Motosiklet Para Yakmaz. Benzin Yakar.

Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Merhaba arkadaşlar,

Az önce yine benzer bir başlığa denk geldiğim için yeni başlayan arkadaşlara hatırlatmak istedim.

Sıkça kullanılan "abi bu kaç para yakıyor?" veya "kilometrede 18 kuruş yakıyorum." veya "100 kilometrede 22 lira yaktım." tabirleri, bilgi vermekten çok uzaktır.

Forumların amacı bilgi paylaşımıdır. Bu şekilde TL bazında verdiğiniz bilgi, ileride kimsenin işine yaramaz. Araştırdığım bir motosiklet için adam 2004 yılında yazdigi bir mesajda, "kilometrede 80bin lira yakıyor." demiş mesela. 2004 yılında benzinin litresi kaç paraydı ben ne bileyim? 80bin ne?

Bunun yerine "100 kilometrede 4.5 litre yakiyor" dese, 20 yıl sonra bile bu bilgi geçerliliğini korur. Allah aşkına bu konuya dikkat edelim. Ayrica litre hesaplamak, kilometre başına düşen kuruş'u hesaplamaktan çok daha kolay.
 
Katılım
7 May 2006
Mesajlar
97
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Litre bazında yazılması doğrudur,saçma olan birşeyde yok
Geçen gün 10 tlye ne kadar gidiyorsunuz diye bir başlık vardı,tıklamaya bile gerek görmedim
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

hayabussa, sence 10 yıl önce verilen değeri anlamak için arşivlerden o yıla ait akaryakıt verilerini bulup, tl-ytl hesabını yapıp, km başına verilen değeri 100km'ye uydurup, bu tl değerini o gunun akaryakıt fiyatıyla litre'ye çevirmek daha mı mantıklı gerçekten?

Doğrudan, surekli guncel kalacak 100km/lt değeri paylaşmaya "oldukça saçma" demişsin. Tebrik ederim.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
İşin doğrusu budur, teşekkürler. Yerinde bir başlık olmuş.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Litre bazında yazılması doğrudur,saçma olan birşeyde yok
Geçen gün 10 tlye ne kadar gidiyorsunuz diye bir başlık vardı,tıklamaya bile gerek görmedim

al benden de o kadar :) km de kaç kuruş-lira yazıyorsa okuduğum zamana bile üzülüyorum.

şunu anlamıyorlar bir türlü: petrol 120$ dı benzin 5,1tl. petrol bugün 58$ hadi 60$ diyelim benzin 4,70 lira.. nasıl olacak bu iş?
:silent::pr:::rantinp:::ranntign::pokey::::eviiil::::cekic::::belge::::facepalm::::facepalm1::
 
Katılım
7 May 2006
Mesajlar
97
hayabussa, sence 10 yıl önce verilen değeri anlamak için arşivlerden o yıla ait akaryakıt verilerini bulup, tl-ytl hesabını yapıp, km başına verilen değeri 100km'ye uydurup, bu tl değerini o gunun akaryakıt fiyatıyla litre'ye çevirmek daha mı mantıklı gerçekten?

Doğrudan, surekli guncel kalacak 100km/lt değeri paylaşmaya "oldukça saçma" demişsin. Tebrik ederim.

doğru bir şekilde okursaydın ve ek olarak anlasaydın
Doğrudan, surekli guncel kalacak 100km/lt değeri paylaşmaya "oldukça saçma" demediğimi de anlamış olurdun, kitap okumak faydalı birşey!
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
hayabussa, sence 10 yıl önce verilen değeri anlamak için arşivlerden o yıla ait akaryakıt verilerini bulup, tl-ytl hesabını yapıp, km başına verilen değeri 100km'ye uydurup, bu tl değerini o gunun akaryakıt fiyatıyla litre'ye çevirmek daha mı mantıklı gerçekten?

Doğrudan, surekli guncel kalacak 100km/lt değeri paylaşmaya "oldukça saçma" demişsin. Tebrik ederim.



Bu kadar !!!!!!!
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
55
Bence işin en doğrusu hiçbirine inanmamak :cherry:
Bugün benzin istasyonundaki abi TVS Apache motosikletinin 100 kmde 1.5 Litreden az yaktığını iddia ediyordu :)
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

Güzel kafa. RBF660 deneyeyim ben. WD40 ve bonzai kesmedi ::sefereee
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
Halkin matematik ve dolayisiyla beyin seviyesini gosteren bir parametre bana gore. Duz oran oranti bile kurmaktan aciz millet oldugundan 10 kurus 20 kurus muhabbeti donuyor sacma sapan.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

niye her şeye muhalefetsin çok bilmiş ağabeyciğim benim? doğrusu litre ölçümüdür. adam kktc de benzini 2.5 liradan alıyor (ben orda yaşarken 2 liraydı) senin hayabussan o adamın hayabusasından fazla tl yakıyorsa bi baktır. biz doğru ölçüm için benzin yakarız. litre ile ölçüyoruz ama sen hacim ile ölç o da kâfi ben diğer arkadaşlar için litreye çeviririm onu :)
 
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

Neden o kadar uğraşalım,doğrusu ve basiti varken.Neden işi zora sokalım ?
Bencede sizin yazdığınız saçma.
 
Katılım
4 Mar 2015
Mesajlar
236
Neyin tartışmasını yapıyoruz arkadaşlar. Arkadaşımız bi hususa dikkat çekmiş ve demişki paylasimlarimizi 100 km deki litre değeri olarak yaparsak çok daha faydalı olur demiş. Bence de doğru demiş. Şahsen yakittuketimi.net sitesini oldukça beğeniyorum. Orada ne zaman tutar yazdığını gördünüz. Bazı konularda tek doğru vardır. Sadece muhalefet yapmak için itiraz edilmesine anlam veremiyorum.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Konuya ilave olarak benim en çok kızdığım konu; ABİ KAÇ BASIYOR, KAÇ BASTIN, BEN ÇOK BASARIM. Basmak ne demek, ne kadar basmaya meraklı milletiz :)
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

:) Yazdıklarının anlamsız ve çelişkili.

Doğru bilgi için fakülte bitirmeye gerek yok.

Daha altındaki aracın birkaç teknik bilgisini doğru değerlendiremeyen birinin bütün trafik kurallarını doğru uygulaması ne mümkün.


2006 Yılında açtığım başlığıda buraya yazayım konunun vehameti daha net anlaşılabilir.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/12793-motosikletlerin-gercek-yakit-tuketimleri.html
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

İyi güzel de hocam, neredeyse yanyana iki benzinlik arasında neredeyse 25 kuruş fark var litre bazında. 2004 yılına göre hesaplarken hangi benzinliğe göre hesap yapmak lazım? Ben Shell'den bu gün 95 oktan kurşunsuzu 4 lira 75 kuruşa aldım, yanındaki benzinlikte 4,52 gibi bir fiyat vardı.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Benim motorum 2007 de almanya da km de 7 euro cent yakıyordu.. Buradan cbf 500 ün kaç litre yaktığını hesaplayın ;)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
164
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sana göre, ortalama birisinin iktisadi bilgisi- genel kültürü arttıkça o yakılan litrelerin sayısal değerleri anlamsızlaşır, km başına maliyet anlamlılaşır.
ayrıca geçmiş bilgilerin kimsenin işine yaramayacağı da yanlış, o 80bini 2004 yılındaki benzin litre fiyatıyla orantılayıp kaç lt yaktığını çözebilirsin. 2004 yılındaki benzin litre fiyatını araştırıp bulabilirsin. bu başlıkta yazdıkların oldukça saçma, bari 1990 yılında bir adam cep telefonunu kaç paraya aldığını yazdığı için onu da elşeştir, nasılsa o zaman kaç bin dolara aldığı bugün kimsenin işine yaramıyor

Ulan adam işin daha kolay ve akla yatkın yolunu yazmış, sırf muhalefet olmak için yırtınmışsın. Arkadaşın yazdığı yorumlara bakarsanız herşeyi cok iyi biliyor ve herşeye muhalefet. Bence bir şizofreni vakası.

Yazık la kimin çocuğuysa
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Benzin fiyatı değişir ama litre değişmez yani 1000 gr da sabittir :D , su yasası çıkarırlarda 950 grama çekerlerse anca öyle olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst