Polis egzozumu istiyor ve ruhsatimi vermiyor

Katılım
28 Eyl 2015
Mesajlar
474
arkadaşım birde işin şöyle bir tarafı var. tamam egzozu aldın bilmem kac lira.. aldığın egzoz 50-60 desibel ses cıkartıyorsa insanları rahatsız ediyorsun demektir. ki buda insandan insana göre değişiir mesela yanımdan gecsen ben rahatsız olmam. hoşuma gider ama bir başkası için bunu diyemem.. şunuda yanlış biliyorum emniyetin herhangi bir malı alıkoyma yetkisi yoktur. cezanı yemişsin gereken cezayıda yatırmışsın. egzozu vermeleri gerekmektedir. bu arada bir diyarbakırlı olarak polis memurlarıyla dalaşma... görev başındaki memura mukavemet cezası diye birşey var onlarda biz cok yasadık burada. üstüne bir güzel döverler tutanak tutarlar görev başındaki memura mukavemet diye. onlar icin delil gerekmez 2-3 memur arkadasının ifadesi kafi oluyor. bu işi hukuki yollardan cözmenizde fayda var.
şunuda söliyim trafik polisi ceza yazmak isterse ne yapar ne eder bir şekilde bir hatanı bulur ceza yazar. onlarla ugrasmak akıl işi degil.

DESİBEL SINIRLARI

Yönetmeliğe göre gürültünün desibel sınırları şöyle belirlenmiştir.:

Otel yatak odası : 30

Hastaneler : 35

Yatak odası : 35

Oturma odası : 60

Mutfak, banyo : 70

Uzay roketleri : 170

Motosiklet : 110

Kabare müziği : 100

Şehir içi trafik : 65

Gürültü ile ilgili cezalar

Çevre Kanunu’nun 14 üncü maddesine göre; standartlara aykırı şekilde gürültü ve titreşime neden olanlara, konutlar için 400 YTL, ulaşım araçları için 1.200 YTL, işyerleri ve atölyeler için 4 bin YTL, fabrika, şantiye ve eğlence gürültüsü için ise 12 bin YTL para cezası kesiliyor.

Gürültünün insan sağlığına etkileri

30-65 desibel: Konforsuzluk, rahatsızlık, sıkılma duygusu, kızgınlık, konsantrasyon ve uyku bozukluğu.
65-90 desibel: Kalp atışının değişimi, solunum hızlanması, beyin basıncın azalması.
90-120 desibel: Metabolizmada bozukluk, baş ağrısı.
120-140 desibel: İç kulakta bozukluk.
140 desibel ve üzeri: Kulak zarının patlaması.

(hukuk forumundan alıntıdır.)


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

Detaylı cevaplarınız icin cok teşekkürler.
Çalıştığımdan ve mobil girdiğimden bazı seyleri yanitlayamadim.

Ortak kani benim de oyle bildiğim gibi egzoza kesinlikle el koyma hakkına sahip olmadıkları. Bu sanırım fethiye ilce emniyetin motorsiklet yoğunluğundan dolayı ve ceza tekrarı sebebiyle bulduğu kökten ve lokal bir çözüm. Tamamen keyfi.

Ancak bildiğim son birkaç yıldır bu egzoza el koyma olayi var. Burada bir haber bile var,
http://i.hizliresim.com/J6MV7o.jpg
http://www.gazetefethiye.com/wp-content/uploads/2014/09/egzos_800x533.jpg

Fethiye ile ilgili bu el koyma işlemini marifetmis gibi anlatan çeşitli gazetelerde keşke işlemin kanunsuzluguna da deginselermis.

Yarin egzozu onlara vermeyeceğimi ve ruhsatimi bana vermiyorlarsa yazılı metin isteyecegim. Ondan sonra bu kanunsuz düzeni değiştirmek yönünde gerekli girişimleri yapmayı düşünüyorum.

şu resimdeki kadın memur ne cirkin tırstımmm yolda görsem gulyabani sanıp 10.000rpm de gazlarım :D
 
Katılım
2 Şub 2015
Mesajlar
259
@toseabul

Bana kesilen ceza teknik değişiklik cezasi. Egzoz sesi kaynaklı kesilmesine rağmen cezanın bununla ilgisi yok. Bilginize.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Kardeş, onlar sanayide 2 boru kıvırıp egsoz diye takanları, bir de orjinal egsozlarını delenleri almış, sen de araya kaynamışsın bence. Egsozunun faturası varsa ve ürün de orjinal halindeyse sana ceza da kesememesi lazım aslında. Neticede Türkiye'de satışı yasak olmayan bir ürün almışsın, faturan var her şey resmi. Hadi en fazla ruhsata işletmen lazım desin ceza yazsın. Ama egsoza el koyamaz. Burada el konulanlar tamamen artık kullanılması yasak olan şeyler, ruhsata işleticem dese sanayide kıvırdığı boruyu olmaz yani. Senin durumun farklı, faturayı gösterip durumu iyice anlatırsan olur. Gene de vermeyiz derse avukatla falan gidersin.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
hocam o toplanan egzozlarda sistem var, yani şöyle ki;
adam istediği zaman sesini açıp bağırtıo, istediği zaman kısıp normal ses çıkartıo.
ama senin motosiklete taktığın egzoz ise sabit, herhangi bir sistemi, mekanizması yok, sesi neyse onu çıkartıo.
o yüzden desibel olarak aşmadığı sürece kanuna uygun olmalı diye düşünüyorum.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Akrapovicli R25 sesini duydugumdan bu zulme polis de olsam vatandas da olsam ben de katlanamazdim. O yuzden yapici bir yorum yapamiyorum su an.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
Bir arkadaşın ekzozu: yanından geçtiği park halindeki tüm arabaların alarmlarını bağırttırıyordu. Gezilere gittiğimizde onun yanından arkasından gitmemeye çalışıyordum. Eğer bahse konu ekzoz böyle ise bence doğru.
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
desibel ölçer isteyen arkadaşlar
eğer polis size standart dışı egzos takmıssın dıyip ceza keserse ne diyeceksiniz ?
sonucta ruhsata işli değil
işli ise iş başka
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Benim egzozda baya bagirtkan patirdayan cinsten kulubumuzde ki butun motorlarda egzoz ayni durumda chopper olunca haliyle, durduklarinda muhabbet aynen bu;

-Egzoz?
-Desibelmetre?
-Yok!?
-74dB altinda memur bey hayirli gorevler iyi aksamlar.
-higdkkskjsjsjs

Ve agir agir uzaklasiriz herkeste de ise yaradi simdiye kadarda hic birinden desibelmetre cikmadi ama yakinda edinirler.


Forumun en sevdiğim üye tipi, herkes konuşur ama 3 sayfalık başlıkta bir kişi gerçekten başından geçenleri ve çözümü söyler işte o tip üye bu üye :cat:

Sana seviyoruz hayko5 her ne kadar orjinal egzozla dolaşsamda olurda ilerde değişirsem egzozu bu yaptığını deneyeceğim.


desibel ölçer isteyen arkadaşlar
eğer polis size standart dışı egzos takmıssın dıyip ceza keserse ne diyeceksiniz ?
sonucta ruhsata işli değil
işli ise iş başka

Daha önce başka bir forumda okuşumtum bir motosiklet sahibine ruhsata işli değil diye işlem yapmaya kalkıyorlar adamın dolaşmadığı devlet kurumu kalmıyor sonuç olarak egzoz "teknik" bir değişiklik olmadığı için egzoza işlenemiyor ve "ruhsata işlenmemiş teknik değişiklik" yüzünden yediği ceza makbuzu iptal oluyor.
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Teknik değişiklikten ne kast ediliyor.
Egsoz değişimi tekniğe girer diye düşünüyorum.
Peki istesek de işleyemiyor muyuz bunu mu anlamalıyız ?
 
Katılım
2 Şub 2015
Mesajlar
259
Evet biraz önce geldim ve ruhsatimi aldim :)

İlk önce ruhsatimi vermeyeceğini söyleyen polis memuruna gittim ve sanayiden aldığım egzosu verdim. Fotoğraflarla karşılaştırdı ve masayı falan yumruklayarak bana o egzozu getirmeden ruhsatını vermem dedi.

Bende o egzozu getirmeyi düşünmüyorum. Ruhsatıma el koyma sebebinizi yazılı sekilde bana bildirin dedim. Bir durdu ve baskomsere gitti, hani fotoda zafer pozu veren :)

Beni çağırdılar, odaya girer girmez başkomiser bey bağırmaya başladı, sokecez tabi isteyecegiz tabi falan. Ben gayet rahat cevrem ve avukatimla konuştum egzozumu alamazsınız, kanunda yok dedim. O surat ifadesini gormeliydiniz. Kanunda falan bilmem cok ses çıkıyor falan gibi desteksiz şeyler söyledi Bende egzozu vermezseniz şikayet edeceğim dedim. Bağırdı çağırdı bir daha takarsan o güvendigin kanunu didik didik inceler 10 katını veririm dedi. Sonra tamam çık dedi ayni memura döndüm onu arayarak ruhsatimi vermesini söyledi ve memurla bahçeye çıktık. Kontağı açıp devir verdirdi :mrgreen: orjinal egzozu taktirdigimdan ses cikmayincada ruhsatı verdi.

Bu ülkede hakkını aramadikca bir sey olmuyor sanırım.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Evet biraz önce geldim ve ruhsatimi aldim :)

İlk önce ruhsatimi vermeyeceğini söyleyen polis memuruna gittim ve sanayiden aldığım egzosu verdim. Fotoğraflarla karşılaştırdı ve masayı falan yumruklayarak bana o egzozu getirmeden ruhsatını vermem dedi.

Bende o egzozu getirmeyi düşünmüyorum. Ruhsatıma el koyma sebebinizi yazılı sekilde bana bildirin dedim. Bir durdu ve baskomsere gitti, hani fotoda zafer pozu veren :)

Beni çağırdılar, odaya girer girmez başkomiser bey bağırmaya başladı, sokecez tabi isteyecegiz tabi falan. Ben gayet rahat cevrem ve avukatimla konuştum egzozumu alamazsınız, kanunda yok dedim. O surat ifadesini gormeliydiniz. Kanunda falan bilmem cok ses çıkıyor falan gibi desteksiz şeyler söyledi Bende egzozu vermezseniz şikayet edeceğim dedim. Bağırdı çağırdı bir daha takarsan o güvendigin kanunu didik didik inceler 10 katını veririm dedi. Sonra tamam çık dedi ayni memura döndüm onu arayarak ruhsatimi vermesini söyledi ve memurla bahçeye çıktık. Kontağı açıp devir verdirdi :mrgreen: orjinal egzozu taktirdigimdan ses cikmayincada ruhsatı verdi.

Bu ülkede hakkını aramadikca bir sey olmuyor sanırım.

Sen yinede şansını fazla zorlama ;)

Kazasız sürüşler.
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
polis memuru arkadaş senin egzozu çok beğenmiş çarpmaya çalışıyor, belli oldu...
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
546
egzoza kesinlikle el koyamazlar bende aynı olaydan dolayı ceza yiyip motorumu bağlatmıştım eski egzozumu alıp götürdüm kimse bişey diyemedi hatta orjinal egzozu geçici olarak alıp orda taktım kendim daha sonra motoru trafiğe çıkardıktan sonra kendi egzozumu geri taktım itiraz edin alın götürün kendi egzozunuzu unutmayın onu vergisini vererek aldınız :pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Sözüm ona canımız malımız bu polislere emanet değilmi. Hırsız hükümetin hırsız polisinden ne bekliyoruzki.. Böyle illegal yollardan insanların malına el koyuyorlar. Sonra kaca okutursa Allah bereket versin..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst