Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
49
Merhabalar arkadaşlar foruma yeni katıldım.Motor merakı sardı beni ve scooter tarzı bi motor almak istiyorum.Bu ilk motorum olacak eğer alırsam.Sizce salcano nasıldır ? İlk motoru olan bir kişiyi yorarmı yoksa rahatmıdır ? Ben 1.73 boyunda 62 kilodayım. Benim için uygunmudur bu motor ? Aklınıza ne gelirse bu motor hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
76
Merhabalar arkadaşlar foruma yeni katıldım.Motor merakı sardı beni ve scooter tarzı bi motor almak istiyorum.Bu ilk motorum olacak eğer alırsam.Sizce salcano nasıldır ? İlk motoru olan bir kişiyi yorarmı yoksa rahatmıdır ? Ben 1.73 boyunda 62 kilodayım. Benim için uygunmudur bu motor ? Aklınıza ne gelirse bu motor hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.

İlk önce scooter tavsiye ederim. Al önce 5000 km rahat rahat dolaş trakfikte motorsikletin yerimi ögren ben öyle yaktım 4000 5000 km scooter gezdim sonra salcano aldım. boyum 175 kilom 63 hiç sıkıntı yok çok rahat şekilde biniyorum. şuan 200kmdeyim. Memnunum.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Bugün arka teker ve dişli rulmanlarını 3. Kez değiştirttim.
Birde baktım yolda giderken kıt kıt hafif bir ses geliyor arkadan. Hemen boşta arka tekeri döndürdüm ses var. Zinciri söktüm, gene ses var. Dedim kesin gene rulman bozuldu.
Artık Motorcuların taktığı rulmanların 5 para etmediğini düşündüğümden rulmanları önce motorcuda söktürdüm. Sanayi ye gidip fag marka olanlarını aldım. Motorcuda değiştirttim.
Bir rulman arka dişlide var, iki tanede göbekte. 40tl tuttu rulmanlar.
zımba gibi oldu makine.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Tahsin 51 bindeyim, zincir dişli bir kere değiştirdim, hiç rulman değiştirmedim ön ve arka. Kilo ile alakalı olabilir.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Abi kilodanda olabilir ama bukadar da kısa sürede bozulmaması lazım. Çıkan rulmanların üstünde numara bile yazmıyodu. Okadar adi. Bakalım bu fag rulmanlar alman malıymış bunlar nekadar gidecek.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Yok Salih,kardeşimin otomobiliyle gideceğimiz için motorla gitmiyorum ama gitmek isterdim :)

Adil abi kardeşine bi suzuki/inruder almıştınız. Ne oldu?... memnun mu?..

cruiser hevesim var.. suzuki intruder/yamaha virago/ honda rebel olmadı lifan lf250b/regal klasik 250 bakıyorum..
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Adil abi kardeşine bi suzuki/inruder almıştınız. Ne oldu?... memnun mu?..

cruiser hevesim var.. suzuki intruder/yamaha virago/ honda rebel olmadı lifan lf250b/regal klasik 250 bakıyorum..

Memnun ama şimdi 250 likte yetmiyor ona 650lik bakıyor :) yakında alır.Kardeşimin aldığı 250 lik Suziki intruder cruiser olmasına rağmen atik ve süratli fakat 2. el piyasası 8-10 milyar civarı.O kadar sevdiki motoru 650lik aldığım zaman satmıyacağım diyor,şehir içi kullanıcakmış :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Memnun ama şimdi 250 likte yetmiyor ona 650lik bakıyor :) yakında alır.Kardeşimin aldığı 250 lik Suziki intruder cruiser olmasına rağmen atik ve süratli fakat 2. el piyasası 8-10 milyar civarı.O kadar sevdiki motoru 650lik aldığım zaman satmıyacağım diyor,şehir içi kullanıcakmış :)



satsın canım niye satmıyor.. Belki aıcısı hazır bekliyordur.. :)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
125cc ye binen 250cc istiyor, 250cc binen 600cc, 600cc 1000 istiyor. 1000cc binen 1300cc istiyor.
bu böyle gidiyor sanırım. insanoğluna hep yetmiyor.
doğrusu banada 1200tenere gider ama neyse :)
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
125cc ye binen 250cc istiyor, 250cc binen 600cc, 600cc 1000 istiyor. 1000cc binen 1300cc istiyor.
bu böyle gidiyor sanırım. insanoğluna hep yetmiyor.
doğrusu banada 1200tenere gider ama neyse :)

1200 tenere bana da gider canım.. :) ama vergisini, bakımını, masrafını, ustasını düşününce içim daralıyor.

250 cc ye, bakıyorum sadece.. Benim tek aradığım biraz daha kalıp.. biraz daha güç. o da 250 cc.. fazlası benim için gereksiz masraf/israf olur.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
1200 tenere bana da gider canım.. :) ama vergisini, bakımını, masrafını, ustasını düşününce içim daralıyor.

250 cc ye, bakıyorum sadece.. Benim tek aradığım biraz daha kalıp.. biraz daha güç. o da 250 cc.. fazlası benim için gereksiz masraf/israf olur.

Salih nette konuştuğum inazuma sahibi arkadaş serviste 2. Bakımını 360tl ye yaptırdığını söylemişti.
250cc de 600cc ye göre maliyette pek avantajlı değil.
250cc fiyatına temiz yamaha xt tarzı bir motor alınabilir.
Parça fiyatları uygun, ve hiçdeğilse 120 densonra ıkınmaya başlamayan canavar gibi motora binersin.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Salih nette konuştuğum inazuma sahibi arkadaş serviste 2. Bakımını 360tl ye yaptırdığını söylemişti.
250cc de 600cc ye göre maliyette pek avantajlı değil.
250cc fiyatına temiz yamaha xt tarzı bir motor alınabilir.
Parça fiyatları uygun, ve hiçdeğilse 120 densonra ıkınmaya başlamayan canavar gibi motora binersin.

120 sonrasını ben hiç istemiyorum bile. Tamam elimizin altında fazladan beygir bulunması iyi olur da.. gaza gelirde açarsam diye olmasın daha iyi diyorum.. :)

Bu arada inazuma yı 250 cc kategorine dahil etmeyelim lütfen.. servisleri ve parçaları 250 cc değil 600 cc ye göre endekslenmiş.. Geçen bi arkadaş ön amortisör çiftinin fiyatı 2.500 TL demişti.. koşarak uzaklaştım oradan.. o nasıl bir fiyat, motosiklet parası arkadaş..:queen:
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İşte tüm bu sebeplerden dolayı 125 cc lik Salcano Wolf bize yeterde artar...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2005
Mesajlar
11
Hepinize selamlar, şu saat itibariyle 15057 mesaj ve 753 sayfayı okumuş bulunuyorum :sunny: gözlerim boyoz gibi oldu.

Adım seyhan motorumu 13500km de aldım 2 ay kadar oldu şuan 16000'e geldim, ilk motorum, kendime motor almak için nekadar beklediğim ile ilgili üyelik tarihim azda olsa fikir verebilir :) bu arada yaşım 39 İstanbuldayım.

Sıkıntılarım olmaya başladı motoru almaya tek başıma gittim 1650 tl olunca dedim ne olacak hep bozuk olsa yapılır yapılmasa bile cep telefonu parası dedim geçtim ancak önce krankın sesini biraz duymaya başladım ara ara kulağıma geliyordu birkaç gündürde zincir sesi gibi bir ses geliyordu rolantide beklerken dahi, gittim 4 ya da 5 ustaya uğrayıp sordum ve sonuçta hepsi "içini açmamız lazım egzantirik zinciri olabilir, 100 tl gibi hallolur yada krank da değişmesi gerekebilir ozamanda 450'ye hatta biri 500'e kadar yolu var" dediler bende 2 gündür attım garaja duruyo motor ama araba çok sıkıcı İstanbulda.

Neyse bakalım kutuyu açtırıcaz bi yerde, ne çıkacak içinden ama bu arada sizlerden usta tavsiyesi istiyorum bu konuda.

Sorularımın devamı gelecek azda olsa elim alet edevat tutar ön balatamı ve fren hidroliğimi kendim değiştirdim sıkıntı yok!

Uzatmadan bir iki resim ekliyorum ve dediğim gibi acil usta önerisi bekliyorum.


İlk yaptığım iş buradan gördüğüm gösterge çerçevesini gri boyamak oldu.



Aldığım ilk gün ortaköyde trafikte sıkıştık bir kaç motor ve yanıma bi apache yanaştı
-nasıl bu motor
-bilmem daha ilk günüm
-keşke biraz daha para verip iyi bişey alsaydın, titreşim nasıl?
-bilmem ilk motorum ama yok diyorlar
-(elini deponun üzerine koydu) gaz versene bi
vıırn vırrrn
-Hass... titremiyo :cyclopsan

Ve trafik ilerleyince titreyerek uzaklaştı :king:
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
A.s Seyhan kardeş.Benim tavsiyem(eksantrik zinciri gevşemiş,benim tahminim) ilk eksantrik zincir ayarı yapabiliyorsanız kendiniz,yapamıyorsanız iyi bir tamirciye yaptırınız,ardından motoru kullanıp aynı problemler devam ediyorsa iyi bir tamirciye fakat benim tahminim eksantrik zinciri ayarından sonra düzelecek.Benim tahminlerim sizin yazdıklarınıza göre yani yanında olup görsek daha iyi arıza tespiti olur,16bin km ye gelmiş kranktada sorun olabilir...Motorunuz hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
İşte tüm bu sebeplerden dolayı 125 cc lik Salcano Wolf bize yeterde artar...

O kadar... :cherry:

kısa ve öz.

uzun uzun anlatmaya gerek yok..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------

Hepinize selamlar, şu saat itibariyle 15057 mesaj ve 753 sayfayı okumuş bulunuyorum :sunny: gözlerim boyoz gibi oldu.

Adım seyhan motorumu 13500km de aldım 2 ay kadar oldu şuan 16000'e geldim, ilk motorum, kendime motor almak için nekadar beklediğim ile ilgili üyelik tarihim azda olsa fikir verebilir :) bu arada yaşım 39 İstanbuldayım.

Sıkıntılarım olmaya başladı motoru almaya tek başıma gittim 1650 tl olunca dedim ne olacak hep bozuk olsa yapılır yapılmasa bile cep telefonu parası dedim geçtim ancak önce krankın sesini biraz duymaya başladım ara ara kulağıma geliyordu birkaç gündürde zincir sesi gibi bir ses geliyordu rolantide beklerken dahi, gittim 4 ya da 5 ustaya uğrayıp sordum ve sonuçta hepsi "içini açmamız lazım egzantirik zinciri olabilir, 100 tl gibi hallolur yada krank da değişmesi gerekebilir ozamanda 450'ye hatta biri 500'e kadar yolu var" dediler bende 2 gündür attım garaja duruyo motor ama araba çok sıkıcı İstanbulda.

Neyse bakalım kutuyu açtırıcaz bi yerde, ne çıkacak içinden ama bu arada sizlerden usta tavsiyesi istiyorum bu konuda.

Sorularımın devamı gelecek azda olsa elim alet edevat tutar ön balatamı ve fren hidroliğimi kendim değiştirdim sıkıntı yok!

Uzatmadan bir iki resim ekliyorum ve dediğim gibi acil usta önerisi bekliyorum.

[url]http://i.hizliresim.com/EYZ7oA.png[/url]
İlk yaptığım iş buradan gördüğüm gösterge çerçevesini gri boyamak oldu.
[url]http://i.hizliresim.com/og1LDb.png[/url]
[url]http://i.hizliresim.com/RYqadR.png[/url]

Aldığım ilk gün ortaköyde trafikte sıkıştık bir kaç motor ve yanıma bi apache yanaştı
-nasıl bu motor
-bilmem daha ilk günüm
-keşke biraz daha para verip iyi bişey alsaydın, titreşim nasıl?
-bilmem ilk motorum ama yok diyorlar
-(elini deponun üzerine koydu) gaz versene bi
vıırn vırrrn
-Hass... titremiyo :cyclopsan

Ve trafik ilerleyince titreyerek uzaklaştı :king:

Ve aleyküm selam... İzmir'liyiz galiba.. Boyoz İzmir'in meşhur yiyeceğidir diye biliyorum..

Motosikletinizde hayırlı olsun, Allah c.c. kaza bela vermesin.. Güzel tercih ama biraz geç kalmışsınız..2005 ten bu zaman kadar forum okumakla zaman geçirmişsiniz anlaşılan.. :) Uygun fiyata motor almışsınız.. rodajı düzgün yapılıp, düzgün bir kullanıcı zorlamadan kullandı ise çok masraf çıkaracağını zannetmem. Ustaların her söylediğine inanmayın. Düzgün bir usta bulana kadar. Adil abinin söylediği gibi önce eksantrik zincirini bi kontrol etsin.. sorunu ucuzdan pahalıya doğru halletmeye çalışın.. eksantrik zincir ayarı ile düzelmezse masraflı
işlere ondan sonra girişirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst