Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Hocam yağ olayını seve seve dinlerim (okurum) anlatırsanız. :) Yarı veya tam sentetik vs. Bilgimize bilgi katmış oluruz. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------



Hayırlısı be gülüm. :cherry:

Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

Ingilizce varsa kaynak da atabilirim
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

Ingilizce varsa kaynak da atabilirim

Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?
Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

(Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk. :)

Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? :cherry: O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince. :sunny:
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk. :)

Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? :cherry: O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince. :sunny:

Hocam ayni deterjan mi bilmiorum ama motor yagindaki deterjanlar motor yagina uretici firma tarafindan eklenen katki maddalerdir.. temel gorevi aslinda pistondaki patalamalar sonucu olusan ve ortaya cikan asitleri noturleyip motor bloguna zarar vermeyi onler.. bunlar motoru korur oxitlenme ve asit erimesine karsi korur..

Motul 300v de bu deterjanlar sanirim cok az miktarda var bu yuzden cok sik degistirmek gerekior.. dier full sentetik yaglarin da daha uzun sure dayanmasinin buyuk bir sebebi bu.. mineral yaglar vizkositesini korusada bi sure sonra yag asitlesior ve asitlenmis yag motor bloguna zarar veriyor :)

Bu konuda cok iyi bilgili deilim fakat full sentetik yaglarin koruma faktorlerinden biri bu die biliorum


Bu arada cbr a cok guzel bakmissiniz 2000 de bir degistirmek motor icin cok saglikli olucaktir :)
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam. :cat:

Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti. :thumright

Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir. :)

Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için. :)
 
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam. :cat:

Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti. :thumright

Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir. :)

Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için. :)

Estafurullah yardim edebildiysem mutlu bana :)

Biz gene sentetige gidelim ama :)

Motul 300v hakkinda dogr soylemis piste cikildiginda cogu kisi 2 pist gununde 1 degisior.. fakat normal sokak kullaniminda vitrs gecisleri ve debriyaj i cok rahatlattigi konusunda soylemler var
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

(Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)

yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
19 May 2015
Mesajlar
342
yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum

Hocam bahsettiginiz olay arabalarda cok insanin basina gelir genelde de soyle olur.. yag degisimi unutulmus atlatilmis arabalarda seal da yada silindir duvarinda kilcal catlaklar ve erimeler gerceklesir.. fakst bu sorunu mineral yaglar cok cabuk semptom vermez cunku o mineral yaglar o kilcal catlaklarin arasindan gecemiyorlar.. (mineral yag daha az akiskandir demistim daha once )

Sentetige gecildigi zaman ise bir anda motor yag yakmaya baslar cunku sentetik yag butun motor kusurlarinin arasina girer ve isi suklusleri ile yag genisler ve problemi dahada buyutur.. kusurlu sealin arasinda gecip patlama odasi gecer ve "yag yakma" dedigimiz olay gerceklesir..

Cogu ekol burda bole agir kusurlu motorlarda sentetik yag onermez cunku sorunlari gidermek yerine cogu zaman daha da buyutur bu asamada sentetik... tek care mineral ile devam etmekdir :/ motor rektifiyeye gidene kadar..

Sentetik yag cok guzel korur eder ama bakilmamis kusurlu motorlarda ise tam tersi etki yapar.. isiya daha dayaniklidir kolay kolay incelmez genislemez iyi temizler motoru fakat bazen cok iyidir ki motor kusurlarini da korumaya calisir ve kusurlari sadece buyutur..

Benim kisisel deneyimime dayanarak bu olayi en cok tetikliyen seyin motor isinmadan kullanildigi zaman gordum bu olayi
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Vay bu topicte gelişme var boş boş aynı motorun resmini 50kere çekip yüklemek'ten başka işler çıkmış ortaya takipteyim:p
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
bu yağ konusundan anladığım kadarıyla bizim motul 7100 tam sentetik yağ anasını belledi motorun :queen:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Biyeybaraküs
Ben de HRC mde 3 Bin bakiminda kullandim fakat pek memnun kalmamistim. Sonra Motul 5100 le devam ediyorum. Bu yağların hicbiri bu motorlara zarar vermez diye düşünüyorum. Ha yuzDe yuzluk motorda yuzde 0.3 lük zarar olsa da zaten motor 170 bin civarinda km yapar...
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
Hocam ne gibi sorunla karsilastiniz 7100 ile ilgili

sorunla karşılaşmadım da yanlış anlamadıysam 0 motorda rodaj bitene kadar mineral yağ daha iyi mesajını çıkardım ben sizden fabrika mineral yağ koyuyor bildiğim kadarıyla ve 1000 km de rodaj sözde bitiyor sorun yok aslında , bence asıl rodaj bence 2500 km civarı biter ve ölümüne gazlayabilirsin istersen ve maça yerse :queen: bundan sonra

gerçi ben motorumun yağını şu an 2300 km deyim 2500 veya 3000 de değiştireceğim , sık değiştirince sorun olmaz zannedersem
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst