Süpersport motorla uzun yola çıkılırmı???

Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
125
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öncelikle Herkese SELAMUN ALEYKÜM;
Süpersport motorla şehirler arası uzun yol yapılabilirmi???
Mesela iç anadoludan karadeniz bölgesine...
Daha doğrusu uzun yolda rahatsızlık verirmi ss motorlar,
ve uzun yol için en ideal motorlar hangisidir???
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2015
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çıkılır, ancak sağlam kondisyon gerektirir. Uzun yol için tasarlanmış aletler olmadıkları için(konfor bakımından) oldukça rahatsız bir yolculuk olacaktır. Ayrıca en kötü 250 cc çift silindir bir alet olması uygundur.

Uzun yol için en uygun motorlar, touring, maxi scooter, cruiser ve bir nebze enduro motorlarıdır. Benim tercihim cruiser tipi motorlardan yana olurdu.
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
Çıkan var hocam afrika turu yapanda var ss ile ama zevk alınırmı dersen orası ayrı.Süpersporda hızlı gideceksein bir çok bölgeyi es geçeceksin yolundan vs dolayı o yüzden enduro tournig motorlara yönelmende fayda var çok uzaksa uçak en iyisi.
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
SS motosikletle uzun yola çıkılır. SS motosikletle çok uzun yola da çıkılır. Bu fiziksel kondüsyonunuza, güzergaha, önceki yaşamınızda ne gibi mental ve fiziksel baskılara maruz kaldığınıza bağlıdır. SS motosikletle dünya turu da yapılır. Mantıklı mıdır diye sorarsan, duruma göre değişir. Uzun yol gezileri için Touring/Enduro motosikletler vardır. Doğrudan bu amaçla üretilmiş hatta adı üstünde ben yol motosikletiyim diye bağırırlar. Enduro dedin mi, ben yol dışına da çıkabilirim, hafif arazi koşullarında dahi dağ tepe benimle gezebilirsin der...

Evet SS motosiklet uzun yolda rahatsızlık verir. Havam olsun, viraj severim, uzun yolda kopup gideyim, düzlük gördüm mü son hız denemesi yapıp adrenalini damarlarımda hissedeyim, görmek çok önemli değil gideceğim yere hızlı varsam da yeter dersen SS'le de uzun yol yapılır. 500km'ye kadar koymaz mesela bana gün içerisinde. Touring veya Enduro da binsem günde 500 kilometreden fazla yapmam zaten. Neyse bu kadar lakırdı yeter, sözün özü uzun yol yapacağım, gezelim görelimciyim diyorsan Touring/Enduro tercih edeceksin. Bunlarla birlikte spor ruhundan kopmayayım biraz rahatsızlık hissetsem de olur olur diyorsan Sport Touring de olur!
 
Katılım
15 Şub 2015
Mesajlar
159
Artçı olarak 1 saatte telef oldum, kullanırken de molasız 1 saat anca gittim herhalde ama motorun da bizim de dinlenmemiz gerek tabi. Üstelik bisikletçi ve atlet olarak eğik kalmak benim için iş bile değil yani :)
 
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
125
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çıkılır, ancak sağlam kondisyon gerektirir. Uzun yol için tasarlanmış aletler olmadıkları için(konfor bakımından) oldukça rahatsız bir yolculuk olacaktır. Ayrıca en kötü 250 cc çift silindir bir alet olması uygundur.

Uzun yol için en uygun motorlar, touring, maxi scooter, cruiser ve bir nebze enduro motorlarıdır. Benim tercihim cruiser tipi motorlardan yana olurdu.

Hocam sağlam kondisyon gerekir derken konuyu biraz daha açarsanız sevinirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

Çıkan var hocam afrika turu yapanda var ss ile ama zevk alınırmı dersen orası ayrı.Süpersporda hızlı gideceksein bir çok bölgeyi es geçeceksin yolundan vs dolayı o yüzden enduro tournig motorlara yönelmende fayda var çok uzaksa uçak en iyisi.

Hocam uçak bileti fiyatlarından haberiniz yok galiba.
Tabi konforda şart uzun yolda konfor olmadan bişey olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

SS motosikletle uzun yola çıkılır. SS motosikletle çok uzun yola da çıkılır. Bu fiziksel kondüsyonunuza, güzergaha, önceki yaşamınızda ne gibi mental ve fiziksel baskılara maruz kaldığınıza bağlıdır. SS motosikletle dünya turu da yapılır. Mantıklı mıdır diye sorarsan, duruma göre değişir. Uzun yol gezileri için Touring/Enduro motosikletler vardır. Doğrudan bu amaçla üretilmiş hatta adı üstünde ben yol motosikletiyim diye bağırırlar. Enduro dedin mi, ben yol dışına da çıkabilirim, hafif arazi koşullarında dahi dağ tepe benimle gezebilirsin der...

Evet SS motosiklet uzun yolda rahatsızlık verir. Havam olsun, viraj severim, uzun yolda kopup gideyim, düzlük gördüm mü son hız denemesi yapıp adrenalini damarlarımda hissedeyim, görmek çok önemli değil gideceğim yere hızlı varsam da yeter dersen SS'le de uzun yol yapılır. 500km'ye kadar koymaz mesela bana gün içerisinde. Touring veya Enduro da binsem günde 500 kilometreden fazla yapmam zaten. Neyse bu kadar lakırdı yeter, sözün özü uzun yol yapacağım, gezelim görelimciyim diyorsan Touring/Enduro tercih edeceksin. Bunlarla birlikte spor ruhundan kopmayayım biraz rahatsızlık hissetsem de olur olur diyorsan Sport Touring de olur!

Hocam kısacası her işin bir usülü var uzun yol istiyosan bunun için yapılmış motorlar varken ss niye kullanasın diosun yani
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
69
Gidebilirsiniz fakat zorluklara açık olmalısınız. Ortalama her 100 km de yakıt almanız gerekebilir. Oturuş pozisyonun rahatsızlığından kalça, bel ağrısı olması muhtemel.
 
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
125
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Artçı olarak 1 saatte telef oldum, kullanırken de molasız 1 saat anca gittim herhalde ama motorun da bizim de dinlenmemiz gerek tabi. Üstelik bisikletçi ve atlet olarak eğik kalmak benim için iş bile değil yani :)

Hocam sizde ne cevherler varmış.
Ortama ne kadar sürede yoruyor ss uzun yolda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

Gidebilirsiniz fakat zorluklara açık olmalısınız. Ortalama her 100 km de yakıt almanız gerekebilir. Oturuş pozisyonun rahatsızlığından kalça, bel ağrısı olması muhtemel.

Hocam neden 100 kmde bir yakıt alıyoruz acaba???
Yani depo küçük olduğundanmı yoksa ss çok yaktığındanmı.
Bu arada 600cc ss mi daha çok yakıyor ortalama olarak yoksa 600 cc touring yada enduro mu
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
69
Arkadaşlarla Monaco'ya yaklaşık 7 saatte varmıştık. Yüksek cc motorlarda gittiğimiz için hem Motoru aynı zamanda kalça ve belimizi dinlendirmek için ortalama 100 km de bir durduk. Tabi daha fazla da gidebilirsiniz. Belki yalnız daha sakin sürüp yakıt tasarrufu yapabilirsiniz ama ss lerde tasarruf ne kadar yapılabilir tartışılır.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Hocam tahminen 250-300 cc 100-120 km arası

cbr 250r ile dediğin mesafelerde hatta daha fazla uzun yol yapmışlığım var. en fazla 1 saatte bir mola vermek gerekiyor.
balıkesirden çanakkaleye gitmiştim 220 km civarı.
balıkesirden izmire gittim, 200 km civarı.
balıkesirden yalovaya gittim 230 km civarı.
bi de bunların dönüşleri var tabi :)
 
Katılım
13 Ağu 2015
Mesajlar
125
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cbr 250r ile dediğin mesafelerde hatta daha fazla uzun yol yapmışlığım var. en fazla 1 saatte bir mola vermek gerekiyor.
balıkesirden çanakkaleye gitmiştim 220 km civarı.
balıkesirden izmire gittim, 200 km civarı.
balıkesirden yalovaya gittim 230 km civarı.
bi de bunların dönüşleri var tabi :)

Hocam yolculuğunuz rahat geçtimi peki???
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
299
Motosikleti
BMW R1300GS Instagram:@iboadv
Kawasaki Ninja 300 ile Balıkesir'den İstanbul'a molasız yolculuk yapmıştım. (1 kez yakıt aldım ve yola devam ettim)
Kocaeli üzerinden karadan dolandığım için mesafe 350 KM civarındaydı.
Son 1 saat bileklerde ve totoda ağrılar oldu tabi. :p
 
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
1,017
Kisiye göre degisir.
Esim 600rr ı ilk aldip kullanmaya basladiginda yarim saat,yirmi dakika gibi surelerde durup bilek dinlendirme ihtiyaci hissediyordu ve zorlaniyordu simdi tek molayla 3-4 saat rahat gidiyor. Daha uzun yollarada gidilir.
Ama senin ss dedigin 250cc lik makinalarsa onlar yormaz zaten heryere gidilir en azindan benim ki oyle :D bendede cbr 250 var gayet rahat ,keyifli yol yapilir .
600rrın artciligini bol yaptigimdan cbr250 sürmek bana cok rahatta geliyor olabilir :D
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Hocam öyle desene :) Her türlü motısikleyle rahat rahat gidilir. 250-300 CC hacminde gt250r harici hepsi konforlu dahi sayılabilir.
Bilekler ağrıyorsa eşinizin tutuşu yanlış diyebilirim fakat süre uzudukça yorulan bel ve bacak kasları sonrasında kollara yük bindirme olabiliyor
 
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
1,017
Hocam öyle desene :) Her türlü motısikleyle rahat rahat gidilir. 250-300 CC hacminde gt250r harici hepsi konforlu dahi sayılabilir.
Bilekler ağrıyorsa eşinizin tutuşu yanlış diyebilirim fakat süre uzudukça yorulan bel ve bacak kasları sonrasında kollara yük bindirme olabiliyor

Bana yazdınız sanirim evet fazerdan 600rr a gecince oturuşa adapte olamadı yanlış oturuyordu başlarda oyuzden ikide bir kenara cekerdi ,deponun dibine giriyordu ben arkadan cekip durdum dogru otur ,dogru otur diye diye alıştı.
Ama yinede belli bir yoruculuğu var.Bazen benimde belimde agriyor artcisiyken cok uzun yolda.
Ama konu sahibi arkadas 250-300cc den bahsetmiş sanırım onu anladım.Onlarda ssden sayılmıyor zaten kendiminde 250r ım var paşa gibi oturuyorsun :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst