Sıfır motosiklet için alınması gerekenler ?

Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Merhabalar,
motosikletime kavuşmama az kaldı.İlk olacağından neler lazım olur tam bilmiyorum. 😕 sizce neler almam gerekli ? Bakım ürünü olarak soruyorum örneğin yağlamak, temizlemek vs gibi ?
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1,066
Zincir kilit (nekadar kaliteli okadar iyi)

Alarmlı disk kilidi (yine nekadar kaliteli okadar iyi)

Branda (mümkün mertebe kolay erimeyenden ve biraz kalın ne güneş geçirsin ne yağmur)

zincir temizleme spreyi, Zincir yağı, Disk temizleme spreyi, WD40.

motorda çanta var ise ne olur ne olmaz 1 adet ilk yardım çantası (ben hep bulunduruyorum zorunluluğu yok ama lazım olur)

takım taklavat zaten zamanla alırsın (genelde lazım olduğu gibi nalbura koş olayı oluyor)

kendi güvenlik ekipmanlarını almışsındır zaten almadıysanda önce onları al.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
alarm + artı kilit + branda + hızlı cila + mikrofiber bez veya yün keçe(biraz maliyetli olabilir) ciladan sonra parlatmak için + zincir yağlama spreyi daha ucuza yapmak istersen motor yağıda kullanabilirsin fırça yardımıyla ihtiyac duydukça yaglarsın + zincir temizleme spreyi gene ucuz yollu istersen mazot veya gaz yağı ile gene fırça yardımıyla temizlersin zincir temizliğinde kullanmak için üstübü(olmasada olur eski pusku gözden cıkardığın kıyafetlerınlede yapabilirsin) + yıkamadan sonra somon civata elektrik aksamlara kullanmak için wd40
 
Katılım
27 Ara 2013
Mesajlar
386
Herkes temizlik ve güvenlik için yorum yapmış. Ben de sürüş ile alakalı bi tavsiyede bulunayım.
Fabrika çıkışı lastikler genelde kötü olur. Bir çift güzel hamurlu lastik almalısın. :cat:
Alacağın modeli de söylersen yardımcı olacak arkadaşlar çıkacaktır. Şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Beyler alacağım model ninja 300 olucak kıyafet aldım bir bot kaldı,onun harici 2 tane alarmlı disk kilitim birde kalitelisinden zincir kilit aldım.benim istediklerimde bunlar bakım ürünleri marka verirseniz çok makbule geçer doğrusu hepsini halledeyim diye düşündüm.
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1,066
Zincir yağı motul ve zincir temizleme spreyi için motul derim. disk temizliği için wurth ipone motul. WD40 zaten markası WD40 :D
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Beyler alacağım model ninja 300 olucak kıyafet aldım bir bot kaldı,onun harici 2 tane alarmlı disk kilitim birde kalitelisinden zincir kilit aldım.benim istediklerimde bunlar bakım ürünleri marka verirseniz çok makbule geçer doğrusu hepsini halledeyim diye düşündüm.

Aldıklarınızın marka ve modellerini belirtirmisiniz? Merak ettim.
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Aldıklarınızın marka ve modellerini belirtirmisiniz? Merak ettim.

Zincir kilit onguard 8016,disk kilidi mts ve kinbar,mont G.avro 2,kask hjc ghost fuera,eldiven alphinestars spartan( Daha yeni sipariş verdim degiştirme Şansım var)Bunlar harici herşeyde öneri kabul ediyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------

Zincir yağı motul ve zincir temizleme spreyi için motul derim. disk temizliği için wurth ipone motul. WD40 zaten markası WD40 :D

Hehe :) değerlendireceğim tşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

Başka ilave edeceğiniz birşey var mı kendi kullandıklarınızdan ?
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Motosikletinin kullanma kılavuzunda yazan sınıfta motor yağı (10W40, 15W50 vs gibi) ve fren hidroliği gibi malzemeleri stoğunda bulundurabilirsin. Marka olarak ben yağda Castrol kullanıyorum. Seveni var, haykırarak küfredeni var. Marka işi tamamen kişisel, kaliteli olsun da ne olursa olsun. Bir de Meguiars boya koruyucu yıkama şampuanı olabilir. Güzel yumuşak bir sünger, birkaç kurulama bezi. Malzeme bağlamak taşımak için kancalı lastiklerden veya filelerden de edinebilirsin. Ne zaman lazım olacakları belli olmuyor : )

Hayırlı ve kazasız kullanmak nasip olsun.
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Motosikletinin kullanma kılavuzunda yazan sınıfta motor yağı (10W40, 15W50 vs gibi) ve fren hidroliği gibi malzemeleri stoğunda bulundurabilirsin. Marka olarak ben yağda Castrol kullanıyorum. Seveni var, haykırarak küfredeni var. Marka işi tamamen kişisel, kaliteli olsun da ne olursa olsun. Bir de Meguiars boya koruyucu yıkama şampuanı olabilir. Güzel yumuşak bir sünger, birkaç kurulama bezi. Malzeme bağlamak taşımak için kancalı lastiklerden veya filelerden de edinebilirsin. Ne zaman lazım olacakları belli olmuyor : )

Hayırlı ve kazasız kullanmak nasip olsun.

İndirim gördükçe stoklarız o halde :) motor yağı olarak baya yazılanları okudum motul,ipone,castrol den birini tercih edeceğim büyük ihtimalle.Yıkama şampuanına bakayım teşekkürler hatırlatmanız için ;)
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Takoz düşünüyorum ama fiyatlar acayip şişirilmiş hocam ya erteliyorum o Yüzden ;(

Yurtdisindaki sitelere bakmani oneririm kesinlikle. Burdakinden cok daha ucuza alabilirsin. Kucuk oldugu icin kargoda problem de cikmaz. Eger bir grenajin fiyati koruma takozunun fiyatindan az ise bilmem tabi. Ana maksat zarar etmemen.
Gule gule kullan allah kaza bela vermesin.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
- motul veya ipone zincir yağı
- motul veya ipone zincir temizleme spreyi
- wd40
- 3-5 adet mikrofiber bez
- sünger
- araç şampuanı (kostik olmayan ürünlerden)
- isteğe göre pasta cila ürünleri
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Yurtdisindaki sitelere bakmani oneririm kesinlikle. Burdakinden cok daha ucuza alabilirsin. Kucuk oldugu icin kargoda problem de cikmaz. Eger bir grenajin fiyati koruma takozunun fiyatindan az ise bilmem tabi. Ana maksat zarar etmemen.
Gule gule kullan allah kaza bela vermesin.

Çok zekice bir cevap doğrusu Dediklerine Katılıyorum yurt dışından getireceğim artık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

- motul veya ipone zincir yağı
- motul veya ipone zincir temizleme spreyi
- wd40
- 3-5 adet mikrofiber bez
- sünger
- araç şampuanı (kostik olmayan ürünlerden)
- isteğe göre pasta cila ürünleri

Peki bu motul yada ipone'nin bir sürü çeşiti var hangisini tercih etmemiz gerekiyor ?
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Yağlamak için
- ipone racing chain
veya
- motul c2 ya da c2+

ben ipone racing chain (beyaz) kullanıyorum.


Yağı temizlemek için
- ipone chain clean
veya
- motul c1

ben motul c1 kullanıyorum.
 
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
996
Yağlamak için
- ipone racing chain
veya
- motul c2 ya da c2+

ben ipone racing chain (beyaz) kullanıyorum.


Yağı temizlemek için
- ipone chain clean
veya
- motul c1

ben motul c1 kullanıyorum.

Teşekkürler hocam tekrar bakacağım :) peki kaç kere yağlama yapılıyor bir tüple ?
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
zincire 2-3 tur felan sıkıyorum. normalde 2 tur yeterliymis. 500 ml lik kutuyu 6-7 kez kullandım, 1-2 sefer daha yapar sanirim. ortalama 8-10 kere yaglarsin. bu da minimum 5-6 bin km eder
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst