Yamaha Yamaha MT-09 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Arkadaşlar bugün Yalova dönüşü 2 tane MT09 bir tane Ducati Diavel ile beraber geldik. Mt09 sahipleri burada mı acaba? Birinden yandan carbon akrapoviç egzoz ve siyah renk kırmızı çizgili shoei kask vardı? 2 mt sahibi'de full tulum giymişti. Birisinde Artçı vardı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------

Herkese hayırlı haftalar. Sizlere bir şey sormak istiyorum. 09 kullanan arkadaşlar uzun yola çıktığınızda max kaç km hız ile seyehat edip rüzgar yormadan gidebiliyorsunuz? Birde top speed önemli değil ama dip gaz yaptığınızda ya da 200 km hızla ne kadar süre gidebiliyorsunuz? Rüzgar aptal ediyor, lanet olsun diyip bırakıyor musunuz? Yoksa cam vb bir şekilde bir çözüm bulabilen var mı?

Yorumlarınız önemli benim için. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
249
Cam olmasına rağmen 190 dan sonra eziyet. Sürekli uzun yol yapan adam kesinlikle Vstrom filan almalı, 09dan önce 07 im vardı. Hele o uzun yolda kesinlikle bulasilmamasi gereken motor. İşin özü mt serisi tracer harici şehiriçi action motoru. Hadi diyelim 100 km ye kadar gezilerde kullanılır.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
415
Ben mt09a cam taktirdim camlari cok kucuk ancak rüzgardan biraz olsun kurtulmak icin cok fazla yatman gerekiyor, buda ben gibi 1.90 boyunda olanlar icin daha buyuk eziyet oluyor iki büklüm oluyorsunuz, zaten mt09 selenin sertligi ve grenajsiz olusu sebebiyle uzun yol yapmaya ve uzun süreli gaz acmaya pek musait degil uzun süre gaz acip mola verdigimde tokat yemis gibi 5 dk kendime gelemiyorum, zaten yamaha bunu duşunmus 224 kmh a limitör koymus :)
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
16
Sahi o limitör konusunda bir sorum olacak. Bizim bi arkadaşta 2015 mayıs çıkışlı turuncu mt09 var ve göya anlattığına göre 258km/h son hız yapabiliyor. ben 9.000 devri geçemiyorum ve o devirde hız 225. nasıl oluyor da bu adam 10.500 devri görebiliyor ve 258 yapıyor. Yalan söylediğini düşünmüyorum. Motoru da orjinal. hiç kurcalatmadı. Siz bi anlam verebiliyor musunuz.

Eğer limitorü iptal etme gibi bi operasyon varsa ben iptal etmek isterdim...
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Zaten motorda hayvan gibi güç var. 5. viteste 225/227 gibi bir hız yapan motorun, 6. viteste de aynı hızı yapması saçma bence. İmkan ve bir çözümü varsa bence limitör iptali yapmak mantıklı. 09 almak nasip olursa cam olarak bir racing motor camı alıp uydurma yapacağım ya da ona benzer bir cam yaptıracağım. Racing camı genelde double tasarıma sahip olduğundan belki daha iyi bir sonuç alabilirim düşüncesi var ama bakalım kısmet.
 
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
325
1250 km lerdeyim son zamanlarda sıcklardan dolayı fazla binemedim.

Bu güne kadar hissettiğim artılar ve eksiler

Artı yönleri
1-fiyat olarak (ABS siz olan için)
2-3 modlu oluşu (B.-standart-A mod)
3- yakıt ekonomisi (elinize hakim oluncak geröekten az yakıyor(oratala şehir içi 23-28 krş arası) şehir dışı 20-23 krş arası
4-performans inanılmaz her devirde hissediliyor.
5-ergonomi yapısı itibari ile şhir içi ve dışı çök zevkli.
6-malzeme kalitesi
7-Servisin olması ve hemen çözüm bulmaları yönğnde ilgi ve çabaları(En azından ADANA Birberoğlunda böyle)
8-üzerinde gelen lastikler gerçekten güzel ben sevdim.
9-ağırlık olarak racing motor gibi hafif olası park yaparken,depoya garaja girip çıkmadaki kolaylığı
10- Üzerine otorduğunuzda ki güven hissi.Ben Mt07 de oturmuştum ama aynı güveni hissetmedim,aynı şekilde CB650F de hissettim.Ama sürmedim sadece üzerine oturarak hissettiklerim.

Gelelim eksi yönlerine;kendi motorumuz diye torpil geçmek yok neyse o.Ama sadece benim hissettiklerim bunlar biline...

1- Gidon genişliği ben hala alışamadım racingden sonra biraz daha kıs olsa sanki daha mı iyi olurdu bilemedim.
2- koltuk kısa sürüşlerde sorun değil ama uzun sürüşlerde biraz sert.
3-yolcu koltuğu biraz kısa eğer kilolu iseniz ve artçınızda kilolu ise biraz sorun olabilir.Ama interbetten gördüğüm comfort koltuklar gerçekten iiyi göürünüyor.
4- ön cam 150-160 km kadar sıkıntı yok ama uzun süreli değil tabi ama yinede bir öncam olursa uzun yolculuklarda sorun olmaz.Bende araştırıyorum ama motoro yakışan ve uygun olan bir iki model gördüm(MRA ve Puig in touring modeli var MT09 için olan)
5-850 cc olması vergisi 295,5tl yıllık 591 tl biraz öderken oha dedim.Arabamla aynı.
6- üzerinde gelen haliyle amatisör ayarları inanılmaz güzel aynen tıssss tısss.. ama hız yaptığınızda bu korkuya dönşüyor.
Ben biraz ön ve arkayı sertleştirmeyi düşünüyorum.


Kısacası motordan genel olarak kullanım açısından çok memnunum.Diyorum satsam bu güçte ve bu ağırlıkta başka motor ne alabilirim diye düşünüyorum ozaman diyorimki yok bu motor bana yeter.

Otobanda artçı kardeşimle birlikte ben 76kg kardeşim de 65 kg ve akrada da 35 lik kappa çanta vardı.Bir hız denemesi yaptım yollar çok kalabalıktı 212km gördüm kısa süreli.Çünki üzerimde mont yoktu normal gezintiye çıkmıştık o yüzden fazla riske girmek istemedim.

Not: Bunlar tamamen benim hissettiklerimdir.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
160
en sonunda bende kavuştum mt-09 a :cherry:

3JBbzH.jpg


- Ön cam düşünmüyordum ama bu motora cidden şart. XJ6 ya kıyasla çok fazla rüzgar yedim.
- Ayrıca gidon amartisörü alan var mı? Kafa sallamaya çok müsait duruyor makina.
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
en sonunda bende kavuştum mt-09 a :cherry:

http://imagizer.imageshack.us/a/img538/2339/3JBbzH.jpg

- Ön cam düşünmüyordum ama bu motora cidden şart. XJ6 ya kıyasla çok fazla rüzgar yedim.
- Ayrıca gidon amartisörü alan var mı? Kafa sallamaya çok müsait duruyor makina.

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız güle güle kullanmak nasip etsin.

Gidon amortisöründen önce arka amortisörü sertleştirmenizi tavsiye edebilirim. Belki komfordan biraz ödün verebilirsiniz ama motorun viraj performansı ve arka amortisörü sertleştirince ön lastiğin daha fazla yere basacağı için belki kafa sallama olayını azaltabilirim. Ben genelde her motorumu en sert ya da bir alt kademe de kullanırım. Viraj'da o biçim zevk alıyorum, bir kafa sallama olayı da yaşamadım. Şuanda mt07 kullanıyorum. Komfordan biraz ödün verebilirim ufak tefek yerlerde totoyu seleden kaldırabilirim derseniz gidon amortisörü almadan önce deneyebileceğiniz bir yöntem bence.
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
en sonunda bende kavuştum mt-09 a :cherry:

http://imagizer.imageshack.us/a/img538/2339/3JBbzH.jpg

- Ön cam düşünmüyordum ama bu motora cidden şart. XJ6 ya kıyasla çok fazla rüzgar yedim.
- Ayrıca gidon amartisörü alan var mı? Kafa sallamaya çok müsait duruyor makina.

Hayırlı olsun E_turkz. Kafa sallama olayı ile ilgili benim görüşüm depoyu gerçekten dizlerinizle sıkar ve gidonu asılmadan gaz açarsanız öyle bir durum yaşanmıyor. Tabiki bu gidon amortisörüne gerek yok demek değil. Herhangi bir yol bozukluğunda vs bu durum her motorda olduğu gibi yaşanabilme ihtimali olduğundan dolayı tabiki çok faydalı bir ekipman.
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
50 km pist gazlaması sonrasında elde edilen yakıt ortalamasıdır. :cat:

 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
160
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Allah kazasız belasız güle güle kullanmak nasip etsin.

Gidon amortisöründen önce arka amortisörü sertleştirmenizi tavsiye edebilirim. Belki komfordan biraz ödün verebilirsiniz ama motorun viraj performansı ve arka amortisörü sertleştirince ön lastiğin daha fazla yere basacağı için belki kafa sallama olayını azaltabilirim. Ben genelde her motorumu en sert ya da bir alt kademe de kullanırım. Viraj'da o biçim zevk alıyorum, bir kafa sallama olayı da yaşamadım. Şuanda mt07 kullanıyorum. Komfordan biraz ödün verebilirim ufak tefek yerlerde totoyu seleden kaldırabilirim derseniz gidon amortisörü almadan önce deneyebileceğiniz bir yöntem bence.

Hayırlı olsun E_turkz. Kafa sallama olayı ile ilgili benim görüşüm depoyu gerçekten dizlerinizle sıkar ve gidonu asılmadan gaz açarsanız öyle bir durum yaşanmıyor. Tabiki bu gidon amortisörüne gerek yok demek değil. Herhangi bir yol bozukluğunda vs bu durum her motorda olduğu gibi yaşanabilme ihtimali olduğundan dolayı tabiki çok faydalı bir ekipman.

Teşekkür ederim.

- Şu an zaten rodajda hala makina, basamadığımdan dolayı sıkıntı yok.
- 130 gibi gidona vurduğumda ciddi bi kafa sallama oluyor. Burdan yola çıkarak yüksek süratlerde, eğimli yollarda vs. tank slapper a girme ihtimali daha yüksek gibi geldi diğer motorlara göre. Bilmiyorum belkide abartıyorumdur :)

- Arkayı sertleştirmek yardımcı olabilir. Bunu bi deneyeyim, zaten çok yumuşak gelmişti.
- Kollar kırık ve gevşek zaten de , stom grip olmayınca bacaklar sıyırıyor ister istemez :). Bide stom grip ekliyim listeye..



50 km pist gazlaması sonrasında elde edilen yakıt ortalamasıdır. :cat:

[url]http://i.hizliresim.com/kgMvQD.jpg[/url]

Çok başarılı bir çalışma olmuş :queen: :queen: :thumleft:
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
249
mt09 bu fiyatlara alınacak en iyi motorların başında gelir, bir kere motoru çok verimli, her devirde güç var , 5. viteste en ufak silkelenme olmadan 30 km den 200 km. ye çıkabilen bir motor. Yakıt tüketimi de böylesine güçlü bir motor için çok az, uzun yolda 4 litre ile sürüyordum.

Bence en büyük eksisi vergisi..

almışken yalnız abs li alınmalı.
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
Konu 2. sayfalara düşmeden paylaşım yapalım bari :) 10 bin km'yi bitirdik hala A modu heyecan verici:)
popnmr.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88

Akira dostum egzoz akrapovic, sadece tüp olarak bir arkadaşımdan 850 Liraya satım aldım. Ara boru yaptırarak bağlattım. Ara boru 350 Liraya mal oldu salyangoz şeklinde ve krom olduğu için biraz maliyetli oldu. Gayet memnunum :)
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
3
Orjinal Akrapoviç db killer kısmını satmak isteyen varsa lütfen bana özel mesaj yollasın. Benimkini kaybettim ve mahallede şikayet çoğaldı
 
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
635
Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. ilk gün sırf sağnak yagısta 200 km motor sürerek ilk izlenimimi yaşadım :(



Resimler bunlar yorumlarınızı bekliyorum







 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
Cekokk hayırlı olsun güle güle kullan
ve de herkese iyi bayramlar :)
 
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
3
merhaba arkdaslar bende aranıza yenı katılıcam ıns salı gunu MT9 umu almaya gıdıyorum. benim bir sorum olucak. elimde kappa k35 canta var ama motorda baglantı demırı yok . bir tane h&p buldm ama olr mu bılmıyorum . yardımcı olursanız sevnırım sımdıden tesekkrler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst