Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaşlar ben michelin pilot Street lastik aldım ama nerde taktırıcağımı bilmiyorum normal motosiklet ustası takar mı yoksa lastikçiye götürmem gerekirmi balans ayarı vesaire işleri falanda vardır heralde eğer motosiklet ustası takıyosa takarken bilmem gereken bişi var mı şimdiden saolun (öncedende yazmıştım ama belliki farketmediniz yardımcı olursanız sevinirim :) )
İki tane levye ile lastiği söküp takabilirsin. Lastiğin ilk yanağını janttan sökerken veya takarken son yanağı janta geçirirken, lastiğin diğer yanağının jantın ortasındaki çukurda durmasına dikkat et, yoksa jantı çok kastırırsın eğilir. Bide levyeyi dayadığın yere dikkat et, yavaş hareketlerle çalış jantı çizme. Lastiği makine ile sökmediğin takdirde levye jantı biraz çizer ama dikkatli olursan az çizilir. Lastik sökme takma makinesi türkiyede sayılı yerde var malesef. Ustaya götürsen de levye ile değiştirecek. Balans ayarına gerek yok, jant hafif ve motor çok fazla hızlı gitmiyo zaten.
 
Katılım
9 Eki 2013
Mesajlar
18
İki tane levye ile lastiği söküp takabilirsin. Lastiğin ilk yanağını janttan sökerken veya takarken son yanağı janta geçirirken, lastiğin diğer yanağının jantın ortasındaki çukurda durmasına dikkat et, yoksa jantı çok kastırırsın eğilir. Bide levyeyi dayadığın yere dikkat et, yavaş hareketlerle çalış jantı çizme. Lastiği makine ile sökmediğin takdirde levye jantı biraz çizer ama dikkatli olursan az çizilir. Lastik sökme takma makinesi türkiyede sayılı yerde var malesef. Ustaya götürsen de levye ile değiştirecek. Balans ayarına gerek yok, jant hafif ve motor çok fazla hızlı gitmiyo zaten.

balans ayarına gerek olmaması sevindirdi beni çünkü Kuşadasında motor lastiği takan,balans ayarı yapan bi lastikçi bulmak cidden çok zor hatta imkansız kendi ustama götürücektim ama balans ayarı diyince tereddüte düşmüştüm içimi rahatlattınız saolun
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Arkadaslar bisey sorucam bu 1ci vitesteyken motor bayirda veya duzde motor calismaz haldeyken hafiften motoru ittirince hafif kayma kacirma gibi yapiyor tik tik diye ses az biseyde olsa gidiyor zorlayinca normalmi ittirince gitmesi sizdese varmi
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaslar bisey sorucam bu 1ci vitesteyken motor bayirda veya duzde motor calismaz haldeyken hafiften motoru ittirince hafif kayma kacirma gibi yapiyor tik tik diye ses az biseyde olsa gidiyor zorlayinca normalmi ittirince gitmesi sizdese varmi
Normaldir, viteste motoru kitleyen bişey yok. Motoru vurdurmakla aynı mantık, motoru ittirdikçe veya yokuş aşağı bırakıp zorladıkça şanzıman ve krank döner motor yürür.
 
Katılım
3 Eyl 2014
Mesajlar
571
Merhaba arkadaşlar motorumu sattığım için elimde kalan parçaları ihtiyacı olan bir arkadaşıma hediye etmek istiyorum sol ayna orjinal vidası ile beraber ve komple furş takımı mevcut ihtiyacı olan burdan yazarsa kargo ücretini ödemek koşuluyla ücretsiz gönderebilirim.


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

Merhaba arkadaşlar motorumu sattığım için elimde kalan parçaları ihtiyacı olan bir arkadaşıma hediye etmek istiyorum sol ayna orjinal vidası ile beraber ve komple furş takımı mevcut ihtiyacı olan burdan yazarsa kargo ücretini ödemek koşuluyla ücretsiz gönderebilirim.
[url]http://i.hizliresim.com/d2lAdQ.jpg[/url]
Birde sağ devir göstergesi geçen sene kaza yapınca hız göstergesi bozulmuştu ama devir göstergesi sağlam orjinali.
İhtiyacı olan yazabilir.
 
Katılım
18 Nis 2015
Mesajlar
16
Motorla tek teker yapmak icin dislilerle nasil oynama yapmam lazim? Orjinal arka ve on disli kac ? Yardimci olanlara tesekkur ederim. (Ozellikle tek tekerci arkadaslardan bilgi istiyorum)
 
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
129
herkese merhabalar motorum 469 km ye geldi dün yaklaşık 120 km yaptım belgradın oraya kadar gidip dönüş yaptım eve geldiğimde gidonun sağ kısmını birleştiren taraf gevşemiş geçen sefer sol gevşemişti bugun tornavidayla felan sıkmaya çalıştım ama alet edevat almam gerekicek normalde koltuğun altında olurmuş açtım baktım yoktu acaba 500 bakımında servisten alabilirmiyim yada aldığım bayiye gidip sormam mı gerek en son çare gidip satın alıcam ne almam gerek alyan takımı sadece bunun için yeterli olurmu şimdiden teşekkürler
 
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
129
Herkese merhabalr dün 500 bakımını yaptırdım sadece yağ değiştirdiler ve bi kaç gevşeyen vidayı sıktılar haftaya cumartesi büyük ihtimalle bir msx ve benim driftle kırklareline doğru gidicez bu yol öncesi yapmamı tavsiye ettiğiniz birşey varmıdır?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Okay alet çantası çıkmıyor driftten, uzun yol dönüşünde ön dısk civatalarını kontrol et, yani genel bir vida ve somun kontrolü yapmam yeterli olur. Sele altında değilde yan yapak kısmı altında üçgen kapak var alet alırsan o kısma koyabilirsin, 515. Sayfaya bakarsan bir çok bilgiye ulaşacaksın.
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
80
Selamlar Herkese

benim bir sorunum var motor sıcakken yada soğukken fark etmez zor çalısıyor 4300 km de aklıma buji geliyo ama siz ne dersiniz
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
Arkaşlar motorunu sattım tüm drift ailesine teşekkür ederim yardımlarından ve bilgi paylaşımlarından dolayı.

Motora genel bi yorum yaparsam kullandığım sure zarfında bana sorunlar çıkardığı için ben pek memnun kalmadim açıkçası birde kötü ustalara para kaptirince lanet ettim.3 yılda 8 bin km yaptım ne kadar az değil mi?Yalnız sunuda soyliyim fiyatına gore en iyilerden biri ben sorun yaşadığım için sogudum yalnız.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
merhaba ne gibi sorunlar çıkardı sorması ayıp 2 yıllık driftim 47 bin km de bi hafta önce iatanbula gittim dün 2 gün öncede döndüm bi sorun gene olmadı


bu arada bu gün arora 100 aslan ıaınınca bir daha çalışmıyordu ayak marşıyla en az 10 kez denemek gerekiyordu ve hiç bi şekilde rolantide durmuyordu hava filtresi kirliydi temizledim karburatör memelerine baktıö bujiyi değiştim ateşleme iyi en sın subap ayarına giriştim subaplar sıkı çıktı gram ounama bile yok sanırım subaplar açık kalıyor motorun içinde karışım rahat yanamıyordu subap ayatını yaptıktan sonra gaz vermeden çok rahat çalıiır hale geldi sahibi Allah razı olsun dedi :)) bu arada 4400 km deydi
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
452
merhaba ne gibi sorunlar çıkardı sorması ayıp 2 yıllık driftim 47 bin km de bi hafta önce iatanbula gittim dün 2 gün öncede döndüm bi sorun gene olmadı

İlk aldığımda (300 km de ikinci el) adamlar jikleyi yarı açık konumda bırakmışlar bende tam konumunu bilimiyorum kitapçığıda yoktu, 1000 km kadar sakin kulandığım için çok fark etmedim ama ara ara zorlayınca ulan bu motorda bi terslik var diyorum 90 km/h dan sonra motor boğuluyordu.2013 ylında bu sorunu foruma taşımıştım hatta http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/82147-mondial-125-mh-drift-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-408.html#post3120174

Servise soruyorum rodajda zorlamışsın diyor karbüratör diyor o diyor bu diyor sonuç üretmiyor jikleye bak be adam hönk 3000km böyle geçti bende kabullenmeye başlamıştım açıkcası daha sonra servis değiştirdim beterim beteri varmış adamlara sorunları söylüyorum adam tamam deyip yağını değiştiriyor veriyor, be adam yağını bende değiştiriyorum.Bu serviste pek dayanamadan değiştirdim neyse yetkili servislere devam ediyim dedim bu nasıl olduysa jikleyi fark etmiş bunun konumu bu dedi 3000 km sonra gelen mutluluktu benim için.Dedim bu işin ehli galiba bırakayım.

Kışın çalıştığım için genelde binemiyordum yaz başında genel bakıma servise götürüyordum. arka dişlide bi boşluk vardı kalkarken böyle sarsıntılı kaldırıyordu ama kimin umrunda servis ver para ver para yağ sık onu sık bu sık meğer iç takozlar değişecek ama usta bunun yerine yağ sıkıyodu.Subap ayarları evlere şenlik sentil çakısından heberi olmayan ustalar vardı.Bi ayar yapıyodu bak motor rahatladı diyodu biraz geçmeden yine bozuluyodu.

2015 yazında artık yeter dedim motordan bi keyif alamıyordum son bir kez işin ehli bir usta aramaya karar verdim bulduk neyse helali var adam iyi yaptı ucuza yaptı arka takozların değişeceğini 2 yıl sonra bu ustadan öğrendim değiştirdi mis gibi oldu sentil çakısıyla sübap ayarı yaptı motor kendine geldi onu değiştirdi bunu değiştidi motor bi kendine geldi yalnız her güzelin kusuru misali buda yağı 15-50 koydu inatla ben halbuki bu yağı kullandım daha önceleri bir kere ağır gelmişti dedim koyma yok ben bundan başka yağ koymam vs neyse yağı kendimde değiştirim dedim tamam koy ne koyuyosan.Ama hakkaten motor bişeye benzedi yani gidşi kalkışı vs. usta dedi bu motorda vuruntu sesi var motorun değişmesi lazım ya yağsız kalmış ya zorlamışsın artık yeter tek kuruş masraf etmiyorum.2 yıllık maceram böyle driftle, farı patladı, titreşimi arttı, kasarak kalktı ama sağolsun yolda bırakmadı.Bu güne kadar ustalara 1000 lira vermişimdir ama mal ortadaydı ben ucuza sattım kurtuldum.

İnanıyorum ki daha bilinçli bir ustam olsaydı bunlar olmazdı ve memnun kalırdım.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Usta isi gercekten sıkıntı dogru diyosun cogu usta anlamiyor yag degistirip gonderiyolar solesende bakmiyolar butun hersey ustada bitiyo ustada bilmeyince bunaliyo insan sorununa cozum bulamiyo verilen paralar huzur bozuyo haklisin
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Geçmiş olsun Benim ustam sorunu söyle çözümü yapsın dediklerimi yaptığında dahil git gez başka sorunu varmı hatırlamaya çalış diyor bu arada 3000 km lik motorda subap ayarı da ne ben 7000 de yaptırdım ilk ayarı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst