Büyük Sıkıntı Teker Aniden İndi ?

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Merhaba arkadaşlar

Tekerim Dunleks denilen sambielsiz türde , bugün işten cıktım ve evime giden 24km lik otoyol'da 80km hızda seyretmeye başladım.
tekerimin basıncı el kitapcığı ile aynı oranda ve aniden indi, indi derken tamamen gitti lastik mastik janttan ayrıldı.

Sorum şu arkadaşlar havanın gitme anı şehir içine girerken oldu yani hızım yaklaşık 30km idi , bu başıma yüksek süratlerde gelirse neler olacağını gözümde canlandırabiliyorum , lastikciye gittim hava vurdu (Kafasına Göre) Ardımdan delik kontrolü yaptı klasik suya tekeri sok :)
bişey yok dedi fakat bu neden bu şekilde indi birdaha olmasından korkuyorum kendim nasıl kontroller uygulamalıyım ?
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Merhaba arkadaşlar

Tekerim Dunleks denilen sambielsiz türde , bugün işten cıktım ve evime giden 24km lik otoyol'da 80km hızda seyretmeye başladım.
tekerimin basıncı el kitapcığı ile aynı oranda ve aniden indi, indi derken tamamen gitti lastik mastik janttan ayrıldı.

Sorum şu arkadaşlar havanın gitme anı şehir içine girerken oldu yani hızım yaklaşık 30km idi , bu başıma yüksek süratlerde gelirse neler olacağını gözümde canlandırabiliyorum , lastikciye gittim hava vurdu (Kafasına Göre) Ardımdan delik kontrolü yaptı klasik suya tekeri sok :)
bişey yok dedi fakat bu neden bu şekilde indi birdaha olmasından korkuyorum kendim nasıl kontroller uygulamalıyım ?

lastik ebatların orjinal değil ise yanaklardan atma yapmış olabilir,sibop çakmış olabilir ama öyle olsaydı lastikci söylerdi,yada lastik hava basıncın düşük hareket ettiysen gene yanaklardan attırma olabilir.Patlayan lastiği havası sönmeden çok yakınımda olana tamirciye götürürken yanaklardan atma yapmıştı 40 km hızla bir sağa sola allahtan arkaydıda düşmeden toparladık
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Jant'da çok az yamukluk var ondan olabilirmi acaba ?
Yamukluğun etkisi mutlaka olmuştur. Tubeless'e uygun bir jant değil zaten. Benim Mondial MX Grumble'ı da tubeless yapamadım hiç. Jant ebatlarım Yamaha YBR ile birebir aynı ama tubeless olmuyor. Senin motorun jantları biraz daha ince, onda tubeless iyice sıkıntı olacaktır.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Yamukluğun etkisi mutlaka olmuştur. Tubeless'e uygun bir jant değil zaten. Benim Mondial MX Grumble'ı da tubeless yapamadım hiç. Jant ebatlarım Yamaha YBR ile birebir aynı ama tubeless olmuyor. Senin motorun jantları biraz daha ince, onda tubeless iyice sıkıntı olacaktır.

aynı motor bizim kurstada var lastikler tubeless yaptırdık bahsettiğin gibi sorunda çıkmadı ama jant yamuksa hafife alınacak birşey değil neyin ne zaman olacağı belli olmaz
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
Dun aksam evime 500m. Kala yokus cikarken arka tekerde bi yalpalama hissettim.motosiklet pati cekip arka kaydirdi sandim.fazlalasinca indim baktim,lastik ayni senin dedigin gibi yanaktan ayrilmis..yeni aldigim cbf 150'ye ayni boyutta yeni lastik taktirmistim..

Ne benzinlik ne de yakinimdaki lastikciler lastigi sisirebildi..motosikleti elimde surukleye surukleye 2 km lastik soklayip sisiren lastikciye goturdum.

En sonunda lastigi sisirdi..lastik hava kaciriyor.lastige metal bi parca girmis.cikartip fitil yapti ama,yeni lastigin oyle olmasi canimi sikti..

Hasili gecmis olsun..lastigin yanaktan attigini tahmin etmistim ama benim lastik bu sekilde oldu..

Uzak biyerde lastik oyle olsa asla sisiremem..buna bi cozum onericek lastik tamir kiti gibi bisey tavsiye edebilecek var mi?
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Dun aksam evime 500m. Kala yokus cikarken arka tekerde bi yalpalama hissettim.motosiklet pati cekip arka kaydirdi sandim.fazlalasinca indim baktim,lastik ayni senin dedigin gibi yanaktan ayrilmis..yeni aldigim cbf 150'ye ayni boyutta yeni lastik taktirmistim..

Ne benzinlik ne de yakinimdaki lastikciler lastigi sisirebildi..motosikleti elimde surukleye surukleye 2 km lastik soklayip sisiren lastikciye goturdum.

En sonunda lastigi sisirdi..lastik hava kaciriyor.lastige metal bi parca girmis.cikartip fitil yapti ama,yeni lastigin oyle olmasi canimi sikti..

Hasili gecmis olsun..lastigin yanaktan attigini tahmin etmistim ama benim lastik bu sekilde oldu..

Uzak biyerde lastik oyle olsa asla sisiremem..buna bi cozum onericek lastik tamir kiti gibi bisey tavsiye edebilecek var mi?

fitilden birşey olmaz benim lastikte 3 tane var ama lastikçi yanaklara yakın olmadığ sürece sıkıntı yapmaz demişti lastik onarım kitleri var yada lastik zırhı diye bir şey var patlasada deliği kapatıyor onu yapabilirsin bu arada benzin istasyonlarında inik lastik için hava ayarı oluyor onu seçmelisin demişti lastikçi ama bi türlü bulamadım o ayar düğmesini sanırım orda sormak lazım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst