Lastik patlarsa ne yapmali? Uzun yol tavsiyesi

Katılım
11 May 2015
Mesajlar
14
Merhaba millet,

Iki honda shadow 750 ile uzun yol yapacağız. Yolda lastik patlama ihtimaline karşı ne önerirsiniz? Lastiklerimiz Michelin commander 2. Patlarsa sefil olmayalim :)

Teşekkürler
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
272
Lastik tamir fitili alacaksınız birde çakmaklığa takılan pompa , başka yapacak birşey yok .
 
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
296
olmazz hepsi bir arada olan var :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

Türkiye distribütör alt linkteki firma üründe sol üsteki resim


http://www.temalastik.com/temalastik/otomotiv.asp?alfaCMS=111

ben alışveriş yaptığım bayiden aldım ama daha kullanmak nasip olmadı olmasın da :)
şu an takribi 50 tl civarı olmuştur kurdan dolayı distribütör bir sorun isterseniz fiyat yuksek derlerse ürünü tedarik etme acısından size yardımcı olurum.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
BİRDE İÇİNE silicon benzeri sıvı dolduruyorsun deliği tıkıyor bu daha kolay ve güvenli ben yaptım tavsiye ederim işe yarıyor.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Bende de Commander 2 var. Şambrelli kullanıyorsunuz değil mi, yani telli jant hala? Bu lastiğin bu şekilde yolda giderken patlayıp da direkt janta yapışacak kadar ağır bir yara alması çok zor bir durum. Zaten böyle bir patlamada (allah göstermesin) sizin de kurtarma ihtimaliniz az. Küçük bir delik oluşursa da yolda gitmeye devam ettiğiniz sürece çok fazla zora sokmaz sizi. Aynı lastiği kullanıyorum, uzun yollarda da şehir içinde de hiç başıma gelmedi. Ama bana gelse, benzincilerde şişire şişire devam eder, bir lastikçi bulur ve ona yaptırırım.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bende de Commander 2 var. Şambrelli kullanıyorsunuz değil mi, yani telli jant hala? Bu lastiğin bu şekilde yolda giderken patlayıp da direkt janta yapışacak kadar ağır bir yara alması çok zor bir durum. Zaten böyle bir patlamada (allah göstermesin) sizin de kurtarma ihtimaliniz az. Küçük bir delik oluşursa da yolda gitmeye devam ettiğiniz sürece çok fazla zora sokmaz sizi. Aynı lastiği kullanıyorum, uzun yollarda da şehir içinde de hiç başıma gelmedi. Ama bana gelse, benzincilerde şişire şişire devam eder, bir lastikçi bulur ve ona yaptırırım.
Davul gibi şişirsen patlak lastiği anca 5 dakika gider. Hem lastik bi kere janta kadar vurunca iç lastik sibop kesiyo ondan sonra hava basmak da fayda etmez. Lastik fazla inmeden patlağı fark edip hemen durup şişirmek gerek.
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
695
Davul gibi şişirsen patlak lastiği anca 5 dakika gider. Hem lastik bi kere janta kadar vurunca iç lastik sibop kesiyo ondan sonra hava basmak da fayda etmez. Lastik fazla inmeden patlağı fark edip hemen durup şişirmek gerek.

Doğru söylüyorsun fazla inmeden patlağı fark edip şişirmek lazım, yoksa sibop kesiyor şambreli olduğu gibi değiştirmek gerekiyor. 2006 yılında eski motorumda (mz 125 sx) bir defa durduğu yerde lastiğim patladı (artık biri çivi mi soktu ne oldu) Neyse, ben gelip baktığımda çoktan aşağı inmişti. Motoru iterek lastikçiye götürdüm. Yaptığı tamir işine baktım, benim yapacağım halt değil. Hele uzun yola tatile çıkmışım, o sıcakta yollarda sere serpe hayatta uğraşmam. Azar azar şişire şişire lastikçi bulmaya bakarım, o da olmazsa çekici çağırırım. Herkesin bir stili var neticede :)
 
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
423
Motosikleti
Cruiser
Ben lastik tamir spreyi kullanıyorum.. Şimdiye kadar iki üç sefer başıma bu tip olaylar geldi.. Spreyi kullanarak şişirebildiğim kadar şişiriyorum ve yolumun üzerinde akaryakıt istasyonu varsa oradan takviye hava basıyorum ve nerede lastikçi olduğunu soruyorum :) Kazasız ve keyifli sürüşler..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst