TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
8
Dün Apache'nin servisine gittim. Dedim abi motor böyle böyle kafa sallıyor dedim. Motora bindi bir tur attı geldi. Bu ne ya nasıl bişey bu diyo. Ön lastik aksamında orasını sıktı burasını sıktı, ama bilinçsizce. her müdahaleden sonra motora bindi ama sorun devam ediyor. Sonucu lastiğe bağladı. Lastiğe yakından baktığımızda lastik uzuyor. Nasıl anlatsam çamurlukda sabit bir cisimi sabit tutup lastiği çevirdiğinizde cisime lastik bir değiyor bir değmiyor. Bunu görünce lastikleri değiştir düzelir dedi. Bu problem kesinlikle normal kullanımı mı etkilemiyor. Hız 65 civarlarında gidondan ellerimi bıraktığımda, hız 45 civarlarına düşene kadar kafa sallıyor, sonra kesiliyor. Dün birde şunu farkettim dizlerimle depoyu sıkıştırdığımda gidonun sallanması yok denecek kadar azalıyor, ama tam kesmiyor. Birde usta daha motorun 5000de 10000e gelsin öyle değiştirrsin lastiklerini dedi. Ama benim kafama takıldı. Virajlarda falan beni bu sorun düşürür mü. Lastikleri değiştirmelimiyim. Apachenin lastik ebatları ile ilgili birde sıkıntı var. sadece IRC markada ebatlar tutuyor. Diğerlerinde illaki oynama yapmak gerekiyor. Yani 110/80 17 olan ölçüler 100/80 17 ya da 110/70 17 gibi değişmesi gerekiyor. Ne yapmalıyım.
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Sifir mi aldin motoru? Bende de vardi kafa sallama 2014 sifir aldim ben. Kendisi duzelip kayboldu simdi. Daha 900 km'de. Lastik icin de ebatlarla oynamak istemiyorsan Metzeller var. Coguu kisi Metzeller kullaniyor. Ben haftaya Pirelli MT75 taktirmayi dusunuyorum. Ebatlar orjinal bir tek on lastik capi 1 cm dusucek. Pek bi fark yapmiyormus.
 
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
8
Sifir mi aldin motoru? Bende de vardi kafa sallama 2014 sifir aldim ben. Kendisi duzelip kayboldu simdi. Daha 900 km'de. Lastik icin de ebatlarla oynamak istemiyorsan Metzeller var. Coguu kisi Metzeller kullaniyor. Ben haftaya Pirelli MT75 taktirmayi dusunuyorum. Ebatlar orjinal bir tek on lastik capi 1 cm dusucek. Pek bi fark yapmiyormus.

Evet dostum sıfır aldım. Aklıma şu geliyor, arka lastik zincir kısmında lastik hava ölçüleri yazıyor. Parantez içinde yazan rakamlara göre lastiklere hava bastım ve sürekli o şekilde kullandım. Ön için 25 Arka için 28 yazıyor. Ama motorcu bana ön için 30 arka için 38-40 olması gerekir dedi. Ben tüm rodaj döneminde düşük havayla gezdiğim için acaba lastikler ondan mı bozuldu bilmiyorum. Bozuk mu onuda bilmiyorum. :D

Metzeller için bu ebatları bulamadım. Bildiğin kod vs varsa söylermisin araştırayım.


Arka için Pirelli MT75 110/80-17 57P - 361TL
Ön için Pirelli MT75 90/80-17 46P - 262TL

Yük endekslerine bakılırsa, arka tutuyor ama ön değişiyor 49P olması lazım. Bu sorun teşkil eder bence. Ve bana pahalı geldi toplamda 625 TL ye geliyor. IRC marka takımı ön/arka 200 TL. IRC için olumlu/olumsuz çok yorum var. Bilemiyorum.
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Oda olabilir dostum benim de ilk aklima lastik hava basinclari gelmisti arkadasa baktirdim sorun yok dedi degerler duzgun cikti. Ondan sonra duzeldi. Sanirim arka teker biraz dusuk cikmisti ona hava basti ondan olabilir. Benim de daha ilk motorum 40 gun oldu olmadi diger arkadaslar daha iyi cevaplar.

Lastik evet biraz pahali. Yuk endeksi sanirim 10 kg gibi bisey oynuyor pek sorun olacagini sanmiyorum. Metzeller M22 serisine bakabilirsin.
 
Katılım
5 Şub 2014
Mesajlar
122
S.a arkadaşım gidonda boşluk olabilir yada diskte sıcakken suya girdiysen hafif bir atıklık olabilir. Ben michelin pilot street taktım çn 80/90/17 arka 90/90/18 daha takar takmaz fark muhteşem tavsiye ediyorum.
 
Katılım
4 Tem 2015
Mesajlar
2
izmir - bergama civarında bu resimdeki yassı demirden olan topcase demirinden bulabileceğim bir yer varmıdır, 2013 model için ? yoksa bugün yuvarlak boru demirden olandan alacağım bergamaya gidip ama gözüme çok hoş ve kullanışlı gelmiyor bunun gibi.
big_2076131579wy.jpg
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
izmir - bergama civarında bu resimdeki yassı demirden olan topcase demirinden bulabileceğim bir yer varmıdır, 2013 model için ? yoksa bugün yuvarlak boru demirden olandan alacağım bergamaya gidip ama gözüme çok hoş ve kullanışlı gelmiyor bunun gibi.
http://image5.sahibinden.com/photos/61/31/57/big_2076131579wy.jpg

Ben de Ankara da bulamadım, bulduğum yerler de 100-150 lira fiyat çekti. Durum böyle olunca internetten sipariş verdim, kargo masrafı havale falan yaklaşık 80 liraya geldi. İnternette bi çok yerde var, benim aldığım yer motoay dı galiba..
 
Katılım
4 Tem 2015
Mesajlar
2
Motoaydaki resimlerine göre boru demirden olan , ondan buldum bu civarda ama yassı demir arıyorum. olmazsa bir telefon açayım motoay a
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
62
yağı değiştirdim 1500 km de 500ml yağ eksiltmış içimdeki yağ castroldu simdi shell 15w 50 koydum. Yağ eksiltmesi markadan da kaynaklanır mi sizce
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
yağı değiştirdim 1500 km de 500ml yağ eksiltmış içimdeki yağ castroldu simdi shell 15w 50 koydum. Yağ eksiltmesi markadan da kaynaklanır mi sizce

yarısı mı gitmiş yağın :S castrol de olsa yarısı gitmez .. ya motorun canını alıyosun yada yakıyor .. acilen bi baktır sen o motora hocam.. o kadar zorlarım 2bın km de 100ml bile eksiltmez..
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
62
çokta zorlamıyorum arabayı da devirli kullanırdım motoru da öyle kullanıyorum. kırmızıya pek sokmuyorum sadece arada bir serinken sıkıştırıyorum
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
çokta zorlamıyorum arabayı da devirli kullanırdım motoru da öyle kullanıyorum. kırmızıya pek sokmuyorum sadece arada bir serinken sıkıştırıyorum

Hocam o zmn bi bak sağına soluna sızıntı fln varmı.. baktın olmuyor yağ yakıp yakmadığını kontrol et.. hava filtrene bak yağ varmı yokmu..
ve her bindiğinde yağını düz bi zemınde kontrol et öyle bin.. şimdilik basit görünsede yatak sarınca çok büyük sorun açar başna.
 
Katılım
5 Şub 2014
Mesajlar
122
s.a arkadaşlar hiç mola vermeden kaç km yol kat edilir apache en uzun mesafe nedir molasız
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Bizim gostergeler de yagin azaldigini gosteren bir gosterge var mi? Tek yolu yag olcme cubugunu cikartip nerede olduguna bakmakmidir yontem?
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
s.a arkadaşlar hiç mola vermeden kaç km yol kat edilir apache en uzun mesafe nedir molasız

Yanlış anlama kardeş ama , onu deneyecek kadar dayanaklı totoya sahip kimse görmedim henüz :queen: Ya da apache ye illallah ettirecek kadar hiç durmadan giden kimse görmedim :queen:

Ha şu var 1 günde 650 km artçılı ve topcase dolu vaziyette yol gittim motosiklet tık demedi maşallah :bounce:
 
Katılım
5 Şub 2014
Mesajlar
122
Yanlış anlama kardeş ama , onu deneyecek kadar dayanaklı totoya sahip kimse görmedim henüz :queen: Ya da apache ye illallah ettirecek kadar hiç durmadan giden kimse görmedim :queen:

Ha şu var 1 günde 650 km artçılı ve topcase dolu vaziyette yol gittim motosiklet tık demedi maşallah :bounce:

Bende uzun yol gidicem hani ne sıklıkla mola vermeli o yuzden soruyorum
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
arkadaşlar motorum izmirden satılık acil. motor almam gerekiyor arkadaş beni bekliyor.

link : http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-yeni-motor-alcagimdan-acil-satilik-kazasiz-yeni-kasa-219781079/detay/

motorumun herşeyine kefilim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst