KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Nasipse yaza bende aranıza katılmayı planlıyorum z300 ve duke 200 arasında kalmıştım hem uzuuun yıllar duke olan ilgim hemde bütcem sebebiyle alıcam. Z300 'ü bir an önce model büyütmek için istiyordum fakat denedim nedendir bilinmez duke' daki sempatiyi bulamadım
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
Evet fark ettim parca da cok hafif zaten de merak ettigim sey koruma demiri oldugu halde hafif bi yan yatma bu kadar da olmaz diye dusunuyodum. Motorla bos arazide stunt calisma hayallerim vardi yalan oldu hepsi. :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:43 ----------

Nasipse yaza bende aranıza katılmayı planlıyorum z300 ve duke 200 arasında kalmıştım hem uzuuun yıllar duke olan ilgim hemde bütcem sebebiyle alıcam. Z300 'ü bir an önce model büyütmek için istiyordum fakat denedim nedendir bilinmez duke' daki sempatiyi bulamadım

Duke'de ki sempati hicbirinde yok bence ruhu var motorun ben burdayim diyor. Pisman olmazsiniz eminim simdiden hayirli olsun :)
 
Katılım
19 Kas 2014
Mesajlar
141
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben duke u fuardan aldim oncesinde 2 ay boyunca z300 almayi planlamistim.bu sitede duke200 vs z300 basligi acmistim.hatta kaparo yatirmaya dahi gittim ellerinde motor olmadigi icin kabul etmemisti zmoto.z300 un avantajlari uzun yolda cift silidirin daha rahat yolculuk saglamasi,kaydirmali debriyaj ozelliginin olmasi.duke un artilari ise hafif sehir ici kullanimi bisiklet gibi olmasi oturma pozisyonunun daha dik olmasi,tek silindir ve ktm nin deli bozuk gaz tepkileri ve torku dusuk devirlerde saglayabilmesi sayesinde sehir ici hizlanmalarda daha iyi olmasi.iki motorun da kendine gore artilari eksileri var kullanacaganiz rotaya goreye ikisinden birini secebilirsiniz.acikcasi ben ktm nin bu gaz tepkisini,bu kullanim kolayligini gordukten sonra bir sonraki motorum ya duke390 olur yada 690 olur diyorum.benim gibi ilk motorunuz olacaksa 30 kilo daha hafif olan duke u secmenizi oneririm.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
68
z300 ile duke arasında güç farkı, silindir hacim farkı , ağırlık farkı var tamam bunlarla birlikte en önemlisi yakıt tüketim farkı ortaya çıkmış oluyo arada küçümsenmeyecek kadar yakıt tüketim farkı mevcut. z300 4.35-5.10 arası değerlere sahip duke200 ise 2.7 - 3.5 yani ortalama her 1000 km de 70 tl gibi bi fazla yakıtı söz konusu z300 ün. 50 bin km de yarı motor parası neredeyse. haa ama uzun yolda z300 duke200 ü perişan eder hani kıyaslanamaz bi güç farkı ve son hız farkı var arada. ben 130 dan 160 a rahatça çıksın altımdaki makina istiosum hız yapmak degil amaç öndeki aracı sollarken rahat hissetmek istiorum uzun yol yapanlar ne demek istediğimi çok iyi anlarlar . görüşmek üzere
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
Hocam oyle bakinca yeni baslarken duke 200 alip tecrubelendikten sonra mt07 almak daha mantikli gibi geliyo bana. Hafif ve kivrak oldugu icin zorlamaz sehir icinde fazlasiyla yeterli, zaten yeni olan kisi uzun yolda pek vakit gecirmez bence. Tecrubelendikten sonra da mt07 alinir uzun yolda da rahat edilir diye dusunuyorum ben.
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
68
50 beygirden fazlası bana fazla kardeşim. kullandım xt660r-x leri ve bir kısım 600lük racingleri hakikaten beni aşıyo okadar güce benim ihtiyacım yok eminim okadar gücünde bana ihtiyacı yoktur. ama bu söylediklerim duke 690 için geçerli değil. o benim hayalimdeki motor.
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
60
Arkadaşlar bu aleti nasıl yıkıyorsunuz? Dün buraya çamur yağdı ve yolda yakalandım. Bugün biraz sildim fakat çamur girmeyen yer kalmamış :) Duş almadan olmaz anlaşılan.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Hocam oyle bakinca yeni baslarken duke 200 alip tecrubelendikten sonra mt07 almak daha mantikli gibi geliyo bana. Hafif ve kivrak oldugu icin zorlamaz sehir icinde fazlasiyla yeterli, zaten yeni olan kisi uzun yolda pek vakit gecirmez bence. Tecrubelendikten sonra da mt07 alinir uzun yolda da rahat edilir diye dusunuyorum ben.

duke 200 den sonra mt07 almak bence cok yanlıs bır ılerleme. 200 cc - 700 cc 20 kusur beygır - 60- 70 beygır 3 katı fark var 3 katı tork var. o öle kolay olmuyor malesef. bir anlık gazı fazla açma hatanız size kaza yaptırıyor o yüzden 200 cc den sonra geçilicek en güzel aralık 400 -500 cc aralıgıdır 400 cc - 40-50 beygır arası sızı rahat ettırıcektır.

ben duke 200 umden sonra duke 390 a gectım ıyıkıde böyle bır aşama ile geçtim diyorum cunku duke 690r var bende ve emın olun duke 200 ile başlayıp duke 690 gıbı 700 cc motorlar başınıza bela olur...

uzaktan görüldüğü kadar kolay olmuyor malesef.
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
duke 200 den sonra mt07 almak bence cok yanlıs bır ılerleme. 200 cc - 700 cc 20 kusur beygır - 60- 70 beygır 3 katı fark var 3 katı tork var. o öle kolay olmuyor malesef. bir anlık gazı fazla açma hatanız size kaza yaptırıyor o yüzden 200 cc den sonra geçilicek en güzel aralık 400 -500 cc aralıgıdır 400 cc - 40-50 beygır arası sızı rahat ettırıcektır.

ben duke 200 umden sonra duke 390 a gectım ıyıkıde böyle bır aşama ile geçtim diyorum cunku duke 690r var bende ve emın olun duke 200 ile başlayıp duke 690 gıbı 700 cc motorlar başınıza bela olur...

uzaktan görüldüğü kadar kolay olmuyor malesef.

Dogrudur hocam siz daha tecrubelisiniz ben daha yeni yeni ogrenicem mt07 dusunmustum ancak ondan once dediginiz gibi araya 500luk sikistirmak lazim

@ati1981 tazyikli su ile yikayin diyenler var ama ben kiyamiyorum motoruma aliyorum fisfisi fircayi 2 tane de bez onume de bi kova su yavas yavas ovalaya ovalaya siliyorum. Fisfisin ucunu inceltip hizli atma ayari var ona alip kalin kurumus camurlari da sokebiliyorum.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
CxANKACx teşekkürler saol :)
Berkcigdem mt07de güç kısıtlama modu var dıye biliyorum yani gücü düşürüp kullanabilir diye düşünüyorum
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Selamlar.
Motorum 950km'ye geldi. Bulunduğum ilde ktm bayisi yok. 300 bakımlarında ise servisle konuşup 1000 bakımlarını servise kadar bir dünya yol gitmemek için kendim yapmak istediğimi söyledim. Onlarda olabileceğini söylediler. 5000 bakımında servise gideceğim.

1000 bakımı için yağı ve yağ filtresini değiştireceğim. Yağ filtresini önceki bakımda almıştım servisten. Yağı ise henüz almadım. Sormak istediğim sizler hangi yağı motora koyuy orsunuz?Bu konuda tavsiye verebilecek olan varmı?

Daha önceki motoruma 1lt Castrol Power1 10W/40 koyuyordum.
 
Katılım
6 Mar 2015
Mesajlar
64
Herkese merhaba. Su herkesin patir patir aldigi pajaj pulsar 200 ns camurlugundan bende siparis edip duke 200 e takicam lakin malum ufak bir L aparak kaynatmak gerekiyormus. Kadikoydeyim bu aparati yaptirabilcegim bildiginiz bir usta varmi buralara yakin ?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
CxANKACx teşekkürler saol :)
Berkcigdem mt07de güç kısıtlama modu var dıye biliyorum yani gücü düşürüp kullanabilir diye düşünüyorum

güç kısma modları falan pek işe yaramıyor tamam gücü kısıyor ama altındaki motor 70 beygır 700 cc kıs kıs nereye kadar.

duke 200 kullananlar için sölüyorum duke 200 den sonra kullanılıcak en guzel motor duke 390 dır ondan sonra ıstedıgınız motor alınır. hee şöyle bir örnekde var gözümün önünde 2013 başında arkadaşım duke 125 ile motor hayatına başladı 2014 sonunda 1190 adventure aldı. dahada kazası belası yok olmasında zaten. ama ne bılıyım ben bunu pek dogru bulmuyorum.
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
62
Ninja 250 sl arasında kararsız kalmıstım duke ile hayatımın en doğru kararını kesınlıke Duke 200 alara vermısım

Resmen şehir içi canavarı. En az ninja kadar dikkat cekiyor. Kullanım kolaylıı cok baba ya. O gidonu felan aralardan kacarken kullanmak cok iyi

Tek sıkıntı lastiklere güvenemdiğimden virajlara makaslara dıkkat edıyorum ileride lastikleri degişirim.

Yalnız bu ilk bakım ne zamna oluyor beyler 300 km'de mi ? 1000 demi. şuan motor 110 km'de. yağını felan ne sıklıkta degıtıreyım/B]
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
Ninja 250 sl arasında kararsız kalmıstım duke ile hayatımın en doğru kararını kesınlıke Duke 200 alara vermısım

Resmen şehir içi canavarı. En az ninja kadar dikkat cekiyor. Kullanım kolaylıı cok baba ya. O gidonu felan aralardan kacarken kullanmak cok iyi

Tek sıkıntı lastiklere güvenemdiğimden virajlara makaslara dıkkat edıyorum ileride lastikleri degişirim.

Yalnız bu ilk bakım ne zamna oluyor beyler 300 km'de mi ? 1000 demi. şuan motor 110 km'de. yağını felan ne sıklıkta degıtıreyım/B]


1000km olunca servis bakimina gidicek motorda zaten tutuyo bakima kac km kaldigini. Bu arada her 250-300km de bir zinciri temizleyip yaglamakta fayda var wd40'i da eksik etmemek lazim. Iyi surusler :)
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
60
Dogrudur hocam siz daha tecrubelisiniz ben daha yeni yeni ogrenicem mt07 dusunmustum ancak ondan once dediginiz gibi araya 500luk sikistirmak lazim

@ati1981 tazyikli su ile yikayin diyenler var ama ben kiyamiyorum motoruma aliyorum fisfisi fircayi 2 tane de bez onume de bi kova su yavas yavas ovalaya ovalaya siliyorum. Fisfisin ucunu inceltip hizli atma ayari var ona alip kalin kurumus camurlari da sokebiliyorum.

Su ile temas etmesin diye kapatmam gereken biryeri var mı?
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Yağ konusunda öneri verebilecek olan varmı?
2LT Castrol Power1 10W/40 alıp motora 1.4Litre koysam uygun olurmu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst