600RR ve Bajaj Pulsar a Güvenlik Zinciri Grade 80

Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Slm. Arkadaşlar aslında ben Bajaj Pulsar için grade 80 zincirini gerekli bulmuyordum.

Çünkü Pulsar ı :

1. 10mm zincir kilit
2. 10mm halat kilit
3. 6mm zincir kilit
4. 8mm halat kilit
5. Alarmlı disk kilidi
6. Harekete duyarlı alarm
7. Branda altında, site içerisinde muhafaza etmeye çalışıyorum.

Şimdi ulan paranoyak mı nedir bu diyebilirsiniz. Hemde site içerisinde.
Evet belkide olabilirim ama bir not düşeyim: benim pulsarın yanındaki 125 lik CG yi tek zincirini kesip götürdüler :(

Kardeşim 600RR alacağım dediğinde aklıma ilk gelen RR ı hırsızdan nasıl koruruz sorusu oldu.

Zaten o sıralar AEA ın hırsızlık dosyası videosu geziniyordu:


Başladık araştırmaya ve abus kilit alamaya karar verdik. 500 tl ye granit serisi 140cm di sanırım, almaya karar verdik.

Sonrasında baktım kardeşim 500 tl vermeye pek yanaşmıyor, daha önce aklımda olan demir makası ile kesilemeyen gemi tersanelerinde kullanılan grade 8 cinsi zincirler geldi.

İstanbuldasın git tuzla tarafına araştır dedim. Tuzlada arkadaş var ona bir sorayım dedi ve iki üç gün sonra abi zincirim kilidim geldi dedi.

j5jk2J.jpg
[/url][/IMG]

YBJXBz.jpg
[/url][/IMG]

Baktım çok hoşuma gitti. Özellikle zincir kilitlendikden sonra sürgülü asma kilidin pimine makasın ağzının girmemesi kilidide kesilemez yapıyor.

8gQ4gV.jpg
[/url][/IMG]

DM9NMz.jpg
[/url][/IMG]

Zinciri google amcadan araştırın derim ve şiddetle tavsiye ederim. Sadece spiral motoru ile kesilebiliyor makas kesemiyor. Grade 8 11mm kalınlıkta:

kkJNkm.jpg
[/url][/IMG]

a50O5O.jpg
[/url][/IMG]

Şiddetle tavsiye ederim. 11mm olanın metresi 80tl. 1,5 m işinizi görür. 10mm Pimli asma kilit 30 tl toplam 150 tl yapıyor ve 500 tl ye alacağınız hazır kilit den daha sağlam bir kilit sahibi oluyorsunuz.

Allah(cc) hırsızları bildiği gibi yapsın. Hırsızların yolunu sizden uzak tutsun. Hayırlı gazlamalar.

Düşünen arkadaş varsa özelden ulaşabilir, birader ile iletişime geçirebilirim. Selamlar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
4 Ağu 2014
Mesajlar
665
Güzel dusunmussunuz aslında bunun bir denemesini yapmak lazim zincir gerçekten kesiliyor mu diye bir de zinciri şaseye baglayabilirseniz daha sağlam olacaktır jantı kesebilirler mazallah
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
181
Akıllı bir hamle benimde aklımdan geçiyor. Bunla sabitleyip üstünü kapatıcan bi de alete GPS yerleştirebilirsem bence gerekli bütün önlemleri almış olurum diye düşünüyorum.
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Hocam zinciri kauçuk kaplasaydınız jantınız çizilmesin.. :cat:

Benimkini almaya haziran gibi gideceğim ve bisiklet iç lastiği ile kaplamayı düşünüyorum.

En azından jant a gelen kısmına bez sarılabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------

Güzel dusunmussunuz aslında bunun bir denemesini yapmak lazim zincir gerçekten kesiliyor mu diye bir de zinciri şaseye baglayabilirseniz daha sağlam olacaktır jantı kesebilirler mazallah

RR ın arka teker maşasına ve teker e komple sarılmış halde. Kilitlenme yeri iyi gibi geldi.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Hocam genellikle 80x130 öneriyorlardı kesilmesi zor diye.. Hatta araştırdığıma göre 80x80'lere makasla iz yapabilenler vardı.. Sizin aldığınız 80x110 mu oluyor ? Birde bu ölçüler nasıl anlaşılır ? 80x130 vs ne anlama geliyor ?
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Akıllı bir hamle benimde aklımdan geçiyor. Bunla sabitleyip üstünü kapatıcan bi de alete GPS yerleştirebilirsem bence gerekli bütün önlemleri almış olurum diye düşünüyorum.

gps de olabilir. Ama aylık maliyeti olan ve pili bittiği zaman işlevini yitiren bir ürün. Ama illaki iyi olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

Hocam genellikle 80x130 öneriyorlardı kesilmesi zor diye.. Hatta araştırdığıma göre 80x80'lere makasla iz yapabilenler vardı.. Sizin aldığınız 80x110 mu oluyor ? Birde bu ölçüler nasıl anlaşılır ? 80x130 vs ne anlama geliyor ?

Tersanede grade 8 veya diğer adı grade 80 in 8mm, 11mm ve 13mm kalınlıkta olan 3 çeşidi bulunuyor. Ben 13mm et kalınğı olandan istedim ama 13mm sürgülü asma kilidin içine sığmıyor :)

Oyüzden 11mm olandan aldık.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Teşekkürler hocam açıklama için.. 13 mm olanına kilit bulmak zor olsa gerek.. Bir de makasla deneme imkanınız oldumu ? Önemli bir konu ve açıkcası denemekte fayda var diye düşünüyorum.. Çoğu video çekimleri var izledim ama yinede böyle bir durumda kendim de deneyerek bu zincirden alma taraftarıyım..
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Zinciri daha önce ben de duyup araştırmıştım almayı düşünüyorum. Söylediğiniz gibi bu şekilde gayet sağlam olur ama kullandığınız kilitten emin değilim. Kilidi de sağlam bir şey almak gerekir. Pime ulaşıp kesemezler ama başka şekilde açamazlar mı?
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Teşekkürler hocam açıklama için.. 13 mm olanına kilit bulmak zor olsa gerek.. Bir de makasla deneme imkanınız oldumu ? Önemli bir konu ve açıkcası denemekte fayda var diye düşünüyorum.. Çoğu video çekimleri var izledim ama yinede böyle bir durumda kendim de deneyerek bu zincirden alma taraftarıyım..


Kardeşim zincir spiralle kesilecek makas kesmiyor dendiğinde video istemiştim ama resim çekmiş arkadaşı. Makasla kesilmiyor. En basit ve düz mantıkla makas kesse spiral motoru kullanıp niye masrafa girsin satıcı :)

Ama araştırdığıma göre makasla kesilmiyor. Zaten kullanım alanları gemi bağlama, konteynır yükleme, asansör ve yük çekme amaçlı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------

Zinciri daha önce ben de duyup araştırmıştım almayı düşünüyorum. Söylediğiniz gibi bu şekilde gayet sağlam olur ama kullandığınız kilitten emin değilim. Kilidi de sağlam bir şey almak gerekir. Pime ulaşıp kesemezler ama başka şekilde açamazlar mı?

Açılmayacak kilit yoktur maalesef. Amaç en ucuza en sağlamını alabilmek.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Anladım şu yüzden sordum denediniz mi diye ? 8 mm olanına kaliteli makasla iz yapılabildiğini bir yerde okumuştum arada pek fark olmayınca yinede denediniz mi diye merak ettim.. Sonuçta en güvenli olanını kullanmak gerekir.. :)
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
asma kilit zincirle uyumlu olmamış. kilit açılırsa zincirin sağlam olmasının hiçbir anlamı yok. abus asma kilitlerinden 2-3 tane alıp peşpeşe takmak gerek
 
Katılım
17 Haz 2014
Mesajlar
1,047
Zincir hakkaten çok iyi ama o asma kilitleri dondurucu sprey ile kolayca kırdıklarını okumuştum ben de. Daha kaliteli granit bir asma kilit alınabilir abus falan.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Paylaşım için teşekkürler, hocam sizi özel mesaja boğmak istemeyiz, acaba bir şekilde internet üzerinden satın alabileceğimiz güvenilir bir kaynak var mıdır , veyahut satıcıya sahibinden.com üzerinden satışa açma fikrini önerebilir misiniz ?

Güle güle kullanın, hiç teste maruz kalmaz inşaallah :)
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Paylaşım için teşekkürler, hocam sizi özel mesaja boğmak istemeyiz, acaba bir şekilde internet üzerinden satın alabileceğimiz güvenilir bir kaynak var mıdır , veyahut satıcıya sahibinden.com üzerinden satışa açma fikrini önerebilir misiniz ?

Güle güle kullanın, hiç teste maruz kalmaz inşaallah :)

İşin kötü tarafı internette ilanı gradelerin yok. Satıcıların çoğu öyle 1 - 1,5m kesmekle uğraşmıyor. Sahibinden ilan konusunu söylerim ama adamlar tersanede küçük parçalarla uğraşmak istemiyor, biraz rica minnet yaptırdık ama kapı açık tekrar istenebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------

Hocam zinciri kauçuk kaplasaydınız jantınız çizilmesin.. :cat:


Şimdi birader le konuştum. Keşke zincirin jant a gelen kısmına en azından bez sarsaydın dedim. Abi zincir zaten kaplamalı en ufak çizme yapmıyor. Zaten oksitlenme, paslanma yapmasın; deniz suyuna dayanıklı olsun diye kendinden kaplamalı dedi akşam akşam sevincim arttı :p
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
İyiymiş hocam ama neticede demir üzerinde nasıl bir kaplama var bilemedim ama siz yinede bir bez sarın sizin içiniz rahatladı ama benim hala rahat değil.. :mrgreen: Gerçi motor sizin ama ben iyiliğiniz için söyledim.. :)
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
İşin kötü tarafı internette ilanı gradelerin yok. Satıcıların çoğu öyle 1 - 1,5m kesmekle uğraşmıyor. Sahibinden ilan konusunu söylerim ama adamlar tersanede küçük parçalarla uğraşmak istemiyor, biraz rica minnet yaptırdık ama kapı açık tekrar istenebilir.

Arkadaşım selamlar ben Tuzla'da çalışıyorum. Tersanelerin olduğu bölgeye çok yakınım. Hangi zincircide yaptırdığınızı bildirirseniz buradaki arkadaşların siparişlerini de alıp toplu sipariş yapabilirim. Hem öyle rica minnet işine de gerek olmaz.

Şimdi bir de sürgülü kilit araştırıyorum. Konu çok faydalı oldu gerçekten. Ama moderatörler bu konuyu public görüntüleme olayına kapatırsa daha iyi olabilir. Bu forumu okuyan hırsızların olabileceğini düşünüyorum.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
160
Hırsızlık konusunda en önemlisi durum sorgulaması yapıp mantıklı olan korumayı seçmek. Bazen 500 tl lik kilitler sizi kurtarmazken 50 tl lik branda çalınmayı engeller.

Örneğin motoru hareket ettirilmesi zor kaldırım, dar yerler, eğimli yerlere park etmek çoğu kilitden daha çok işe yarar emin olun. Çünkü hırsız arkadaş kilidi kırmak için açık alanda 1 dk uğraşacakken, böyle bi yerde 10 15 dk uğraşak ve çok daha fazla dikkat çekecek.

Motorumuzu park ederken hep hırsız gibi düşünmek lazım. Uzaktan bi bakıp bunu nasıl çalarım diye düşünün, gördüğünüz açıkları hemen kapatın.

Zincir gerekliyse zincir, disk kilidi gerekliyse disk kilidi, alarm gerekliyse alarm kullanın ama önemli olan işlevsellik. Hırsızı caydıracak doğru korumayı tercih etmek bence en önemlisi. Abusmuş mabusmuş şu paraymış önemli değil.

Ha bunu buraya niye yazdım, AEA bi saat hırsızlık dosyası hazırlayıp, işin özünden hiç bahsetmeyip sırf reklam yaptığı için içimde kaldı o yüzden.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst