Evet hocam arka dişli büyüdüğünde her vites için aynı devirde daha düşük hızlarda gidersiniz. Fakat şöyle bir durum var; arka dişli büyüdüğünde 1. vites içinde her devirde gördüğünüz hız düşecek ve örneğin 1 den 2 ye geçerken 25 km/h da geçiyorsanız son durumda 22 km/h da geçeceksiniz. Ve sonuçta 2. vitese ilk geçtiğinizde devir yine düşük kalacak.
Ama sadece 2. vites için konuşacak olursak; mesela 30 ile giderken 5000rpm gören motor dişli degisimi sonrası 5500rpm civarında görse motor tabiki daha torklu bir aralıkta seyredecek.
Ama ben uzun deneyimlerim sonucu standart ayarların kurcalanmaması gerektigine kesin kanaat getirdim. Bir yerden kazanip diğer tarftan kaybedersiniz çünkü.
Doğru, 1. vitesteki değişimi hesaba katmamışım.


