Neden bisiklet ve motosikletçilerin kaskı değişik ?

Katılım
20 May 2013
Mesajlar
64
Neden bisiklet ve motosikletçilerin kaskı değişik ? yarış bisikletçileride bayağı hızlı gidiyo niye kaskları nazi kaskı gibi ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hafif olsun ve kafaları hava alsın terletmesin diye. Ama bence koruyuculuğu çok kısıtlı. Sağlam kaza yapan bisikletçiler ölüyo zaten. Garip olan başka bişey de şort giymeleri. Dizlik takmıyosun anladık bari kot pantolon giy en kalınından, düşünce yaralanman hafif olur.
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Emin olun o kasklar koruyor. Vücut koruması için bir şey diyemem ve tabiki motosiklet kaskıyla bir tutulmamalı ama koruyorlar. Zamanında kullandığum ucuz dandik bir bisiklet kaskı beni korumuştu. Açık kasklar gibi düşünebilirsiniz; çenem ve dudağım yaralanmıştı ama yere kafadan dalmama rağmen sarsıntının etkisiyle kafa travması dışında hiçbir şey olmadı.
 
Katılım
1 May 2015
Mesajlar
123
Bende hep bunu merak ederim.yani o kaskla anca tepeden falan biyere çarpacaksin ki korusun yoksa boş.Ama demekki bisiklet çok kondüsyon gerektirdiği için hafiflige bakıyorlar.dediğiniz gibi dizlik bile yok.kaza yapınca çok kötü sakatlanıyorlar.
 
Katılım
25 Eyl 2014
Mesajlar
1,913
En büyük kaygı ağırlık, sonra da havalandırma sanırım. Pek bir koruyuculuğu yok malum.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
246
Motosikleti
gts 300
bisiklet kaskı traş
yan darbelere karşı korumasız
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
profesyonel bisikletçiler trafikte yarışmaz. aslında hiç bir bisikletçinin trafiğe çıkması uygun değil. medeni şehilerde bisiklet yolları olur. kasklarda, trafiğe kapalı alanlarda kullanılan bisikletler için gayet koruyucu. bisikletler genel olarak 40km. pek geçmez zaten. geçtiği yerde de bisikletten başka bir şey yok.

ve bu tip parkurlarda bisiklet kazasını yapacak olan sürücü, kazayı yere yapışmadan anlar. trafikteki gibi ani, beklenmedik kazalar olmaz. bu süre içerisinde, yüzünü koruyacak hareketi yapıyorlar ve kask olan kafanın üst bölümüne gelen darbeyi de, kask sönümlüyor.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
bugün öğleden sonra bisiklete çıkıcam bana eşlik etmek isteyen var mı :D
 
Katılım
15 Şub 2015
Mesajlar
159
Geçtiğimiz yaz kask,tayt ve forma üçlüsüyle iki aracın arasında sıkışıp fırladım ve kafamı kaldırıma vurduğumda çıkan ses aklımdan gitmez. Gariptir ki sadece kafaya darbe aldım bir de dizim biraz sıyrıldı ama önemli bir şey yoktu. Şoförlerle konuştuk ettik yolumuza baktık. (Sağ olsun bir motosikletli abimiz de üstüme gelen kahvehane dayılarına karşı savundu. Buradan tekrar çok teşekkür ediyorum ) Bisikleti İstanbul trafiğinde kullanıyorsanız düşmenin de usulünü bilmeniz gerekir :) Ama dağ bayırda ciddi anlamda tehlikeli sürüş yapan bisiklet kullanıcıları zaten Downhill kask+dizlik+dirseklik+sırtlık kullanıyorlar :)
 
Katılım
22 Şub 2015
Mesajlar
18
Bisikletçi olarak şunu söyleyebilirim yarış bisikletleri karbon şasi zaten gereksiz hiç birşey yok fazladan hafiflik çok önemli ve bisiklet sürerken hem ter almayı hemde hava almayı sağlayacak malzemelerden yapılan tayt takımı giyilir.Hayır Kasklar çok sağlam oluyor hatta 50 tl lik motosiklet kasklarından daha sağlamlar.Motosiklet ve bisiklet sürücüsü benzer riskleri alır. tabii ki motosiklet daha güvenli çünkü bir tehlike anında elinde gaz kolu var :)
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
profesyonel bisikletçiler trafikte yarışmaz. aslında hiç bir bisikletçinin trafiğe çıkması uygun değil. medeni şehilerde bisiklet yolları olur. kasklarda, trafiğe kapalı alanlarda kullanılan bisikletler için gayet koruyucu. bisikletler genel olarak 40km. pek geçmez zaten. geçtiği yerde de bisikletten başka bir şey yok.

ve bu tip parkurlarda bisiklet kazasını yapacak olan sürücü, kazayı yere yapışmadan anlar. trafikteki gibi ani, beklenmedik kazalar olmaz. bu süre içerisinde, yüzünü koruyacak hareketi yapıyorlar ve kask olan kafanın üst bölümüne gelen darbeyi de, kask sönümlüyor.

Ben pek öyle sanmıyorum

 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
154
bisiklet spordur ve terletir hava alması gerekir motosiklet kaskı ile bisiklet süre bilirmisin?
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
450
bisikletle gidilen yüksek hızlar 45 50 km...
Motosikletle gidilen yüksek hızlar :):):)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben 2006 yılında ankara çukurambarda bisikleti üst kavşaktan aşağı salıp aynı zamanda tüm gücümle pedal çevirerek 65km üzeri bir hıza çıkmıştım. KM saati vardı 63km hızdan sonra okumayı kesiyodu. Hiç korumam ve kaskım yoktu. Bisiklet de zamanında 99 liraya aldığımız 18 vites dağ bisikleti. O zaman oralarda pek trafik, bina ve insan yoğunluğu yoktu gaza geldim yaptım o hızı :cherry: Bilkent 3'ten de 4-5 defa aşağı salmıştım bisikleti 55-60 km arası bir hızla eskişehir yolu kavşağına kadar geliyosun hiç pedal çevirmeden, yaklaşık 15 dakika boyunca bu hızla gidilebiliyo.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst