Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Yoğun kar yağışı ve berbat lastiklere rağmen beni yine sağ salim evime ulaştırdı kerata. Araçların bile takıldığı yokuşlardan kahkaha atarak çıktım az evvel.

Bu da garajdaki son hâli.

Böyle havalarda motora binecekseniz naçizane lastiklerinizi değiştirmenizi tavsiye ederim. Islak asfaltta o kadar basit manevralarda kaydım ki inanılır gibi değil. Üstüne bir de yaz aylarında orta refüjlerdeki çimler yerine yolları sulayan sulama sistemleri gelince aklıma mecburen lastiklerimi değiştirdim. Malumunuz yaz aylarında ne zaman ıslak asfaltla karşılaşacağınız hiç belli olmuyor. :pr:
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
407
Suboblarin sıkı kardeşim birde yağ kalın geliyor kışın 10 40 koyduktan sonra o problem çözüldü benim yazın sıcakta sıkıntı yok sende 20 50 yağ vardır.10 40 koy 2500 km değiştir sikintin kalmaz merak etme
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
Merhaba arkadaşlar,yaklaşık 1 hafta önce mavi renk boxerımı aldım.3-4 gün kullanma fırsatım oldu ve 100 km ulaştım.yaklaşık 2 aylık bir araştırmadan sonra bence fiyat performans olarak alınabilecek en iyi motor.motorun kavraması hiç beklemediğim kadar iyi 1-2-3 hop 60-70 i görüveriyor.(2 kişi olsan da fark etmiyor.çok değişik ve hoş bir sesi var :)lastik kalitesi yol tutuşu ve freni ortanın biraz üstünde.yakıt tüketimi hakkında henüz bir fikrim yok ama tahminimce 12-13 kuruş arası olacak.tabi bu rodajdan sonra 10 hatta 9 kuruşlara kadar düşer diye tahmin ediyorum.herşey iyi güzel hoş FAKAT canımı sıkan bir şey var oda motorun ilk çalıştırmada zorlanması.kontağı açıp 10 sn bekleyip marşa basıyorum marş motoru ilk başta sanki bir yere takılıyo da zorlanıyo gibi bir his var :( 2. yada üçüncü basışımda anca çeviriyo ve motor çalışıp çalışmama arasında gidip geliyo gibi.bu durumu havaların soğuk oluşuna ve motorun yeni olmasına bağlıyorumçdaha doğrusu bağlamak istiyorum.çünkü eğer hep böyle devam edicekse bu sıkıntılı bir durum.2. si motor çalıştıktan sonra en 10-15 dk ısınmadan trafik lambalarında stop ediyo,anında geri çalışıyo fakat vites boşda ve 1 e takmaya çalıtığımda durum aynı.en az 20 dk binersem sıkıntı kalmıyo.servise gittim ve durumu anlattım.usta rölantiyi yeniden ayarladı ama fayda etmedi.motor hala zor çalışıyo ve çok geç ısınıyo.jiklede de defalarca denedim sonuç aynı.usta bu durumu subap ayarına bağladı ve 500 km bakımından sonra hiç bir sorunum kalmayacığını söyledi.bu beni bi nebze rahatlasa da benzer sorun yaşayan arkadaşların yazılarını okudukça acaba kronik sorun mu var yoksa demeden geçemiyorum.evet arkadaşlar motorla ilgili ilk izlenimlerim bunlar.yakında foto ve videolarda eklicem inş.kib esenle kalın

Marş basmama sorunu bende de vardı. Tamamiyle aküyle ilgili. Boxer'ın aküsü %50 ihtimalle sorunlu geliyor. Garantiden değiştirin. Serviste bunu bildiği için sorun çıkarmadan 7 amper kuru aküyle değiştiriyor. Soğukken stop etme sorunu rolantiyle alakalı. Ne kadar ayarlarsanız ayarlayın ilk zamanlar kendi kendine bozulacaktır. Rodajın bitmesini bekleyip servise ayarlattırın.
Bir kaç ufak tüyo veriyim. Motor marşla çalışmadıysa yan ayaklığa alıp öyle deneyin daha kolay çalışıyor. Hatta yan ayaklıkta rolantide çalışırken motoru kaldırıp düz konuma getirirseniz stop edebilir. Soğukta jikle kullanın. Jigleyi kapatırken biraz gaz verin yoksa stop edebilir. Marşla çalıştırırken hiç gaz vermeyin yada çok az verin. Çok gaz verirseniz motor boğulur çalışmaz.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
10
cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar :) ne olursa olsun boxerımı seviyorum ve en az 20.000 km binmeyi düşünüyorum.trafikte cbf 150 ve ybr lerin meraklı bakışları arasında gezinmek hoş duygu.arada gazlamaya çalışıp vırrrr diye geçip gitmeleride güldürücü oluyo :)hele bi 2000 km dolsun alıcam ifadelerini :)
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Arkadaşlar zincir temizleme ve yağlama sprey önerisi olan var mı?

Castrol tavsiye ederim. Lakin zincir temizleme spreyi çok mantıklı değil ve gereksiz pahalı. Onun yerine yine alkol bazlı balata spreyleride kullanmışlığım var. Fakat zincir yağından fiyat ve performans bakımından memnunum.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Ben kendimi bildim bileli zinciri motordan çıkan eski yağla yağlarım. 5000 km de birde gazyağı ile temizlerim zinciri. 2-3 tl maliyeti var temizlemeninde
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Ben kendimi bildim bileli zinciri motordan çıkan eski yağla yağlarım. 5000 km de birde gazyağı ile temizlerim zinciri. 2-3 tl maliyeti var temizlemeninde

Dediğim yağ -yanlış hatırlamıyorsam- kauçuk karışımlı ve uyguladıktan sonra zincire tamamen tutunması için bir süre beklemeniz gerekiyor.

Motor yağı zincir üstünden kayıp gitmez mi ? Nitekim bir keresinde Sıvı Gres diye bir ürün kullanmıştım, zincir üstünde durmadı etrafa sıçrayıp gitti diye hatırlıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Dediğim yağ -yanlış hatırlamıyorsam- kauçuk karışımlı ve uyguladıktan sonra zincire tamamen tutunması için bir süre beklemeniz gerekiyor.

Motor yağı zincir üstünden kayıp gitmez mi ? Nitekim bir keresinde Sıvı Gres diye bir ürün kullanmıştım, zincir üstünde durmadı etrafa sıçrayıp gitti diye hatırlıyorum.

Spreyler çok pislik toplar. Kas katı kesilir. Kuruyunca Zincirden çok zor çıkar. Sık sık normal yağla yağlamak bana daha kolay geliyor. Bizde zincir koruma var nede olsa zincir çok kirlenmiyor.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Arkadaşlar anlas irc nr25 ön 100/80*17 arka anlas 110/80*17 mb35 lastik aldım taksitle 240 liraya gelecek. Ölçülerden dolayı ön çamurluk ve arka zincir koruma problem olur mu ?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Arka 130 ve üstünde korumaya sürtüyomuş. Önde çamurluğa içten belki sürter. Ufak bi operasyonla sığar bence.
Lastiklerle ilgili yorum yazarsın. İrc de hiç sevmediğim bi lastikdir. İnşallah düzeltmiştir kaliteyi
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Uyar bence bi sıkıntı yaşamazsın.

Yine de lastik olarak mitas mc18'leri tavsiye ederim. Ön arka 240 liraya geliyor. Irc gibi naylon değil ayrıca, kauçuk alaşımı bayağı yüksekmiş.
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Sipariş vermiş bulundum. Bir kaç yorum okudum irc hakkında olumlu diye aldım ama. Birde şuanki orjinallerinden kat be kat üstündür diyerek aldım hatamı ettim bilemiyorum. Şuan aradım üzerinde baskı olarak naylon yazısı var diyorlar. Fakat naylon katkısı olmadığını dile getirdiler.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Boxer ın orjinal lastikleri berbat dendiğinden test motorunun arkasını test amaçlı kaydırmak istedim. Basıyorum arka frene kaymıyor tak diye duruyor motor. Dedim bu nasıl lastik. İnince bi baktım lastiklerde mitas yazıyor. Şahane lastikmiş mitas.
Asper kardeş sen irc ile ilgili nerede olumlu yorum okudun ? Genelde kaza raporlarında bolca irc lastik geçer.
En son taktığım irc lastikle yaşadığım kazalardan sonra ben mahallemde irc lastikli motor istemem açıkçası..
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
İrc lastik derken hangi modelini kullanıyordunuz ? Ona göre iptal edeyim :) Bu arada mitas arka için 110/80 17 iken ön olarak 90/80 17 var problem olmaz mı
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Kardeşim üzerinde nylon yazıyorsa alma derim. Dayanıklıdır. Ama çok zor ısınır. Kolay Kayar. Ben bayaa oldu irc kullanmayalı. Nylon yazanlardan alma bence.

--------------

OrjinAl akü zayıf basıyordu. Söküp voltajını ölçtüm. 12.3 volt geldi. 2 saat şarja bağladım. 12.9 volt a gelip şarj oldu.(freedom marka)
Eski motorumun aküsünüde söktüm. Voltajını ölçtüm. 12.9 volt geldi. Şarj aleti şarj dahi etmedi dolu olduğundan.(haze marka)

Bu arada orjinal akü 5a sulu akü. Ybr aküsü ölçülerinde. Suyu aşırı koyulmuş.freedom marka olan.

IMG_20160119_142339.jpg
 
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Hemen aradım iptal edip sava mc 18 arka için 110/80 17 ön için 90/80 17 olarak sipariş verdim.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Hemen aradım iptal edip sava mc 18 arka için 110/80 17 ön için 90/80 17 olarak sipariş verdim.

Ön için 90/80-17 biraz cılız durabilir bilginize. Gerçi 100/80-17 de çamurluk demirine biraz sürtme yaptı, ufak bir operasyonla da halloldu.

100/80 ile KM saatinde de hata oranı %0.3 fakat jantın dar olmasının getirdiği bombeleşme de bu açığı kapatır kanaatindeyim.

90/80 ile de hata oranı %3.1 oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2015
Mesajlar
68
Ön için 90/80-17 biraz cılız durabilir bilginize. Gerçi 100/80-17 de çamurluk demirine biraz sürtme yaptı, ufak bir operasyonla da halloldu.

100/80 ile KM saatinde de hata oranı %0.3 fakat jantın dar olmasının getirdiği bombeleşme de bu açığı kapatır kanaatindeyim.

90/80 ile de hata oranı %3.1 oluyor.

Açıkcası bende bilmediğim için bu durumu soracaktım. Fakat bizim km'lerin zaten 5km üstü fazla gösterdiği iddia ediliyordu. Normal ön lastik ölçüsü 90/90'a mı tekabul ediyordu. Birde viraj için daha başarılı olmaz mı
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
281
Marş basmama sorunu bende de vardı. Tamamiyle aküyle ilgili. Boxer'ın aküsü %50 ihtimalle sorunlu geliyor. Garantiden değiştirin. Serviste bunu bildiği için sorun çıkarmadan 7 amper kuru aküyle değiştiriyor. Soğukken stop etme sorunu rolantiyle alakalı. Ne kadar ayarlarsanız ayarlayın ilk zamanlar kendi kendine bozulacaktır. Rodajın bitmesini bekleyip servise ayarlattırın.
Bir kaç ufak tüyo veriyim. Motor marşla çalışmadıysa yan ayaklığa alıp öyle deneyin daha kolay çalışıyor. Hatta yan ayaklıkta rolantide çalışırken motoru kaldırıp düz konuma getirirseniz stop edebilir. Soğukta jikle kullanın. Jigleyi kapatırken biraz gaz verin yoksa stop edebilir. Marşla çalıştırırken hiç gaz vermeyin yada çok az verin. Çok gaz verirseniz motor boğulur çalışmaz.

evet marsa basarken bıraz zayıf aku yetersız. hangı servısten degıstırdınız. degıstırme talebınde nasıl bulundunuz ? hemen akunuzu takıp ucretsız degıstırdı mı ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst