Neden bisiklet ve motosikletçilerin kaskı değişik ?

Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,653
Ben 2006 yılında ankara çukurambarda bisikleti üst kavşaktan aşağı salıp aynı zamanda tüm gücümle pedal çevirerek 65km üzeri bir hıza çıkmıştım. KM saati vardı 63km hızdan sonra okumayı kesiyodu. Hiç korumam ve kaskım yoktu. Bisiklet de zamanında 99 liraya aldığımız 18 vites dağ bisikleti. O zaman oralarda pek trafik, bina ve insan yoğunluğu yoktu gaza geldim yaptım o hızı :cherry: Bilkent 3'ten de 4-5 defa aşağı salmıştım bisikleti 55-60 km arası bir hızla eskişehir yolu kavşağına kadar geliyosun hiç pedal çevirmeden, yaklaşık 15 dakika boyunca bu hızla gidilebiliyo.

Bende bir aralar 70 küsür km'leri birkaç saniyeliğine görmüştüm
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Dün mesajları görenedim solmyr hocam. Espaniole de var bigün bi başlık açalım şöyle bi kuş cenneti veya urla yapıp gelelim :)
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Hafif olsun ve kafaları hava alsın terletmesin diye. Ama bence koruyuculuğu çok kısıtlı. Sağlam kaza yapan bisikletçiler ölüyo zaten. Garip olan başka bişey de şort giymeleri. Dizlik takmıyosun anladık bari kot pantolon giy en kalınından, düşünce yaralanman hafif olur.

Abicim yanlış anlama ama sen ne çok biliyorsun ya?
Arkadaş bir insanın her konuda bilgisi olur mu? Her konu altında mesajını görmekten gına geldi. Hayır bir de her yorumda milleti küçümseyip, aşağılaman da cabası. O kadar profesyonel düşünemiyor değil mi kot pantolon giymeyi?
Önceden kara35'i görünce aklıma "Ziya" karakteri gelirdi, şimdi seni görünce o bile daha mantıklı gelmeye başladı.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Abicim yanlış anlama ama sen ne çok biliyorsun ya?
Arkadaş bir insanın her konuda bilgisi olur mu? Her konu altında mesajını görmekten gına geldi. Hayır bir de her yorumda milleti küçümseyip, aşağılaman da cabası. O kadar profesyonel düşünemiyor değil mi kot pantolon giymeyi?
Önceden kara35'i görünce aklıma "Ziya" karakteri gelirdi, şimdi seni görünce o bile daha mantıklı gelmeye başladı.
Nerde küçümseyip aşağılamışım, benim kendi yazdıklarımdan dikkatimi çeken kaza videolarında falan olabilir frene basmak yerine arabaya kilitleniyolar ben geçerim diye ondan sonra kaza yaptım araba hatalı hee oldu hatalı. Ben de biliyorum pantolonla bisiklet yarışı yapılmayacağını ama en ufak kazada dizi yarmak hoş bişey mi.

Beni cevirince yazmiyorlar. Aksine bilincli kullanici muamelesi yapip sohbet ediyorlar. Bence bu cezalar iyi ki var. İstisnalar kaideyo bozmaz.
Şöyle bişey kimseye yazmadım mesela, asıl sen yapıyorsun aşağılamayı.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/146363-yeni-motosikletim-vitesliye-gecis-icerir.html
Şurda kaale alıp soruna cevap yazmışız zoruna gitti heralde.
 
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
79
Bisikletimle gps ölçümünde 90 km li hızlara çıktığım oldu(Yol bisikleti ve yokuş aşağı)bisiklet kasklarının o hızda kafayı ne kadar koruması beklenir tartışılır.
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
spor amaçlı bisiklet sürerken, en hafif sırt çantası bile dert olur, o hafif kask bile adamı boğar. Tayt/şort ve hafif bir üst dışında herhangi bir koruma takman çok büyük problem yaratır. Dizlik, dirseklik ancak ve ancak "downhill" tabir edilen iniş disiplinlerinde kullanılıyor, bunlar zaten cross kaskı gibi daha büyük kasklar takıyor.

Kısacası sorunun cevabı, daha fazla koruma uygulanabilir değil. Nasıl motosiklete 1900'lü yılların dalış kostümleri gibi metal astronot kıyafetleri içinde binmemiz kazaların neredeyse tümünde bizi korur ancak pratik değildir, bisiklette de aynı mantık geçerli.

o kaskın sağladığı korumanın işlevselliği konusuna gelince, ilk elden tecrübe ettim ve edeni gördüm, kask bisiklette de yeri geldiğinde hayat kurtarıcıdır. O zaman (2007) açtığım konu: http://www.motosiklet.net/forum/tebrik-ve-kutlamalar/34350-kask-hayatimi-kurtardi.html
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
çünkü motoru yok.
koca kaskı motosiklette motor götürüyor bisiklette bacaklar. sıcağın içinde bunalıca vizörü açıp serinliyorsun , bisiklette böyle bir şey mümkün mü? bacak çalışınca ısınıyorsun zaten :D
dizlik falan derken biraz mantıklı olun arkadaşlar. tabi ki elastik vs. üretilebilir ancak , motosiklette dizler kıpırdamazken bisiklette sürekli açılıp kapanıyor farkındaysanız. siz 100 km de bunun ne kadar yük getireceğini farkedebiliyormusunuz?
birisi de pantolon demiş.
allahım sana geliyorum.
hayatında doğru düzgün bisiklet sürmeyenlerin konusu olmuş.

o paraya şahin alınırcılara taş çıkartmışsınız :D
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Nerde küçümseyip aşağılamışım, benim kendi yazdıklarımdan dikkatimi çeken kaza videolarında falan olabilir frene basmak yerine arabaya kilitleniyolar ben geçerim diye ondan sonra kaza yaptım araba hatalı hee oldu hatalı. Ben de biliyorum pantolonla bisiklet yarışı yapılmayacağını ama en ufak kazada dizi yarmak hoş bişey mi.


Şöyle bişey kimseye yazmadım mesela, asıl sen yapıyorsun aşağılamayı.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/146363-yeni-motosikletim-vitesliye-gecis-icerir.html
Şurda kaale alıp soruna cevap yazmışız zoruna gitti heralde.

Ya sen kimsin ki beni kale almıyorsun? Sen, bana cevap yazsan nolur, yazmasan nolur?
Yazdıklarından en ufak bir şey bile anlamadım, noktalama işareti kullanmayı öğren önce. Benden sana bir tavsiye, çok bilen çok yanılır. Alıntıladığın mesajım aşağılama değil, aksine bilinçlenin mesajıdır. Farkındaysan her konuya atlayıp, ben biliyorum böyle, şöyle yap demedim. Bir daha da alıntı yapmazsan sevinirim. Kendi halinde takıl.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ya sen kimsin ki beni kale almıyorsun? Sen, bana cevap yazsan nolur, yazmasan nolur?
Yazdıklarından en ufak bir şey bile anlamadım, noktalama işareti kullanmayı öğren önce. Benden sana bir tavsiye, çok bilen çok yanılır. Alıntıladığın mesajım aşağılama değil, aksine bilinçlenin mesajıdır. Farkındaysan her konuya atlayıp, ben biliyorum böyle, şöyle yap demedim. Bir daha da alıntı yapmazsan sevinirim. Kendi halinde takıl.
Dahi anlamındaki de ayrı yazılır da yazsaydın çok gerekli ya noktalama işaretleri anlamak isteyen anlar forumda biraz gezersen çok daha berbat yazılar görebilirsin. Herşeyi biliyorum demedim motosiklet konusunda senden çok şey bildiğime eminim ama daha vitesli motoru bile süremiyosun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst