- Katılım
- 9 May 2006
- Mesajlar
- 1,087
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar,
Az önce yine benzer bir başlığa denk geldiğim için yeni başlayan arkadaşlara hatırlatmak istedim.
Sıkça kullanılan "abi bu kaç para yakıyor?" veya "kilometrede 18 kuruş yakıyorum." veya "100 kilometrede 22 lira yaktım." tabirleri, bilgi vermekten çok uzaktır.
Forumların amacı bilgi paylaşımıdır. Bu şekilde TL bazında verdiğiniz bilgi, ileride kimsenin işine yaramaz. Araştırdığım bir motosiklet için adam 2004 yılında yazdigi bir mesajda, "kilometrede 80bin lira yakıyor." demiş mesela. 2004 yılında benzinin litresi kaç paraydı ben ne bileyim? 80bin ne?
Bunun yerine "100 kilometrede 4.5 litre yakiyor" dese, 20 yıl sonra bile bu bilgi geçerliliğini korur. Allah aşkına bu konuya dikkat edelim. Ayrica litre hesaplamak, kilometre başına düşen kuruş'u hesaplamaktan çok daha kolay.
Az önce yine benzer bir başlığa denk geldiğim için yeni başlayan arkadaşlara hatırlatmak istedim.
Sıkça kullanılan "abi bu kaç para yakıyor?" veya "kilometrede 18 kuruş yakıyorum." veya "100 kilometrede 22 lira yaktım." tabirleri, bilgi vermekten çok uzaktır.
Forumların amacı bilgi paylaşımıdır. Bu şekilde TL bazında verdiğiniz bilgi, ileride kimsenin işine yaramaz. Araştırdığım bir motosiklet için adam 2004 yılında yazdigi bir mesajda, "kilometrede 80bin lira yakıyor." demiş mesela. 2004 yılında benzinin litresi kaç paraydı ben ne bileyim? 80bin ne?
Bunun yerine "100 kilometrede 4.5 litre yakiyor" dese, 20 yıl sonra bile bu bilgi geçerliliğini korur. Allah aşkına bu konuya dikkat edelim. Ayrica litre hesaplamak, kilometre başına düşen kuruş'u hesaplamaktan çok daha kolay.