sebebini bilmiyorum ama sağdan soldan birileri dokundurcak gıbı gelıyor oysakı onceden hızımı vitesimi herşeyimi ayarlıyorum yanlarım boş oluyor

3) egitime kadar motoru azıcık bile yana yatırmadım ama eğtimde cok fazla yere yatırdım ve cokta memnun kaldım cok guzel viraj donuyoruz beraber ama bugun ısıklardan kalktım 1. viteste 30 giderken 2 ye taktım sola donerken arka teker birakıverdi kendini motor poposunu baya sağa doğru attı anlamadım oyle bi panik yaşadımki heycanlı eğlencelı ama korkunç bir tecrübeydi .normalde daha da yatık yerlerde hiç böyle güvensızlık yaşamadım neden oyle oldu hiç bir fikrim yok yolda tertemizdi yağ felan yoktu .

4) gene viraj hakkında kontrayla giriyorum motoru hep kontrayla donduruyorum bolca pratik yapmaya çalışıyorum ama sorunum şu lastikler gene.
sabah okula giderken hiçbir sıkıntı yoktu virajda ama aynı virajda lastiklerim isininca tamamiyle yatamadım sanki arka teker benim kontrolum dişinda kayıyor boyle yola yapışmıyordu .diyeceksiniz lan daha 250 kmdir biniyorsun neyden bahsediyorsun ama oyle oldu acaba sorun hava basıncındanmı lastiklerin yoksa normal olması gereken o sanki lastiğin cırtcırtlı bant gibi olmasımı . cünkü oyle hissediyorum boyle dönerken bir kısmı yere yapışırken biraz daha girince diğer kısmıda yapışıyor ama böyle arka teker inceden inceden kayıyor gibi hissettim yani tam tabir edemedim ama yakın zamanda video cekıcem bu konu hakkında aydınlatmak amaclı .

5) son soruma gelirsek trafikte hiç böyle olucağını tahmin etmemiştim arabalar dan yana bır sıkıntı cekmedım ama yayalar sanki ben yokmuşum yada bisikletmişim gibi davranıyorlar cok fazla tedirgin oluyorum bir yaya görünce felan 3-4 defa beni umursamadan gecip beni zora soktular cunku bunu sürerek kazanıcam ama insanların aklını okuyamıyorsun cunku yayalar olunca siz napıyorsunuz acaba sadece bunu merak ediyorum .

kusura bakmayın ama şu 250 kmde aklımda cok şey birikti ve danışıp sorabılecegim tek yer burası cevap verenlere fikirde bulunanlara şunu şöyle bunu böyle yap diyeceklerden şimdiden Allah razı olsun :cat::cat:

 
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
Bildiğim kadarıyla kısa kısa cevaplamaya çalışayım.

1- Kaskına birşey olduğunu düşünmüyorum.

2- Yapmak istediğin zamanla oluyor kendine zaman ver.Virajda iken içinden "evet evet evet" de biraz yardımı olur.

3- Çok normal,senin motorunun torku yerinde pirelliye rağmen bunu yaşaman normal.Benim ybr bile izmirde 3 viteste gazı hart diye açarsan sarıyor.Sana tavsiyem gazı sert açma daha çok ivmeli bir şekilde hızlanmaya çalış yani o patinajı sağlıyacak kadar gücü arka tekere verme.Tekniği öğrendikten sonra 5. vitesle bile patinaj çektirirsin ve bulunduğun zemini göz önünde bulundur.

4- Öncelikle lastiklerin yeni sen 250 km'nin çoğunu motor dik pozisyonda iken yaptın o yüzden kendine zaman ver.Arka kayıyormuş gibi hissetmende normal virajda iken ağırlığını biraz daha dıştaki ayaklığa vermeye çalış.Unutma arka kayıyorsa önde kayabilir.

5- Frenleme çalış panik fren gibi yani baktın yaya tınlamıyor seni hızını ve kendini ayarla hızını düşürmeden git ama yayanın tam dibine gelince dur son anda durmuş gibi,aradaki mesafeyi azaltmaya çalış otomatikman kaçıyorlar.Kendini hızlı geliyormuş gibi göster.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Kaska bişi olmamış, zarar görmesi için 1.5 metreden düşüp darbe alması lazim, düşmeden sürtünme ile kabuk çizilir başka bişi olmaz. Motosikletin lastikleri ısınınca tutar. Soğukken kaçırabilir. Bir de her yol aynı kalitede değildir. Tutan asfalt olur tutmayan asfalt olur. Sen sen ol motosikleti çok yatırma meraklısı olma. Bu iyi bir şey değildir. Her zaman daha yavaş olabildiğince dik döndürmeye calis motosikletini.

Ne kadar çok yatarsan o kadar risk vardır. Şimdi olur mu ya motor yatmadan döner mi diyenler falan cıkacak onları boşver. Her zaman daha yavas viraja yaklaş ve olabildiğince az yatır motosikletini. Çünkü çok yatırınca kimse madalya vermeyecek sana, sende motogp'ye gitmeyeceksin, ama düştüğünde acemi diyecekler o kesin.

O yüzden hiç bir şey için acele etme. Henüz havalar soğuk. Eskişehir ise iki kez soğuktur ve yollar da tutus minumum seviyede. Şimdiden şansını çok zorlama eğitimlerine de çalış. Bakış kaçmasın.. Başın da dönmesin. Baktığın yöne gitmeyi hedefle kafanda.
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
Valla kardesim bende de cbf 150 var sifir aldim henuz 750 km oldu.yasadigin sorunlarin cogunu yasadim.ozellikle yayalarin atlamasi mevzusu.gercekten boyle bisey var motosikletler onemsenmiyor.. araba olsa duracaklar ama is motosiklete gelince umurlarinda degil..

lastikleri michelin taktirdim..lastiklere git gide daha cok guveniyorum ama asla bir araba gibi degil viraj alirkende dururkende..ama sunu farkettim gectigim virajlardan bi kere daha gecince daha dar daha dengeli gectigimi hissettim alismakla ve km yapmakla alakali.lastikler kuru yolda ozellikle isininca mukemmel is goruyor.. biraz daha km yapmaya calis motora daha cok alisacaksin..

Vala kask mevzusunu bende merak ediyorum..bende nolan kaskimi seleden asagiya dusurdum arkadaki hava cikis deliklerinin orasi biraz cizildi ama bisey olmadi gibi gordum.insallah bi problem cikartmaz..
 
Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
217
1- Nazarlık.
2- Acemilik.
3- Yeni başlayan psikolojisi.
4- Tecrübesizlik
5- Bilmiyorum :p

Şaka bi yana 250 Km de bu kadar soru mu olur gökberk :D Az kullan canavarı dinlensin yaza kadar :cherry:
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
Bildiğim kadarıyla kısa kısa cevaplamaya çalışayım.

1- Kaskına birşey olduğunu düşünmüyorum.

2- Yapmak istediğin zamanla oluyor kendine zaman ver.Virajda iken içinden "evet evet evet" de biraz yardımı olur.

3- Çok normal,senin motorunun torku yerinde pirelliye rağmen bunu yaşaman normal.Benim ybr bile izmirde 3 viteste gazı hart diye açarsan sarıyor.Sana tavsiyem gazı sert açma daha çok ivmeli bir şekilde hızlanmaya çalış yani o patinajı sağlıyacak kadar gücü arka tekere verme.Tekniği öğrendikten sonra 5. vitesle bile patinaj çektirirsin ve bulunduğun zemini göz önünde bulundur.

4- Öncelikle lastiklerin yeni sen 250 km'nin çoğunu motor dik pozisyonda iken yaptın o yüzden kendine zaman ver.Arka kayıyormuş gibi hissetmende normal virajda iken ağırlığını biraz daha dıştaki ayaklığa vermeye çalış.Unutma arka kayıyorsa önde kayabilir.

5- Frenleme çalış panik fren gibi yani baktın yaya tınlamıyor seni hızını ve kendini ayarla hızını düşürmeden git ama yayanın tam dibine gelince dur son anda durmuş gibi,aradaki mesafeyi azaltmaya çalış otomatikman kaçıyorlar.Kendini hızlı geliyormuş gibi göster.

cok ama cok teşekkür ederim kafamda bazı şeyler dahada netleşti herşey zamanla işte heycanla oluyor tekrar tekrar cok teşekkürler lastiklerinde rodajı varmiş onu ogrenmiş oldum biraz araştırmamda bakalım havalar iyice ısınsın daha cok pratik yapıcam :)

Kaska bişi olmamış, zarar görmesi için 1.5 metreden düşüp darbe alması lazim, düşmeden sürtünme ile kabuk çizilir başka bişi olmaz. Motosikletin lastikleri ısınınca tutar. Soğukken kaçırabilir. Bir de her yol aynı kalitede değildir. Tutan asfalt olur tutmayan asfalt olur. Sen sen ol motosikleti çok yatırma meraklısı olma. Bu iyi bir şey değildir. Her zaman daha yavaş olabildiğince dik döndürmeye calis motosikletini.

Ne kadar çok yatarsan o kadar risk vardır. Şimdi olur mu ya motor yatmadan döner mi diyenler falan cıkacak onları boşver. Her zaman daha yavas viraja yaklaş ve olabildiğince az yatır motosikletini. Çünkü çok yatırınca kimse madalya vermeyecek sana, sende motogp'ye gitmeyeceksin, ama düştüğünde acemi diyecekler o kesin.

O yüzden hiç bir şey için acele etme. Henüz havalar soğuk. Eskişehir ise iki kez soğuktur ve yollar da tutus minumum seviyede. Şimdiden şansını çok zorlama eğitimlerine de çalış. Bakış kaçmasın.. Başın da dönmesin. Baktığın yöne gitmeyi hedefle kafanda.

Levent abi cok haklısın ama insanın cok hoşuna gidiyor oyle yatırarak donmek aynı şeyi hocamız eğitimde dedi daha cok yatıp donmek ıyı surucu değil aynı viraji aynı hızda daha dik pozisyonda dönüyorsan sen daha iyi sürücüsündür dedi ama yaş 21 acele ediyoruz ama aklımdan cıkarmamya calsııyorum su i karus sendromunu . bugun bolca pratik yaptım hava iyiydi ama soğuktu haklısın valla eskieşhir ne kadar güneş olsada buz gibiydi . abi cok teşekkür ederim bu arada :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

1- Nazarlık.
2- Acemilik.
3- Yeni başlayan psikolojisi.
4- Tecrübesizlik
5- Bilmiyorum :p

Şaka bi yana 250 Km de bu kadar soru mu olur gökberk :D Az kullan canavarı dinlensin yaza kadar :cherry:

Mert o dinlenmesin ben yorulana kadar gitsin geceleri dinleniyor zaten yeterince :)))

Valla kardesim bende de cbf 150 var sifir aldim henuz 750 km oldu.yasadigin sorunlarin cogunu yasadim.ozellikle yayalarin atlamasi mevzusu.gercekten boyle bisey var motosikletler onemsenmiyor.. araba olsa duracaklar ama is motosiklete gelince umurlarinda degil..

lastikleri michelin taktirdim..lastiklere git gide daha cok guveniyorum ama asla bir araba gibi degil viraj alirkende dururkende..ama sunu farkettim gectigim virajlardan bi kere daha gecince daha dar daha dengeli gectigimi hissettim alismakla ve km yapmakla alakali.lastikler kuru yolda ozellikle isininca mukemmel is goruyor.. biraz daha km yapmaya calis motora daha cok alisacaksin..

Vala kask mevzusunu bende merak ediyorum..bende nolan kaskimi seleden asagiya dusurdum arkadaki hava cikis deliklerinin orasi biraz cizildi ama bisey olmadi gibi gordum.insallah bi problem cikartmaz..
valla şunu gordum biraz daha rahatladım halimden anlamışınızdır üstünden inmek istemiyorum sabah gübeşi görünce 10 takla atıyorum sevinçten :D . yanlız değilmişim tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim bu arada :)
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Arkanın bırakmasının bir sebebi yükü viraj içinde arka lastiğe aktarmayışından kaynaklanıyordur. Viraj içinde kademeli gaz açmazsan arka lastik yere iyi tutunamaz sanki altından halı çekmişler gibi hissedersin...
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
Arkanın bırakmasının bir sebebi yükü viraj içinde arka lastiğe aktarmayışından kaynaklanıyordur. Viraj içinde kademeli gaz açmazsan arka lastik yere iyi tutunamaz sanki altından halı çekmişler gibi hissedersin...

abi o kaydı dediğim yani ısıktan cıkınca olan biraz hızlı actım gazı ama hep oyle yaptıgımda hiç kaymamıştı .peki bu sorunu nasıl aşabilirim ben ağırlığımı aarka lastiken cok one vermeye calısıyorum cunku motor beni geriye atcak gibi hissediyorum kademeli gaz açma kısmınıda nasıl yapıcam bilmiyorum yol eğitime kadar 2000 bin km m var ozaman kadar dikkat edicem eğitimle hallederim umarım kalan eksiklerimi. yanlız tabir cuk oturdu hali cekiyormuş gibi oluyor işte bunu anlatmaya calısmıştım :)))
 
Katılım
3 Şub 2016
Mesajlar
394
Ne kadar doğru bilmiyorum ama kaskların aldığı darbede işlevini yitirip yitirmediğini göstermesi için iç kısımdaki straforların çatlaması sonucunda renk değişikliği söz konusu oluyordu.
Sünger ve kumaşın altındaki straforlar sağlam mı kontrol edebilirsiniz. Shoei de de muhtemel böyle bir sistem vardır.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
abi o kaydı dediğim yani ısıktan cıkınca olan biraz hızlı actım gazı ama hep oyle yaptıgımda hiç kaymamıştı .peki bu sorunu nasıl aşabilirim ben ağırlığımı aarka lastiken cok one vermeye calısıyorum cunku motor beni geriye atcak gibi hissediyorum kademeli gaz açma kısmınıda nasıl yapıcam bilmiyorum yol eğitime kadar 2000 bin km m var ozaman kadar dikkat edicem eğitimle hallederim umarım kalan eksiklerimi. yanlız tabir cuk oturdu hali cekiyormuş gibi oluyor işte bunu anlatmaya calısmıştım :)))


Bu videoyu iyi izle herşeyi anlatıyor..

viraja girerken fren yaparız böylece yönlendirme yapacak teker olan ön tekere yük aktarırız böylece güvenle yönlendirme yaparız , yönlendirmeden somra motor viraja girdiğinde busefer yükü arkaya almak ve viraj içinde merkezkaç kuvvetini dengelemek için gazı kademeli açmayabaşlarız böylece yük arka tekere biner ve arka teker bir pençe gibi asfaltı tutmaya başlar.. Viraj çıkışına yakın gazı daha cok acarak virajdan çıkarız.. Başka türlü güvenli viraj alamazsın, uzun yol viraj eğitimi alman gerekiyor.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
607
Yayalar konusunda kesinlikle haklısın zamanla alışırsın ama sakın kesin bir yargıyla hareket etme, yolda 3 kişi ile karşılaştım yol geniş, biri geri kaçtı diğeri karşıya hızlandı teki de olduğu yer de durdu kaldı. Yavaşlayıp gülerek geçtim, grupta kahkaha atmaya başladı.
Arkamda trafik olmamasına rağmen yayaların bizden daha önce hareket ederek yolun karşısına geçme cabalarına halen anlam veremedim 5sn ye falan beklese hiç rahatını bozmadan geçecek karşıya, ama yok illa benden daha önce hızlı bir şekilde geçecek.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
eğer viraja yüksek devirle girip gazı kesersen arka tekeri biraz kitler ve kayarsın . Zaten rodajdasın devir attırmadan git. bir de asfalta fazla güvenme bulunduğun yerde kasisler bolsa fazla yatırma

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

bol bol fren çalış yaya korkun geçer.
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Bende kaskinda sorun olduğunu düşünmüyorum diğerlerine gelecek olursak tedirgin olduğun çok belli,işi bilen bi tanıdığın illaki vardır ondan yardım iste artçı ol,yol yapın belki motosikletin sınırlarını azda olsa göstermiş olur sende tek başınayken en ufak birşey den korkmazsin.Gerçi 250km hiç birşey anormal bi durumda yok.
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
hepinize cok tesekkur ederim videoyu ayrintii olarak izliyecegim uzun yol egitimime daha cok var beklemedeyiz onun icin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

Bende kaskinda sorun olduğunu düşünmüyorum diğerlerine gelecek olursak tedirgin olduğun çok belli,işi bilen bi tanıdığın illaki vardır ondan yardım iste artçı ol,yol yapın belki motosikletin sınırlarını azda olsa göstermiş olur sende tek başınayken en ufak birşey den korkmazsin.Gerçi 250km hiç birşey anormal bi durumda yok.

aydında kuzenimde mt7 var ve cok guzel virajlar donuyor goprosuyla izliyorum ama artçı olcağımı pek sanmıyorum o virajlarda aman aman :))
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
eğer viraja yüksek devirle girip gazı kesersen arka tekeri biraz kitler ve kayarsın . Zaten rodajdasın devir attırmadan git. bir de asfalta fazla güvenme bulunduğun yerde kasisler bolsa fazla yatırma

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

bol bol fren çalış yaya korkun geçer.

ya mesela ben ağır kütle ile rahat edemiyordum,55 kg'yim bu arada, arkamda 90kg den ağır biri olduğu zaman önüme bişey çıktığında fren pedalına basmakta zorlanıyordum. Çünkü yavaşlayınca dengem kayboluyordu. sonra 105 kg lik arkadaşıma durumu söyledim o da kendi motorunu verdi benim altıma (motorum yok 2 senedir) topcaseyi komple metal malzeme ile doldurduk ağırlık yapsun diye arkadaş kendine ağır bir sırt çantası da aldı sonra kendisi de artçı olarak oturdu arkama(toplam 130 kg yi arkama aldım) o şekilde istanbul trafiğinin en yoğun zamanlarında, 1 hafta kadar dolaştık. şuan o arkadaşı aldığımda motor boşmuş kadar rahat hareket edebiliyorum.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
İzmir in asfaltı sabundan mı arkadaş 3 viteste lastik sarıyor ben mi anlamadım yoksa hiç ybr mi kullanmadım
 
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
İzmir in asfaltı sabundan mı arkadaş 3 viteste lastik sarıyor ben mi anlamadım yoksa hiç ybr mi kullanmadım

Fayanstan hallice işte.Kırmızı ışıkta durduğum zaman motorun üstünde oturuyor iken deviri 3-4 bine getirip debriyajı bırakınca arka teker kendi kendine gitmeden dönüyor öyle söyleyeyim.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Yukarıda 3 vites diyor hatta 5 te bile yaparsın yazıyor nasıl olur anlat hele bilelim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst