Motosiklet Para Yakmaz. Benzin Yakar.

Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
506
Masrafsizdir ozellikle dusuk cc ise 17 bin kmde yakıt haric 120 tl gibi sadece yag masrafi oldu otomobil olsa nekadar olurdu sizce?
 
Katılım
7 May 2006
Mesajlar
97
niye her şeye muhalefetsin çok bilmiş ağabeyciğim benim? doğrusu litre ölçümüdür. adam kktc de benzini 2.5 liradan alıyor (ben orda yaşarken 2 liraydı) senin hayabussan o adamın hayabusasından fazla tl yakıyorsa bi baktır. biz doğru ölçüm için benzin yakarız. litre ile ölçüyoruz ama sen hacim ile ölç o da kâfi ben diğer arkadaşlar için litreye çeviririm onu :)
birçok kişi içinse umursadıkları şey yaptıkları yolculukta ceplerinden çıkan para, bugun motor alacak mantıklı kişiler yüzlerce farklı yerli ya da yabancı kaynaktan
tüketim değerini öğrenip, litre ise kendi kullanacağı güzergahta kmsi ile çarpıp maliyetini ölcecek, zaten herhangibi birinin yakıt sarfiyatını irdelemesinin tek sebebi ödediği paradır,
yakılan benzin miktarı bile az-cok olarak öznel bişeydir, günde 5 km yol giden adam günlük 5 tl yakmayı umursamayabilir, günde 70 km giden adam günde 15 tl yakmayı fazla bulabilir




:) Yazdıklarının anlamsız ve çelişkili.

Doğru bilgi için fakülte bitirmeye gerek yok.

Daha altındaki aracın birkaç teknik bilgisini doğru değerlendiremeyen birinin bütün trafik kurallarını doğru uygulaması ne mümkün.


2006 Yılında açtığım başlığıda buraya yazayım konunun vehameti daha net anlaşılabilir.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/12793-motosikletlerin-gercek-yakit-tuketimleri.html

açtığınız başlıkta km de 10 ykr den fazla yakan motosiklet diye ifade kullanmışsınız, ben mesajımda km başına maliyet anlamlılaşır yazmışım ilginç

ne çelişkili tam anlayamadım, teknik bilgiyi değerlendirememekle ne alakası var onu da anlayamadım,
dediğinizden anlaşılan otomobilin teknik bilgilerini bilmeyen-anlamayan-umursamayan birinin trafik kurallarına uymasının mümkün olmadığı,
ben arada arkadaşlarımın araçlarını kullanırken trafik kurallarına bir türlü uyamıyordum demek ki sebebi buymuş.


İyi güzel de hocam, neredeyse yanyana iki benzinlik arasında neredeyse 25 kuruş fark var litre bazında. 2004 yılına göre hesaplarken hangi benzinliğe göre hesap yapmak lazım? Ben Shell'den bu gün 95 oktan kurşunsuzu 4 lira 75 kuruşa aldım, yanındaki benzinlikte 4,52 gibi bir fiyat vardı.

hocam sen haklı sayılabilirsin, uzaya yollanan bir roket için yapılan hesap keskinliğinde sonuç arıyorsan.
ama aracın yaktığı yakıt miktarı sabit değildir, üç aşa beş yukarı değerdir, hıza devire, ağırlığa, zincir yağıdır, hava sıcaklığıdır, motorun bakımlı olmasıdır dır da dır
hatta kullanılan şehirde bile değişir. her km başına kaç kırmızıda durdun... o iki farklı benzincideki benzin kalitesi bile yüzde 1-5 etkiler.
ekonomik bir motor olsa 1 litre ile 40 km gitse 1inde 11 kuruş diğerinde 12 kuruş eder. aynı motoru yüksek devirlerde kullanarak 15 kuruşa kadar çıkartabilirsin motor hacmi büyüdüğünde bu fark 20 kuruşa 80 kuruş gibi de olabiliyor


Ulan adam işin daha kolay ve akla yatkın yolunu yazmış, sırf muhalefet olmak için yırtınmışsın. Arkadaşın yazdığı yorumlara bakarsanız herşeyi cok iyi biliyor ve herşeye muhalefet. Bence bir şizofreni vakası.

Yazık la kimin çocuğuysa
muhalefet olmak için yırtındıysam bile sanane
arkadaşın yorumlara bakınca da eşiyle düzgünce geçinmekten aciz olduğunu görürsünüz :D, cevresindeki herkese yazık
adam akla yatkın bir yöntem yazmış olabilir, diğer akla yatkın yöntemlerin anlamsız olduğunu da yazmış, ona göre 500 km gidince 274 tl veren kişinin bunu yazması tamamen değersiz ve anlaşılmaz,
herşeyi çok iyi bildiğimi ve herşeye muhalefet olduğumu söyleyenler senin iki farklı bölünmüş kişiliğin herhalde, önceki bir mesajında bana Kimin ne yasadigini bilmeden yayildigi yerden martaval okuyo diyodun, şimdi herşeyi bilene döndük, fight club sıtayla, takıl sen öyle kendi hallerinde :)
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
km de 40 krş yakıyor demek pasta tarifi verirken malzemeler listesinde 0.75 kuruşluk şeker koyuyoruz içine demekle aynı saçmalıkta..

Temel birim litre'dir. Sen bunu değişken bir birimle(sürekli değişen benzinin litre fiyatı) çarpıp anlatırsan(km de 40 kuruş gibi) verdiğin veri anlamsızlaşır.

@hayabussa dostum sürekli yazmışsın da cidden mantıksız savunduğun şey. En ufak bir elle tutulur tarafı yok. Boşa zman harcamışsın.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
164
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
birçok kişi içinse umursadıkları şey yaptıkları yolculukta ceplerinden çıkan para, bugun motor alacak mantıklı kişiler yüzlerce farklı yerli ya da yabancı kaynaktan
tüketim değerini öğrenip, litre ise kendi kullanacağı güzergahta kmsi ile çarpıp maliyetini ölcecek, zaten herhangibi birinin yakıt sarfiyatını irdelemesinin tek sebebi ödediği paradır,
yakılan benzin miktarı bile az-cok olarak öznel bişeydir, günde 5 km yol giden adam günlük 5 tl yakmayı umursamayabilir, günde 70 km giden adam günde 15 tl yakmayı fazla bulabilir






açtığınız başlıkta km de 10 ykr den fazla yakan motosiklet diye ifade kullanmışsınız, ben mesajımda km başına maliyet anlamlılaşır yazmışım ilginç

ne çelişkili tam anlayamadım, teknik bilgiyi değerlendirememekle ne alakası var onu da anlayamadım,
dediğinizden anlaşılan otomobilin teknik bilgilerini bilmeyen-anlamayan-umursamayan birinin trafik kurallarına uymasının mümkün olmadığı,
ben arada arkadaşlarımın araçlarını kullanırken trafik kurallarına bir türlü uyamıyordum demek ki sebebi buymuş.




hocam sen haklı sayılabilirsin, uzaya yollanan bir roket için yapılan hesap keskinliğinde sonuç arıyorsan.
ama aracın yaktığı yakıt miktarı sabit değildir, üç aşa beş yukarı değerdir, hıza devire, ağırlığa, zincir yağıdır, hava sıcaklığıdır, motorun bakımlı olmasıdır dır da dır
hatta kullanılan şehirde bile değişir. her km başına kaç kırmızıda durdun... o iki farklı benzincideki benzin kalitesi bile yüzde 1-5 etkiler.
ekonomik bir motor olsa 1 litre ile 40 km gitse 1inde 11 kuruş diğerinde 12 kuruş eder. aynı motoru yüksek devirlerde kullanarak 15 kuruşa kadar çıkartabilirsin motor hacmi büyüdüğünde bu fark 20 kuruşa 80 kuruş gibi de olabiliyor



muhalefet olmak için yırtındıysam bile sanane
arkadaşın yorumlara bakınca da eşiyle düzgünce geçinmekten aciz olduğunu görürsünüz :D, cevresindeki herkese yazık
adam akla yatkın bir yöntem yazmış olabilir, diğer akla yatkın yöntemlerin anlamsız olduğunu da yazmış, ona göre 500 km gidince 274 tl veren kişinin bunu yazması tamamen değersiz ve anlaşılmaz,
herşeyi çok iyi bildiğimi ve herşeye muhalefet olduğumu söyleyenler senin iki farklı bölünmüş kişiliğin herhalde, önceki bir mesajında bana Kimin ne yasadigini bilmeden yayildigi yerden martaval okuyo diyodun, şimdi herşeyi bilene döndük, fight club sıtayla, takıl sen öyle kendi hallerinde :)

Gelmiş açıklama yapıyor bide, başkasının yerine utanmak diye bir tabir duydum şuan onu yaşıyorum. Maks 18 yaşında olduğunu düşünüyorum, diğer konuyu uplamalar falan ahahahaha yazık lan bunlar ergenlik belirtileri. Hergün uplamazsan diğer konuyu tüm türkiye sıfatına tükürsün acınası insan zerresi seni :)
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
adam-hakli-beyler--i150692-150x114.jpg


Yalan yok, tam da dediği gibi kuruş hesabı yapınca tamamen siliniyor herşey hükümet sağolsun ertesi gün bile anlayamayabilirsin o kuruş hesabından motosikletin kaç yaktığını.
 
Katılım
7 May 2006
Mesajlar
97
km de 40 krş yakıyor demek pasta tarifi verirken malzemeler listesinde 0.75 kuruşluk şeker koyuyoruz içine demekle aynı saçmalıkta..

Temel birim litre'dir. Sen bunu değişken bir birimle(sürekli değişen benzinin litre fiyatı) çarpıp anlatırsan(km de 40 kuruş gibi) verdiğin veri anlamsızlaşır.

@hayabussa dostum sürekli yazmışsın da cidden mantıksız savunduğun şey. En ufak bir elle tutulur tarafı yok. Boşa zman harcamışsın.
bakış açınız farklı, benim bakış açımla düşünmek zorunda değilsiniz, şu örneğide ekleyelim ileride elektrikli araçlara geçince 100 kmde şu kadar kw tüketiyo, akü şu kadar kw deyip ona göre konuşulabilir

@provaker
diğer konuda eşinse niye konu açıyor diyodum, sen beni uyarmışsın meğer kızcağızın neler yaşadığını bilmeden niye yorum yapıyosun diye,
senin gibi hiçbir insani özelliği olmayan zavallıyı cekip üstüne bilgi edincem diye cebelleşiyormuş, ruh hastası biriyle konuşmaya çalışmak yerine gelip forumdan yardım almaya çalışmış,
en yakınındakiler bu tarz şeyler yaşıyorsa.. bugüne kadar senin yüzüne onlarca kez tükürülmüştür

@sey_47
100 kmde kaç litre-galon-tl-dolar çeşitli şeyler var kime hangisi anlamlı geliyosa onu kullanmaya devam eder, her veri internette var, her veriyi diğerine de çevirebiliyoruz, ülkedeki çoğu kişi km başına yaklaşık değere göre düşünüyor, bu başlık bu kişileri çok da etkilemeyecek, onlar o şekilde düşünmeye devam edecekler, foruma bugüne kadar yazılan 100 km 22 tl gibi şeyler yazılmaya da devam edecek, bugune kadar km başına 10 kuruş yakıyor muhabbeti kullanılmaya devam ettiyse bugünden sonra da devam edecek diye düşünüyorum
 
Katılım
14 Nis 2015
Mesajlar
536
Ufacık bir detay yüzünden ettiğiniz kavga? kırdığınız kalpler, yazık.
İsteyen o anlık para birimiyle konu açıp sorabilir hesabını kuruşa göre yapıyordur belki de, saçma tartışma :farao:
 
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
34
başlığı ben açmıştım, motosikletimin kilometre göstergesiyle ilgili bi sorunu çözmeye çalışıyordum, tıklamadın ya öldüm ben zaten eksikliğini hissettim :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
"Kilometrede şu kadar kuruş yakıyor" dendiği zaman benim kafamda bir çok şey canlanıyor. Şimdi burada tartışma ortamı yaratmak istemiyorum ama ben böyle yazılmış motosiklet ilanlarına bile temkinli yaklaşıyorum, öyle diyeyim. Sıvıların kiloyla ölçüldüğü bir memlekette çok şaşırmamak lazım.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

elmalarla armutlar toplanmaz (bkz enflasyon düzeltmesi) Yani 2004'deki 100TL ile bugünkü 100TL aynı değerde değil.

Arkadaş haklı l/100km çok daha geçerli ve mantıklı.

bir de 90 yılında aldığı cep telefonu çoktan mefta olmuştur ama 90 model bir motor hala trafikte olabilir ve kullanıcısı "yahu bu normal şartlarda 100km'de kaç litre yakıyor" diye sorabilir. Yani ikisi aynı şey değil.

evet hakikaten haklısın kitap okumak iyidir.

"Sevelim sevilelim,
Dünyaya kimse kalmaz"

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------

"Kilometrede şu kadar kuruş yakıyor" dendiği zaman benim kafamda bir çok şey canlanıyor. Şimdi burada tartışma ortamı yaratmak istemiyorum ama ben böyle yazılmış motosiklet ilanlarına bile temkinli yaklaşıyorum, öyle diyeyim. Sıvıların kiloyla ölçüldüğü bir memlekette çok şaşırmamak lazım.

Sıvılar kiloyla ölçülür hatta kiloyla ölçülmesi daha mantıklıdır. Çünkü sıcaklık değiştikçe hacim değişir amma kütle sabit kalır.

Sizin karşı çıktığınız noktaya gelince: evet 1 litre benzin 1 kg değildir, 1 lt motor yağı da 1 kg değildir.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
450
Benzin fiyatı değişir ama litre değişmez yani 1000 gr da sabittir :D , su yasası çıkarırlarda 950 grama çekerlerse anca öyle olur
müh mod. on!
litre 1000 gram değildir:)
1000cl dir
1 litre su 1000 gram iken
1 litre kum 2650 gram, 1 litre civa 13600 gram 1 litre benzin ise 800 gram gelir.:)
müh. mod off!
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
elmalarla armutlar toplanmaz (bkz enflasyon düzeltmesi) Yani 2004'deki 100TL ile bugünkü 100TL aynı değerde değil.

Arkadaş haklı l/100km çok daha geçerli ve mantıklı.

bir de 90 yılında aldığı cep telefonu çoktan mefta olmuştur ama 90 model bir motor hala trafikte olabilir ve kullanıcısı "yahu bu normal şartlarda 100km'de kaç litre yakıyor" diye sorabilir. Yani ikisi aynı şey değil.

evet hakikaten haklısın kitap okumak iyidir.

"Sevelim sevilelim,
Dünyaya kimse kalmaz"

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------



Sıvılar kiloyla ölçülür hatta kiloyla ölçülmesi daha mantıklıdır. Çünkü sıcaklık değiştikçe hacim değişir amma kütle sabit kalır.

Sizin karşı çıktığınız noktaya gelince: evet 1 litre benzin 1 kg değildir, 1 lt motor yağı da 1 kg değildir.
ama insanlar 1 kilo yağ ile 1 litre yağı aynı sanarak hareket ediyor.
1 kilo pamuk mu ağır 1 kilo demir mi diyince düşüncek adamlar bunlar. :D 1 kilo demir 50 kuruş 1 kilo pamuk 50 lira hadi bakalım motosikletimiz ne yakıyor sorumuz bu zamanımız başladı.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
450
bir de ne zaman nasıl ne yakıyor.
artçılı ayrı yakıyor tek ayrı.
6000 devirde vites atarsan ayrı yakıyor 10 bin de atarsan ayrı.
trafiğe girersen ayrı yakıyor girmezsen ayrı.
uzun yol gidersen ayrı yakıyor motor ısınmadan 2 km gidip akşamm olunca yine 2 km gidersen ayrı.


en güzel hep 30 tl alıcan aynı yakıcak.
motorun ne kadar yakıyo 30 tl kadar.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Şöyle bişey var siz 5 yıl sonra ne olacak diyorsunuz ama adamın o an ki kura göre ihtiyacı gözünde acil oluyor o yüzden o anki fiyatları yazıp yardım istiyor. Şöyle örnek vereyim apache varken bende benzer bi başlık açtım 20 kuruş yakıyor çok mu demiştim, diğer apache sahipleri çok ykaıyor kardeş vs. derken diğer arkadaşlar bu nasıl bir ölçü birimi demişlerdi ama o anki gelen cevaplar doğrultusunda gidip garantiden karbüratörü değiştirmiştim. Sorulan soruların çoğu da o an soruyu soran kişi için aciliyet icap eden bir durum olduğu için lt/km bilgisi çok da önemli olmuyor.

Hee ama doğrusu bence de km/lt' dir. Yol bilgisayarı olan motorlarda bunu görmek çok daha kolay zaten ama diğer akılsız motorlar :p bu tip göstergelere sahip olmadığı için direk abi şu kadar yaktım diyenleri de hor görmemek lazım (bence).
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Benim motosikletim kilometrede 1,19 tai bahtı yakıyor. Fazla mı sizce?
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
bunun evrensel standardı, gidilen yol başına yakılan miktardır. Üreticiler ve ciddi içerik üreticileri hep bu şekilde kullanır. İngiltere/ABD MPG yani gidilen mil cinsinden yol başına yakılan galon cinsinden miktarı verirken, metrik sistem kullanılan yerlerde litre ve km cinsinden hesap yapılır.

Para birimi değeri ve benzinin litre fiyatı hem ülkeye hem de zamana göre değiştiği için tercih edilmemesi daha doğrudur. Bu şekilde hesap yapılırsa zamanlar ve ülkeler arası karşılaştırma yapmak için ekstra bilgi gerekeceğinden verilen bilginin kalitesi daha düşük olacaktır.

Kısacası, daha doğru olan başlıktaki gibi ölçülmesidir. örneğin 5 sene önce verilmiş bir değerin bugünkü karşılığını hesaplarken, 5 sene önce benzin ne kadardı, enflasyon ne kadar oldu o paranın bugünkü değeri nedir diye zihni sinir hesaplar yapmaya gerek kalmaz.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Yahu şu konudan bile tartışma çıkarıyorsunuz ya ne diyem size. Adam fikrini söylemiş. Kimisine doğru gelir kimisine yanlış. Herkes yine bildiği gibi yapsın ölçümünü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

Benim motorum sabahtan akşama kadar 500 ml yakıyor ::winkwink
 
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
84
sürekli güncelliğini koruması açısından en mantıklı olanı 100 km/ l yazılmasıdır. krş. hesabı mantıklı olsaydı fabrika verilerini km'de 23 krş yakıyor diye yazarlardı :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst