YZF R125 Piyasası HK.
Merhabalar.
1 aydır ilanların hepsini tek tek inceliyorum.
neredeyse bu bölümü iyice kavradım.
2015 Model yzf r125 12900 olunca bizim akıllı arkadaşlarımız motorlarını 12 binden ilana koydu 2014 leri. 2013 lerde 9-10den koyuluyor 2012 ler 8500-9500 arası koyuluyor. 2011ler 7500 ve 8500 arası koyuluyor.
iyi hoş koyuyorsunuz ama, ezberledim neredeyse satılmıyor

yzf r125 geçen sene zamlanmamış hali ile bile, pahalı diye tercih edilmiyorken yamahanın oyununa gelip motosikletlere 2şer lira zam yaptınız kendi halinizde
2013 model motosikleti 2014 ile aynı yönlendirme çabasını anlatıcam.
1. 2013 model motosikletin lastikleri pilot sporty yani çok iyi olmayan aynı zamanda kötüde olmayan bir lastik. irc den iyi ama bir ss motosiklet için iyi bir lastik denemez.
2. 2014 motosikletin lastikleri şuanda en çok tercih edilen pilot street lastikleri çıkıyor. buda piyassaya 700TL fazla çıkmasına zaten kafadan bedel oluyor.
3. 2011-2012-2013 Modelleri ve 2014 modelleri arasında ki fark, ters amörtisör aynı zamanda, kafa grenaj tasarım değişikliği, lastikler, renk tasarımı, ve arka yolcu koltuğu değişiklikleri başta gösteriliyor.
özellikle takip ettiğim ilanlar arasında, 9250TL den ikinci el KM'si ortlama 5000 olan motoru satıyorlarken,
adam 2013 model motorunu ilana 9500 TL yazmış.
haliyle, piyasayı takip etmeyen adam bir kereliğine mahsus sahibinden.com'a giriyor. ve bakıyor. 2013 model ortalama 10,000km de olan motosiklet kaç para yazılmış diye kontrol ediyor. bakıyor millet 9500-10000 arası yazmış.. hemen çakıyor 9750 TL yi.
sanıyor ki arkadaşımız satılacak fakat,
satılmıyor.
ben 1 aydır yzf alacağım diye araştırıyorum. fakat 6 ay önce ilana koymuş adamın motosikleti hala duruyor. ilanlarda eksilme yok, artma var.
özellikle deneme amaçlı fake ilan açtım.
2013 model 8000KM de Mat siyah 9000 TL yazdım.
inanır mısınız 2 kişi mesaj attı. yazanlarda 7500 olur mu , 7000 olur mu oldu. ve bu ilan 2 haftadır yayındaydı.
hani bırakın aramalarını mesaj bile atmıyorkarken, neden fiyatı zamlandırıyorsunuz.
sayın yzf kullanan arkadaşlarım,
yamaha 12,900 yaptı motoru çünkü satılsın diye değil. r25 hedefleri vardı bunu tamamlamak içindi.
sizlerde oyuna gelip, o fiyata 125lik motor alacak bir insan varmış gibi tepki koyuyorsunuz. komik olmayalım.
ilanlara bir bakalım;
http://www.sahibinden.com/motosiklet-yamaha-yzf-r125/ikinci-el?a269_max=2015&sorting=date_desc&a269_min=1950
hani çılgın yzf r125'e 12,900 verecekmiş şaşarım.
onu geçtim. 2014 modellerini ikinci el motosikletleri,
12,000 TL 12,500TL yazanlar var.
işin komik yanına gelirsek, siz çakalsınız ama yamaha sizden daha çakal.
ümraniye yamaha yıldız ticaret gelecek zamdan sonra 15 motosiklet sipariş etti. eski fiyatından satın aldı.
10 tanesini geçtiğimiz ay içerisinden 10,750 Ye sıfır olarak sattı.
geçen hafta p.tesi 5 tane daha getirdi ve bu 5 tanenin 2 tanesi satıldı. şuanda 3 tane daha 10,750 den sıfırı veriliyor.
biraz araştırsak aslında piyasayı çok iyi bulabilirsiniz. fakat araştırmak yerine, boş ilan kalabalığı yapıyorsnuz. ve motosiklet almamızı engelliyorsunuz.
not; herkes istedği ilani açmakta özgür, istediği fiyatı yazmaktada özgür. kimseye kızamayız fakat, biraz düşünerek açalım.
yapılan yanlış o motorun unutulup gitmesine ve elinizde patlamasına bile sebep olabilir.