Çok eskiden bisikletlerin arka tekerine bir elektirik üretsin diye takar farı bunla aydınlatırdık.(
http://www.bisikletgezgini.com/wp-content/uploads/2014/01/ayd2.jpg) bunlar fırçalı motorlar dı bunlar devir ile dogrudan alakalıdır fırçalı motorlardır. Sabit bir bobin sarımı ve dış tarfta mıknatıs bulunurdu.Eski teypleri sökmüşsen onların motorlarıda fırçalı motordur..Şuanda kömürlü motorları sadece DC akımlı çok yüksek tork ihtiyacı olan yerlerde kulanılıyor(misalen araba marş motorları,sanayide torklu makinalarda ,matkap hilti gibi aletlerde ) ...Günümüz teknolojisinde ise değişken zamanlı fırçasız motor kulanılıyor yani mıknatısın işini sarım ile kendisi manyetik alan yapıyor....Bu kadar uzun bilginin ardın diyecegim şu yani rolantide 90 watt üretiyorsa 10K devirde 100 watt üretiyor, Yani aracın devri ile alakası yok....
90 watt üretmiyor 100 watt türetiyor Link
http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4
Ön far 24 watt değil 35 watt tüketiyor Link
http://www.tvsturkiye.com/apachek.pdf sayfa 4
Dinamo : Volanlı manyeto, 12V, 100W
Far : Halojen HS12V, 35/35Wx 1
Kardeşim ben bilmediğim konu olursa,tam emin değilsem emin konuşmam ,bu kadar bana atarlı dalga geçer gibi mail yazıyorsun bir kulanım klavuzuna bakmıyorsun ...İnsan bu kadar dalga geçer havalı havalı yazı yazacağına acaba bu vatandaşın dediklerinin doğru olma ihtimali var mı diye çok çok çok basit insanın 30 saniyesini alır bu motorun klanım kılavuzunda teknik bilgi olarak ne yazmış bakmaz mı ,bize böyle öğretilmedi Gerçi seni de piskozunu anlıyorum malesef bizde iş yerinde Z kuşagının sıkıntılarını yaşıyoruz...